![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
[FONT=Arial, helvetica][SIZE=4]Eén democratische Vlaams-nationale partij[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial, helvetica][SIZE=3](12/11/01)[/SIZE][/FONT] ![]() Wat afgelopen weekend daarentegen wél duidelijk werd is dat Vlaanderen maar één democratische Vlaams-nationale partij rijk is. De N-VA verbaast zich over het gemak waarmee sommige politici, waaronder enkele nestors, hun Vlaams-nationale roots verloochenen. De vertrouwde gewaden werden afgelegd om even snel een paars (boete)kleed aan te trekken. Aan de term Vlaams-nationalisme, noch aan de inhoud willen zij voortaan nog herinnerd worden. Alle twijfel is nu weggenomen. De N-VA doet dan ook een oproep aan alle goedmenende Vlaams-nationalisten die beseffen dat we allesbehalve in een post-Belgisch tijdperk leven. Aan alle mensen die inzien dat de Belgische driehoek vierkant draait, dat een beter bestuur en meer democratie enkel kan gerealiseerd worden door méér Vlaanderen en die logischerwijs kiezen voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa. Samen met de N-VA vormen zij het syndicaat van het algemeen Vlaams belang. Vrij en verantwoordelijk, complexloos Vlaams en open op de wereld, ongebonden en consequent. De N-VA doet aan politiek op basis van inhoud en programma, niet op basis van een blitse verpakking of holle retoriek. De Nieuw-Vlaamse Alliantie heeft dan ook niet de ambitie om de sympathiekste partij te lande te zijn, dan wel een aanbodpartij van en voor rechtlijnige mensen.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial, helvetica][SIZE=2] Auteur: Nieuw-Vlaamse Alliantie Geert Bourgeois, algemeen voorzitter [/SIZE][/FONT] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() En zo kan ik er nog 10 bovenhalen hoor, jaar na jaar. Ik koos het oudste bericht maar omdat ik je nog in staat zie te beginnen zemelen dat "Bourgeois dat pas recent is gaan verkondigen"... Ik wil alleen niet aan spamming gaan doen met Bourgeois-citaten en ik geloof dat de rest van de forumgebruikers niet zo onnozel is dat ze gaan beweren dat Bourgeois géén onafhankelijk Vlaanderen wilt.
Laatst gewijzigd door zorroaster : 12 januari 2006 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we ons dus tot de feiten beperken: De Wever is lid geweest van de N-VA vanaf dag 1 en is dat nog steeds, hoewel de N-VA zeer moeilijke momenten gekend heeft en hij bij andere partijen véél aantrekkelijkere posities AANGEBODEN kreeg. Hij kon na de nederlaag in 2003, toen de N-VA op sterven na dood was, echt niet weten dat een jaar later een kartel zou komen en dat een enorm succes zou worden voor de N-VA. Het is loyauteit die hem daar heeft gehouden, loyauteit aan de partij die hem kansen had gegeven en in wie hij geloofde. En dat is iets dat we niet van iedereen kunnen zeggen, mensen die nochtans zelf graag de term "opportunist" gebruiken... Laatst gewijzigd door zorroaster : 12 januari 2006 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Welkomgroep en alle ex-N-VA'ers die zich voor haar karretje hebben laten spannen zijn voor mij het laagste wat er rondloopt in politiek Vlaanderen. Eerst je eigen partij verraden, om daarna nog eens actief mee te werken aan acties om de oude partij te beschadigen. Ik wil iedereen die na rijp beraad beslist om de N-VA te verlaten omdat hij er niet meer in gelooft en daarna andere politieke horizonten gaat verkennen, respecteren voor zijn keuze als die oprecht is. Maar wanneer zij zich verlagen tot politieke hoererij zoals die Welkomgroep, bestaan ze niet meer voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
November 2001 toen de N-VA top nog niet van de ministerpostjes geproefd had. (Spijtig genoeg) lang vervlogen tijden Zorro. Anno 2001 stemde ik zelf nog op de N-VA.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En daarom dat ik u stilaan bij de N-VA apparatsjiks reken. Loyaliteit aan de 'Partij' is belangrijker dan loyaliteit aan het gedachtengoed blijkbaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men zou zich beter de vraag stellen waarom de n-va nog steeds in de Vlaamse Regering zit.
(Kiezen ervoor is nog altijd beter dan voor de 3 andere traditionele partijen.) Ik geef alvast het volgende mee (website Vlaams Belang) Volledige tekst : http://vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1367 " Vlaanderen subsidieert verfransing 12.01.2006 14.20u - Wars van alle logica hoest Vlaanderen jaarlijks zo’n tien miljoen euro op om het Franstalig onderwijs binnen zijn grenzen te financieren. Bovendien worden deze subsidies verstrekt zonder dat de Vlaamse overheid ook maar enigszins kan controleren of bedoelde scholen wel voldoen aan de wettelijke criteria. (...) Ook in dit dossier wordt nogmaals aangetoond dat de verbintenissen van de Vlaamse regering inzake communautaire dossiers met een stevige korrel zout moeten genomen worden. De beloofde splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde verdween onverwijld naar de koelkast, de studie naar de mogelijke oprichting van een tweede Vlaams ziekenhuis in Brussel werd tersluiks afgevoerd, het voornemen om het straatbeeld in de Rand te vervlaamsen blijft zo goed als onuitgevoerd,… En sinds vandaag weten we dat de verbintenis om tegen 1 januari van dit jaar tot een oplossing te komen voor het faciliteitenonderwijs, blijkbaar niet al te letterlijk moet worden genomen. De conclusie die uit een en ander moet worden getrokken, is dan ook voor de hand liggend. De Vlaamse engagementen in het regeerakkoord zijn niet meer dan een façade en waren niet meer dan een poging om de Vlaamsgezinde kiezers te sussen. " De aanwezigheid van n-va in de Vlaamse Regering dient tot niets. Welintegendeel: het komt Belgique goed uit. Erg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel ik een paar uur terug op een regionale zender minder geruststellend nieuws vernam i.v.m. flamingantische toenaderingen. ![]() Citaat:
-Laura Lynn? Daar spreek ik me niet over uit? -Een minister die zich met dat 'nevenonderwerp bezighoudt? -Mijn ware rake opmerking? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() bewijzen dat hij veel aantrekkelijkere posities aangeboden kreeg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() aan RrOOtt :
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen enkele vlaams-nationale partij zal ooit door het 'establishment' geaccepteerd worden. Dat 'establishment' haalt immers voordeel uit het voortbestaan van België. Het enige wat een vlaams-nationale partij die tracht samen te werken met het establishment kan bereiken is erdoor gecorrumpeerd worden. Het is een illusie te denken dat het belgische establishment ooit te winnen zal zijn voor vlaamse onafhankelijkheid. Mbt uw opmerking over cd&v/n-va: u hebt gedeeltelijk gelijk en de N-VA afzonderlijk zou waarschijnlijk in de richting van de scores bij het VB komen, wat niet wegneemt dat de N-VA afzonderlijk +/- 1 vijfde van de kiezers van het VB haalt. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 januari 2006 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb wel betere dingen te doen in de examenperiode dan luie mensen hun werk te doen. Ik heb aangetoond dat Bourgeois meteen bij de oprichting van de N-VA voor het Vlaams-nationalisme gekozen heeft. Geef mij een bewijs dat hij daar sindsdien van is afgestapt en ik wil nog wel eens praten, maar dit begint lichtjes belachelijk te worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- het kartel met CD&V misschien? - deelname aan de regering zonder ook maar 1 stap te zetten die ons dichter bij onafhankelijkheid brengt? Zeg eens eerlijk zorro, wat had de zorro van 2001 gevonden van de zorroaster van nu? Wat schiet er nog over van je idealen? Mijns insziens zijn die allemaal ondergeschikt geworden aan 'de partij'. Je hamert voortdurend op partijtrouw, trouw aan je idealen daarentegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat heeft me een stuk pragmatischer gemaakt wat kartels en compromissen betreft. Wanneer heel het systeem zich tegen jou keert, heeft het weinig zin met de kop tegen de muur te rammen zonder dat je er een stap mee verder raakt. Voor overloperij en politieke egotripperij heb ik echter nog altijd een diepe afkeer, zeker als hypocriet opportunisme wordt verkocht als "trouw blijven aan de idealen". Blijkbaar kunnen weinig mensen dat geloven, maar ik ben géén betaalde kabinetsmedewerker en ik heb geen interessant mandaat hier of daar toegezegd gekregen. Ik ben een twintigjarige student die vooral zijn eigen politieke perspectieven heeft geschaadt door voor een kleine partij als de N-VA te kiezen (ik ga je niet vervelen met persoonlijke verhaaltjes, maar gezien mijn familieverleden had ik bij bv. CD&V al véél verder gestaan dan nu). Voor mij is trouw aan de mensen die je kansen geven, aan de partij waar je voor gekozen hebt, bijgevolg een zeer groot goed. Overlopers, en vooral overlopers die hun ex-partij bekladden, zitten daarom bij mij in de laagste schuif. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest er geen Vlaams belang bestaan, Vlaanderen zou al veel verder staan in haar onafhankelijkheid. De weinige echt Vlaamsnationalisten die stemmen voor het Vlaams belang, zouden stemmen voor de enige echte Vlaamse partij, namenlijk de N-VA. Onthoudt goed dat het Vlaams belang de Vlaamse zaak meer schaadt dan baat.
![]() Laatst gewijzigd door guido 007 : 14 januari 2006 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ze tot nu toe nog niet Vlaams zien scoren. Jij wel?
![]() |