Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2006, 12:59   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In tegenstelling tot sommige anderen heb ik weldegelijk jarenlang de verlofplanning van een bedrijf met zowel continu dienst (shiften) als niet-continu (bedienden) moeten opstellen. En nee, dat is geen sinecure.

Ik herhaal dus nogmaals (ik denk voor de derde keer) mijn voorstel: er zijn een aantal verlofdagen met vaste datum, die om de 6 jaar tijdens een weekend vallen (zaterdag of zondag). Sommige bedrijven sluiten dan de daaropvolgende maandag wat niet verplicht is, vermits andere bedrijven die maandag gewoon werken en die feestdag mee opnemen in het jaarlijks verlofpakket. Ik heb ooit de berekening gemaakt en slechts om de 8 jaar blijkt er geen enkele feestdag tijdens een weekend te vallen.
Mijn voorstel blijft dus nogmaals: dat moslims die vrije feestdagen met voorkeur kunnen gebruiken voor hun eigen feesten (slechts 2) in geval er géén dag over is, kunnen ze dat jaar weldegelijk de moeite doen om daarvoor een verlofdag te gebruiken (uiteindelijk hebben ze ook de christelijke verlofdag gekregen die tijdens de week viel).

Het enige dat in voorkomend geval moet gebeuren is duidelijk laten noteren dat men moslim is, om op die manier een voorkeursbehandeling te krijgen bij Suikerfeest en Offerfeest. De andere verlofdagen zijn ook allemaal onderhevig aan voorafbepaalde prioriteiten wat - zoals Bobke reeds zei - zeer dikwijls tot moeilijkheden leidt.

Voor mensen die in continu shift werken en op de feestdagen (ook za - zo) de dienst moeten verzorgen blijft dus de overurenpremie van kracht. Ook voor de moslims. Bovendien zou men van moslims kunnen eisen dat zij evenzeer prioritair ingezet worden om op christelijke feestdagen (vb. kerstmis) de dienst te verzorgen. Kleine moeite lijkt me.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 18:59   #142
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de islamitische leerlingen of studenten krijgen vandaag nog eens een extra dag verlof voor het suikerfeest.

Andere kinderen moeten braaf naar school.
En omdat ze die lessen zullen gemist hebben zullen ze, ondanks de grote inspanningen die ze gewoonlijk leveren, niet meer kunnen volgen, de dagen erop... En daarna worden ze achtergesteld, krijgen ze geen jobs enz
Man,man,man, wat een miserie...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 19:04   #143
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

http://www.filipdeman.be/images///th...x_Abattage.jpg

PROPER WERK ALS GE NIET OP EEN LITER BLOED ZIET !!

Laatst gewijzigd door ancapa : 10 januari 2006 om 19:05.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 19:14   #144
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik hielp als kind al mee als bij mijn grootouders het varken geslacht werd. Dat leidt niet tot psychische schade hoor. Het voortdurend achtergesteld worden, als minderwaardig beschouwd worden daarentegen...

of hoe moet je die slachtpartijen hieronder noemen ?

nu slachten ze als varkens (= op een zeer brutale en gruwelijke manier) onschuldige schapen

in de slachthuizen worden de dieren eerst verdoofd en pas daarna gekeeld en geslacht en dit voor consumptie.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 20:05   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Twee leugens in een posting.
1)Het thuisslachten is al jaren verboden. Veel gemeentes organiseren 'tijdelijke slachtplaatsen' waar de immam het slachten uitvoert en niet de papa. Vorig jaar werd hiertegen geen enkele inbreuk vastgesteld door de Antwerpse politie.
't Ritueel slachten moet helemaal niet door een imam gebeuren. Normaal is die taak weggelegd voor het hoofd van de familie die het eventueel wel uit handen kan geven als hij geen ervaring heeft met ritueel slachten.

Waar men hier blijkbaar niet over nadenkt, is het nutteloos dierenleed dat met dit ritueel slachten gepaard gaat. In België mogen dieren niet onverdoofd geslacht worden: eerst moet het dier verdoofd worden door een pistool met vangstaaf. Blijkbaar zijn de moslims boven de wet verheven en wordt hun onverdoofd slachten, in weerwil van de bestaande voorschriften, toegelaten.

Dit kan dus niet. De wettelijke voorschriften zijn er voor iedereen. Ook de moslims.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 20:08   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2) Tot begin 20e eeuw zagen duizenden Vlaamse jongeren hoe er thuis een varken (of ander dier) geslacht werd (door de papa!). Hielpen hier vaak bij. Vlaanderen, een regio met alleen psychisch gestoorden?
In Vlaanderen werd steeds geslacht nadat het dier verdoofd werd. In vroeger tijden - ik heb het bij mijn grootouders nog "in het echt" meegemaakt - kreeg het varken een zware mep met een (houten) voorhamer op het hoofd. Hierdoor was het dier verdoofd. Pas dan werd het mes bovengehaald.

Bij ritueel slachten is er geen sprake van verdoving!
Oud 10 januari 2006, 20:11   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de islamitische leerlingen of studenten krijgen vandaag nog eens een extra dag verlof voor het suikerfeest.
Bij ons niet. De Koerdische leerling in m'n klas is, net als alle andere leerlingen, naar school gekomen.
Oud 10 januari 2006, 21:55   #148
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of hoe moet je die slachtpartijen hieronder noemen ?

nu slachten ze als varkens (= op een zeer brutale en gruwelijke manier) onschuldige schapen

in de slachthuizen worden de dieren eerst verdoofd en pas daarna gekeeld en geslacht en dit voor consumptie.
Jaja, dat hebben we allemaal kunnen aanschouwen op die beelden van gaia destijds, hoe netjes er door onze autochtone veeboeren met dieren wordt omgegaan...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:15   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, dat hebben we allemaal kunnen aanschouwen op die beelden van gaia destijds, hoe netjes er door onze autochtone veeboeren met dieren wordt omgegaan...
Fouten van bepaalden (boeren van bij ons die dieren mishandelen) maken een andere fout van velen (barbaars islamitisch ritueel slachten) niet goed. Beide moeten bestreden worden.
Oud 10 januari 2006, 22:19   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kregen dan ook terecht een klacht aangesmeerd van gaia.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:32   #151
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee leugens in een posting.
1)Het thuisslachten is al jaren verboden. Veel gemeentes organiseren 'tijdelijke slachtplaatsen' waar de immam het slachten uitvoert en niet de papa. Vorig jaar werd hiertegen geen enkele inbreuk vastgesteld door de Antwerpse politie.
Nochtans hoorde ik daarnet op het nieuws dat de politie op verscheidene plaatsen illegaal slachten heeft vastgesteld. Op een bepaalde plaats hebben ze nog 24 schapen kunnen 'redden' terwijl het voor 36 te laat was.
Dergelijke traditie past gewoon niet in een zogezegd Westers land en bewijst dat integratie vanwege die religie een fabel is.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 23:33   #152
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Nochtans hoorde ik daarnet op het nieuws dat de politie op verscheidene plaatsen illegaal slachten heeft vastgesteld. Op een bepaalde plaats hebben ze nog 24 schapen kunnen 'redden' terwijl het voor 36 te laat was.
Ja, en? Goed toch? De politie heeft dan eens haar werk gedaan. Het is niet omdat er een wet is dat ze nooit meer zal overtreden worden, nietwaar?

Citaat:
Dergelijke traditie past gewoon niet in een zogezegd Westers land en bewijst dat integratie vanwege die religie een fabel is.
Doet me een beetje denken aan de gruwelijke manier waarop er in Spanje wordt omgegaan met windhonden die niet meer naar wens presteren. Heeft u die beelden al eens gezien? Past dat wel in een zogezegd westers land? Zijn Spanjaarden onvoldoende geïntegreerd? Allemaal hand in hand terug naar ... tja, naar waar? En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verwerpelijke traditie waarbij jaarlijks ettelijke duizenden toeristen gaan zitten juichen terwijl een stier op een langzame, pijnlijke manier wordt doodgefolterd... Bespaar me uw selectieve verontwaardiging.

Laatst gewijzigd door Manuel* : 10 januari 2006 om 23:33.
Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 00:01   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doet me een beetje denken aan de gruwelijke manier waarop er in Spanje wordt omgegaan met windhonden die niet meer naar wens presteren. Heeft u die beelden al eens gezien? Past dat wel in een zogezegd westers land? Zijn Spanjaarden onvoldoende geïntegreerd? Allemaal hand in hand terug naar ... tja, naar waar? En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verwerpelijke traditie waarbij jaarlijks ettelijke duizenden toeristen gaan zitten juichen terwijl een stier op een langzame, pijnlijke manier wordt doodgefolterd... Bespaar me uw selectieve verontwaardiging.
Ik zal maar even herhalen wat ik eerder al zei: "De fouten van de enen maken de fouten van een ander niet goed". Als er in Spanje dergelijke gruwelijke zaken nog gebeuren, is dat geen legitimatie voor islamitische barbaarse rituelen die we in eigen land zouden moeten toleren.
Oud 11 januari 2006, 00:04   #154
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, en? Goed toch? De politie heeft dan eens haar werk gedaan. Het is niet omdat er een wet is dat ze nooit meer zal overtreden worden, nietwaar?

Over selectieve verontwaardiging gesproken. Uw voorbeelden met de windhonden en stieren in Spanje vindt U gruwelijk maar met de manier waarop schapen worden geofferd hebt u blijkbaar geen probleem.

En ik heb ooit een stierengevecht gezien en vind inderdaad dat dat gruwelijk schouwspel niet past in een EU-land als Spanje.
Oud 11 januari 2006, 00:07   #155
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren, nuja, sinds enkele minuten eergisteren meldde radio 1 dat de Antwerpse politie vorig jaar geen enkele overtreding vaststelde.
Wat jij opschrijft: gaat dit op voor gans Belgie, Vlaanderen of alleen Erps-Kwerps?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 00:11   #156
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zal maar even herhalen wat ik eerder al zei: "De fouten van de enen maken de fouten van een ander niet goed". Als er in Spanje dergelijke gruwelijke zaken nog gebeuren, is dat geen legitimatie voor islamitische barbaarse rituelen die we in eigen land zouden moeten toleren.
Maar het maakt het lijstje van Westerse dierenmishandelingen wel langer, en het maakt de uitspraak als zou
Citaat:
wel een holle en nietszeggende uitspraak.

Manuel* is dan nog zo kies om de illegale hondengevechten, hanengevechten niet te vermelden. Evenals de vossenjacht, waaraan de kroonprins van het UK (van een westers land gesproken!) voorstander en deelnemer is. Of de manier waarop foie gras wordt 'gemaakt'. Allemaal in westerse landen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 11 januari 2006 om 00:12.
Oud 11 januari 2006, 00:12   #157
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gisteren, nuja, sinds enkele minuten eergisteren meldde radio 1 dat de Antwerpse politie vorig jaar geen enkele overtreding vaststelde.
Wat jij opschrijft: gaat dit op voor gans Belgie, Vlaanderen of alleen Erps-Kwerps?
Weet ik ook niet over welk deel van het grondgebied ging. Ik zal maar toegeven dat ik eens naar q-radio luisterde en het daar op het nieuws kwam. Maar het ging wel over meerdere gevallen, herinner me de naam Westerlo...
Oud 11 januari 2006, 00:14   #158
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar het maakt het lijstje van Westerse dierenmishandelingen wel langer, en het maakt de uitspraak als zou wel een holle en nietszeggende uitspraak.

Manuel* is dan nog zo kies om de illegale hondengevechten, hanengevechten niet te vermelden. Evenals de vossenjacht, waaraan de kroonprins van het UK (van een westers land gesproken!) voorstander en deelnemer is. Of de manier waarop foie gras wordt 'gemaakt'. Allemaal in westerse landen.
Nogmaals, Manuel heeft net zoals ik een probleem met bovenstaande gevallen van dierenmishandeling. Het grote verschil is dat hij geen graten ziet in het slachten van de schapen voor het offerfeest en ik wel.
Oud 11 januari 2006, 00:15   #159
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

1) Hoewel ik hier lang niet alles meer heb gelezen, valt het toch op dat de tegenstanders van een islamitische feestdag ook separatisten zijn...
2) Als ze in dat laatste ooit hun doel bereiken, dan is er alvast één feestdag (21 juli) vacant...
Oud 11 januari 2006, 00:15   #160
driewerf

Standaard

Citaat:
Citaat:
Weet ik ook niet over welk deel van het grondgebied ging. Ik zal maar toegeven dat ik eens naar q-radio luisterde en het daar op het nieuws kwam. Maar het ging wel over meerdere gevallen, herinner me de naam Westerlo...
Als ik beiden optel, 60 overtredingen. Durft u te beweren dat er op een zaterdagnacht minder zatlappen op de baan zijn? Die mensenlevens in gevaar brengen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be