![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() [quote=boer_bavo]
Allemaal goed en wel, Bavo, die green box en zo, maar ik begon ermee mij af te vragen waar de WTO zich eigenlijk bemoeit? Dit is toch binnenlandse kweek en consumptie en handel? Kunnen ze daar met hun tekkels niet af blijven, die World-Trade- Officials? Ik zal je info eens goed doornemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard kunnen zij daar niet met hun tekkels afblijven. Het is net in de binnenlandse markten dat de grootste handel wordt gedreven, de wto is nodig willen de multinationals daar kunnen inbreken.
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de Multi's en de WB en de WTO is een mensgerichte ontwikkelingsstrategie een zeer groot probleem. Aangezien dat laatste in de eerste plaats gericht is op het voorzien in plaatstelijke noden en de klemtoon legt op de plaatselijke productie, creëert het weinig of geen vraag naar import en zijn er weinig of geen buitenlandse leningen nodig. Ook wordt er bij zo'n zelfvoorzienings-strategie gestreefd naar plaatselijk bezit en eigendom van bedrijfsmiddelen en worden er dus weinig investeringsmogelijkheden geboden voor mondiale ondernemingen. Dat is natuurlijk allemaal buitengewoon onaangenaam voor de vermelde organisaties. en ze trachten trachten dan ook de zelfvoorziening de grond in te bo(e)ren (wat met de subsistentie-economieën al grotendeels gelukt is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Suiker hier gekweekt voor eigen consumptie kost hier veel meer om te produceren dan in de tropen. Onze markt afschermen benadeeld dus de tropische producenten. Ik dacht dat jij tegen het EU-suikerbeleid was?
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zit een paradox in het hele beleid en benadering van de overheid en de WTO,waar ik al een tijdje over nadenk, en niet alleen bij de WTO maar ook bij de anders-globalisten. Waarschijnlijk draait het om prioriteiten, klemtonen en en bevorderen en uitwerken ervan. Wil men de grootschaligheid bevorderen, dan doet men zoals de WTO en de EU. Wil men de kleinschaligheid bevorderen, en de ecologische kweek, dan moet het heel anders. Dan moet het roer om. Het is niet toevallig dat in de suikerzaak de boeren en de EU zich verkocht hebben aan de grootschalige industie(kweek). Ja, ik ben tegen suiker en ook tegen het suikerbeleid. Maar ik wil de familiebedrijven en de kleinschaligheid en de bio-kweek positief discrimineren. Dat zal de WTO niet doen. En de EU de eerste decennia ook niet. |
|
![]() |
![]() |