Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2025, 22:37   #14781
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Er zijn mensen die zcih hier anoniem wanen. Bijna schattig eigenlijk.
Uiteraard ben je niet annoniem, ze kunnen je zelfs identificeren op de manier hoe je tekst is opgemaakt, laat staan al de andere manieren.

Citaat:
Het is sowieso geen slecht idee dat te hebben, maar het is vandaag geen beter idee om dit te hebben dan bvb pakweg 10 jaar geleden. Al die paniekzaaierij errond is bullshit.

Straks weer lege rekken in de winkels, niet omdat er geen eten is, maar omdat mensen achterlijk zijn.
Zijn de mensen achterlijk of de propagande die de paniek veroorzaakt? Heel wat slimme mensen reageerden pokke achterlijk tijdens de pandemie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2026, 18:40   #14782
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Zonder de totalitaire crap van 't centraal planburo ging hun kweekvirus enkele rusthuizen tijdelijk een kwart leeg hebben gemaakt en dat ging het geweest zijn.
En samenleving en economie: 0 gevolgen.
Ja lol.
Zulk krapuul zit daar op dat planburo.
En ze zijn sindsdien enkel nog erger geworden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 8 februari 2026 om 18:41.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2026, 13:57   #14783
IJsboer
Eur. Commissievoorzitter

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Uiteraard ben je niet annoniem, ze kunnen je zelfs identificeren op de manier hoe je tekst is opgemaakt, laat staan al de andere manieren.

Zijn de mensen achterlijk of de propagande die de paniek veroorzaakt? Heel wat slimme mensen reageerden pokke achterlijk tijdens de pandemie.
Hmm ik weet 't niet, als ik met gedoofde lichten ga rondrijden in de winter omdat ik genoeg zie met straatverlichting en er komt een hysterische moeder gillen dat haar kind in gevaar is, is zij dan ook achterlijk? Ze blokkeert namelijk dan ook mijn vrijheid en mijn eigen mening dat volgens mij gezond verstand is dan?

Vrijheid stopt trouwens waar die van een ander begint.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2026, 16:08   #14784
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm ik weet 't niet, als ik met gedoofde lichten ga rondrijden in de winter omdat ik genoeg zie met straatverlichting en er komt een hysterische moeder gillen dat haar kind in gevaar is, is zij dan ook achterlijk? Ze blokkeert namelijk dan ook mijn vrijheid en mijn eigen mening dat volgens mij gezond verstand is dan?

Vrijheid stopt trouwens waar die van een ander begint.
Dat is waar, het is altijd een evenwicht om te bepalen waar die grens zit.

Maar een wagen is een wapen, dan is het duidelijk dat er beperkingen nodig zijn. Hier ging het over psychologische maatregelen die geen effectief nut hebben maar dienen om de bevolking in een kneedbare mindset te krijgen. Manipulatie en propaganda omdat ze ons als vee willen kunnen behandelen in plaats van denkende mensen die grondwettelijke rechten hebben.
.

Citaat:
Dat was puur bedoeld als psychologisch middel en Van Ranst zei dat zelfs ook in het begin, zelfs als maskers een besmetting een week kan uitstellen is het nutteloos.

Nu doen ze het opnieuw met survivalkits en zeggen er zelfs letterlijk bij dat het een psychologische actie is.

Europa roept op om survivalkit in huis te halen: “We willen vooral een mentaliteit van paraatheid creëren
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250326_96809013
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2026, 18:34   #14785
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar, het is altijd een evenwicht om te bepalen waar die grens zit.

Maar een wagen is een wapen, dan is het duidelijk dat er beperkingen nodig zijn. Hier ging het over psychologische maatregelen die geen effectief nut hebben maar dienen om de bevolking in een kneedbare mindset te krijgen. Manipulatie en propaganda omdat ze ons als vee willen kunnen behandelen in plaats van denkende mensen die grondwettelijke rechten hebben.
.
Superverspreiders van COVID-19 zijn niet met "wapens" vergelijkbaar?

Citaat:
AI-overzicht

Onderzoek naar de verspreiding van COVID-19 wijst inderdaad uit dat een relatief kleine groep besmette personen, bekend als 'superverspreiders', verantwoordelijk is geweest voor een groot deel van de transmissie (naar schatting tot wel 80% van de besmettingen). Deze dynamiek heeft, in combinatie met de extreme kwetsbaarheid van ouderen, geleid tot een disproportioneel hoog aantal sterfgevallen in deze groep, vaak via uitbraken in woonzorgcentra.

Citaat:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9162781/

The role of airborne transmission in a large single source outbreak of SARS-CoV-2 in a Belgian nursing home in 2020

In België vond van maart tot juni 2020 een eerste COVID-19-golf plaats, gevolgd door een tweede golf van september 2020 tot februari 2021. In een vroeg stadium werden de infectiepreventie- en -bestrijdingsmaatregelen in verpleeghuizen opgeschaald, waaronder een verbod op familiebezoek en regelmatige tests van bewoners en personeel. Op 21 juni 2020 meldde 90% van de Belgische verpleeghuizen ten minste één geval van SARS-CoV-2-infectie onder bewoners, en 40% meldde ten minste tien gevallen (Callies et al., 2021). Meer dan de helft van alle COVID-19-gerelateerde sterfgevallen in 2020 in België was gerelateerd aan verpleeghuizen (Sciensano, 2021). Bewoners en personeel van verpleeghuizen waren de eerste prioriteitsgroep in de Belgische vaccinatiecampagne. In maart 2021 had de vaccinatiegraad onder bewoners van verpleeghuizen 89,4% bereikt en werden ernstige COVID-19-uitbraken in verpleeghuizen zeldzaam (Catteau et al., 2021).
HEEL duidelijk dat er dan maatregelen genomen werden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-vaccine_activism

Rally of the Anti-Vaccination League of Canada in 1919
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2026 om 18:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be