![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zoals het nu is.... Ik ga er van uit dat de (r)overheid binnen 15 jaar al mijn "officiële" 2de en 3de pijler spaarplannen gaat opvreten. Ik neem mijn maatregelen, en hoe minder de (r)overheid weet, hoe liever ik het heb.
|
|
|
|
#782 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is net dat wat de onderwijzenden niet willen begrijpen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 november 2025 om 12:32. |
|
|
|
|
|
|
#783 |
|
Europees Commissaris
|
Alles naar rato en redelijkheid lijkt mij, maar voor zoiets zijn uitzonderingen funest of zoals men hier zegt nefast, terwijl om dit zo eerlijk mogelijk te doen, die pijn eerlijk moet worden gedeeld.
|
|
|
|
|
|
#784 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#785 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#786 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Spoor de "Brusselaars" dan wat aan om te werken hee.
De jeugdwerkloosheid is daar drie keer hoger dan in Vlaanderen.
|
|
|
#787 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar, een deel werkt toch kleihard in het alternatieve circuit nietwaar.
|
|
|
#788 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eojjeolsuga eobsda
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) Boycot BYD, MG, RAM, Dodge! Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 29 november 2025 om 07:07. |
|
|
|
|
|
#789 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#790 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat is dat "klootjesvolk"? Wat is de betekenis daarvan? Zijn dat de mensen die gaan werken om al de uitkeringen van de bruin mannen te betalen?
|
|
|
|
#791 |
|
Europees Commissaris
|
Jammer, maar pensioenen is zoiets intergenerationeels, dat dit iedereen treft, inclusief je nakomelingen. Pijn moet zo eerlijk mogelijk verdeeld worden, ook tussen werkenden en gepensioneerden.
|
|
|
|
|
|
#792 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De paar waar ik mee samenwerk in de Brusselse rand, zijn echt wel zeldzaam. De figuren in het alternatieve circuit zijn bijvoorbeeld bevoorraders van de corruptici en eurocraten. Poedersnorverdelers al dan niet met stepjes. Alternatief, "interne beveiligingsdienst" met kalashnikovs. En dan de ondersteunende taken, zoals de witwas6maandenwonders, waarbij nonkel A de zaak na 6 maand sluit, en nadat de schulden onder mat geveegd zijn, neef M overneemt. Natuurlijk, als dat alles nog eens kan "verrijkt" worden met yizah, oftewel uitkeringen zoals invaliditeit, werkloosheid of leeflonen dat is toch een gegeven recht nietwaar.
|
|
|
|
#793 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Terwijl we eigen mensen die te oud zijn of niet goed meekunnen op de arbeidsmarkt van de dop smijten en in armoe storten zie ik al jaren overheidsbaantjes die vroeger voor hen bestemd waren naar asielzoekers gaan. Hoe 'linksen' nog in de spiegel kunnen kijken, ik begrijp dat niet.
|
|
|
#794 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#795 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, in Antwerpen, de stad van De Wever. Overal waar men kijkt: in de musea, de sportcentra, in de bibliotheken, voor de balies, ... overal staan of hangen jonge migranten te nietsen in een of ander stadsuniform, dikwijls met een smartphone in de hand, of doen ze dingen die oudere werklozen gemakkelijk nog kunnen. Waarom moet een vluchteling boeken wegsteken terwijl een oude werkloze Belg in die zelfde bib zit te stinken omdat hij geen nagel heeft om aan z'n gat te krabben ? Waarom staan jonge migranten suppoost in de stadsmusea terwijl die gemakkelijk zwaarder werk aankunnen en oude werklozen of leefloners daar kunnen gaan staan of zitten een oogje in het zeil houden ? Waarom staan oudere kuisvrouwen op ziekenkas vanwege het feit dat ze in de privé niet meer meekunnen na decennia hard werken en zitten, staan of hangen aan de zwembaden bijna uitsluitend jonge migranten de helft van de tijd te nietsen ? Omdat ze zichzelf opblazen als ze echt werk zouden moeten doen ? Als De Wever voor de oudere werklozen in de stad had gezorgd kon ik zijn huidige beleid nog begrijpen maar nu ?
|
|
|
#796 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begrijp de logica niet achter het feit dat men eerst diegenen die al het langst doppen van de dop smijt en later pas diegenen die nog zo lang niet doppen. De afgeleefde Belgische 50-plussers smijten ze er eerst af en de jonge migranten kunnen nog rustig een tijdje blijven door doppen ...
|
|
|
#797 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die ga je niet meer aan het laagbetaalde werk krijgen. Dat is een illusie. Alleen migranten willen dat nog doen. |
|
|
|
|
|
|
#798 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#799 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja maar diegenen die al het langst doppen (en soms ook het langst gewerkt hebben) worden er het eerst af gesmeten, de oude Belgen. Diegenen die korter doppen zoals de Afrikaan van naast me die nu wil dat ik hem met een islamitische naam aanspreek, een jaar gewerkt heeft en nu zijn derde jaar aan het doppen is kan nog tot bijna het eind van het jaar rustig voort doppen. Het gaat in tranches met specifieke data van wie vanaf wanneer er wordt afgesmeten en ik stel me vragen bij de gekozen richting ...
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) Boycot BYD, MG, RAM, Dodge! Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 10 januari 2026 om 08:33. |
|
|
|
|
|
#800 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is niet wat ik zie, toch niet de islamitische migranten in mijn omgeving, die hebben een goede job of een uitkering. Slaven ingevoerd vanuit Azië, de Balkan of Zuid-Amerika ja, die komen hier het vuile en zware werk doen, dikwijls (semi-)illegaal. Ik word momenteel vergiftigd door zo'n troep slaven die illegaal naast me zijn gehuisvest. Er zullen wel uitzonderingen zijn maar dat is de werkelijkheid. De moslims hebben al heel wat mannetjes en vrouwtjes in lokale overheden en vakbonden, netwerken in de moskeeën en zorgen voor hun mensen. Een goede job of een uitkering. Het vuile werk is voor de dhimmies.
|