Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2006, 09:32   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Wat heb ik net gezegd over de gelijkenis tussen jouw methodes en die van de totalitaire dictators van weleer?
Voor die treffende gelijkenis met henzelf zijn alle Feremansen stekeblind.
Oud 19 januari 2006, 09:48   #102
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Maar de wijsheid die hier achter steekt is dat het altijd en overal heeft geleidt tot een slachting, zonder uitzondering.
Hoelang al staat de freedom of speech in de Amerikaanse grondwet? Een kleine 250 jaar?

Hoeveel Marokkanen zijn er al naar de slachtbank geleid in België?

Ik noteer enkel dat de landen waar slachtingen hebben plaatsgevonden, uitblonken in het beperken van de vrijheid van meningsuiting... Een maatregel zoals Anciaux ooit voorstelde, om bepaalde boeken uit bibliotheken te verwijderen, komt al meer in de buurt van de principes die die landen hanteerden...
Oud 19 januari 2006, 10:02   #103
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hitler heeft nooit een mens gedood,
Deze mening is verwerpelijk en hoort niet thuis in een warme, democratische samenleving waar de gedachte aan '40-'45 permanent bewaakt moet worden. Het is een overtreding van de negationisme-wet en een belediging voor alle joden op deze aardbol. Degene die deze mening uit, verdient voor 10jaar uit zijn burgerlijke en politieke rechten ontzet te worden.
Oud 19 januari 2006, 10:08   #104
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heb ik net gezegd over de gelijkenis tussen jouw methodes en die van de totalitaire dictators van weleer?
Geef nu toch toe: Herr Flikc verdient toch een betere verzorging?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:09   #105
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Deze mening is verwerpelijk en hoort niet thuis in een warme, democratische samenleving waar de gedachte aan '40-'45 permanent bewaakt moet worden. Het is een overtreding van de negationisme-wet en een belediging voor alle joden op deze aardbol. Degene die deze mening uit, verdient voor 10jaar uit zijn burgerlijke en politieke rechten ontzet te worden.
Schattig Turkje: dit is echt op niveau!
Oud 19 januari 2006, 10:12   #106
ericferemans

Standaard

Citaat:
Hoelang al staat de freedom of speech in de Amerikaanse grondwet? Een kleine 250 jaar?

Hoeveel Marokkanen zijn er al naar de slachtbank geleid in België?

Ik noteer enkel dat de landen waar slachtingen hebben plaatsgevonden, uitblonken in het beperken van de vrijheid van meningsuiting... Een maatregel zoals Anciaux ooit voorstelde, om bepaalde boeken uit bibliotheken te verwijderen, komt al meer in de buurt van de principes die die landen hanteerden...
De demagogische truk om de "vrijheid van meningsuiting" gelijk te stellen aan "het misbruik van meningsuiting" zal ondertussen aan eenieder duidelijk zijn;
toch prettig dat ik er nog eens op kan wijzen hoe perverten denken:
Je mag niet "ik heb jou duizend maal bedrogen" zingen tijdens een kerkdienst. DUS: de vrijheid van meningsuiting bestaat niet in Belgie?

Je mag geen pedofiele boeken uitgeven in Belgie: de persvrijheid is afgeschaft!

Je mag geen 250 per uur rijden op de autostrades: er is geen vrijheid van verplaatsing in Belgie.

Sukkelachtige redeneringen krijgen grappige antwoorden...

Leg nu eens uit waarom het vernederen van mensen belangrijk is?
Oud 19 januari 2006, 10:14   #107
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Gewoon effen naar 'Zwitserland' googelen volstaat.
Dat is de perfecte democratie!
Koekoek!
Oud 19 januari 2006, 10:15   #108
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leg eens uit aan de hand van de tekst waar er één denkfout zit in de universele verklaring van de rechten van de mens?
Het feit dat (ongeveer) de meerderheid der ondertekenaars die rechten niet respecteren moet al te denken zetten. Het is zoals zwaaien met een Universele Verklaring ter Bescherming van het Kind dat ondertekend werd door pedofielen.

De realiteit leert ons dat de UVRM een utopie zijn in deze wereld, en dat de regeringen van de landen die deze verklaring hebben ondertekend, ze gebruiken als schaamlap om te bewijzen hoe goed ze wel niet zijn. Zo heeft bvb. de Belgische regering nagelaten om "discriminatie omwille van een politieke mening" te erkennen in de Belgische wetgeving, alhoewel deze regel wél in de EVRM terug te vinden is. Rara waarom ze dat gedaan hebben... Ik zie dan ook niet in waarom burgers een wet zouden moeten respecteren, als de overheid ze zelf niet respecteert. Dat lijkt me strijdig te zijn met de principes van een rechtsstaat.

Het is misschien spijtig, maar de realiteit is nu eenmaal niet zo fraai.
Oud 19 januari 2006, 10:17   #109
ericferemans

Standaard

Citaat:
Hoe je niet kan inzien dat Hitler, Mussolini & co identiek dezelfde methodes gebruikt hebben is mij een raadsel. Later zijn zij[SIZE=4] natuurlijk [/SIZE]overgestapt naar veel straffere toebak, maar in eerste faze werden opposite en de pers gemuilkorfd wegens "niets Duits genoeg". Jij gebruikt een ander argument nl. "te racistisch" maar de methodes zijn wel dezelfde ! Is dat geen probleem voor jou?
Jij wil dat wij eerst voor het fascisme reclame laten maken, mensen laten vernederen om ze nadien te kunnen afschaffen en deze "straffere toebak" cadeau krijgen?
Wel: ik niet. Alle landen van de Verenigde Naties niet.
En daar sta je met je onozele praat te pronken he?
Oud 19 januari 2006, 10:23   #110
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De demagogische truk om de "vrijheid van meningsuiting" gelijk te stellen aan "het misbruik van meningsuiting" zal ondertussen aan eenieder duidelijk zijn;
Dan mag het natuurlijk niet zo moeilijk voor u zijn om aan te tonen in welke mate die vrijheid van meningsuiting in de USA beknot wordt, en welke maatregelen de overheid heeft ingesteld om "misbruik van meningsuiting" tegen te gaan.

Citaat:
toch prettig dat ik er nog eens op kan wijzen hoe perverten denken:
Iemand een "pervert" noemen lijkt me laster en eerroof. Ingebed door de veiligheid van een anoniem forum stoort u zich dus duidelijk ook niet aan enige regels van fatsoen, alhoewel u gisteren nog meende te moeten schrijven dat dit een voorwaarde was voor een "warme maatschappij". Uw tactieken zijn dan ook net hoe u anderen omschrijft: pervers.

Citaat:
Je mag niet "ik heb jou duizend maal bedrogen" zingen tijdens een kerkdienst. DUS: de vrijheid van meningsuiting bestaat niet in Belgie?
Mag ik weten welke politionele dienst u gaat oppakken indien u "ik heb jou duizend maal bedrogen" gaat zingen tijdens een kerkdienst?

Citaat:
Je mag geen pedofiele boeken uitgeven in Belgie: de persvrijheid is afgeschaft!
Lolita is bij mijn weten nog altijd vrij verkrijgbaar. U weet duidelijk niet waarover u schrijft.

Citaat:
Je mag geen 250 per uur rijden op de autostrades: er is geen vrijheid van verplaatsing in Belgie.
"Vrijheid van verplaatsing tegen een bepaalde snelheid" is dus ook al een mensenrecht, Feremans? Uw pogingen om u ergens onderuit te lullen worden echt wel hilarisch

Citaat:
Leg nu eens uit waarom het vernederen van mensen belangrijk is?
Aangezien u me "pervert" noemt, kan ik dat eerder aan u vragen. Zeg me eens: waarom vindt u het vernederen van mensen belangrijk?
Oud 19 januari 2006, 10:24   #111
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Niveau" is schrijven dat "Hitler nooit mensen heeft gedood". Ik daag u uit die stelling te verdedigen op het Spirit-partijbureau of (misschien nog beter) voor de rechtbank.
Oud 19 januari 2006, 10:28   #112
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij wil dat wij eerst voor het fascisme reclame laten maken, mensen laten vernederen om ze nadien te kunnen afschaffen en deze "straffere toebak" cadeau krijgen?
Welke landen eric? In welke landen buiten België is de uitspraak van FDW over islamofobie potentieel strafbaar? In welke landen kan een partij subsidies kwijtraken omdat het zegt dat allochtonen teveel last veroorzaken?

Jij stelt dat al wie het verdrag van de rechten van de mens heeft ondertekend racistische meningen strafbaar hebben gesteld. dat is een opzettelijke verdraaing van de feiten.

De straffere toebak, die zal van jouw kant komen. Zoveel is ondertussen duidelijk.

Laatst gewijzigd door Kaal : 19 januari 2006 om 10:28.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:29   #113
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe spijtig ook maar binnenkort vliegen verschillende gasten van dit forum allicht achter de tralies. Het zal me spijten want ik kan er tegen. Maar de wijsheid die hier achter steekt is dat het altijd en overal heeft geleidt tot een slachting, zonder uitzondering.
lees meer...
Feremans gaat gevangenissen laten bijbouwen!!! Als er hier al verschillende "gasten" achter de tralies zullen vliegen, dan moet het in totaal om tienduizenden, neen, honderdduizenden mensen gaan. Feremans gaat de grootste gevangenis van de wereld bouwen om zijn gelijk te bewijzen. Hiermee plaatst hij zich ongegeneerd naast de allergrootsten in het rijtje: Hitler, Stalin, Pol Pot en Mao.

Feremans, lang geleden dat je nog eens een hersenscan hebt laten uitvoeren? Geen last van ongecontroleerde bewegingen? Een hersentumor is de enige logische verklaring voor zoveel danteske zever! En in het andere geval wordt het écht wel tijd dat ze jou en jouw soortgenoten interneren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:34   #114
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fantastisch: jullie hebben een eigen democratie ontworpen !
Laten zien!
Helemaal niet. In een democratie wordt er beslist bij meerderheid. Indien die meerderheid de democratie wenst op te heffen, dan is dat een democratisch genomen beslissing. Per definitie.

Nogmaals wordt duidelijk dat Feremans' "democratie" helemaal geen democratie is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:35   #115
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar was het dus raak. 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:38   #116
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alle landen van de VN niet... Feremans gebruikt hier "land" alsof het om "mens" gaat.
Landen impliceren volkeren. Nou, vraag aan 1.3 miljard Chinezen of 1 miljard Indiërs waarover het allemaal gaat, en 90 procent heeft er nog nooit van gehoord, laat staan iets ondertekend. In zwart Afrika moet het al even leuk zijn.

Maar kom, alle landen. Kijk eens naar Sudan (Darfur), het vrije China, Syrië, Libië, Egypte (gezien hoe ze die Sudanezen hebben opgekuist?), Joegoslavië, Somalië, India en Pakistan, Thailand (waar onlangs honderden moslims werden neergeschoten tijdens de bestorming van een wapendepot), Noord-Korea, de hele Arabische wereld (bijbel verbotten, kruis rond je nek verbotten), de toestand van de Koerden, Indonesië, waar andersgelovigen onthoofd worden, de doodseskaders in zovele Zuid-Amerikaanse landen, de burgeroorlogen in Afrika, Zimbabwe en Mugabe, etc etc etc etc etc etc etc etc etc...
en kom dan nog eens je lulverhaaltje afdreunen over "alle landen"
"Alle landen" hebben wel wat anders aan hun hoofd dan zich bezig te houden met jouw hersenloze verzinsels.
Gelieve ze er dan ook niet bij te betrekken...
De dreiging van een VN-interventie komt je natuurlijk goed uit. Aan het proberen een vijand-gevoel aan te kweken bij de doorsnee Vlaming soms?
"We moeten er iets aan doen, anders zal de wereld reageren"
Wij tegen de wereld, met Hitler en Saddam heb je enkele illustere voorgangers om je in goed gezelschap mee te bevinden, niet?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 19 januari 2006 om 10:40.
Oud 19 januari 2006, 11:18   #117
ericferemans

Standaard

Citaat:
Welke landen eric? In welke landen buiten België is de uitspraak van FDW over islamofobie potentieel strafbaar? In welke landen kan een partij subsidies kwijtraken omdat het zegt dat allochtonen teveel last veroorzaken?
Dit is te gek voor woorden: kijk gewoon eens op de site ven de Verenigde Naties. http://www.un.org/WCAR/

Citaat:
Jij stelt dat al wie het verdrag van de rechten van de mens heeft ondertekend racistische meningen strafbaar hebben gesteld. dat is een opzettelijke verdraaing van de feiten.
lees de rechten van de mens. Hier
Citaat:
During the last fifty years since the adoption in 1948 of the Universal Declaration of Human Rights, the international community has made some important advances in the fight against racism, racial discrimination, xenophobia and related intolerance. National and international laws have been enacted and numerous international human rights instruments, particularly a treaty to ban racial discrimination, have been adopted. Progress has been made -witness the defeat of apartheid in South Africa. Yet, the dream of a world free of racial hatred and bias remains only half fulfilled.

As technology brings the peoples of the world closer together and political barriers tumble, racial discrimination, xenophobia and other forms of intolerance continue to ravage our societies. Horrors such as "ethnic cleansing" have emerged in recent years, while ideas of racial superiority have spread to new media like the Internet. Even globalization carries risks that can lead to exclusion and increased inequality, very often along racial and ethnic lines.

As racial discrimination and ethnic violence grow in complexity, they become more of a challenge for the international community. As a result, new tools to deal with racism are called for. "This World Conference has the potential to be among the most significant gatherings at the start of this century," the Secretary-General of the Conference and High Commissioner for Human Rights, Mary Robinson, stated. "It can be more: it can shape and embody the spirit of the new century, based on the shared conviction that we are all members of one human family."

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 januari 2006 om 11:20.
Oud 19 januari 2006, 11:19   #118
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het feit dat (ongeveer) de meerderheid der ondertekenaars die rechten niet respecteren moet al te denken zetten. Het is zoals zwaaien met een Universele Verklaring ter Bescherming van het Kind dat ondertekend werd door pedofielen.

De realiteit leert ons dat de UVRM een utopie zijn in deze wereld, en dat de regeringen van de landen die deze verklaring hebben ondertekend, ze gebruiken als schaamlap om te bewijzen hoe goed ze wel niet zijn. Zo heeft bvb. de Belgische regering nagelaten om "discriminatie omwille van een politieke mening" te erkennen in de Belgische wetgeving, alhoewel deze regel wél in de EVRM terug te vinden is. Rara waarom ze dat gedaan hebben... Ik zie dan ook niet in waarom burgers een wet zouden moeten respecteren, als de overheid ze zelf niet respecteert. Dat lijkt me strijdig te zijn met de principes van een rechtsstaat.

Het is misschien spijtig, maar de realiteit is nu eenmaal niet zo fraai.
Als dit inderdaad zo is, dan zou Feremans met ingang van onmiddellijkheid moeten stoppen met zijn UVRM er bij te betrekken. Als ieder land er naar willekeur paragrafen kan uithalen, dan verliest ze meteen haar draagkracht.

Laatst gewijzigd door Nierika : 19 januari 2006 om 11:20.
Oud 19 januari 2006, 11:22   #119
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
M.a.w.: Na diverse wetten en wetsvoorstellen om het VB uit te schakelen nu dus een poging om de individuele kopstukken uit te schakelen. En intussen blijven de racisten bij de andere partijen natuurlijk braaf op hun postje zitten.

Weet iemand overigens hoe lang die ontzetting uit die rechten duurt?
Of hoe paranoïde mensen denken dat iedere wet die in het nadeel van
het VuilB zou kunnen zijn op maat gemaakt is van die populisten
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 11:23   #120
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Alle landen van de VN niet... Feremans gebruikt hier "land" alsof het om "mens" gaat.
Landen impliceren volkeren. Nou, vraag aan 1.3 miljard Chinezen of 1 miljard Indiërs waarover het allemaal gaat, en 90 procent heeft er nog nooit van gehoord, laat staan iets ondertekend. In zwart Afrika moet het al even leuk zijn.

Maar kom, alle landen. Kijk eens naar Sudan (Darfur), het vrije China, Syrië, Libië, Egypte (gezien hoe ze die Sudanezen hebben opgekuist?), Joegoslavië, Somalië, India en Pakistan, Thailand (waar onlangs honderden moslims werden neergeschoten tijdens de bestorming van een wapendepot), Noord-Korea, de hele Arabische wereld (bijbel verbotten, kruis rond je nek verbotten), de toestand van de Koerden, Indonesië, waar andersgelovigen onthoofd worden, de doodseskaders in zovele Zuid-Amerikaanse landen, de burgeroorlogen in Afrika, Zimbabwe en Mugabe, etc etc etc etc etc etc etc etc etc...
en kom dan nog eens je lulverhaaltje afdreunen over "alle landen"
"Alle landen" hebben wel wat anders aan hun hoofd dan zich bezig te houden met jouw hersenloze verzinsels.
Gelieve ze er dan ook niet bij te betrekken...
De dreiging van een VN-interventie komt je natuurlijk goed uit. Aan het proberen een vijand-gevoel aan te kweken bij de doorsnee Vlaming soms?
"We moeten er iets aan doen, anders zal de wereld reageren"
Wij tegen de wereld, met Hitler en Saddam heb je enkele illustere voorgangers om je in goed gezelschap mee te bevinden, niet?
Kijk mijn waarde: k=m*a.
Begrijp jij dat?
Indien ik a vervang door g, wat gebeurt er dan al je op een rots staat?
Begrijp jij dat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be