Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2026, 12:15   #81
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit gaat maar over één ding : de hypocrisie van die Blok leider die samenhokt met een vreemdelinge, een asielzoekster en moslima. Terwijl hij die nochtans demoniseert om zo de stemmetjes van zijn kiesvee te sprokkelen.
U blijft liegen. Ze is geen Moslima. De enige die dat ooit heeft beweerd ben jij. Leugenaartje. Voor de rest heeft van Rooy helemaal geen problemen met vreemdelingen of asielzoekers die effectief vervolging moeten vrezen in hun land. Van Rooy heeft een gigantisch probleem met de Islam en dat is uiteraard volkomen terecht. Maar dat blijft u maar negeren en u blijft maar liegen. En waarom liegt u? Juist ja, om mensen te demoniseren. POT KETEL
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2026, 12:16   #82
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat maar over één ding : de hypocrisie van die Blok leider die samenhokt met een vreemdelinge, een asielzoekster en moslima. Terwijl hij die nochtans demoniseert om zo de stemmetjes van zijn kiesvee te sprokkelen.
Bron ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2026, 12:19   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien onze grondslapers dit allemaal gelezen hebben zullen ze zeker geen oog kunnen dicht doen! Dat ook nog erbij!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2026, 12:40   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dan hebt u de laatste decennia niet opgelet. Onder druk van het VB werd het 70 punten plan dat eerst als racisme bestempeld werd, voor een significant deel uitgevoerd. Zonder het VB was dat allemaal niet gebeurd. Je kan wel degelijk zwaar wegen op het beleid vanuit de oppositie, maar jij ziet dat niet. Jij denkt immers dat postjes belangrijker zijn dan effectieve politieke verwezenlijkingen.
De hypocrisie van de andere partijen.
Als zij zélf dat deels uitvoeren is het geen racisme meer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2026, 12:48   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is enkel de bewering van Sam Islam, die er alle electorale belang bij heeft om dat te vertellen gezien zijn kiesvee, die walgen van moslims.
Er is enkel de bewering van Panda, die er alle belang bij heeft om dat te vertellen gezien hij walgt van VB-ers.
Oud 2 februari 2026, 12:51   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet veinzen dat je het punt niet snapt aub...

Zipper zit dat hier uit zijn duim te zuigen dat ze geen moslima is. Het punt is dat Van Rooy één van de bendeleiders is van een partij die draait rond vreemdelingenhaat maar dat probeert te camoufleren door te beweren dat ze enkel tegen de islam zijn.

Feit : hij ligt met een vreemdeling & moslima in zijn bed.

Dat is de hypocrisie die ik aankaart. Vreemdelingen zijn 'crimigranten', asielzoekers zijn gelukzoekers, dobbernegers en profiteurs, moslims zijn achterlijke terroristen.

Tot de moslima, vreemdeling & asielzoekster in zijn bed ligt. Dat verschuift zijn doelpalen blijkbaar. Dan gelden er andere normen.
Waar is je bewijs dat ze nog steeds een moslima is?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2026, 13:59   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er is enkel de bewering van Panda, die er alle belang bij heeft om dat te vertellen gezien hij walgt van VB-ers.
Mevrouw heeft een kleurtje en komt uit Iran dus Panda gaat ervan uit dat Mevrouw Moslima is. Van vooroordelen gesproken. Panda moet zowat de grootste racist van dit forum zijn. Als je een kleurtje hebt ben je volgens hem aanhanger van een facistische ideologie. Jawadde.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 2 februari 2026, 15:14   #88
wagner.666
Europees Commissaris

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige publiek gemaakte bewering dat ze géén moslima zou zijn, komt uit de mond van Sam Islam zelf. Totaal ongeloofwaardige bron dus.

Ik kan me voorstellen dat de Blok fanbase hier nu echt geprikkeld op reageert, daar mag niet over gesproken worden nietwaar dat Sam Islam met een moslima hokt ?

By the way, je laat subtiel de rest weg, dat ze een vreemdeling is, een door de Blokkers oh zo gehate asielzoekster en dus in het beste geval een gelukzoekster en anders een crimigrant.

Waarom kronkelen jullie Blokfans zo ? Als vreemdelingen, asielzoekers en moslims slecht zijn, waarom die Yalda dan niet ?

Omdat ze in het bed van de Antwerpse Blok ringleader ligt ?

Aan U om te bewijzen dat de vrouw van Sam Van Rooy een moslima is, ik twijfel er niet aan dat ge dat zeer hard kunt maken, indien niet de

Een beetje leesvoer voor de ontspoorde sinese beer aka peter 1962,

Sam van Rooy MP
@SamvanRooy
Citaat:
“Als ex-moslima is het Vlaams Belang voor mij een logische keuze”

Maak kennis met onze verkiezingskandidaat Hamida!

Hamida (31) groeide op in Bosnië in een islamitisch gezin. Door massa-immigratie vanuit Arabische landen zag ze dat Bosnië begon te islamiseren. De plaatselijke horeca wordt er vervangen door halalzaken met Arabische opschriften, waar een alcoholverbod geldt. Steeds meer vrouwen dragen een hoofddoek en zelfs de boerka maakte zijn intrede in het straatbeeld. Sinds 2015 woont Hamida in Vlaanderen en bekeerde ze zich tot het christendom. Vandaag is ze een gelukkige, getrouwde mama die kan genieten van een leven als vrije vrouw. Ze werkt als procesoperator bij een industrieel bedrijf.

?? Hamida, vertel eens over je pad van de islam naar het christendom

Bosnië bestaat voor ongeveer de helft uit christenen en ongeveer de helft uit moslims. Hoewel ik opgroeide in een islamitisch gezin, voelde ik me als kind al meer aangetrokken tot het christendom. De charme van kerken en kathedralen en de open christelijke cultuur fascineerden me. Nadat ik had gezien hoe Bosnië begon te islamiseren in de richting van een onvrije, islamitische samenleving, maakte ik in Antwerpen hetzelfde mee. Ik woonde namelijk in de sterk geïslamiseerde Provinciestraat. Ik werd daar, soms zelfs tot aan de inkom van mijn voordeur, regelmatig lastiggevallen door steeds dezelfde mensen: Arabische moslims. Zo’n vrouwonvriendelijk gedrag komt voort uit de islam. Het is een onvrije, vrouwonvriendelijke cultuur. In 2019 werd ik gedoopt in de Antwerpse kathedraal. Het christendom is een totaal andere religie dan de islam. Als christen voel ik me als vrouw goed in mijn vel.

?? Waarom koos je voor het Vlaams Belang?

Omdat het Vlaams Belang de culturele eigenheid van Vlaanderen wil beschermen en bewaren. Nieuwkomers die naar Vlaanderen zijn gekomen voor een beter leven, zouden zich moeten aanpassen aan de normen en waarden en de vrijheid die hier heersen. Alleen het Vlaams Belang zet zich hier principieel en consequent voor in. Ik wil ook aantonen dat de vooroordelen tegenover Vlaams Belang niet kloppen. Ikzelf ben daar trouwens ook het levende bewijs van.

Meermaals werd ik aangesproken door zowel immigranten als Vlamingen die me waarschuwden voor het Vlaams Belang. Vlaams Belang zou iedereen van vreemde afkomst het land willen uitzetten. Na het Vlaams Belang-programma te hebben gelezen en nadat ik verschillende Vlaams Belang-politici had leren kennen, wist ik dat dit een leugen is. Het Vlaams Belang wil simpelweg een heel streng migratie- en integratiebeleid om Vlaanderen Vlaams, vrij en welvarend te houden. En dus verzet het Vlaams Belang zich tegen de islamisering van de samenleving. Daar kan ik me als ex-moslima, ook gezien mijn ervaring in Bosnië, volledig in vinden, sterker nog: daar wil ik me voor engageren.

?? Wat zijn voor jou de belangrijkste punten voor de komende verkiezingen?

Ik wil laten zien dat wie Vlaming onder de Vlaming wil zijn, hier alle kansen krijgt. Maar die kansen moeten wel worden gegrepen en migranten moeten zich aanpassen. Willebroek begint net zoals veel andere Vlaamse steden en gemeenten te vervreemden en te islamiseren. Er zijn regelmatig gevallen van overlast en geweld. Mensen, zeker vrouwen, voelen zich vandaag niet meer zo veilig als voorheen. Er moet veel meer respect zijn voor het Vlaamse karakter van onze steden en gemeenten. Daarnaast moet er een kordaat veiligheidsbeleid komen dat komaf maakt met de toenemende overlast, agressie en criminaliteit. Er moet ook effectief nultolerantie zijn tegenover straatintimidatie.

Op vlak van mobiliteit kies ik voor realiteitszin: geen autopestbeleid, geen wildgroei aan zones 30, maar wel gerichte handhaving van verkeersveiligheid door roekeloos rijgedrag aan te pakken. Ook open ruimte en natuur zijn mij dierbaar: Willebroek moet leefbaar blijven en daarom moeten we de open ruimte en het groen bewaren. Dat is echter onmogelijk als er steeds meer mensen bijkomen.

Senne Eeraerts, voorzitter Vlaams Belang Willebroek

Sam van Rooy is islamcriticus, auteur van het boek ‘Voor vrijheid dus tegen islamisering’, federaal parlementslid en Vlaams Belang-fractieleider in Antwerpen. Bij zijn aantreden als fractieleider begin 2020 stelde hij: “Ik wil de leugen uit de wereld dat Vlaams Belang iedereen met migratieachtergrond of andere huidskleur het land uit wil. We moeten scherper aflijnen wie erbij hoort, en wie niet. Wie de tirannieke waarden en normen van de islam in de praktijk brengt, heeft hier geen plaats. Maar wie Vlaming is onder de Vlamingen, kan op ons rekenen.”

Sam had dan ook een warme ontmoeting met Hamida en haar man Vedran. Hij noemt hen “een schoolvoorbeeld van mensen met een migratieachtergrond die Vlaming onder de Vlamingen zijn”. Volgens Sam zijn het “harde werkers die onze samenleving effectief verrijken”. Sam van Rooy: “De helaas overleden Nederlands-Marokkaanse schrijver Hafid Bouazza, met wie ik een warm contact had, zei: ‘We hebben geen gematigde moslims nodig, maar afvallige moslims.’ Ik ben heel blij dat een ex-moslima als Hamida voor het VB kiest en een van onze kandidaten is voor de verkiezingen. De steun die zij en de hele partij krijgt van haar man Vedran, dwingt respect af. Succes, Hamida!”
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2026, 16:10   #89
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hebt u de laatste decennia niet opgelet. Onder druk van het VB werd het 70 punten plan dat eerst als racisme bestempeld werd, voor een significant deel uitgevoerd. Zonder het VB was dat allemaal niet gebeurd. Je kan wel degelijk zwaar wegen op het beleid vanuit de oppositie, maar jij ziet dat niet. Jij denkt immers dat postjes belangrijker zijn dan effectieve politieke verwezenlijkingen.
Werd het 70 punten plan 'voor een significant deel uitgevoerd' ? Dat zou je niet zeggen als je de demografie en staat van het land bekijkt. Welk deel mag dat dan wel zijn geweest ? Het deel hoe versnellen we de omvolking niet lineair maar exponentieel ....

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2026, 18:03   #90
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mevrouw heeft een kleurtje en komt uit Iran dus Panda gaat ervan uit dat Mevrouw Moslima is. Van vooroordelen gesproken. Panda moet zowat de grootste racist van dit forum zijn. Als je een kleurtje hebt ben je volgens hem aanhanger van een facistische ideologie. Jawadde.
Ik heb het altijd gezegd: linksen zijn superracisten, je ziet dat ook bij Amerikaanse Dems.
Oud 3 februari 2026, 11:53   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Binnen regeringskringen circuleert het enorme bedrag van maar liefst 1 miljard euro dat zou gaan naar het bouwen van nieuwe gevangenissen. Welk plan ligt er op tafel?

Minister van Justitie Annelies Verlinden komt met een plan om 2.037 plaatsen in gevangenissen te creëren tegen 2030, lezen we in De Standaard. Het budget dat circuleert is werkelijk hallucinant te noemen…

De krant ‘Le Soir’ heeft de nota aan het adres van de ministerraad kunnen inkijken. En zo zou er voor het ‘globaal structureel actieplan tegen de overbevolking in de gevangenissen’ al een eerste budget zijn uitgetrokken van zowat 55 miljoen euro. Al is het vooral het totale kostplaatje dat iedereen achterover doet vallen…

“De totale kostprijs voor de periode van 2026 tot 2029 wordt geraamd op 1,1 miljard euro”, lezen we in De Standaard. Waarvoor zou dat geld gebruikt worden?

“Het merendeel van het geld zou worden gebruikt om op een snelle en structurele manier nieuwe plaatsen te creëren door nieuwe penitentiaire inrichtingen te openen, oude gevangenissen langer te gebruiken en bestaande inrichtingen uit te breiden.” De planning is duidelijk…

“Tegen 2027 zouden er 1.105 plaatsen moeten bijkomen, tegen 2030 nog eens 932. Na 2030 zouden nog eens 1.044 nieuwe plaatsen gecreëerd moeten worden”, schrijft De Standaard over het plan van Annelies Verlinden.

Waar is men in dit apenland toch mee bezig!
Kunnen onze beleidsmakers niets beters bedenken dan het bovenstaande? Rekening er mee houdend dat het allemaal verloren moeite zou zijn: nauwelijks een paar jaar verder staan we weer even ver als nu!
Ons huis loopt vol, alle kranen staan open! Dus dringend wat meer emmers en dweilen aankopen maar vooral niet aan de kranen komen..

Oei! Ik vergeet ons voornaamste probleem! Is die hierboven besproken madam een moslima of niet?

Laatst gewijzigd door andev : 3 februari 2026 om 11:55.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2026, 12:32   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

1.1 miljard voor het bouwen van 2037 plaatsen. Dat is 540K per plaats. Gaan we villa's bouwen voor onze gedetineerden misschien?
Oud 3 februari 2026, 12:59   #93
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

De kans is groot dat niemand nog op de grond moet slapen, indien de illegale gedetineerden stante pede worden teruggestuurd naar hun moederland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2026, 13:52   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De kans is groot dat niemand nog op de grond moet slapen, indien de illegale gedetineerden stante pede worden teruggestuurd naar hun moederland.
Maar zelfs dan nog zullen de veroordelingen wegens mensenrechtenschennis blijven komen.
Als de EU wetgeving in zake rechten van gevangenen niet toegepast wordt is dat het logische gevolg. Er zijn in Belgie geen drieduizend cellen conform de EU wetgeving, dus blijven de veroordelingen met de daarbij horende boetes en dwangsommen komen.

Het probleem in het gevangeniswezen is van zulke orde van grote dat je er geen enkele politicus uitleg zal over horen geven.
Oud 3 februari 2026, 13:59   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1.1 miljard voor het bouwen van 2037 plaatsen. Dat is 540K per plaats. Gaan we villa's bouwen voor onze gedetineerden misschien?
2000 plaatsen is een farce, we hebben 15.000 cellen nodig om de huidige toestand enigszins op orde te brengen. We hebben wachtlijsten met duizenden veroordeelden er op. Mensen wachten in de meeste gevallen tot tien jaar lang alvorens hun straf uitgevoerd wordt, en als je de evolutie ziet, er komen er altijd maar meer bij.

Er wordt ook nergens geen duiding gegeven over het leger aan cipiers dat daarvoor benodigd is, die zijn er namelijk niet.

Reken aan 6 a 7 cipiers (ambtenaren) per gevangene.
Oud 4 februari 2026, 06:27   #96
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Bossuyt zet een handeltje in criminele illegalen op en gaat ze naar Estland sturen ... na hun gevangenisstraf kunnen ze dan terugkeren naar België ... criminele illegalen (een pleonasme) uit Afrika en het midden oosten horen noch in België noch in Estland, Albanië of Rwanda thuis maar in hun thuislanden! Laat een militair vliegmachien ze er op het tarmac afzetten.

Laatst gewijzigd door Vlad : 4 februari 2026 om 06:32.
Oud 9 februari 2026, 05:32   #97
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

CD&V koppelt de beveiliging door militairen aan de joodse scholen en synagogen aan meer geld voor de gevangenissen ... geen geld voor de islamkazernes, geen geld voor de joden ... geen woord over illegalen terugsturen door clan Mahdi ... bron

Laatst gewijzigd door Vlad : 9 februari 2026 om 05:33.
Oud 9 februari 2026, 08:43   #98
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bossuyt zet een handeltje in criminele illegalen op en gaat ze naar Estland sturen ... na hun gevangenisstraf kunnen ze dan terugkeren naar België ... criminele illegalen (een pleonasme) uit Afrika en het midden oosten horen noch in België noch in Estland, Albanië of Rwanda thuis maar in hun thuislanden! Laat een militair vliegmachien ze er op het tarmac afzetten.
Estland zegt dat ze van niets weten en er geen onderhandelingen zijn in die zin.
Bossuyt liegt dus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be