Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2005, 08:00   #281
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Wat zou daar mis mee zijn?

In Vlaanderen zijn er veel snelheidsovertredingen. Komt dat doordat de Vlaming zich braaf aan de snelheidsregels houdt?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 08:05   #282
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Wat zou daar mis mee zijn?

In Vlaanderen zijn er veel snelheidsovertredingen. Komt dat doordat de Vlaming zich braaf aan de snelheidsregels houdt?
1. Er worden meer snelheidsovertredingen geregistreerd. Dat wilt niet zeggen dat er ook meer overtredingen zijn.

2. Het gaat over "Vlamingen". Een veralgemening dus.

3. Het gaat niet over snelheidsovertredingen. Het gaat over "zich aan de regels houden".

Is dit dezelfde BUB die steigert wanneer de N-VA met een vrachtwagen vol geld naar Wallonië rijdt?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 08:10   #283
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
1. Er worden meer snelheidsovertredingen geregistreerd. Dat wilt niet zeggen dat er ook meer overtredingen zijn.

3. Het gaat niet over snelheidsovertredingen. Het gaat over "zich aan de regels houden".

Is dit dezelfde BUB die steigert wanneer de N-VA met een vrachtwagen vol geld naar Wallonië rijdt?
1. Zoek de fout zou ik zeggen. Een snelheidsovertreding is in uw ogen geen overtreding???

2. U spreekt toch ook altijd over "de Walen"? "De Vlamingen" is hier inderdaad een ietwat foute veralgemening. Ze gaat inderdaad niet op voor alle Vlamingen (er zijn ook mensen die zich wel aan de regels houden) maar toch voor een groot gedeelte.

3. Wie een snelheidsovertreding begaat, houdt zich niet aan de regels. Overigens, hoe denkt u over het aantal bouwovertredingen in Vlaanderen?

Met een vrachtwagen vol nepgeld (wat an sich al strafbaar is, geld namaken) naar Wallonië rijden om daar de Waalse bevolking te beledigen is wel net iets anders dan dit onderwerp.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 29-05-2005 at 09:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:

1. Zoek de fout zou ik zeggen. Een snelheidsovertreding is in uw ogen geen overtreding???

2. U spreekt toch ook altijd over "de Walen"? "De Vlamingen" is hier inderdaad een ietwat foute veralgemening. Ze gaat inderdaad niet op voor alle Vlamingen (er zijn ook mensen die zich wel aan de regels houden) maar toch voor een groot gedeelte.

3. Wie een snelheidsovertreding begaat, houdt zich niet aan de regels. Overigens, hoe denkt u over het aantal bouwovertredingen in Vlaanderen?

Met een vrachtwagen vol nepgeld (wat an sich al strafbaar is, geld namaken) naar Wallonië rijden om daar de Waalse bevolking te beledigen is wel net iets anders dan dit onderwerp.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

2. U spreekt toch ook altijd over "de Walen"? "De Vlamingen" is hier gewoon een veralgemening die inderdaad niet opgaat voor alle Vlamingen (er zijn ook mensen die zich wel aan de regels houden) maar toch voor een groot gedeelte.

Met een vrachtwagen vol nepgeld (wat an sich al strafbaar is, geld namaken) naar Wallonië rijden om daar de Waalse bevolking te beledigen is wel net iets anders dan dit onderwerp.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 29 mei 2005 om 08:12.
Oud 29 mei 2005, 08:20   #284
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar een overtreding is niet noodzakelijk een snelheidsovertreding.

Citaat:
Ik heb het eigenlijk liever over "Wallonië", waarmee ik dan de Waalse politiek bedoel. Dat blijkt dan ook wel uit de context. Hier blijkt echter duidelijk dat het om de Vlaamse bevolking gaat. en waaruit blijkt dat "een groot gedeelte" van de Vlamingen zich niet aan de regels houden?

Citaat:
Ik praat geen enkele overtreding goed. Maar ik ga ze ook niet veralgemenen naar de voltallige bevolking. Ik ga er evenmin andere overtredingen bijsleuren om die veralgemening te verdoezelen.

Citaat:
Met een vrachtwagen vol nepgeld (wat an sich al strafbaar is, geld namaken) naar Wallonië rijden om daar de Waalse bevolking te beledigen is wel net iets anders dan dit onderwerp.
Alleen werd daarmee de transferpolitiek aangeklaagd, niet de bevolking zelf. Frappant hoe jullie dat gaan interpreteren als een belediging aan het adres van de Walen, terwijl een duidelijke belediging aan het adres van de Vlamingen wordt geminimaliseerd. En dan maar verbaasd staan dat de BUB voor Franskiljonpartij wordt versleten...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 29 mei 2005, 08:33   #285
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar een overtreding is niet noodzakelijk een snelheidsovertreding.
Dat zeg ik ook niet, ik haalde enkel een snelheidsovertreding als voorbeeld aan. Ging het daarover niet in de oorspronkelijke topic? Over de boetes?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door distel
Ik praat geen enkele overtreding goed. Maar ik ga ze ook niet veralgemenen naar de voltallige bevolking. Ik ga er evenmin andere overtredingen bijsleuren om die veralgemening te verdoezelen.
U wil daarmee dus gewoon aantonen dat de Vlamingen geen overtredingen begaan. Zielig hoor, het aantal bouwovertredingen in Vlaanderen is nochtans immens! Maar ja, als uw logica is: ik spreek er niet over, dus het is er niet...

U moet het probleem ook niet ontkennen he!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door distel
Alleen werd daarmee de transferpolitiek aangeklaagd, niet de bevolking zelf. Frappant hoe jullie dat gaan interpreteren als een belediging aan het adres van de Walen, terwijl een duidelijke belediging aan het adres van de Vlamingen wordt geminimaliseerd. En dan maar verbaasd staan dat de BUB voor Franskiljonpartij wordt versleten...
Tja, als je al met zielige acties moet bovenkomen om bepaalde dingen aan te kaarten...

Lees de reacties op de N-Va site er maar eens op na, er zijn genoeg Vlamingen die niet opgezet waren met die actie.
Oud 29 mei 2005, 08:37   #286
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook niet, ik haalde enkel een snelheidsovertreding als voorbeeld aan. Ging het daarover niet in de oorspronkelijke topic? Over de boetes?
Ja. Waarom veralgemeent "A" dat dan?

Citaat:
U wil daarmee dus gewoon aantonen dat de Vlamingen geen overtredingen begaan. Zielig hoor, het aantal bouwovertredingen in Vlaanderen is nochtans immens! Maar ja, als uw logica is: ik spreek er niet over, dus het is er niet...

U moet het probleem ook niet ontkennen he!
Ik probeer helemaal niks te ontkennen. Lees wat er staat ipv te liegen over wat ik zeg.

Citaat:
Tja, als je al met zielige acties moet bovenkomen om bepaalde dingen aan te kaarten...
Erg toch he. Een mens zou verwachten dat zoiets niet nodig zou zijn in een land waar iedereen zo goed overeenkomt dat het weer unitair kan worden.

Citaat:
Lees de reacties op de N-Va site er maar eens op na, er zijn genoeg Vlamingen die niet opgezet waren met die actie.
En dan?
Oud 29 mei 2005, 08:44   #287
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Waarom veralgemeent "A" dat dan?
Dat moet u aan "A" vragen.

Citaat:
Ik probeer helemaal niks te ontkennen. Lees wat er staat ipv te liegen over wat ik zeg.
Ik lieg helemaal niet, ik trek enkel uw redenering door.

Citaat:
Erg toch he. Een mens zou verwachten dat zoiets niet nodig zou zijn in een land waar iedereen zo goed overeenkomt dat het weer unitair kan worden.
Sorry, maar als men al met zielige acties moet bovenkomen om de aandacht te trekken van de bevolking, dan wil dat zeggen dat de modale burger daar absoluut niet van wakker ligt. En wat heeft hun actie uiteindelijk opgeleverd? Niets, nada, nougabollen!

Citaat:
En dan?
Tja, als je als partij al verwijten krijgt van je kiezers, dan wil dat zeggen dat de actie blijkbaar toch niet zo goed gekozen was.
Oud 29 mei 2005, 08:52   #288
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet u aan "A" vragen.
De BUB is er anders wel altijd snel bij om (vermeende) insinuaties aan het adres van de Walen te veroordelen.

Citaat:
Ik lieg helemaal niet, ik trek enkel uw redenering door.
Dat doe je helemaal niet. Je verzint zelf een redenering en doet of het de mijne is. Nergens heb ik die overtredingen ontkend. Jij beweert van wel. Je liegt dus.

Citaat:
Sorry, maar als men al met zielige acties moet bovenkomen om de aandacht te trekken van de bevolking, dan wil dat zeggen dat de modale burger daar absoluut niet van wakker ligt. En wat heeft hun actie uiteindelijk opgeleverd? Niets, nada, nougabollen!
M.a.w.: de zielige actie van de BUB om Laurent op de lijst de willen zetten wilt zeggen dat de modale burger niet wakker ligt van een unitair België. En wat heeft jullie actie uiteindelijk opgeleverd? Niets, nada, nougabollen!

Zo bedoel je?

Feit is dat die transfers er zijn, en dienen aangepakt te worden. Als de "serieuze" politiek niet wilt luisteren, dan maar met een vrachtwagen vol geld proberen.

Citaat:
Tja, als je als partij al verwijten krijgt van je kiezers, dan wil dat zeggen dat de actie blijkbaar toch niet zo goed gekozen was.
Maar dan wilt dat wel zeggen dat je kiezers hebt.

Trouwens, dan wilt dat helemaal niet zeggen dat "de actie blijkbaar toch niet zo goed gekozen was." Of hebben die paar reclamerende kiezers de Grote Waarheid in pacht?
Oud 29 mei 2005, 09:00   #289
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De BUB is er anders wel altijd snel bij om (vermeende) insinuaties aan het adres van de Walen te veroordelen.
Is daar dan iets mis mee misschien?

Citaat:
Dat doe je helemaal niet. Je verzint zelf een redenering en doet of het de mijne is. Nergens heb ik die overtredingen ontkend. Jij beweert van wel. Je liegt dus.
U zegt dat ik er andere overtredingen bijsleur om die ene te verdoezelen. Mag ik misschien geen andere overtredingen als voorbeeld gebruiken? Mag men de overtredingen niet aankaarten omdat dat het mooie beeld van de brave Vlaming zou verstoren?

Citaat:
M.a.w.: de zielige actie van de BUB om Laurent op de lijst de willen zetten wilt zeggen dat de modale burger niet wakker ligt van een unitair België.
Wij hebben, in tegenstelling tot de N-Va, altijd gezegd dat dat een ludieke actie was. Het was een mediastunt ja, en het heeft ons media-aandacht opgeleverd.

Citaat:
Feit is dat die transfers er zijn, en dienen aangepakt te worden. Als de "serieuze" politiek niet wilt luisteren, dan maar met een vrachtwagen vol geld proberen.
De transfers zijn er inderdaad maar men zou beter een helder beeld naar voor schuiven. Dat doet men niet. De N-Va komt boven met 11 miljard. Waarop is dat cijfer gebaseerd als ik vragen mag?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 29-05-2005 at 10:02
Reason:

Citaat:

Citaat:
U zegt dat ik er andere overtredingen bijsleur om die ene te verdoezelen. Mag ik misschien geen andere overtredingen als voorbeeld gebruiken? Mag men de overtredingen niet aankaarten omdat dat het mooie beeld van de brave Vlaming zou verstoren?

Citaat:
M.a.w.: de zielige actie van de BUB om Laurent op de lijst de willen zetten wilt zeggen dat de modale burger niet wakker ligt van een unitair België.
Wij hebben, in tegenstelling tot de N-Va, altijd gezegd dat dat een ludieke actie was. Het was een mediastunt ja, en het heeft ons media-aandacht opgeleverd.

Citaat:
De transfers zijn er inderdaad maar men zou beter een helder beeld naar voor schuiven. Dat doet men niet. De N-Va komt boven met 11 miljard. Waarop is dat cijfer gebaseerd als ik vragen mag?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Wij hebben, in tegenstelling tot de N-Va, altijd gezegd dat dat een ludieke actie was. Het was een mediastunt ja, en het heeft ons media-aandacht opgeleverd. Het heeft ons dus wel iets opgeleverd.

Citaat:
De transfers zijn er inderdaad maar men zou beter een helder beeld naar voor schuiven. Dat doet men niet. De N-Va komt boven met 11 miljard, waarop is dat cijfer gebaseerd als ik vragen mag?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 29 mei 2005 om 09:02.
Oud 29 mei 2005, 09:03   #290
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Dit gezegd zijnde ga ik u laten voor een tijdje, mijn cursus roept...
Oud 29 mei 2005, 09:09   #291
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Maar wees dan consequent en:

1) Doe dat dan ook wanneer "A" de Vlamingen op veralgemenende wijze beledigt.

2) Of geef gewoon toe dat de BUB Franskiljons is.

Citaat:
U zegt dat ik er andere overtredingen bijsleur om die ene te verdoezelen.
Helemaal niet. Ik zeg dat je dat daarbij sleurt om de veralgemening van "A" te verdoezelen.

Citaat:
Mag ik misschien geen andere overtredingen als voorbeeld gebruiken?
Uiteraard wel.

Citaat:
Mag men de overtredingen niet aankaarten omdat dat het mooie beeld van de brave Vlaming zou verstoren?
Welk mooi beeld van de brave Vlaming?
Intussen zitten we wel nog steeds met "A"'s lelijk beeld van de Vlaming die zich niet aan de regels houdt.

Citaat:
Wij hebben, in tegenstelling tot de N-Va, altijd gezegd dat dat een ludieke actie was.
Ha ja, want bij de N-VA was het "zielig" en bij jullie "ludiek". Zolang je er maar het juiste labeltje opplakt he.

Citaat:
Het was een mediastunt ja, en het heeft ons media-aandacht opgeleverd.
De N-VA ook.

Citaat:
De transfers zijn er inderdaad maar men zou beter een helder beeld naar voor schuiven. Dat doet men niet.
En de BUB al zeker niet.
Veel succes trouwens met het eenmaken van een land waar men de transfers angstvallig geheim houdt.

Citaat:
De N-Va komt boven met 11 miljard. Waarop is dat cijfer gebaseerd als ik vragen mag?
Vraag dat aan de N-VA.
Oud 29 mei 2005, 20:57   #292
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De transfers zijn er inderdaad maar men zou beter een helder beeld naar voor schuiven. Dat doet men niet. De N-Va komt boven met 11 miljard. Waarop is dat cijfer gebaseerd als ik vragen mag?
Ik heb u reeds de link gegeven waar u dat kan vinden. Bent u te lui om het te bekijken of wilt u het gewoon niet weten zodat u uw scheve redenering door kunt drijven?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2005, 08:08   #293
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Ik heb u reeds de link gegeven waar u dat kan vinden. Bent u te lui om het te bekijken of wilt u het gewoon niet weten zodat u uw scheve redenering door kunt drijven?
Misschien nog niet echt de tijd gevonden om dat eens grondig te lezen?
Oud 31 mei 2005, 08:23   #294
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De transfers zijn er inderdaad maar men zou beter een helder beeld naar voor schuiven. Dat doet men niet. De N-Va komt boven met 11 miljard. Waarop is dat cijfer gebaseerd als ik vragen mag?
Op www.belgiantransfers.org vind u alle studies, artikels en opinies (ook die van Yammine) die ooit over de transferts verschenen zijn.

Het vraagt wat studiewerk, dat is waar, maar het is dan ook een zeer complexe materie.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2005, 08:25   #295
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Op www.belgiantransfers.org vind u alle studies, artikels en opinies (ook die van Yammine) die ooit over de transferts verschenen zijn.

Het vraagt wat studiewerk, dat is waar, maar het is dan ook een zeer complexe materie.

Egidius
Ik weet het, zoiets lees je niet op een half uurtje...

Na de examens zal ik me er eens mee bezighouden
Oud 31 mei 2005, 15:00   #296
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het, zoiets lees je niet op een half uurtje...

Na de examens zal ik me er eens mee bezighouden
Ik heb nochtans ook examens. Vreemd genoeg ben ik wel al klaar met mijn planning voor vandaag . Genetica is af! Op naar embryologie en gynaecologie!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2005, 15:38   #297
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
laatste toevoeging was in 2004
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2005, 16:40   #298
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Allee, das een klein jaartje geleden. Is er intussen zoveel verandert in de wereld?

( ja, sinds zondag wel, ten goede maar daar gaat het niet over. )
Oud 31 mei 2005, 16:44   #299
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

ik heb alvast bij vl² de Vlaamse Leeuw gekocht om op 21 juli uit mijn raam te hangen
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2005, 18:51   #300
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Ik heb nochtans ook examens. Vreemd genoeg ben ik wel al klaar met mijn planning voor vandaag . Genetica is af! Op naar embryologie en gynaecologie!
Fijn voor u!

Ik heb een net iets andere cursus voor me liggen: Inleiding tot de buitenlandse rechtsstelsels, ontleding Engelse juridische teksten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be