Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2006, 10:15   #21
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Ik weet wie Pater versteylen is...
groen!? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 10:55   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!? Bekijk bericht
heeft het Vlaams-Belang eigenlijk al ooit iets gedaan? en dan spreek ik niet alleen over Wervik...
Ik ga me hier niet uitspreken over de werking van VB-Wervik. Ik weet wel dat het VB het niet gemakkelijk heeft in de als CD&V-bastion gekende Westhoek. Maar je kan gerust via linken die je vindt op de nationale site www.vlaamsbelang.org eventjes kijken naar de werking van onze plaatselijke afdelingen die allemaal een groeiend aantal leden kennen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 10:56   #23
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ik weet wie Pater versteylen is...
Weet je ook wat hij dacht over agalev?
Oud 25 januari 2006, 13:06   #24
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik ga me hier niet uitspreken over de werking van VB-Wervik. Ik weet wel dat het VB het niet gemakkelijk heeft in de als CD&V-bastion gekende Westhoek. Maar je kan gerust via linken die je vindt op de nationale site www.vlaamsbelang.org eventjes kijken naar de werking van onze plaatselijke afdelingen die allemaal een groeiend aantal leden kennen.
Hoe komt het dan dat de Groen-werking die slechts een paar maand bestaat (zonder verkozenen) al veel meer heeft gedaan op milieuvlak dan Vlaams Belang dat hier al jaren bestaat. Groen heeft het anders nog veel moeilijker in het CD&V-boerenbastion dan het Vlaams Belang... 4 keer groter zijn en geen klop uit voeren, il faut le faire...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 25 januari 2006 om 13:06.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 14:08   #25
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat de Groen-werking die slechts een paar maand bestaat (zonder verkozenen) al veel meer heeft gedaan op milieuvlak dan Vlaams Belang dat hier al jaren bestaat. Groen heeft het anders nog veel moeilijker in het CD&V-boerenbastion dan het Vlaams Belang... 4 keer groter zijn en geen klop uit voeren, il faut le faire...
Omdat milieu niet onze corebusiness is. Nogmals ik ga mij niet uitlaten over de werking van VB-Wervik die ik niet ken. Maar de gemeenteraadsverkiezingen zullen bewijzen wie het meeste succes heeft.
Oud 25 januari 2006, 14:52   #26
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat milieu niet onze corebusiness is. Nogmals ik ga mij niet uitlaten over de werking van VB-Wervik die ik niet ken.
1) Als het Vlaams Belang het milieu onbelangrijk vindt, wat geeft het Vlaams Belang dan het recht om partijen die er wel iets voor willen doen met de vinger te wijzen?
2) U laat zich anders wel uit over de werking van Groen-Wervik die u nog minder kent.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 25 januari 2006, 15:02   #27
jan hyoens

Standaard

Citaat:
1) Als het Vlaams Belang het milieu onbelangrijk vindt, wat geeft het Vlaams Belang dan het recht om partijen die er wel iets voor willen doen met de vinger te wijzen?
Ik zeg niet dat het onbelangrijk is maar dat het niet onze prioriteit is in een stad waar vooral werkloosheid en criminaliteit een hoofdprobleem zijn. En een éénmailge kuisbeurt zal trouwens ht probleem van het sluikstorten niet oplossen.Hier past op de eerste plaats een optreden van de groendienst en de politie. Sluikstorten is trouwens vaak geliëerd aan werkloosheid en armoede. M.a.w. kurieren am symptom brengt geen aarde aan de dijk.

Citaat:
2) U laat zich anders wel uit over de werking van Groen-Wervik die u nog minder kent.
Dus u hebt hier niet alle activiteiten van groen-wervik neergepend! Dewelke mogen het daglicht niet aanschouwen misschien?8)

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 25 januari 2006 om 15:11.
Oud 25 januari 2006, 15:26   #28
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En een éénmailge kuisbeurt zal trouwens ht probleem van het sluikstorten niet oplossen.Hier past op de eerste plaats een optreden van de groendienst en de politie. Sluikstorten is trouwens vaak geliëerd aan werkloosheid en armoede. M.a.w. kurieren am symptom brengt geen aarde aan de dijk.

Dus u hebt hier niet alle activiteiten van groen-wervik neergepend! Dewelke mogen het daglicht niet aanschouwen misschien?8)
1) Het ligt er anders nog steeds proper (kom maar kijken). Als er ergens vuilnis ligt dan is de verleiding groot om je eigen leeg blikje er gewoon bij te gooien, in plaats van het mee te sleuren naar de dichtsbijzijnde vuilnisbak. Waar het proper ligt is er een veel grotere rem om er als eerste een leeg blikje te gooien.
Daarnaast was die actie ook een sensibilisering naar de bevolking toe om niet te sluikstorten en naar de lokale overheid om sluikstorten tegen te gaan. De Groendienst en de politie werden meermaal op de hoogte gesteld van die sluikstortplaats, maar deden er niets aan. Nu het probleem ook eens in de pers gekomen is hopen we dat er wel iets aan gedaan wordt. Groen is blijkbaar nodig in Wervik, al was het maar om ervoor te zorgen dat het Werviks stadsbestuur de zorg voor het milieu niet vergeet.

2) Al onze acties mogen het daglicht zien, meer nog, ze staan wel degelijk neergepend, zie 11 berichtjes hoger...
Oud 25 januari 2006, 15:52   #29
jan hyoens

Standaard

Citaat:
1) Het ligt er anders nog steeds proper (kom maar kijken). Als er ergens vuilnis ligt dan is de verleiding groot om je eigen leeg blikje er gewoon bij te gooien, in plaats van het mee te sleuren naar de dichtsbijzijnde vuilnisbak. Waar het proper ligt is er een veel grotere rem om er als eerste een leeg blikje te gooien.
Daarnaast was die actie ook een sensibilisering naar de bevolking toe om niet te sluikstorten en naar de lokale overheid om sluikstorten tegen te gaan. De Groendienst en de politie werden meermaal op de hoogte gesteld van die sluikstortplaats, maar deden er niets aan. Nu het probleem ook eens in de pers gekomen is hopen we dat er wel iets aan gedaan wordt. Groen is blijkbaar nodig in Wervik, al was het maar om ervoor te zorgen dat het Werviks stadsbestuur de zorg voor het milieu niet vergeet.
enkel en alleen als het stadsbestuur er iets tegen onderneemt kan men spreken van een succes. Voor hetzelfde geld gaat men gewoon ergens anders sluikstorten. Alleszins als er geen langetermijnvisie achter staat was dit een ééndagsvlieg.

Citaat:
2) Al onze acties mogen het daglicht zien, meer nog, ze staan wel degelijk neergepend, zie 11 berichtjes hoger...
Dus weet ik wat groen-wervik gedaan heeft en reageer ik erop ( en dan nog beleefd, ge moogt blij zijn!).

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 25 januari 2006 om 15:53.
Oud 25 januari 2006, 16:33   #30
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Dus weet ik wat groen-wervik gedaan heeft en reageer ik erop ( en dan nog beleefd, ge moogt blij zijn!).
van het VB zijn we inderdaad wel wat anders gewoon...
Oud 25 januari 2006, 17:40   #31
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
enkel en alleen als het stadsbestuur er iets tegen onderneemt kan men spreken van een succes. Voor hetzelfde geld gaat men gewoon ergens anders sluikstorten. Alleszins als er geen langetermijnvisie achter staat was dit een ééndagsvlieg.

Een ééndagsvlieg dat ondertussen al 3 maand proper blijft . Ondertussen gemerkt dat het stadsbestuur inderdaad iets ondernomen heeft. De straatveger passeert daar nu ook regelmatig. Daarbij, het meeste vuil was van lege blikjes van jongeren die terug kwamen van school en daar even halt hielden. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat die nu een andere roete zouden nemen om hun blikje ergens elders op straat te gooien (ze zouden wel gek zijn, die plek ligt langs de kortste route).

Ik dank u voor uw beleefde reactie, houden zo
Oud 26 januari 2006, 09:33   #32
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Een ééndagsvlieg dat ondertussen al 3 maand proper blijft . Ondertussen gemerkt dat het stadsbestuur inderdaad iets ondernomen heeft. De straatveger passeert daar nu ook regelmatig. Daarbij, het meeste vuil was van lege blikjes van jongeren die terug kwamen van school en daar even halt hielden. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat die nu een andere roete zouden nemen om hun blikje ergens elders op straat te gooien (ze zouden wel gek zijn, die plek ligt langs de kortste route).

Ik dank u voor uw beleefde reactie, houden zo
Wel, ik heb dus gelijk; de blikjes worden opgeruimd door een straatveger wat ook zo hoort, maar jij kan me dus niet garanderen dat die jongeren niet hun blikjes blijven wegsmijten. Een sensibiliserings-actie aan de schoolpoorten zou dus moeten volgen. (zonder dank voor de goede raad).
Oud 26 januari 2006, 13:15   #33
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik las een paar dagen geleden in de krant dat er zelfs ne mens van in de 80 mee op komt voor de lijst van groen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 14:41   #34
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

inderdaad, om Groen! plus, onze seniorenwerking, te vertegenwoordigen...
Oud 26 januari 2006, 21:30   #35
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, ik heb dus gelijk; de blikjes worden opgeruimd door een straatveger wat ook zo hoort, maar jij kan me dus niet garanderen dat die jongeren niet hun blikjes blijven wegsmijten. Een sensibiliserings-actie aan de schoolpoorten zou dus moeten volgen. (zonder dank voor de goede raad).
Dus was onze actie toch succesvol, want nu passeert er ten minste een stratenveger Natuurlijk kunnen we nu niet controleren of na onze opkuisactie nu geen / minder / evenveel / meer blikjes worden gegooid (want alle "bewijsmateriaal" wordt opgekuist door de stratenveger en als er geen ligt, tja, dan valt er niet veel op te kuisen). Ik kan dus inderdaad niet garanderen dat die jongeren geen blikjes meer op straat gooien (het Vlaams Belang zal dat ook niet kunnen), maar sensibilisering naar jongeren (en volwassenen, want die zijn ook niet altijd van de propersten) toe zou inderdaad een goede stap zijn. Aangezien de andere Wervikse partijen (waaronder het Vlaams Belang) daar niet aan (willen) denken, is Groen dus blijkbaar nodig in de Wervikse gemeenteraad ...
Oud 27 januari 2006, 09:42   #36
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Dus was onze actie toch succesvol, want nu passeert er ten minste een stratenveger Natuurlijk kunnen we nu niet controleren of na onze opkuisactie nu geen / minder / evenveel / meer blikjes worden gegooid (want alle "bewijsmateriaal" wordt opgekuist door de stratenveger en als er geen ligt, tja, dan valt er niet veel op te kuisen). Ik kan dus inderdaad niet garanderen dat die jongeren geen blikjes meer op straat gooien (het Vlaams Belang zal dat ook niet kunnen), maar sensibilisering naar jongeren (en volwassenen, want die zijn ook niet altijd van de propersten) toe zou inderdaad een goede stap zijn. Aangezien de andere Wervikse partijen (waaronder het Vlaams Belang) daar niet aan (willen) denken, is Groen dus blijkbaar nodig in de Wervikse gemeenteraad ...
ieder zijn specialiteit.
Oud 27 januari 2006, 11:48   #37
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
ieder zijn specialiteit.
Wordt genoteert. Daar zorg voor het milieu belangrijk is en moet uitgewerkt worden door de gemeenteraad + burgemeester en schepenen én het feit dat dit in Wervik de specialiteit is van Groen, vindt u dus dat Groen in de gemeenteraad van Wervik moet zetelen en de schepen van milieu mag leveren...
Oud 27 januari 2006, 12:05   #38
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Wordt genoteert. Daar zorg voor het milieu belangrijk is en moet uitgewerkt worden door de gemeenteraad + burgemeester en schepenen én het feit dat dit in Wervik de specialiteit is van Groen, vindt u dus dat Groen in de gemeenteraad van Wervik moet zetelen en de schepen van milieu mag leveren...
Daar beslist de kiezer over,niet ik.
Oud 27 januari 2006, 21:29   #39
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

wat is uw persoonlijke mening, is Groen! nodig?
Oud 1 februari 2006, 10:22   #40
jan hyoens

Standaard

Citaat:
wat is uw persoonlijke mening, is Groen! nodig?
Een ecologische partij is nodig. Geen meloenenpartij die het ecologisme gebruikt om andere doeleinden te realiseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be