Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2002, 21:01   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je hoopt er toch niet op dat ik je geloof na de betogen die ik de laatste dagen van jou onder ogen kreeg?
En in die God van jou zal ik al zeker mijn vertrouwen niet stellen als jij er het jouwe in stelt.
Of jij me nu gelooft of niet, zal me nu echt worst wezen. En mijn God is overduidelijk de uwe niet. Amen dico vobis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2002, 21:09   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Blijkbaar mogen mensen volgens jou niet gelukkig zijn als het niet in je krammen past! Een geluk dat jou mening een absolute minderheid is en gelukkig maar. Ik zou echt beschaamd zijn van zo'n vader te hebben, meer nog ik zou zijn mening openlijk afkeuren als die dat zou doen! Als je kinderen homo zouden zijn en je aanvaardt dit als ouder niet, dan ben je het niet waard nog ouder te zijn, het geluk van uw kind sta je niet in de weg!
Zo, als mijn zoon een dief wordt en ik dit niet aanvaard, ben ik dus het niet waard nog langer ouder te zijn. Wanneer mijn zoon een drugsverslaafde wordt en hij steeds meer drugs wil, en ik dit niet aanvaard, ben ik dus niet waard nog langer ouder te zijn... Wat een kronkelig redenering zeg!

Mijn zonen zullen steeds mijn vlees en bloed blijven, maar dat betekent niet dat ik hun daden moet goedkeuren of ermee instemmen daar waar ze de morele, maatschappelijke en godsdienstige waarden van ons huisgezin met voeten treden. Homoseksualiteit is en blijft een grove afwijking van de gevoelswereld, en dat wordt dan ook niet aanvaard. Zo simpel is het. Al de rest is emotioneel gelul. Stevige beginselen, daar is een maatschappij met toekomst op gebaseerd, niet op wat emotioneel geblaat.

Merkwaardig toch dat ik me omring zie met mensen die wel gelijkaardig denken, en zelfs op onze school word ik in mijn mening bevestigd eerder dan bevraagd (en je weet, men zegt altijd dat er in scholen nogal een links klimaat heerst...). Om dan nog niet te spreken hier over het dorp, in de parochie waar ik kerk (80% jonge gezinnen!), in het Vlaams Blok. Allerlei kringen waar uw mening niet aan bod komt.
Oud 3 oktober 2002, 21:19   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Soort zoekt soort.
Kleine Francomannetjes zoeken -en vinden- andere dictatortjes.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2002, 21:26   #44
bartje
Minister-President

Standaard

Typische opmerkingen daar je het niet kan halen Jan. van die dief en drugsverslaafde. Maar homo is totaal anders, hier gaat het echt om geluk en je doet er niets of niemand kwaad mee. Dus als je dit niet wil ben je het idd niet waard ouder te zijn en ik zou me niet inhouden als zoon die mening aan iedereen kenbaar te maken! Het zouden steeds mijn ouders blijven maar dit gaat te ver, véél te ver.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2002, 21:27   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soort zoekt soort.
Aan het verkeerde adres: ik heb zo geen hooggestemde opvattingen over Franco en zijn regeertijd.

En voor de rest: natuurlijk zoekt soort soort. Dat is nu eenmaal een sociologisch gegeven.
Oud 3 oktober 2002, 21:48   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Soort zoekt soort.
Aan het verkeerde adres: ik heb zo geen hooggestemde opvattingen over Franco en zijn regeertijd.

En voor de rest: natuurlijk zoekt soort soort. Dat is nu eenmaal een sociologisch gegeven.

Wat geef je me nu toe, Jan " Natuurlijk" zoekt soort soort?
Oud 3 oktober 2002, 21:48   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Typische opmerkingen daar je het niet kan halen Jan. van die dief en drugsverslaafde. Maar homo is totaal anders, hier gaat het echt om geluk en je doet er niets of niemand kwaad mee. Dus als je dit niet wil ben je het idd niet waard ouder te zijn en ik zou me niet inhouden als zoon die mening aan iedereen kenbaar te maken! Het zouden steeds mijn ouders blijven maar dit gaat te ver, véél te ver.
Misschien is de vergelijking wat ongelukkig, maar een fundamentele gelijkenis blijft bestaan: de morele standaard die overschreden wordt. Of het nu om geluk of niet gaat, is weinig van tel. Er zijn trouwens ook psychologische afwijkingen die de zieke bijna dwingen tot het stellen van immorele daden waarin hij zijn "geluk" in vindt. Kinderen opvoeden betekent niet alles aanvaarden wat ze doen. Een homoseksuele levenskeuze is een dermate gruwel dat aanvaarding gewoon niet kan. En iedereen mag dit gerust weten: er is daar niets schaamtevols aan, integendeel, het is het hooghouden van onze eer en maatstaf voor diepere waarden.
Oud 3 oktober 2002, 21:50   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo verbazend? Ooit gehoord van verenigingen? En de Vlaamse wijsheid dat gelijkgestemde zielen elkaar opzoeken?
Oud 3 oktober 2002, 21:53   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of het nu om geluk of niet gaat, is weinig van tel.
Hier komt eindelijk de ware Jan naar buiten. Mijn felicitaties

En daarmee is dan alles gezegd en geschreven als het aan mij ligt.
Oud 3 oktober 2002, 21:58   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zo verbazend? Ooit gehoord van verenigingen? En de Vlaamse wijsheid dat gelijkgestemde zielen elkaar opzoeken?
Bedoel je homoverenigingen? Mannen met gelijkgestemde zielen als andere mannen? Vrouwen met gelijkgstemde zielen als andere vrouwen?
Oud 3 oktober 2002, 21:58   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Graag gedaan.

Het geluk en welzijn van onze maatschappij in haar geheel acht ik een groter goed dan het zogezegde geluk van een tegennatuurlijk "koppel". Geluk is trouwens niet de vervulling van een soort narcisistisch gericht welbehagengevoel. Geluk is iets veel diepers en wordt slechts verwezenlijkt wanneer daden en denken in overeenstemming is met de diepe menselijke waarden. Homoseksuele beleving is eerder een onwaarde.
Oud 3 oktober 2002, 22:00   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoel je homoverenigingen? Mannen met gelijkgestemde zielen als andere mannen? Vrouwen met gelijkgstemde zielen als andere vrouwen?
Neen, ik sprak even algemeen. Maar als u het op dit onderwerp wil brengen, welja, er mogen ook homoverenigingen zijn. Waarom niet? Zolang ze maar in hun eigen wereldje blijven, weten waar de verhoudingen liggen in de maatschappij en zich discreet houden voor de rest, zie ik geen probleem.
Oud 3 oktober 2002, 22:02   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Graag gedaan.

Het geluk en welzijn van onze maatschappij in haar geheel acht ik een groter goed dan het zogezegde geluk van een tegennatuurlijk "koppel". Geluk is trouwens niet de vervulling van een soort narcisistisch gericht welbehangengevoel. Geluk is iets veel diepers en wordt slechts verwezenlijkt wanneer daden en denken in overeenstemming is met de diepe menselijke waarden. Homoseksuele beleving is eerder een onwaarde.
Ik wens je welbehangen met je sublieme gedachtengang.
Oud 4 oktober 2002, 00:18   #54
amexx
Schepen

Standaard

Citaat:
En ik blijf er bij dat homosexualiteit en huwelijk en adoptie compleet normaal is. Vroeger was dit niet zo, idd, maar vroeger is vroeger en nu is nu en nu leven we in 2002! Anders is dit discriminatie van jewelste! En echtscheidingen zijn idd heden ten dage de normaalste zaak van de wereld geworden, kan pijnlijk blijven idd, maar er wordt daar geen schande meer over gesproken. Als het niet meer botert in een huwelijk is het toch het best dit op te geven, ten voordele van alle partijen, want 2 mensen die elkaar niet meer kunnen vinden verplichten verder samen te leven? NEe

En ik vraag me af uit welke eeuw je eigenlijk komt, de prehistorie zeker? Met je echte ideeën die discriminatie zijn van jewelste.

Het zet me alleen nog meer en meer aan er keihard mee door te gaan en we zullen krijgen waar we recht op hebben, daar ben ik 500 % zeker van, en misschien véél vlugger dan iedereen zou durven hopen of denken.
Het enige criterium dat je kan hanteren zijn de belangen van het kind. En niet die van de homobeweging.
Wanneer adoptieouders zich aanbieden dan zullen er verschillende mensen zich beraden of het al dan niet toegestaan word. Soms word een adoptie geweigerd! Is dat dan discriminatie ?

Bart , ik heb absoluut tegen niemand iets. Ik heb zelf in mijn familie een ex oom. Hij is gescheiden en heeft het hoederecht over zijn zoon. Mijn exoom heeft nu een homoseksuele relatie. En geloof me. Mijn neef heeft het daar pshychologisch heel moeilijk mee.
Ik ben absoluut overtuigd dat een homo huwelijk moet kunnen ! Maar kinderen ? Ik heb het zelf gezien van heel dichtbij.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2002, 07:10   #55
bartje
Minister-President

Standaard

Begrijp ik het goed dat je Jan nu homosexualiteit al als een ziekte beschouwt. Jong jong jong, en je hebt overduidelijk bewezen nu een mens mag niet gelukkig zijn als het niet in je krammen past en in je superouderwetse leefwereld. Alsx je het dan zo goed meent te weten: bewijs dat homo's ziek zijn.

Ik zelf voel me zo gezond als een visje (buiten enkele normale alledaagse kwaaltjes natuurlijk) en ook geestelijk ben ik supergezond en weet ik nog héél goed wat ik doe en niet doe!

Dat de mensen het moeilijk hebben met het huwelijk van homo's kan ik totaal NIET begrijpen, hier is toch niets mis mee, alleen het geluk telt die sommigen ons blijkbaar niet willen geven. En ja er zijn koppels die niet wensen te huwen, tja so what? Als je daar door ook gelukkig bent, huwen of niet huwen, je moet nemen waarbij je je het beste bij voelt en respecteer die mensen dan ook zoals ze zijn.
Dat er moeilijker gedaan wordt over adoptie daar kan ik nog enigzins inkomen, maar de argumenten die Jan hier aanhaalt, nee, hij heeft het over perversiteit en experimenten en dat kan niet.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2002, 07:56   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals al gezegd: ga maar eens naar een dorp of bel eens aan bij een willekeurig huis op het platteland en vraag de mensen naar hun mening: negen op tien zult u hetzelfde refreintje horen. "'t Is abnormaal," zullen de mensen zeggen.
Ging u reeds Jehova-gewijs de mensen van uw dorp hun mening over homo's polsen?
Mooi visioen.

Citaat:
Sedert mijn geboorte woon ik in hetzelfde dorp
Dit verklaart veel.

Citaat:
We kennen elkaar allemaal hier op het dorp, iedereen weet waarvoor hij of zij staat, welke politieke kleur hij bekent en hoe hij denkt. Geen één die homoseksualiteit hier als normaal beschouwd. Geen één.
Moet afschuwelijk zijn. Zo een immense, strikte sociale controle. Echt een gedachtenpolitie, die alle dorpsbewoners (zoals u?) een bepaalde visie opdringt.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2002, 08:03   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kind van de twintigste eeuw maar opgevoed met de waarden van eeuwig
Via welk kanaal werden deze eeuwige waarden u ingepompt?
(Neen, Bartje! Geen goedkope opmerkingen, ik bedoel het ernstig!!!!!)

Citaat:
Eeuwige waarden zijn helemaal geen discriminatie, maar vormen de vaste ordening van onze samenleving. En een geordende, op rotsvaste beginselen gegronde samenleving heeft toekomst; de ontaarde die u voorstaat zal vergaan, roemloos.
Hierbij past een schwärmerig stukje Wagner.
Misschien iets uit Götterdämmerung
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2002, 09:46   #58
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Wie eind jaren zeventig, begin tachtig, als kind gepest werd omdat zijn/haar ouders uit de echt gescheiden waren zal deze redenering zeker kunnen bijtreden. Toen was het fenomeen van gescheiden ouders ook nieuw, ongekend en misschien zelfs abnormaal. Vandaag kijkt er niemand meer naar om...
Niemand kijkt er meer naar om??? Uit welke wereld komt u???

Bijna iedere scheiding is nog steeds een drama van jewelste, en kinderen zijn daar het eerste en zwaarste slachtoffer. In school hebben we dit jaar weer zo'n schrijnende toestand als gevolg van een echtscheiding. Wie echtscheidingen zo bagatalliseerd, weet gewoon niet welk menselijk leed er allemaal achter schuilt.
Heb ik ergens geschreven dat een spaaklopend huwelijk een lachtertje is of een meevaller voor de kinderen in kwestie?

Komaan zeg Jan leer eens lezen en leg me niets in de mond: ik bagatelliseer echtscheidingen hoegenaamd niet!

Het enige punt dat ik probeerde duidelijk te maken is dat je als kind vandaag niet meer uitgelachen of gepest wordt omdat je onfortuinlijke ouders mekaar naar het leven staan of als vrienden uit elkaar gingen; waar dit vroeger vaak wel het geval was.
Oud 4 oktober 2002, 10:12   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie eind jaren zeventig, begin tachtig, als kind gepest werd omdat zijn/haar ouders uit de echt gescheiden waren zal deze redenering zeker kunnen bijtreden. Toen was het fenomeen van gescheiden ouders ook nieuw, ongekend en misschien zelfs abnormaal. Vandaag kijkt er niemand meer naar om...
Niemand kijkt er meer naar om??? Uit welke wereld komt u???

Bijna iedere scheiding is nog steeds een drama van jewelste, en kinderen zijn daar het eerste en zwaarste slachtoffer. In school hebben we dit jaar weer zo'n schrijnende toestand als gevolg van een echtscheiding. Wie echtscheidingen zo bagatalliseerd, weet gewoon niet welk menselijk leed er allemaal achter schuilt.

Heb ik ergens geschreven dat een spaaklopend huwelijk een lachtertje is of een meevaller voor de kinderen in kwestie?

Komaan zeg Jan leer eens lezen en leg me niets in de mond: ik bagatelliseer echtscheidingen hoegenaamd niet!

Het enige punt dat ik probeerde duidelijk te maken is dat je als kind vandaag niet meer uitgelachen of gepest wordt omdat je onfortuinlijke ouders mekaar naar het leven staan of als vrienden uit elkaar gingen; waar dit vroeger vaak wel het geval was.
Ik wachtte hier al op Stijn.

Wees gerust, ondertussen heeft Jan al op een andere topic zelf het huwelijk gebagatelliseerd door te zeggen dat "wie gelukkig wil zijn met zijn tweetjes geen boterbriefje nodig heeft".

Het is hééééééél graag gedaan...
Oud 4 oktober 2002, 11:05   #60
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een homoseksuele levenskeuze is een dermate gruwel dat aanvaarding gewoon niet kan.

Sta me toe u de aanhef van een brief aan te halen die ik ontving als antwoord van het partijburo aan de Madou op mijn vraag om enkele toelichtingen bij het Vlaams Blok standpunt inzake het homohuwelijk: "We gaan hier niet in op de vraag of homoseksuele geaardheid aangeboren is, of bepaald wordt door de opvoeding en invloeden van buitenaf. Het staat wel vast dat niemand ervoor gekozen heeft homoseksueel te zijn."

Oeioei Janneman als je werkelijk denkt dat homo's er heel bewust voor kiezen om homo te zijn, dan heb je het mis denk ik.
Zelfs het Vlaams Blok gaat er met andere woorden vanuit dat homoseksualiteit geen vrije keuze is.

Dat komt misschien omdat er zoveel homo's een partijkaart van het Blok hebben...

De invulling van je homo(of hetero)seksualiteit, dat is wel een vrije keuze. Je kan je "normaal" gedragen of jezelf als een gore strandjeanette gaan profileren. Ik ben de eerste om toe te geven dat het gedrag van bepaalde gay-pride-juffrouwen en leer-nichten smakeloos en aanstootgevend is. Ik sta er trouwens om bekend regelmatig te fulmineren tegen de attitude van dat soort extravagante flikkers.

Je zou misschien wel willen toegeven dat degoutant gedrag geen alleen recht is van homoseksuelen?

Ga maar eens kijken naar de gemiddelde erotica-beurs of het carnaval in Aalst en Halle; qua decadentie en vetzakkerij hoeven die hetero's ginder niet onder te doen voor het zogenaamd storende gedrag van holebi's.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be