Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 22:52   #101
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Menselijke" waarden die de mensheid ten gronde richten, daar er zich, wanneer de instroom asielzoekers niet gestopt wordt, op lange termijn enorme problemen zullen voordoen. Nu al zijn er al die problemen met allochtonen van voornamelijk magrebijnse afkomst. En wat de toekomst brengt ziet er niet rooskleurig uit. Toch wel men blijkbaar nog meer immigranten aantrekken door verkeerde signalen uit te zenden.
Je kan best woordvoerder van Dewinter worden. Je hebt het juiste (kille) profiel.

Laatst gewijzigd door Pietje : 10 januari 2006 om 22:53.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:53   #102
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Daar sluit ik me nu eens voor 100% bij aan zie...
Wat stellen de heren dan voor, OCMW blijven spelen voor de rest van de wereld?
Maar langs de andere kant zegt de regering dat we langer moeten werken daar anders in de toekomst de sociale zekerheid in gevaar komt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:54   #103
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dan nog maar eens de tekst u voorschoten van artikel 77:
ik heb dat artikel hier al lang voor u gepost en weet wat er in staat. ik poste het echter wel volledig, in tegenstelling tot u.

Citaat:
Het eerste lid is niet van toepassing indien de hulp voornamelijk om humanitaire redenen verleend wordt.
dat laatste dient geïnterpreteerd te worden zoals ik in mijn vorige post reeds uitlegde. indien u niet zo selectief zou zijn had u dit reeds begrepen.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:56   #104
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Menselijke" waarden die de mensheid ten gronde richten, daar er zich, wanneer de instroom asielzoekers niet gestopt wordt, op lange termijn enorme problemen zullen voordoen. Nu al zijn er al die problemen met allochtonen van voornamelijk magrebijnse afkomst. En wat de toekomst brengt ziet er niet rooskleurig uit. Toch wel men blijkbaar nog meer immigranten aantrekken door verkeerde signalen uit te zenden.
Beste Jan,

U veegt hier asielzoekers, allochtonen, immigranten en bewoners van de Magreb op éenzelfde hoopje.
U zal vast appreciëren dat dit het voor mij niet makkelijker maakt om uw argumenatie ten volle te kunnen begrijpen.
Evenwel schaar ik mij achter uw bemerking dat in brede context gesproken zich problemen kunnen voordoen op de lange termijn. Dit geldt evenzeer voor de korte en zelfs de middellange termijn.

Een rozig virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:56   #105
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat er illegalen in ontbering leven zal ik niet ontkennen maar als u moest weten hoeveel illegalen het criminele pad bewandelen en die meer geld hebben dan wij hier allemaal samen op het forum zou u nog verschieten denk ik.

Ps. er leven ook veel Belgen in ontbering hoor.
en uw punt is? dat we daarom mensen die het goed menen met andere mensen maar moeten aanklagen? djeezes.
Oud 10 januari 2006, 22:56   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik heb dat artikel hier al lang voor u gepost en weet wat er in staat. ik poste het echter wel volledig, in tegenstelling tot u.
Ondertussen heb ik het artikel al tweemaal geplaatst. Eerst heb ik de volledige tekst gegeven. In het tweede geval ging het om de bewering te weerleggen dat artikel 77 alleen gericht is tegen mensensmokkelaars. Dat is evenwel niet zo wie de tekst doorneemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:57   #107
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat laatste dient geïnterpreteerd te worden zoals ik in mijn vorige post reeds uitlegde. indien u niet zo selectief zou zijn had u dit reeds begrepen.

''Het eerste lid is niet van toepassing indien de hulp voornamelijk om humanitaire redenen verleend wordt. ''

Waar ligt de grens of wie gaat bepalen dat er humanitaire redenen in het spel zijn?
Oud 10 januari 2006, 22:58   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
''Het eerste lid is niet van toepassing indien de hulp voornamelijk om humanitaire redenen verleend wordt. ''

Waar ligt de grens of wie gaat bepalen dat er humanitaire redenen in het spel zijn?
Eens te meer zien we hier hoe de Belgische wetgeving aan duidelijkheid te wensen over laat. De omschrijving is niet precies, niet eensluitend en kan dan ook door een rechter ruim of strikt worden geïnterpreteerd.
Oud 10 januari 2006, 23:00   #109
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en uw punt is? dat we daarom mensen die het goed menen met andere mensen maar moeten aanklagen? djeezes.
Idd. als die illegale allochtonen helpt is dat ieder zijn wettelijke burgerplicht.
Illegaal = onwettig op een grondgebied verblijven, dus per definitie strafbaar.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 januari 2006 om 23:00.
Oud 10 januari 2006, 23:04   #110
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd. als die illegale allochtonen helpt is dat ieder zijn wettelijke burgerplicht.
Illegaal = onwettig op een grondgebied verblijven, dus per definitie strafbaar.
Harteloos en koud als ijs. Je bent dus wel op je plaats bij het VB .
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 23:07   #111
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Het is beschamend om te horen dat men asielzoekers eerst aanspoort om illegaal het land binnen te komen omdat de asielprocedure te omslachtig is, en nu gaat men dus de mensen een schuldgevoel aansmeren om toch maar hulp te bieden aan deze illegalen. Stel dat mijn buurman zoiets doet en hij neemt een paar illegalen in huis voor een overnachting, maar er blijkt er ééntje besmet blijkt te zijn met TBC (wat al eens meer dan ééns voorkomt). Wat dan gedaan?
En men moet de zaken niet omdraaien zoals ze zijn, het is GROEN! dat zich wil profileren op de behoeftes van de illegalen. Ze zouden zich beter bezighouden met de eigen bevolking!

Laatst gewijzigd door Gorefest : 10 januari 2006 om 23:09.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 23:10   #112
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Harteloos en koud als ijs. Je bent dus wel op je plaats bij het VB .
Ik voel me goed bij het VB ja.

Maar kunt u ook eens antwoorden op de volgende vraag?

Maar langs de andere kant zegt de regering dat we langer moeten werken daar anders in de toekomst de sociale zekerheid in gevaar komt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 10 januari 2006 om 23:12.
Oud 10 januari 2006, 23:21   #113
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Bij het lezen van dit bericht begon ik spontaan weer te walgen van de heer De Winter. Wat een hardvochtig kleinzielig persoon is dit toch. Een man aanklagen die niets anders doet dan het aankaarten van het probleem van de huisjesmelkerij en het helpen van illegalen die door hun situatie gedwongen worden van in erbarmelijke omstandigheden te leven, daar kan hij mee leven.
Wanneer gaan we Warhoofd De Winter eens horen in verband met de huisjesmelkers die in het echte leven dikbetaalde advocaten zijn, rijke families die in het Brusselse ilegale vrouwen laten werken van 7 tot 7, 7 dagen per week (wassen, strijken, koken, kuisen, op de kinderen letten,...) voor een mizerige 700 EUR per maand. Neen, dan zwijgt hij als vermoord.
M.a.w uitbuiting van illegalen kan hem blijkbaar geen barst schelen, maar het helpen van illegalen in nood is voor meneer een ergerlijk en te veroordelen iets.
Walgelijk gewoon. Ik moet bijna kotsen van die man.
Oud 10 januari 2006, 23:23   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Wanneer gaan we Warhoofd De Winter eens horen in verband met de huisjesmelkers die in het echte leven dikbetaalde advocaten zijn, rijke families die in het Brusselse ilegale vrouwen laten werken van 7 tot 7, 7 dagen per week (wassen, strijken, koken, kuisen, op de kinderen letten,...) voor een mizerige 700 EUR per maand. Neen, dan zwijgt hij als vermoord.
In veel gevallen zijn de huisjesmelkers en mensensmokkelaars ook allochtonen zoals een laatst aan het licht gekomen zaak duidelijk heeft aangetoond.

Illegaliteit is illegaliteit, ongeacht door wie ze beoefend wordt.
Oud 10 januari 2006, 23:26   #115
ingenious

Standaard

Citaat:
Ondertussen heb ik het artikel al tweemaal geplaatst. Eerst heb ik de volledige tekst gegeven. In het tweede geval ging het om de bewering te weerleggen dat artikel 77 alleen gericht is tegen mensensmokkelaars. Dat is evenwel niet zo wie de tekst doorneemt.
het tweede deel is net toegevoegd om duidelijk te maken dat de wet niet bedoeld is om mensen helpen ter goeder trouw te bestraffen.
Oud 10 januari 2006, 23:26   #116
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste, daar draait de discussie niet om. Waar de discussie wel om draait kunt u in mijn vorige post lezen.
Om nu toch op je vraag terug te komen. Politieke vluchtelingen moet men opvangen en toelaten, economische niet. Maar dan moet men er wel voor zorgen dat tijdens het onderzoek naar de asielaanvraag de mensen op een degelijke manier opgevangen worden, dat ze na de afwijzing niet in de illegaliteit belanden en dat ze niet het slachtoffer worden van uitbuiting en huisjesmelkerij. Hosteaux kaart dit laatste aan en wordt vervolgd. Op zijn minst een walgelijke en kromme redenering van FDW.
Trouwens, wij zijn het OCMW van de wereld niet. Kijk naar de cijfers, het aantal asielzoekers vermindert van dag tot dag, mede door de Belgische regels die wel degelijk zeer streng zijn. Maar dat gelooft U niet. Och ja, u gelooft toch enkel wat het VB u voorkauwt.
Oud 10 januari 2006, 23:26   #117
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OCMW blijven spelen voor de rest van de wereld?
Dat in ieder geval liever dan dat ik mijn zuurverdiende belastingscenten naar verwerpelijke sektes zoals de katholieke kerk en het VB zie gaan... Maar dat is maar een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 23:27   #118
Carina
Banneling

Carina's schermafbeelding

Standaard

MENSEN zijn nooit ILLEGAAL. Het Vlaams Belang heeft ondanks haar campagne geen hart. Hard voor mensen in nood, en een hart( mandaat ) voor criminelen,pedofielen, en corrupte ex-flikken. Gelukkig bestaan er nog mensen zoals Dhr.Volckeryck. Liever 1000.000 illegalen dan 1 corrupte veiligheidsadviseur, en parlementair medewerker in dienst van een dictatoriale fascist zoals Dhr. Philip Dewinter!

Laatst gewijzigd door Carina : 10 januari 2006 om 23:29.
Carina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 23:29   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carina Bekijk bericht
MENSEN zijn nooit ILLEGAAL.
Dat beweert u. Natuurlijk kunnen mensen weldegelijk ergens illegaal zijn: zonder toelating, zonder vergunning, ongevraagd en zelfs tegen de uitdrukkelijke wil.
Oud 10 januari 2006, 23:30   #120
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In veel gevallen zijn de huisjesmelkers en mensensmokkelaars ook allochtonen zoals een laatst aan het licht gekomen zaak duidelijk heeft aangetoond.

Illegaliteit is illegaliteit, ongeacht door wie ze beoefend wordt.
For fucks sake, of het nu allochtonen, autochtonen of whatever zijn. Als het over dergelijke uitbuiting gaat horen we Dickhead De Winter niet. Maar een man die het goed voorheeft met illegalen en hen helpt uit het isolement te komen en hen een degelijke levenskwaliteit wil geven aanklagen, puur uit politiek opportunisme, daar heeft FDW wel kaas van gegeten.
En daar walg ik van. Punt!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be