![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() zet Vancaudenbergh er ook maar bij
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() en free Willy de politieke vader van onverwijlde en van naam veranderde Robert .S AKA als SS
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Goed of slecht, imperialisme/kolonisatie was iets wat alle Europese landen deden. Ik zou zeggen: wees blij dat men het gedaan heeft (kolonisatie, niet het moorden) of België zou nog minder zijn dan nu. Kolonisatie gebeurt nu nog, alleen zijn het nu de multinationals die het doen. Kijk maar eens na hoeveel geld/winst in België blijft. Dat wij niet echt 'slaven' zijn is eveneens tijdsgebonden. Niet zo heel lang geleden was hier ook armoede. Leopold heeft in ieder geval gezorgd voor een bron van kapitaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
En hij deed het ook niet voor Belgie Kongo vrijstaat was persoonlijk gebied van Leopold II (oa omdat hij Belgie de klein vondt voor een grote vorst als hij was) Toen Belgie Kongo overnam van Leopold II was de schatkist leeg en had Leopold II alle winsten naar buitenland verdoezeld. Pas na lang zoeken heeft de Belgische staat het geld teruggevorderd. en het is niet omdat het tijdsgebonden is dat het minder erg is, voor de tweede wereldoorlog was antisemitisme en racisme vrij normaal, maar dat maakt van Hitler geen held. PS: de gruwelen in Kongo was onder koningschap van Boudewijn verboden leerstof.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door kuisvrouw : 1 oktober 2005 om 15:00. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik had zeker niet de bedoeling Leopold II zijn gedrag goed te praten. Met kapitaal bedoelde ik eigenlijk familiekapitaal, families die later in eigen land investeringen deden. Kapitaal dat hier in België nooit kon vergaard worden. De koninklijke familie heeft België ook gekregen, meer nog, ze hebben eerst België gemaakt, en dan opgescheept met een koninklijke familie. De dood van Boudewijn is dan ook een van de lichtpunten geweest voor de Belgische staat. Nederland (o.a.) moordde inderdaad haar kolonies niet uit, ze verkochtten de bevolking als slaven,...naderhand kun je niet zomaar aan het moorden slaan natuurlijk. In tegenstelling tot België, dat de locale bevolking gewoon een handje geholpen heeft bij het uitroeien. Ze waren tenslotte zelf bezig. On Topic/ Ik vind persoonlijk Leopold II niet één van de ergste Belgen. Anderzijds zou ik al moeite hebben om 10 Belgen op een lijst te zetten die sowieso noemenswaardig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, wie heeft echt interesse voor dat brol? Vorig jaar was er op France 2 "Le plus grand français de tous les temps"; ik had naar die uitzending gekeken. Ik geef het toe maar Frankrijk beschouw ik ook als mijn land. België interesseert me minder en minder met de tijd..............
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1.Staf De Clercq (-hand in hand met Léon Degrelle)
2.Jef Van de Wiele 3.Tony Van Dijck 4.August Borms 5.Joris Van Severen 6.Cyriel Verschaeve 7.Robert Verbelen 8.Phillip Dewinter 9.Karel Dillen 10.Frank Van Hecke[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pietje : 1 oktober 2005 om 20:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 1 oktober 2005 om 21:12. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En hiermee spreek je een genocide goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Burgemeester
|
![]() Vreemd dat de Belgische terrorist en stalinist Carette er niet bijstaat.
Extreem-rechts is goed vertegenwoordigd, maar blijkbaar wordt extreem-links weer met de rode mantel der liefde bedekt.
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor mij de gedeelde eerste plaats: Dutroux en Degrelle.
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Alhoewel Leopold II mag ook bij die twee opt hoogste schavotje gaan staan.
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al het feit dat hij geboren is , is een misdaad tegen de mensheid, ... ![]() Nee, hij heeft uitspraken gedaan die hem nog zuur gaan opbreken, hij wil zich profileren als redder van het belgiekske, en zal als hij ooit koning word, wel eens serieus keet kunnen schoppen. Alleen al door het feit dat m zijn koninklijk bakkes niet kan houden. Bovendien is hij een notoir rassist, net zoals zijn voorvaderen trouwens. (ze moeten namelijk niks hebben van vlamingen. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Bestaat er geen belg (gezocht door interpol) die in Afrika wapenhandelaar is (geweest) en zo'n beetje dictator van een land enzo ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarmee kan toch maar alleen een turnster bedoeld geweest zijn ? Om wat uit te proberen ? En dat op 72-jarige leeftijd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft verdient die man niks meer dan RESPECT! Hij heeft aangetoond dat er nog Belgen zijn, die durven ageren, ipv. palaveren! Spijtig dat die man niet van België zijn werkterrein heeft gemaakt, het zou iets minder vierkant draaien in dit schizofrene land! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is da ook geen figuur die ivm de bende van nijvel genoemd wordt, ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is Bob Denard geen Fransman?
En waarom verdient zo'n type in godsnaam respect? Niks dan een stuk krapuul... |
![]() |
![]() |