Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2006, 16:19   #241
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/verschueren1.htm

een ander commentaar:

http://www.kuleuven.ac.be/ck/2001_02...dewalgrave.htm

"Zijn migranten criminelen, ja of nee? Daar k�*n je geen eenvoudig antwoord op geven. Marion van San heeft dat in haar fameuze rapport geprobeerd, maar het resultaat is wetenschappelijk zó simplistisch dat het eigenlijk geen nieuwe informatie oplevert, en dat het gemakkelijk misbruikt kan worden. Maar het slaat wel aan hè,..."

Ze heeft niet veel van tafel geveegd, ze heeft gewoon enkele hiaten toegegeven ...
De bovenstaande verwijzing is me al lang bekend, en toen ik enkele berichten geleden erop wees dat Verschueren sociologische praat uitslaat maar geen cijfermateriaal weerlegt was dit met die tekst in gedachten.

Daarenboven stelt niemand dat "migranten criminelen zijn", wel dat, en dat heeft niemand kunnen ontkrachten, Van San duidelijk aantoont dat, ondanks de onvolledigheid van de studie (mede door de onwilligheid van de Belgische overheid, iets waarop ze trouwens meerdere malen heeft gewezen), de allochtonen van Magrebijnse afkomst duidelijk oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit in verhouding tot het bevolkingsaantal die ze uitmaken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 18:51   #242
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De bovenstaande verwijzing is me al lang bekend, en toen ik enkele berichten geleden erop wees dat Verschueren sociologische praat uitslaat maar geen cijfermateriaal weerlegt was dit met die tekst in gedachten.
Het feit blijft dus dat die studie - zoals ik al van bij het begin zei - op z'n minst dubieus te noemen is. Ze heeft als bewijs voor uw stellingen geen enkele waarde.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:41   #243
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
U raaskalt. Ik heb nergens gesproken over individu of groep. Mij gaat het om de positieve gevolgen voor de groep.
euh...
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 19:45   #244
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
euh...
Is 't wat te ingewikkeld voor u, vriendje? Ga eens kijken bij "koetjes en kalfjes", daar zal u wel wat vinden dat u kan volgen...

Oud 14 januari 2006, 19:55   #245
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is 't wat te ingewikkeld voor u, vriendje? Ga eens kijken bij "koetjes en kalfjes", daar zal u wel wat vinden dat u kan volgen...
consequent bent u blijkbaar ook niet
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 20:02   #246
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
consequent bent u blijkbaar ook niet
Wou u nog iets zeggen?

Oud 14 januari 2006, 20:29   #247
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit blijft dus dat die studie - zoals ik al van bij het begin zei - op z'n minst dubieus te noemen is. Ze heeft als bewijs voor uw stellingen geen enkele waarde.
Stellingen? Waar haalt u dat vandaan? 't Gaat over het onbetwistbaar feit dat er zich problemen voordoen met migranten/allochtonen, meer bepaald dan nog bij die van Magrebijnse afkomst. Indien u die in ieders oog springende waarheid nu gaat ontkennen... Tja...

In Nederland heeft men er geen moeite mee dergelijke zaken open en bloot te zeggen. Hier is dat blijkbaar nog altijd een taboe en werd het ter sprake brengen zelfs beschouwd als vloeken in de kerk. Meer zelfs, men ontkent het. Er zijn geen problemen...
Oud 14 januari 2006, 20:40   #248
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Stellingen? Waar haalt u dat vandaan? 't Gaat over het onbetwistbaar feit dat er zich problemen voordoen met migranten/allochtonen, meer bepaald dan nog bij die van Magrebijnse afkomst. Indien u die in ieders oog springende waarheid nu gaat ontkennen... Tja...
Er zijn inderdaad wat akkefietjes met Magrebijnse jongeren. De vraag is natuurlijk wat oorzaak is en wat gevolg... Als men voortdurend vanuit een bepaalde hoek gestigmatiseerd wordt, is het niet meer dan logisch dat daar een reactie op komt...

Oud 14 januari 2006, 20:51   #249
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad wat akkefietjes met Magrebijnse jongeren. De vraag is natuurlijk wat oorzaak is en wat gevolg... Als men voortdurend vanuit een bepaalde hoek gestigmatiseerd wordt, is het niet meer dan logisch dat daar een reactie op komt...
Ach, jongen, doe maar verder. Negeer het probleem. Herhaal maar dat er geen vuiltje aan de lucht is. Zwijg de feiten maar dood. Of lieg er verder maar op los. En leg de schuld ook maar bij de autochtonen. Succes gegarandeerd.

Niet voor u. Niet voor het totstandkomen van een oplossing, maar wel voor het verder woekeren van het probleem. Zowel bij de allochtonen als de autochtonen. Wees evenwel niet verwonderd als men bij een komende regionale of landelijke verkiezing weer de zoveelste zwarte zondag voorgeschoteld krijgt.
Oud 14 januari 2006, 20:53   #250
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad wat stigmatisatietjes van het VB. De vraag is natuurlijk wat oorzaak is en wat gevolg... Als men voortdurend vanuit een bepaalde hoek wandaden pleegt, is het niet meer dan logisch dat daar een reactie op komt..
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 22:32   #251
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ach, jongen, doe maar verder. Negeer het probleem. Herhaal maar dat er geen vuiltje aan de lucht is. Zwijg de feiten maar dood. Of lieg er verder maar op los. En leg de schuld ook maar bij de autochtonen. Succes gegarandeerd.

Niet voor u. Niet voor het totstandkomen van een oplossing, maar wel voor het verder woekeren van het probleem. Zowel bij de allochtonen als de autochtonen. Wees evenwel niet verwonderd als men bij een komende regionale of landelijke verkiezing weer de zoveelste zwarte zondag voorgeschoteld krijgt.
dat is dus ook mijn probleem met dat rapport. Het doet meer vragen oprijzen dan dat het antwoorden biedt.
Van San heeft een half rapport voorgesteld, dat wegens de onvolledigheid waarschijnlijk ook niet verder gefinancierd is geweest. Velen (denk ik toch) weten dat maghrebijnse jongeren vaker in aanraking komen met het gerecht. (statistisch)

Maar of hen dat crimineler maakt is iets gans anders. Die vergelijking kan men enkel maken indien men abstractie maakt van diverse niet-nationaliteitsgebonden determinanten van criminaliteit. En er zijn er héél wat ...
Dit is een hiaat dat ze zelf erkende en waar ze nog bijkomend onderzoek naar wou doen. Nu mij niet gelaten hoor, maar voor dergelijke fouten word ik op mijn thesis wel gebuisd.

Nu nog een tekortkoming was dat ze geen enkel conclusies stelde en/of te nemen beleidsmaatregels ( iets wat common practice is, voor ieder die ooit een thesis of paper heeft gelezen/geschreven)

Maar als we dat allemaal geheel ter zijde laten. Wat stelt u voor, vanuit de wijsheden van 'Van San' om de criminaliteit te doen afnemen?

Laatst gewijzigd door jehann : 14 januari 2006 om 22:33.
jehann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 22:46   #252
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, hij ontkracht de cijfers die Van San aangeeft omdat die niet op een accurate manier verzameld werden. Dat is voldoende. Zoals ik al zei: het rapport is op z'n minst dubieus te noemen en daarom niet aanvaardbaar als bewijs. Next!
Iedereen weet, en ja gij ook, al zult ge dat natuurlijk niet toegeven, dat allochtonen verhoudingsgewijs oververtegenwoordigd zijn in de Belgische strafinstellingen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 22:48   #253
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Iedereen weet, en ja gij ook, al zult ge dat natuurlijk niet toegeven, dat allochtonen verhoudingsgewijs oververtegenwoordigd zijn in de Belgische strafinstellingen.
Ik ben altijd op mijn hoede voor berichten die aanvangen met "iedereen weet dat ... [SIZE=1](vul hier uw favoriete vooroordeel in)[/SIZE]". Meestal betekent het dat het gaat om een stelling van een bepaalde politieke strekking die men met geen mogelijkheid bewezen krijgt...

Oud 14 januari 2006, 23:28   #254
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd op mijn hoede voor berichten die aanvangen met "iedereen weet dat ... [SIZE=1](vul hier uw favoriete vooroordeel in)[/SIZE]". Meestal betekent het dat het gaat om een stelling van een bepaalde politieke strekking die men met geen mogelijkheid bewezen krijgt...
"Iedereen weet dat" Manuel door dik en dun de Magrebijnen verdedigt.Vraag: Waarom?Is hij er zelf één?Is hij met een Magrebijn(se) getrouwd, of hokken ze samen?Is hij er voor betaald????
Feit is dat hij voor geen enkel verzinsel, voor geen enkel leugen terugschrikt om hen wit te wassen,dat hij hardnekkig vaststaande feiten ontkent zoals dat de gevangenissen er vol mee zitten (met Magrebijnen), en dit, niet enkel in België, maar in heel west-europa!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 23:29   #255
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
"Iedereen weet dat" Manuel door dik en dun de Magrebijnen verdedigt.Vraag: Waarom?Is hij er zelf één?Is hij met een Magrebijn(se) getrouwd, of hokken ze samen?Is hij er voor betaald????
Feit is dat hij voor geen enkel verzinsel, voor geen enkel leugen terugschrikt om hen wit te wassen,dat hij hardnekkig vaststaande feiten ontkent zoals dat de gevangenissen er vol mee zitten (met Magrebijnen), en dit, niet enkel in België, maar in heel west-europa!
Oud 14 januari 2006, 23:38   #256
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind ge dit dan een afdoende bewijs of gaat ge dit ook nog afwijzen?
En dan zijn daar de allochtonen nog niet bij gerekend die de Belgische nationaliteit hebben.

Op 10 april verbleven 4.036 niet-Belgische gedetineerden in de Belgische gevangenissen op een totale populatie van zo'n 9.300 gedetineerden. 1.942 zaten in voorlopige hechtenis, 2.094 zaten hun definitieve straf uit. Zo blijkt uit het antwoord van justitieminister Laurette Onkelinx op een schriftelijke vraag van VLD-kamerlid Hilde Vautmans.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 januari 2006 om 23:41.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 00:34   #257
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Dank u vriendelijk om mijn punt zo netjes van een voorbeeld te voorzien.

Hierboven ziet u een voorbeeld van de pertinente nonsens die gewoonlijk volgt na een opener als "iedereen weet dat...".

Laatst gewijzigd door Manuel* : 15 januari 2006 om 00:34.
Oud 15 januari 2006, 00:36   #258
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op 10 april verbleven 4.036 niet-Belgische gedetineerden in de Belgische gevangenissen op een totale populatie van zo'n 9.300 gedetineerden. 1.942 zaten in voorlopige hechtenis, 2.094 zaten hun definitieve straf uit. Zo blijkt uit het antwoord van justitieminister Laurette Onkelinx op een schriftelijke vraag van VLD-kamerlid Hilde Vautmans.
Niet-Belgische? Dat kan vanalles zijn hé...

In ieder geval, als ik nog goed kan tellen, is meer dan de helft van die gedetineerden dus wèl Belgisch...

Oud 15 januari 2006, 00:52   #259
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet-Belgische? Dat kan vanalles zijn hé...

In ieder geval, als ik nog goed kan tellen, is meer dan de helft van die gedetineerden dus wèl Belgisch...
Wel belgisch?? Zien...hoeveel "papieren-belgen" zullen er daar tussen zitten denkt gij?Je weet wel, magrebijnen met een belgische identiteitskaart...dat mislijd meer dan één statistiek.
Oud 15 januari 2006, 00:55   #260
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u vriendelijk om mijn punt zo netjes van een voorbeeld te voorzien.

Hierboven ziet u een voorbeeld van de pertinente nonsens die gewoonlijk volgt na een opener als "iedereen weet dat...".
de west-europese gevangenissen vol Magrebijnen zitten.Noemt u dat "pertinente nonsens"?Het is gewoon zo, wat u daar ook over vertelt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be