Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2026, 10:15   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Gisteren op de radio.
Franstalig, want ik hou graag mijn talenkennis bij.

In Frankrijk blijken tienduizenden bar tabacs verdwenen de laatste decennia.
Onderzoek wijst uit dat de correlatie met de opkomst van een bepaald gedachtengoed frapant is.

Waar de bar tabacs niet verdwijnen is die opkomst er veel minder.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 februari 2026 om 10:16.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2026, 10:27   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Carl Devos:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03...ent-professor/
Professor Carl Devos (UGent) neemt juridische stappen na beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag: "Dit is eerroof"

Professor politieke wetenschappen Carl Devos (UGent) gaat juridische stappen ondernemen nu in een boek gesuggereerd wordt dat hij jaren geleden grensoverschrijdend gedrag zou gesteld hebben. "Dit is een zaak van eerroof", klinkt het bij zijn advocaat. Devos heeft beslist om tot de paasvakantie geen les meer te geven.

Carl Devos is geannuleerd. Ik zap weg als hij op mijn scherm verschijnt en lees hem niet meer. Een professor hoort zijn ex-studenten te steunen in hun latere carrière en hen niet juridisch te dwarsbomen.
Eén van de beste proffen als het over politiek gaat.
Ik luister graag naar hem.

hetgeen we in de plaats krijgen in de afspraak of in ter zake, komt nog niet tot aan z'n enkels.

Daarbij, iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2026, 00:19   #23
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
https://www.hln.be/opinie/carl-devos...-dan~acc6e217/

Hoewel achter een paywall, is de boodschap duidelijk.

Het geld is op.

Er zijn 2 mogelijkheden; ofwel nog harder aan de uier van de belastingsbetalende Belg trekken, ofwel een drastische inkrimping van de overheids-uitgaven.
Omdat de Belgische productieve economie al te kampen heeft met zo goed als het hoogste beslag in de OESO zijn meer belastingen innen alleen maar zweepslagen voor een koe die niet meer melk KAN geven, en de overheidsuitgaven drastisch inperken betekent dat politiekers het geld niet zullen kunnen uitdelen aan kiezers die ze een inkomen beloofden.

Wat is uw mening? Meer inkomsten of minder uitgaven? Melken we de koe dood, of zal er minder melk moeten uitgedeeld worden?
Waar heeft België het dan aan verspild? België is namelijk geen Duitsland of Nederland...
Oud 5 februari 2026, 09:50   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Eén van de beste proffen als het over politiek gaat.
Ik luister graag naar hem.

hetgeen we in de plaats krijgen in de afspraak of in ter zake, komt nog niet tot aan z'n enkels.

Daarbij, iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Vroeger kon ik Carl Devos ook wel appreciëren. Sinds ik weet heb dat hij zijn ex-studenten niet steunt in hun carrière is hij voor mij geannuleerd. Je kan jezelf de vraag stellen waarom hij geen nieuwe generatie vooruitschuift als hij de vraag krijgt vanuit de media om over actuele politiek te praten of te schrijven.
Kan jij één persoon noemen die uit de stal van Carl Devos komt ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2026, 15:29   #25
Profiteur
Parlementslid

Standaard

De uier is leeg ... De Arizona regering heeft op 1 jaar tijd gedaan wat velen nog niet in hun gans leven kunnen en dat is enorm veel tweestrijd zaaien. NVA zegt: werken tot je dood valt en als je braaf bent mag je eens een pintje gaan drinken. Wie niet werkt om welke reden ook kan kiezen: je ophangen of onder een brug gaan slapen. En wie op pensioen is vragen ze beleefd om zo snel mogelijk te stoppen met ademen. Want die kosten enkel nog geld en brengen niets meer op. En minder geld in de kas is minder kunnen graaien. Emapthie is voor de NVA een woord dat ze niet kennen. En als ik dan die Axel Ronse op Villa Politica bezig zie? Een puber met ADHD die dringend geëuthanaseerd moet worden. Wat een belachelijk gastje is dat. Ik ken hem niet persoonlijjk maar moest ik hem tegen komen... En dan die Jambom die daar in naam van Bartje stond. Aja want Bartje is ziek. Of hij had geen zin om zijn 1 jaar Arizona te komen verdedigen. Maar Mr. Hesp? wat een ego die man! Eigenlijk zijn al die NVA egotrippres jaloers op Trump. Want ze willen stiekem ook allemaal hetzelfde.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2026, 15:59   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
De uier is leeg ... De Arizona regering heeft op 1 jaar tijd gedaan wat velen nog niet in hun gans leven kunnen en dat is enorm veel tweestrijd zaaien. NVA zegt: werken tot je dood valt en als je braaf bent mag je eens een pintje gaan drinken. Wie niet werkt om welke reden ook kan kiezen: je ophangen of onder een brug gaan slapen. En wie op pensioen is vragen ze beleefd om zo snel mogelijk te stoppen met ademen. Want die kosten enkel nog geld en brengen niets meer op. En minder geld in de kas is minder kunnen graaien. Emapthie is voor de NVA een woord dat ze niet kennen. En als ik dan die Axel Ronse op Villa Politica bezig zie? Een puber met ADHD die dringend geëuthanaseerd moet worden. Wat een belachelijk gastje is dat. Ik ken hem niet persoonlijjk maar moest ik hem tegen komen... En dan die Jambom die daar in naam van Bartje stond. Aja want Bartje is ziek. Of hij had geen zin om zijn 1 jaar Arizona te komen verdedigen. Maar Mr. Hesp? wat een ego die man! Eigenlijk zijn al die NVA egotrippres jaloers op Trump. Want ze willen stiekem ook allemaal hetzelfde.
Eigenlijk zijn er op dit forum nogal wat mensen die jaloers zijn op het sukses v.d. NVA.
Over de ongeziene stunt van BDW i.v.m. Euroclear wordt er hier niet
gesproken ! In het Europees parlement wel.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2026, 17:56   #27
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eigenlijk zijn er op dit forum nogal wat mensen die jaloers zijn op het sukses v.d. NVA.
Over de ongeziene stunt van BDW i.v.m. Euroclear wordt er hier niet
gesproken ! In het Europees parlement wel.
Zet hem dan daar. Dan we er vanaf.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be