Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 april 2005, 08:07   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Dewinter vangt bot...

Dewinter vindt geen gesjoemel met eetbonnetjes
Vlaams Belang pleit voor bedrijfsrestaurant in stadhuis

ANTWERPEN - Het VB trok gisteren op speurtocht bij de stadsontvanger, op zoek naar gesjoemel met eetfacturen door het schepencollege. Een beetje teleurgesteld moest Filip Dewinter achteraf toegeven dat hij geen bewijzen van fraude vond, geen tweede Visa-affaire.

,,Maar het is een weinig transparant systeem, dat controle heel moeilijk maakt''. Het VB pleit nu voor een soort bedrijfsrestaurant in het stadhuis, waar het stadsbestuur zijn officiële dineetjes verorbert.

Schepen voor Financiën Luc Bungeneers (VLD) en het Integriteitsbureau trokken vorige week al aan de alarmbel ( zie krant van maandag 25 april ). Ze stelden vast dat de restaurantkosten moeilijk te controleren waren. En dokteren nu een beter systeem uit.

Geen Visa-bis

Het VB had aan een half woord genoeg en trok zelf maar naar de stadsontvanger om de eetbonnetjes van de schepenen te gaan controleren. Dat deden ze twee jaar geleden ook en dat leidde uiteindelijk tot het ontslag van het schepencollege met de Visa-crisis. Al ontkende Filip Dewinter gisteren aan te sturen op een nieuwe crisis: ,,Laat ons de stad daarvan besparen.''

Bij een eerste controle van de documenten vond het VB alvast geen bewijzen van gesjoemel. ,,We gaan al deze papieren nu nog grondig nakijken'', stelde Dewinter. ,,Het is wel al heel duidelijk dat dit nieuwe systeem na de Visakaarten weinig transparant is en controle moeilijk maakt.''

Het stadsbestuur keurde een jaar geleden goed dat schepenen op kosten van de stadskas konden gaan eten, als het tenminste voor de stad was. Daarbij kwamen twee systemen. Eén met prefinanciering, waarbij de schepenen of de stadsdienst zelf de restaurantkosten voorschieten. En achteraf regelen met het stadsbestuur.

Dit kan op goedkeuring van het VB rekenen. Het tweede systeem - van de bestelbons - minder. Hier vullen de eters een bon in bij de stafdienst. Het restaurant stuurt later een factuur naar de stadsontvanger. Omdat die twee - bestelbonnen en facturen - niet met elkaar gekoppeld zijn maakt dat de controle moeilijk.

,,We willen dan ook af van dit laatste systeem'', zegt Dewinter. ,,We hebben in de gemeenteraad een jaar geleden trouwens daarvoor tegengestemd. Daarnaast willen we dat de kosten voor recepties gecentraliseerd worden in één aankoopcentrale. Nu besteld elke schepen en stadsdienst voor feestjes maar waar en wat hij wil.''

Opvallend is het VB-pleidooi voor een bedrijfsrestaurant in het stadhuis. ,,Dan moeten de schepenen en stadsdiensten niet meer op restaurant. Nu eet de een in een frituur, de andere in een sterrenrestaurant. Met een stadhuiscatering is dat voor iedereen hetzelfde'', besluit Dewinter.
Bron: "Nieuwsblad"

Naar mijn mening mogen de dikbetaalde heren en dames van het schoon verdiep zelf hun eten betalen. Dewinter anticipeert al op profitariaat voor hem en zijn bende na de komende verkiezingen. 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 29 april 2005, 09:26   #2
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

om alweer eens een intellectueel zeer hoogstaande discussie te beginnen

je hebt jezelf overtroffen decoorne
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 29 april 2005, 11:25   #3
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
om alweer eens een intellectueel zeer hoogstaande discussie te beginnen

je hebt jezelf overtroffen decoorne

Ja hé, vind ik ook...
"Bloknieuws" is een mesje dat langs twee kanten snijdt !
Oud 29 april 2005, 11:29   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en waar heeft De Winter dien bot opgegeten ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 29 april 2005, 12:33   #5
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik kan bijna mijn open niet geloven, Blokkers beginnen al openlijk het politiek profitariaat te verdedigen. Wat "groei" toch kan doen, nietwaar...
Oud 29 april 2005, 12:38   #6
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
het was eigenlijk paling in 't groen
Geertje is offline  
Oud 29 april 2005, 13:36   #7
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Ik kan bijna mijn open niet geloven, Blokkers beginnen al openlijk het politiek profitariaat te verdedigen. Wat "groei" toch kan doen, nietwaar...
Nog maar eens een mooi staaltje van uw jaloersheid. Het vreet echt aan je he?

Etentjes horen nu eenmaal ook bij het beleid, zakendiners noemt men dit. Men bespreekt hier de zaken in een rustige sfeer om zo tot een goed overleg te komen.
Dat het Vlaams Belang vraagt voor een restaurant in het stadshuis waardoor alle schepenen gelijk zouden worden behandeld lijkt me geen onredelijk vraag. Ieder gelijk voor de wet.

Ik weet niet of je ook actief bent in de politiek (zo te zien aan je avatar wel) maar je zal nog serieus wat moeten leren eer je weldegelijk iets van verantwoordelijkheid kan dragen volgens mij. Waarom probeer je niet eens topics te openen over de beleidsdaden van uw partij? Of wat uw partij beter zou doen dan het huidige beleid? De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan, het is de moment.

PS. Ik wacht nog altijd op antwoord op je vorige topic maar daar zul je nu al met je mond vol tanden staan dus probeer je het maar eens met een andere. Die verzuring van de maatschappij waar mensen toch zo graag over spreken zit eerder bij de tegenstanders van het Vlaams Belang dan bij het Vlaams Belang zo te zien.
Oud 29 april 2005, 13:38   #8
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Decoorne doet het weer!
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 april 2005, 13:54   #9
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Tegendradigaard

einde citaat.

euh het zal aan mijn beperkte vermogens liggen maar ik zie mij nergens enig profitariaat verdedigen.
Maar om de niet begrijpenden een handje te helpen zal ik proberen op een voor iedereen bevattelijke manier mijn bijdrage te verduidelijken.

Bon BVL opent een forum onder de titel "De Winter vangt bot...."

Ik zie dan voor mijn ogen De Winter aan de waterkant zitten en nen bot boven halen. Ik denk dat iedereen wel zo al eens een cartoon gezien heeft waar ne visser nen bot (= laars) boven haalt zeker.
Iedereen nog mee tot hiertoe ? Ook BVL ? Als ik te rap ga zeggen he.

goed en dan vraag ik natuurlijk : en waar heeft De Winter dien bot opgegeten ?

omdat het dus een artikel over restaurants ging maakte ik de link tussen de visser die nen bot (= laars vangt) en die zijn vangst gaat opeten in een restaurant.

Okee ik weet het als ge dat zo allemaal moet uitleggen dan is het eigenlijk niet meer grappig. En ik weet ook dat er niemand over de grond zou gaan liggen rollen van het lachen maar ik doe het dan ook niet voor jullie, maar ik doe het voor mijn eigen, want ik lach graag en ik lach ook graag met mijn eigen en telkens als ik mijn eigen grapjes zie staan dan lach ik nog eens met mezelf en vergeet niet : een lachende mens is een gelukkige mens
en streven we allemaal niet naar geluk.

voila zou BVL nu nog eens kunnen verklaren waar ik het politiek profitariaat verdedig ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 29 april 2005, 14:05   #10
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Decoorne doet het weer!
Jaloers dat ze niet in zijn voos frituur komen eten....
De Knut is offline  
Oud 29 april 2005, 14:10   #11
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Haha, wist ik zelfs niet! Grappig!
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 april 2005, 16:12   #12
Minister-President

Standaard

Voor de dwazen zal ik uitleggen waarin het profitariaat zit...
Als de elitaire heren en dames van het schoon verdiep honger hebben moeten ze maar gaan eten in gaarkeukens en restaurants van het OCMW en het stadspersoneel...
Dewinter kon dit voorstellen, maar dan zouden hij en zijn kliek trawanten in de toekomst zelf niet kunnen profiteren... 8)
Oud 29 april 2005, 16:40   #13
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de elitaire heren en dames van het schoon verdiep honger hebben moeten ze maar gaan eten in gaarkeukens en restaurants van het OCMW en het stadspersoneel...
Dewinter kon dit voorstellen, maar dan zouden hij en zijn kliek trawanten in de toekomst zelf niet kunnen profiteren... 8)
Van profitariaat gesproken...

Gij leeft toch van de ziekenbond terwijl ge niet eens ziek zijt? Ge gaat zelfs twee weken lang op skivakantie, op kosten van de staat... Wie in een glazen huis woont, gooit best niet met stenen naar anderen Luciano!
Guderian is offline  
Oud 29 april 2005, 16:50   #14
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Culien . hoe kan je zo verzuurd zijn manneke toch
Oud 29 april 2005, 16:50   #15
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Van profitariaat gesproken...

Gij leeft toch van de ziekenbond terwijl ge niet eens ziek zijt? Ge gaat zelfs twee weken lang op skivakantie, op kosten van de staat... Wie in een glazen huis woont, gooit best niet met stenen naar anderen Luciano!
Wist niet dat ge naast nazi ook dokter waart...fan van Mengele ??
Oud 29 april 2005, 16:54   #16
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een schande voor de maatschappij....................

Novalis
Grellig is offline  
Oud 29 april 2005, 16:55   #17
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
culien kijk eerst eens naar de belk in het eigen oog voor je begint te jammeren over de splinter in het oog van een ander
Oud 29 april 2005, 17:00   #18
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie daar zit ge ook verkeerd. Personeel blijft personeel. Er moet altijd een zekere afstand bestaan. Indien men het personeel te goed begint te kennen, een band scheppen enzo. Vriendjespolitiek zal nog makkelijker zijn en iemand ontslaan omdat er nu eenmaal geen geld is om ze in dienst te houden of overbodig is geworden des te moeilijk.

Een bedrijf leid je niet met emoites, een stad ook niet. Natuurlijk spreken we hier niet over culturle dingen die al jaren deel uitmaken van de samenleving. Er zijn nu eenmaal dingen die bewaard moeten blijven.
Oud 29 april 2005, 17:12   #19
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
U bent een schande voor de maatschappij....................
Natuurlijk !
Oud 29 april 2005, 17:51   #20
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk !
je weet het dan toch

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be