Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2003, 14:05   #121
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Dat de tradionele partijen het 'soms' niet serieus durven te nemen is wel een understatement! Zeg maar gewoon dat ze er hun voeten aan vegen als het hun electoraal niets opbrengt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Waar ligt de verdienste in ondernemingen die electoraal niets opbrengen? Wat kan er belangrijk zijn in een democratie dat niet belangrijk gevonden wordt door de kiezers?
Kom, kom! 70% van de Vlamingen stemde rechts en ze krijgen een linkse regering? Is dat democratie volgens jou?
Allereerst: dit waren federale verkiezingen. Wat de vlamingen willen is daar niet de enige maatstaf. Ten tweede: als paars een meerderheid kan vormen betekent dat dat de meerderheid van de belgen achter paars staat. Dat is democratie inderdaad.

Citaat:
Ik kan alleen maar vaststellen dat sommigen aan gebrek aan fundamentele kritiek op ons programma ons dan maar een fictief verborgen agenda toeschrijven!
Mag je bij een partij enkel kritiek leveren op haar programma? Ik stel overigens vast dat je je nog niet hebt laten zien op de thread rond de sticky, waar een stukje van die verborgen agenda wordt blootgelegd. Te belachelijk om op te reageren zeker?
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 15:39   #122
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

ThePiano, wat is het nu, ben je nu links of ben je rechts, ik geraak er niet meer wij uit, je weet dat ik tot de "spionage dienst" van het Vlaams Blok behoor en volg je dus een beetje, maar echt, ik snap er geen bal meer van.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 15:53   #123
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
ongelooflijk hoe die linkse ratten er alles aan doen om 11 juli, de Vlaamse Leeuw en een onafhankelijk Vlaanderen te beschimpen.
Gelukkig ben ik geen linkse rat en heb ik daar allemaal geen hinder van.
Neen, we kunnen jouw in een nieuw extreem-rechts hoekje duwen. Even onverdraagzaam als het blol
Oud 27 juni 2003, 16:05   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zouden we geen voorstel doen aan FMisplon om Piano hier zijn eigen forum te geven? Hij mag het dan zelf mee modereren en hij hoeft niet langer elke topic, tot de nieuwe over de verfijning van de democratie toe, met zijn Blokfobie te vervuilen.
Oud 27 juni 2003, 16:26   #125
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zouden we geen voorstel doen aan FMisplon om Piano hier zijn eigen forum te geven? Hij mag het dan zelf mee modereren en hij hoeft niet langer elke topic, tot de nieuwe over de verfijning van de democratie toe, met zijn Blokfobie te vervuilen.
Jeps, goed idee, en jou geven we ook een apart forum om je pianofobie te vullen. Op Politicsinfo hebben ze al zoiets dat voor 50% gevuld is met pianofobe reacties, maar daar noemen ze dat "Schandpaal - het RIOOL van dit forum"
http://www.politicsinfo.net/nl/forum...forum.php?f=14

Alle pianofoben daarheen!
Oud 27 juni 2003, 16:50   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jeps, goed idee, en jou geven we ook een apart forum om je pianofobie te vullen. Op Politicsinfo hebben ze al zoiets dat voor 50% gevuld is met pianofobe reacties, maar daar noemen ze dat "Schandpaal - het RIOOL van dit forum"

Ik zou zeggen: Piano blijf er zelf weg en de Pianofobie aldaar sterft vanzelf een stille dood.
Van mij heb je daar alleszins geen last.
Oud 27 juni 2003, 16:50   #127
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

God ja, ik weet ook wel dat de bokshandschoen en de bezem niet meer wordt gebruikt. Vraag is, zijn die dan helemaal verdwenen. Kunnen jullie luisteren naar de meningen en verzuchtingen van migranten? Ben je bereid hen gradueel meer inspraak te geven in onze democratie. Zullen jullie meehelpen met het uitdiepen van de democratie, of zal het blijven bij een repressief beleid? Zullen jullie de verzuchtingen van homoseksuelen blijven negeren? Trouwens heb ik van rechtsen al heel wat discriminerende zaken gelezen hier op het forum. Hoe zal het vergaan met de vrouw? Zal zij aangemoedigd worden om het 'gezin' te ondersteunen als huismoeder of zullen nieuwe vormen van samenleven getolereerd worden? Hoe zit het met gehandicapten? Hebben zij bijvoorbeeld recht op kinderen? Gaan mensen met erge pijn de beslissing kunnen nemen tot euthanasie? Hoever zullen jullie gaan om de 'eigenheid' te bewaren. Wat betekent die 'eigenheid'? Wat zullen jullie doen met leden die helemaal niet democratisch zijn, die oproepen tot censuur en die het racisme ten top drijven. Zullen jullie deze als democratische partij blijven tolereren. Gaan jullie je publiekelijk distantiëren van de relschoppers op bv. de Ijzerbedevaart?

Democratie is niet alleen de democratie gebruiken om aan de macht te komen, het gaat er ook om de democratie verder uit te diepen. Ik begrijp trouwens nie waarom je niet begrijpt wat extremisten zijn. Als je de politiek uitstippelt op een lijn, dan heb je rechts denken en links denken. Extreem-rechts ligt op de uithoek van die lijn en betekent dat jullie volledig doordrongen zijn van het rechtse gedachtengoed. Met andere woorden jullie passen het conservatisme zonder enige nuance toe. Sommigen gaan zelfs zo ver om aan censuur te denken en om geweld te gebruiken. extreem-links ligt aan de andere uithoek. Zij zijn volledig doordrongen van het linkse gedachtengoed. Zij passen het 'progressieve' communisme of anarchisme toe zonder enige nuance. Immers, je kunt niet zomaar plots alles overboord gooien, zeker als het systeem niet werkt en als niet alle mensen zitten te wachten op zo'n systeem. Dat zijn de politieke extremen in Vlaanderen toch?
Oud 27 juni 2003, 16:52   #128
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Knuppel ik stel voor dat we the_piano zijn eigen forum geven 8) . Moderators, bij deze is dat gezegd.
Oud 27 juni 2003, 16:56   #129
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Knuppel ik stel voor dat we the_piano zijn eigen forum geven 8) . Moderators, bij deze is dat gezegd.
Zoals ik al zei in de titel van deze topic: "..ze worden weer allemaal gek..." en ik ben nog niet eens goed begonnen met m'n 11 juli kuur

Ps: en dat die eraan komt, zal je volgende week wel merken, dit is nog maar het voorspel
Oud 27 juni 2003, 16:57   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marginaal schreef:

Citaat:
Democratie is niet alleen de democratie gebruiken om aan de macht te komen, het gaat er ook om de democratie verder uit te diepen.
Ga vooral eens kijken bij het nieuwste forumonderwerp van Politics.be en je zult zien wie het hevigst TEGEN verfijning van de democratie is.

Je kan het niet missen want het heet: 'Het verdiepen van de democratie'.
Oud 27 juni 2003, 16:58   #131
thePiano

Standaard

Citaat:
Marginaal schreef:

Citaat:
Democratie is niet alleen de democratie gebruiken om aan de macht te komen, het gaat er ook om de democratie verder uit te diepen.
Ga vooral eens kijken bij het nieuwste forumonderwerp van Politics.be en je zult zien wie het hevigst TEGEN verfijning van de democratie is.

Lap, weeral van dattum
Oud 27 juni 2003, 16:58   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zoals ik al zei in de titel van deze topic: "..ze worden weer allemaal gek..." en ik ben nog niet eens goed begonnen met m'n 11 juli kuur

Ps: en dat die eraan komt, zal je volgende week wel merken, dit is nog maar het voorspel
Wat is er zo gek aan dit voorstel?
Ik vind het eerder gek dat jij het gek vind.
Oud 27 juni 2003, 16:59   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Marginaal schreef:

Citaat:

Lap, weeral van dattum
Van wattum? Voel je je aangesproken misschien?
Oud 27 juni 2003, 17:00   #134
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Kan je met je pianohetze ophouden aub, U stoort de andere gebruikers.

In het andere geval maken we d'r even een leuk onderonsje van, wat denk je?
Oud 27 juni 2003, 17:11   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Kan je met je pianohetze ophouden aub, U stoort de andere gebruikers.

In het andere geval maken we d'r even een leuk onderonsje van, wat denk je?
Zei ik iets dat op een hetze lijkt?
Als de andere gebruikers al te storend vinden wat ik zeg, dat laten ze dat de moderatoren maar weten.

Ik hou meer van onderonsjes met iedereen dan met jouw alleen, dank je.
Oud 27 juni 2003, 17:15   #136
thePiano

Standaard

Citaat:
Kom, kom! 70% van de Vlamingen stemde rechts en ze krijgen een linkse regering? Is dat democratie volgens jouw?
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je 70% rechts (VLD en MR incluis) en dan zeg je 'linkse regering', waarvan de helft van de stoelen worden bezet door diezelfde rechtse VLD/MR. Make up your mind pal
Oud 27 juni 2003, 19:22   #137
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Amaai,jij weet meer als ik! Allé ons programma is dan toch tenminste goed! maar ja, de mensen die op dit programma gestemd hebben zijn ofwel gevaarlijke extremisten ofwel sukkels! Kan je me in je alwetendheid missciein ook vertellen hoeveel van de 760.000 kiezers bij welke categorie behoren?
Persoonlijk houd ik het bij de plus/min 18.000 leden en mandatarissen van het Vlaams Blok. Dat zijn geen onschuldige meelopers meer, maar hebben duidelijk een bewuste keuze gemaakt om een racistische en anti-demokratische partij aktief aan de macht te helpen.

Die 740.000 overigen zijn overwegend misleid kiesvee. Mits goed bestuur lopen die zo weer over naar andere partijen.

Ga JIJ voor een GOED BESTUUR zorgen???

Laat me niet lachen!!!!!!!!!

Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 19:33   #138
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar is je nick; inspec. Canado of zoiets lullig!!!

Groetejes Wilfried L
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 23:37   #139
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Citaat:

wapenrok van een heraut uit het Markgraafschap Antwerpen (17e eeuw)

Op het schild staat de rangkroon van' de hoogste titel van de provincie Antwerpen, nl. die van markgraafschap. Het beste voorbeeld van deze kroon bevindt zich op de gevel van het Antwerpse stadhuis (drie verheven fieurons en twee verheven trosjes van drie parels, afgewisseld* met lagere parelpunten).
Het wapen van het markgraafschap Antwerpen werd in het Ancien Regime vastgehouden door twee gouden leeuwen. De heerlijkheid Mechelen gebruikte twee gouden griffioenen. Daarom staat op het schild van de provincie rechts een gouden leeuw en links een gouden griffioen. Door deze twee dieren te laten plaatsnemen op een hertshoorn wordt ook Turnhout vertegenwoordigd.
Komaan Piano,Groot Licht, hebben de Georgiërs wél en de Vlamingen geen recht op onafhankelijkheid?
Flauwe zever kan je achterwege laten.
Zeker hebben de Georgiërs dat, na 200 jaar Russische bezetting, daar terecht recht op. Maar in vergelijking met de omstandigheden waarin Georgiërs leven met dat van de Vlamingen hier, denk ik echt dat Vlamingen een luizenleventje hebben. Ik zie niet goed in wat een verdere doorgedreven onafhankelijkheid van Vlaanderen, daarin nog beterschap kan brengen, tenzij méér mestke.. euh.. luizen natuurlijk.

Maar als jij blijft doorzeuren over Vlaamse Onafhankelijkheid, zeur ik verder over Brabantse onafhankelijkheid: Antwerpenaars zijn geen Vlamingen begrijp je? Het buitenland begint bij ons aan de andere kant van de rivier de Schelde.

Maw, als je spijkers met koppen wilt slaan, mag ik dat ook. Persoonlijk heb ik lak aan verdere autonomie, want ik ben een kosmopoliet en het feitelijke droombeeld dat ik heb over de wereld daar is zelfs de Europese Unie maar een 'weg naartoe', een tijdelijke beperking dus.
Weet je wat een 'luizenleven' is, Grootmeester?
Raadpleeg eens een goed woordenboek vooraleer je termen gaat gebruiken die je niet verstaat. (Dit is een wenk)

Blijkbaar aanvaard je de democratisch vastgelegde grenzen van ons gewest niet, maar dat kan een gevolg van je extremistisch verleden zijn.Littekens blijven.

Je aanvaardt evenmin 'Vlamingen' als benoeming van een taal- en cultuurgemeenschap, nochtans ook democratisch overeengekomen bij het tot stand komen van de gewestvorming.

Dus nogmaals: waarom je geliefde Georgiërs wél als volk omschrijven en propaganda maken voor hun land en cultuur en waarom mogen 'de mensen die in het nederlandstalig deel van België' wonen dit niet?

Graag een antwoord zonder karikaturen of naast de kwestie, liefst ook geen muggenzifterij over middeleeuwse toestanden of dergelijke.
Als je dat niet kan mag je gewoon verder gaan met je VB-paranoïa.

Ik ben benieuwd, Kosmopoliet. (Heeft dit met Kosmos te doen?
)
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 08:47   #140
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Geen muggenzifterij over Middeleeuwse toestanden? Ok, wanneer doeken we dan die Vlaemsche feestdag op van 11 juli?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be