![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#6181 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#6182 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je bent aan het speculeren; het is helemaal niet aangetoond dat NRG Jonathan Ross aan't treiteren was; voor zover we weten was dat helemaal niet het geval. Mogelijk is Jonathan Ross "on edge" omdat hij -inderdaad- veel moet omgaan met mensen die niet akkoord zijn met ICE acties. Een normale agent is getraind voor dit soort situaties. Het zal misschien weeral mijn bubbel zijn, maar wat ik las van politie-agenten die reageerde op de feiten zijn niet mals voor Jonathan Ross (...en andere ICE-agenten) En dus nogmaals, dat is allemaal irrelevant. Dit alles is nog steeds geen justificatie voor het doodschieten van NRG. In het allerbeste geval een verzachtende omstandigheid die zijn straf misschien minder zwaar zal maken, maar die niet relevant is voor de schuldvraag. Of vind je van wel?
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 11 januari 2026 om 12:49. |
|
|
|
|
|
|
#6183 |
|
Europees Commissaris
|
Maakt wel uit voor de kwalificatie "wettige zelfverdediging"
|
|
|
#6184 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Dat is ook de reden dat ... [ *** bekijkt notities *** ] ... ze hem aangereden heeft. |
||
|
|
|
|
|
#6185 |
|
Europees Commissaris
|
Nadat de linkse intellectuelen een zeer onvrijwillig leerproces hebben doorgemaakt - waarbij al hun misvattingen over het verloop van het incident één voor één werden weerlegd - zijn ze stilaan gezamenlijk aan het landen op een laatste, wanhopige, debatfiche:
"Vrouw aan het stuur, bloed aan de muur" |
|
|
|
|
|
#6186 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nog los van de vraag of er effectief sprake is van hinderen, vind je dat NRG de juiste straf kreeg (nl. doodgeschoten worden). Vind je dat proportioneel Gidius?
|
|
|
|
#6187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk
![]() Jij kan alleen maar een ander in een moeilijke situatie bekritiseren maar niet jezelf hé. Sorry dat ik je hierna niet meer ernstig kan nemen. Citaat:
Jonathan Ross is het slachtoffer van een moordaanslag, en zal dus vrijgesproken worden (ik reken erop dat hij niet voor een linksextremistische rechter komt).
|
|
|
|
#6188 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#6189 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
![]()
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2026 om 12:58. |
||
|
|
|
|
|
#6190 | |
|
Europees Commissaris
|
Gelieve als een volwassene te discussieren.
Citaat:
Gidius, dat zijn geen holle woorden he. Die hebben een juridisch betekenis. De enige verdediging die mogelijk zou kunnen staan voor Ross, is wettige zelfverdediging. Daar zijn dus 2 noodzakelijke criteria voor nodig: (1) Het dodelijk geweld is noodzakelijk om het gevaar te voorkomen/neutraliseren (2) Er is geen andere manier dan het dodelijke geweld om het gevaar te voorkomen/neutraliseren. Laten we dat eens naast de feiten leggen. Wat -denk ik- door niemand betwist wordt, is dat... (1) de agent met een stap opzij uit het pad van de wagen kon gaan en (2) dat 2 van de 3 schoten door het zijraam en niet door de voorruit zijn afgevuurd. Het is uiteraard voer voor advocaten, dus laten we met 2 woorden spreken, maar ik den dat je gezien die feiten moeilijk gaat kunnen argumenteren dat aan de voorwaarden voor zelfverdediging voldaan is. Wat ik heb gelezen van juridisch geschoolde mensen die de casus hebben ingeschat, is het nogal éénduidig. Maar goed, dat zal wel mijn bubbel zijn zeker... Ik hoor graag hoe bvb. Gidius & VdZapig dat anders zien. Of misschien dat ze kunnen wijzen op juridische analyses die het niet zo zien. Ik vind die niet alleszins.
|
|
|
|
#6191 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat ze doodgeschoten werd, was enkel het gevolg van het feit dat ze een agent te voet ramde met haar auto. |
|
|
|
|
|
|
#6192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#6193 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ok dan
|
|
|
|
#6194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2026 om 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#6195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Men kan altijd weg of omhoog springen als een auto komt afgereden. Of dat gaat helpen is een andere zaak. Als die vrouw zich had gemoeid met haar eigen zaken en de mensen hun werk had laten doen was die situatie waarin de ICE-agent op minder dan een teinde seconde diende te beslissen of hij op tijd kon wegspringen of niet, of er gevaar voor zijn en anderen hun lijf en leden was of niet, nooit ontstaan. Als woker zou jij de eerste moeten zijn om de subjectieve gevoelens van die agent op dat moment te erkennen. De man bevond zich helemaal niet in een safespace.
|
|
|
#6196 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#6197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als de ICE-agenten immuniteit genieten, zoals JD Vance verklaarde, komt er gewoon geen proces.
Ik weet niet of dat klopt, en of dat dan ook een burgerlijk geding onmogelijk maakt. Het is wat vreemd om enerzijds met veel bravoure uit te leggen dat het overduidelijk zelfverdediging was en anderzijds met die immuniteit te zwaaien. Als de feiten toch zou duidelijk zijn is er geen immuniteit nodig en is het zelfs een voordeel dat er wel een rechtszaak komt en een rechter je versie met zoveel woorden bevestigt.
|
|
|
#6198 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat maak je van de tegenstrijdige instructies die ze zou gekregen hebben? nl. één ICE agent probeert de deur te openen (kruipt zelfs in het zijraam om de deur van binnenuit open te doen), terwijl een andere eerder instructies gaf om weg te rijden. Wat doe je dan he? Kan best zijn dat ze in paniek schoot omdat er plots een ICE agent aan haar deur begint te trekken (ook niet bepaald normaal politioneel gedrag). Ross, kwam van achter haar auto, cirkelde tegenwijzerszin naar voor (voor zover ik begrepen heb, is dat ook niet de juiste manier om de situatie aan te pakken). RNG was gefocust op de agent die aan haar raam stond, die nogal agressief de deur wilt openen. Best mogelijk dat ze Ross pas laat had gezien, toen ze wou wegrijden. Maar, het belangrijkste, wat doe je met die tegenstrijdige bevelen? Zeg het me maar vdzapig.... Wettige zelfverdediging? Graag uw reactie dan op mijn eerste post.
|
|
|
|
#6199 |
|
Europees Commissaris
|
Wat was het dan? Zelfverdediging?
|
|
|
#6200 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Amerika is een land van migranten en gelukzoekers met weinig geschiedenis en cultuur. Laatst gewijzigd door cato : 11 januari 2026 om 13:12. |
|
|
|
|