![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() siësta op het werk
hier alvast al één artikeltje over gevonden wat betreft het onderzoek ernaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() voortgaande op deze logica zou je haast denken om dan maar de middag-eetpauze af te schaffen teneinde de productie op te krikken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de echte schuldige is eigenlijk de snelheid waarmee de aarde draait.... een dag zou 26 tot 28 uren moeten duren. We zijn allemaal slachtoffer van het feit dat je 's ochtends niet uit je bed raakt en er 's avonds niet in wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus Feremans-gewijs wil ik pleiten voor het vertragen van de snelheid van de wereldbol want dat komt enkel couponknippertjes ten goede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk gek dat zo weinig mensen stielman willen worden. Ze gaan wel aan de lopende band staan, maar gewoon diezelfde handen gebruiken om een paar buizen goed aan mekaar te koppelen zien ze niet zitten. Nochtans verdienen stielmannen veel geld (waarvoor ze hard werken ook hoor...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt op hoe bemoeizuchtig de ene mens tegenover de andere wordt wanneer werk en werkritme ter sprake komen. Wie op een ander ritme dan het gemiddelde draait, wordt direct gestigmatiseerd.
Bijna iedereen lijkt hier nog behept met de katholieke atavismen inzake werk (=zaligmakend) en ledigheid (=des duivels) Wanneer gaan de mensen eens leren accepteren dat we allemaal verschillende individuën zijn, met elk andere ritmes? Wanneer gaan we er oog voor krijgen dat presteren om te presteren een vrij zinloze bezigheid is in het licht van onze naderende dood? Kunnen we echt niet gewoon akkoord gaan met het principe 'loon naar werken' en ieder voor zich vrij laten bepalen hoeveel loon hij wenst, en hoeveel tijd hij aan het verdienen daarvan wenst te besteden, op de momenten die hem best uitkomen? Voor de rest hoeft aan luiheid niks negatiefs of aan werklust niks positiefs verbonden te worden. Laat elk 'presteren' naargelang het hem uitkomt.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 januari 2006 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Nu ja, als je maar een ritme hebt, zoiets doet echt wonderen. Elke dag op ongeveer hetzelfde uur opstaan en gaan slapen (maakt niet uit welk uur) Het zijn vooral de mensen die soms 's middags ontwaken en dan een kot in de nacht wakker blijven om dan de dag erop terug vroeg hun bed uit moeten om te gaan werken en dan uitgaan in het weekend tot 5u die hun eigen bioritme in de war sturen en dat merk je echt wel.
Natuurlijk is het zo dat je je 's morgens wat groggy voelt, maar dat is net hetzelfde als je 's middags zou opstaan, je moet gewoon wakker worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben stielman ja, carrossier. Auto plaatslager dus.
Ben ondertussen wel met een andere zaak bezig dat er niks mee te maken heeft maar ben ondertussen al weer bezig te zoeken in die richtingen van tweedehands wagens en oldtimers restauratie. Verzekeringswerk interesseert me niet.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze arbeidsmarkt moet drastisch worden geflexibiliseerd en gederegulariseerd. Op die manier zouden mensen die niet graag vroeg opstaan, de kans krijgen zich een job te zoeken waarbij ze kunnen werken op andere uren dan de huidige gebruikelijke kantooruren, uiteraard in de mate dat er dergelijke jobs bestaan. Werkbekwamen die geen job vinden op de vrije arbeidsmarkt of bij de overheid, zouden geen recht mogen hebben op verwerpelijke passieve uitkeringen, doch zouden enkel recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, waarbij ze zoveel gemeenschapsdiensten zouden mogen presteren als ze zelf willen of kunnen. Een dynamisch en flexibel gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem, zou hen in zekere mate de mogelijkheid geven gemeenschapsdiensten te verrichten op de uren die hen het best liggen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 15 januari 2006 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge hebt nog verklaard op dit forum, student te zijn. (omdat het u goed uit kwam, om uw luirikkenleven goed te praten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik dat eveneens sluiks vermeldde, kreeg ik volgende correcte mededeling: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Ik ben ook student, en moet dit jaar niet blokken. Werken wel, meer dan genoeg. Dus hou allebei maar je arrogante mondje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kom niet af dat het mogelijk is te slagen als je een jaar niet studeert! Ook al moet je stages en thesissen maken. nen ouden aap leer je geen smoelen trekken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .......... en dan toch nog bij de N-Va-Cd&V terechtkomen..............
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() on topic heeft Superstaaf gelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zit veel te veel achter de pc, om er een bijberoep op na te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg tegen uw collega's dat het prutsers zijn! ![]() En als je twee linkerhanden hebt zit je op je plaats. Hierzie 75000€ en t' is een goedkope. Tokkel maar verder! ![]() of eentje van 95000€? ![]() nog aan het tokkelen, dan heb je deze voor 150'000€ ![]() Sukkel!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 januari 2006 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |