![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens uw redenering moet je dan ook het GSM-gebruik verbieden. Want door al dat bellen en sms'en heeft de jeugd een chronisch geldgebrek en dat leidt onvermijdelijk tot criminaliteit. Ah ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als dat het probleem is: de eventuele stap naar hardrugs, waarom pleit u dan niet in de eerste plaats voor een verbod op harddrugs die momenteel GEWOON LEGAAL is? In concreto: alcohol, nicotine, caffeïne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2006 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In een oud magazijn stonden 1.600
planten, de plantage was elke 10 weken goed voor een opbrengst van 370.000 euro. Bron:Teletekst VRT Dus kom nu niet zeggen dat er veel geld mee gemoeit is hé Dus ook criminaliteit |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
maak het dan legaal! dan is er geen reden meer om dat in oude magazijnen te doen. Als iedereen zelf mag kweken. Laat coffeeshops toe (meer jobs) De overheid mag gerust de kwaliteit ervan controleren dat er zeker geen rotzooi tussen zit. Het heeft geen zin om dit alles te verbieden, snappen jullie dat nu niet? HET GEBEURT SOWIESO! Ze zouden alcohol eens moeten verbieden..Eens zien of je dan ook zo reageert van: ja weg met die troep, want drugs zijn slecht.
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Maar ge hebt wel een punt aan heel veel geld verdienen hangt meestal een geurtje - heb bill gates ook altijd al nen bandiet gevonden ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2006 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() idd duvelke ik zou zelfs meer zeggen
wie echt tegen drugs is moet voor legalisatie zijn !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2006 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hulpverleners luiden noodklok
Ofschoon de praktijk in het buitenland had aangetoond dat een gedoogbeleid ten aanzien van zogenaamde ‘softdrugs’ de bestaande problemen niet oplost, maar ze integendeel nog vergroot, besliste de regering enkele jaren geleden deze nefaste regeling ook in dit land in te voeren. De gevolgen zijn er dan ook naar. Dat het gedoogbeleid duidelijk drempelverlagend heeft gewerkt, kan worden afgeleid uit de vaststelling dat jongeren op steeds jongere leeftijd met drugs beginnen. Uit de meest recente gegevens van het drugshulpverleningcentrum ‘De Sleutel’ blijkt dat nog nooit zoveel Vlaamse jongeren experimenteerden met illegale drugs. Volgens Johan Martens en Peer Van der Kreeft, respectievelijk algemeen directeur en hoofd van de dienst preventie van ‘De Sleutel’, toont onderzoek aan dat liefst ongeveer 45% van de zestien- en zeventienjarigen al eens hasj of zwaarder spul gebruikte: “De toename is echt frappant. Sinds 1996 houden wij elke drie jaar een meting. Telkens stellen we een verdubbeling van het aantal gebruikers vast. Dit nieuwe cijfer lijkt een historisch plafond.” (De Standaard, 14.06.2005) Het is dus gelopen zoals voorspeld. Behalve de drugsdealers die zich in de handen wrijven omdat nu nog meer vuile poen kan worden verdiend, heeft het gedoogbeleid niemand geholpen, wel integendeel. Onwillekeurig rijst dan ook de vraag of de grote verlichte geesten die deze rampwet destijds door de strot van een onwillige bevolking hebben geramd, nog in de spiegel durven kijken |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() ee tony, copy paste kan ik ook, kan je zelf geen argumenten verzinnen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() recept om de heroinemarkt te doen klappen !!!
1. geef ( enkel effectief ) verslaafden de kans om op voorschrift gratis heroine in de apotheek te gaan halen. 2. zorg er voor dat er op de bijsluiter enzo concrete info staat waar men hulp kan vinden voor af te kicken enz. 3. artsen die voorschrijven aan niet verslaafden moet men wel kunnen sanctioneren ( bvb door schorsing ) 4. de prijs op de zwarte markt stort totaal in. daar er geen risico meer zit in de teelt, smokkel en verkoop is er geen marktwaarde meer. 5. verslaafden hebben geen redenen meer om via agressieve propaganda nieuwe verlaafden ( klanten ) bij te maken - gevolg geen dealers meer aan schoolpoorten. minder nieuwe verslaafden - noem het als je wilt een uitdovingsbeleid.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2006 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe illegaler, hoe meer geld ermee gemoeid is, hoe aantrekkelijker voor de georganiseerde misdaad. Zie bv. de periode van de drooglegging in de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er is geen reden om hieraan te twijfelen. Jellinek beweert, aldus Elsevier, dat het roken van een marihuanasigaret gelijk staat aan het roken van vier sigaretten. Hetgeen wel volledig legaal is om te roken. Bovendien zijn er andere manier om cannabis te gebruiken. Het eten van spacecake veroorzaakt geen problemen met kankerverwekkende stoffen, en het gebruik van een waterpijp kan deze problemen aanzienlijk verminderen. Als de gebruiker liever een joint met een stevige hoeveelheid tabak draait, is dat zijn zaak. Cannabis is wel degelijk verslavend Of dit het geval is of niet, daarover is de wetenschap nog niet uit. Bovendien is dan altijd de mate van verslaving van belang. Ook hier weer: de gebruiker bepaalt of hij het risico wil nemen. Saillant detail hierbij is dat de huisarts gerust zeer verslavende slaap- en kalmeringsmiddelen mag voorschrijven, maar cannabis tot voor kort niet. Cannabis stapelt zich op in het lichaam toxicologische verschijnselen kunnen optreden Elsevier schrijft dit niet letterlijk, maar in concludeer dit uit het artikel. Ik heb geen redenen te twijfelen aan het feit dat THC (de werkzame stof in cannabis) zich opstapelt in het lichaam. Jellinek beweert hetzelfde (http://jellinek.lemonfactory.nl/vraagantw/vraagantw_question.php?a=getAnswers&q=23&s=Hasj). Elsevier noemt hierbij de risico's die een zware gebruiker loopt. Een lichte gebruiker, die bijvoorbeeld 1 keer in de maand blowt, stapelt in het lichaam niets op. Bij alles geldt dat teveel nooit goed is. De hoeveelheid die iemand wil gebruiken kan hij zelf bepalen. Het is volstrekt ongerechtvaardigd om de groep die met cannabis om te gaan te verbieden het te gebruiken, omdat een groep vrijwillig bepaalt 'teveel' te gebruiken. Ook hier weer, de gebruiker bepaalt Bron:http://www.meervrijheid.be/index.htm...evierdrugs.htm Soms is copy paste nodig om iets aan te tonen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
we zijn nu ongeveer 10 jaar bezig met druggebruikers niet meer of toch veel minder als criminelen te behandelen. Straathoekwerkers stellen nu vast dat er onder de heroine en coke junks veel minder gespoten wordt. Het blijft tegenwoordig veelal bij snuiven en chinezen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |