![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: vrouw aan de haard | |||
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
28 | 57,14% |
ja, vast inkomen tussen de 0 en 500€ |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
ja, vast inkomen tussen 500€ en 1000€ |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
ja, inkomen volgens gezinstoestand |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,65% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zou het moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals ingenious hier reeds terecht heeft opmerkt kinderen / geen kinderen is je eigen keuze als je ervoor kiest dan moet je er ook maar opdraaien voor een deftige opvoeding... hoe je dat financieert is niet echt aan de orde kies je dan om bv om beiden te gaan werken kan je jezelf en je kind(eren) financieel wel meer geven maar dien je ook de keerzijde van de medaille te nemen .. dat is die noodzakelijke opvang dus 't is ergens niet eerlijk dat je daar tegemoetkomingen voor krijgt...was dan ook oorspronkelijk niet echt de bedoeling, dacht ik, als financiele fairplay maar eerder de bedoeling als extra aanmoediging een eventueel 'opvoedersloon' heeft dan weer te maken met de maatschappelijke taak die je ergens vervult en dat is voor beiden dezelfde Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een werkloosheid vergoeding in tijd is beperkt. Wat dus een uitbetaling is van een afgesloten verzekering tussen werkgever en nemer in feite via storting in een sociaal fonds. Wat dan met een werknemer die nooit werkloos is geweest?
Krijgt die op het einde van zijn loopbaan dan de winstdeelneming? Ah ja...want als de verzekering in tijd is beperkt....dan moet er ook een bonus systeem zijn voor wie zijn verzekering nooit nodig heeft gehad. t' is er weer over zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien krijgt iemand die de kluit beduvelt en werkloos wordt dan ook een hoger kindergeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv een onthaalmoeder die zelf kinderen zou krijgen zou in dat systeem haar kinderen bij een andere onthaalmoeder moeten onderbrengen om aanspraak te kunnen maken op die vergoeding. Wat dus niet logisch is! Een moeder gemeenschaps geld geven om een andere moeder mee te betalen..is dat ook niet!
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet nodig. Het sociaal fonds is evengoed een verzekering.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() iemand die de kluit beduvelt ... zoals je dat zo mooi stelt, wordt niet 'zwarter' door een verhoogd kindergeld daar heeft ie immer net als een 'eerlijk' iemand dan recht op en heeft weinigs ziens met dat vals statuut werkloos |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal dan van persoon tot persoon en van de hoogte van de bijslag afhangen denk ik.
Zodra de kinderen voor zichzelf kunnen opkomen valt de kost van kinderopvang weg en wordt het wellicht weer interessanter om terug te gaan werken. Wat houdt een vrouw die halftijds werkt en twee kinderen naar de opvang moet brengen nog over van haar loon ? Mijn vrouw heeft in elk geval zelf voor de kinderen gezorgd (zonder bijslag) en is daarna terug gaan werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik val wel mee hoor. Trouwens, ik kom toch niet opdagen, word waarschijnlijk steeds uitgenodigd voor feestjes in 't buitenland... 8)
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar het deel werkloosheid is geen persoonlijk belegingsfonds of spaarfonds het steekt misschien wel in zo'n fonds om nog meer middelen te genereren ( euheum ) maar daar kan je dus persoonlijk geen aanspraak meer op maken het deeltje pensioen is dan weer wel een aandeel in een fonds naargelang je loopbaan en je wedde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok dan, tweede poging:
ALLE VROUWEN AAN MIJN HAARD - MIJN VUUR BRANDT VOOR IEDEREEN Betere slogan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
werkloosheidsuitkering is niet beperkt in tijd zeg je ... klopt theoretisch gezien maar gemiddeld gezien is het slechts een enkeling die daar bv, ik zeg maar wat, 30 jaar en langer van 'profiteert' net zogoed is het gemmiddeld gezien slechts een uitzondelijke situatie dat men 30 jaar en langer aan (eigen) kinderopvang doet en kan 'profiteren' van een royale kinderbijslag waar je wat van overhoudt beiden zijn dus extreme gevallen Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |