![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat ze moeten kiezen.OF marokkaan, OF belg, nederlander enz.En zij die marokkaan willen blijven, moeten dan maar vertrekken.Er zou ook een Europees paspoort moeten komen, voor alle Europeanen.En de vreemdelingen die niet het recht hebben om in één der europese deelstaten te verblijven, mogen dat dan in geen énkele van die deelstaten.Anders, zwier je er ene belgië buiten, en dan gaat die in Nederland wonen , of in Frankrijk, in Duitsland...Nee, men zou hun integratie hieraan kunnen meten: ge kiest voor ons, en je kan blijven, zoniet, Ciao, en de groeten in marokko (of waar dan ook).Wat de overheid in Marokko daar over mag denken interresseert natuurlijk niemand iets.Dat ze zich met hun eigen zaken bemoeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weegt in deze kwestie belangen van individuën af. Bovendien op een criterium dat met de grond van de zaak niks te maken heeft nl. ras, land van herkomst. Hoe ga je trouwens bepalen wie er precies voor jouw 'positieve discriminatie' in aanmerking komt? Hoe 'allochtoon' behoor je te zijn om van een voorkeursbehandeling te genieten? Waarop ga je je discriminatie precies baseren? Je uitspraak is bovendien geen antwoord op de precieze vraag die ik stelde. Ik herhaal dus: waarom moet één welbepaalde groep uit de samenleving (werkgevers) opdraaien voor een racistisch discriminerend ideetje van onze bestuurders? Bijkomend vraagje: Waarom geeft de overheid als werkgever zelf niet het goede voorbeeld?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 januari 2006 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Dat is goed mogelijk, maar wel een accurate.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Doet ze dat dan niet? Ik wist niet dat de VRT ondertussen geprivatiseerd was...
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [SIZE=4]1) Als we hier hebben over Marokkanen die hier geboren zijn geen probleem: Eens Marokkaan altijd Marokkaan.[/SIZE]
[SIZE=4]2) Gewoon uitwijzen/verblijf op Belgisch grondgebied verbieden.[/SIZE] of is daiwa niet duidelijk genoeg geweest ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Dit is me trouwens ook opgevallen toen ik onlangs naar de Nederlands tv keek waar men een bepaalde jonge - en niet onaangenaam ogende - allochtoonse interviewde. De eerste vraag van de reporter was: "Voel jij je nu Nederlandse of toch nog Marokkaanse?" Aarzeling bij de jonge dame... "Tja..." waarop de journalist: "Of misschien beide?" Antwoord: "Neen toch niet. Ik voel me steeds voor alles Marokkaanse." En dan moet je weten dat het om iemand van de derde generatie ging, westers gekleed (nogal pittig en pikant zelfs), die het in de showbiss wou maken. Wat moet dat dan zijn bij die allochtonen die zich nog veel sterker tot de Marokkaanse cultuur bekennen. Die voelen zich duidelijk helemaal geen Nederlander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Minister-President
|
![]() Het ergste vind ik nog de voorstellen van lambert en co om spionnen op pad te sturen om OVERAL naar ingebeeld discriminitie te gaan zoeken... Komaan zeg in wat voor een maatschappij leven we dan. Men mag al niet verhuren aan wie men wil straks mag en al niet meer kiezen met wie men op café gaat of een pintje schenkt.... Oh ja en die marrokaanse tijdelijke burgemeester van Brussel kent het klappen van de zweep al goed. Haar man Mohammed kreeg al een postje in een of ander clubje en ze gaf hem een dotatie van 120.000€.
Wat is dat dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is helemaal niet zo. Iedereen is welkom, maar dan wel onder die voorwaarde om zich volledig te integreren in de bestaande samenleving. Indien vreemdelingen dat zo doen, dan ontstaan er helemaal geen problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beschouw uw uitspraak daarentegen als totaal niet-onderbouwd gelul.
Citaat:
Hoe had u diegenen die van 'het juiste ras' zijn dan graag gebrandmerkt? Een gele ster? Citaat:
Het algemeen belang lijkt mij een goedkope stoplap om u achter te verschuilen om u te kunnen sociaal voordoen op andermans kap.
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid past zelf haar quota nauwelijks toe: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GB2MIKRB Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat was m'n punt dus niet ![]() je zegt het zelf in je tekst ( rood ) dat er zelfs voor jou een essentieel iets meer noodzakelijk ( onafgezien de juridische context ) is om van dicriminatie te spreken het is onderscheid op een meestal arbitrair, dan wel subjectief gegeven nu mag jij mij eens vertellen waar dat het geval is bij een 'positieve dicriminatie' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U vindt het algemeen belang een bijkomstigheid?
![]() |
![]() |
#339 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is dus niet gelijk aan discrimineren op een positieve manier ofzo , hoe graag je dat ook wilt zien wel is het gelijk aan de ene groep voortrekken tov de andere : dus in die zin misschien even verwerpelijk of unfair als discrimineren maar per definitie discrimineert men niet daar het selectiecriterium hier niet willekeurig/subjectief/irrelevant is en bij discriminatie is dat net wel het geval |
|
![]() |
![]() |