![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() die zit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En damn, het enige dat ik van hem kan vinden dat gepubliceerd is, is een studie waaruit blijkt dat één of ander genetisch ding vlamingen wel van duitsers kan onderscheiden, maar niet van US caucasians.
(Dat is akelig. Laten we dat maar gauw verwerpen). Niks gevonden van vlamingen - walen dinges - 't zal nog even wachten zijn tot de publicaties dus, want ik heb geen zin om die mens te vragen z'n doctoraatsverhandeling op te sturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() da's wel wat ze bij ons zouden noemen een sexy onderzoeksproject.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De man werd op de radio geïnterviewd... Hij had de gelegenheid zelf zijn bevindingen naar voor te brengen, iets wat hij ook deed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op <www.familienaam.be> kan je altijd even checken hoe het zit met de verspreiding van (o.a.) jouw familienaam over het land. Bovendien kan je op <www.familienaam.nl> een gelijkaardig spelletje spelen.
Het is niet zo dat familienamen veel uitsluitsel geven over verwantschap, maar er blijkt toch dat er door de eeuwen heen wel sprake was van een zekere 'vermenging' van de 'volkeren' in de Lage Landen. Zowel 'Germanen' als 'Galliërs' zijn overigens 'Indo-Europeanen', die op hun beurt deel uitmaken van de soort 'homo sapiens sapiens'. Hoeveel politieke keuzes kan je daar wel niet mee 'verdedigen' ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alvorens het weer "een dieprood bolsjevistisch VRT-complot" wordt, op Radio1 was er deze middag bij 'Lopende Zaken' een lang interview hierover...
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 25 januari 2006 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De rest van uw post is algemene kennis van het zesde studiejaar, wat is uw punt nu? Niemand verdedigt op basis hiervan een politieke keuzen enkel wat lachen met belgischgezinden, meer niet. ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je zelf betrokken bent geweest bij onderzoek of onderzoek nauw heb gevolgd, en je ziet dan hoe de bevindingen in de gazet komt, dan zien m'n ogen soms alle hoeken van m'n oogkas.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verwijs enkel naar deze site als er weer maar eens, voor de zoveelste keer, eindeloos gedram dreigt over 'genetische' verschillen tussen Vlamingen en Walen. Maakt die site jou dan zo bang? Je hoeft er niet eens een kijkje te nemen, hé. Als de rest van mijn post algemene kennis is van het zesde studiejaar, mij goed, maar dan hebben een aantal mensen blijkbaar niet goed opgelet toen ze eindelijk zo ver geraakt zijn. Ik lees hier trouwens nogal vaak belachelijke nonsens die al in het derde fröbeljaar op hoongelach zou onthaald worden, dus een béétje 'volksopvoeding' kan geen kwaad, dacht ik zo. En dan heb ik het niet enkel over geschiedenis, aardrijkskunde of biologie, maar ook, en misschien zelfs vooral, over MOEDERTAAL : leren lezen en schrijven. Wie het bottineke past, zal er nu wel al mee lopen stampen, zeker ? En ja, spijtig genoeg, met 'Vlaamsgezinden' valt niet zo vaak te lachen - ofwel is het meehuilen met de wolven in het bos, ofwel is het huilen met de pet op - dus dan moet je het wel elders zoeken, hé ![]() Veel plezier nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben heel blij met de bijkomende kennis (over het toegenomen racisme bijvoorbeeld) en de luxe (ik val in St.-Jans-Molenbeek, Genk of Borgerhout niet echt op, ik ben slechts één van de zovele 'bruinjoekels' waar zovelen op dit forum hier zich over opwinden) die mij dat opleverde. Kan je het als 'Westvluuts' 'boerke' eigenlijk beter treffen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hmmm, jij houdt toch vast aan bepaalde vooroordelen omtrent Vlaamsgezinden vind ik. Ten eerste heb ik hier zelden eindeloos gedram over genetische verschillen tegen gekomen, behalve dan door belgicisten (BUB'ers) met hun Belgische Volk dat zogezegd zou afstammen van de Belgae. Dat men dit hier post heeft vooral daarmee te maken, om de BUB eens een hak te zetten met hun belachelijke theorie omtrent Belgica. Wat je hier wel veel tegen komt zijn discussies over culturele, maatschappelijke en economische verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië. Dus die website doet niets ter zake. Voor een Vlaamsgezinde zijn er te veel verschillen met Wallonië of is België een slechte constructie gestoeld op het naast elkaar leven van twee volkeren, niet met elkaar. Dat er veel afstammelingen van Vlamingen in Wallonië leven wist men al lang en dat is een argument dat noch pro noch contra België kan gebruikt worden. Wat telt is de huidige realiteit, niet die van een eeuw geleden (en daar wijzen belgicisten ons ironisch genoeg vaak op). Dat je hier veel nonsens leest kan wel zijn, dat heeft echter niets te maken met Vlaamsgezinden. Ik lees hier nonsens komende van alle politieke of ideologische strekkingen die je hier kan vinden. Dat zegt echter niets over de ideologie maar alles over de persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie er nogal sterk germaans uit, er loopt hier in m'n regio een familie rond met dezelfde achternaam als ik die zwart is. 2000 jaar geleden liep hier nog niemand rond met mijn achternaam, maar ik stam weldegelijk af van die mensen, ik ben, voor zover ik weet, geen nieuwe mensensoort die recent ontstaan is.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo van dat type zo: ![]() Ge hebt er zo vast al eentje gezien.
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wisten jullie trouwens dat de mens 99% van de genen deelt met een... muis. Over welk verschil spreken we hier dan ? Over 0,001%? Werd er bovendien geen rekening gehouden met de massale immigratie van Noord-Belgen naar Zuid-België op het eind van de 19de en het begin van de 20ste eeuw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna 99% met de chimpansee, maar niet met de muis. leer uw lesje beter.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uit recent genetisch onderzoek is trouwens gebleken dat het aandeel van de Indo-Europese volksverhuizingen (vermoedelijk 2000 v. Chr.) betrekkelijk klein was. 75% van de Europeanen stamt rechtstreeks af van de bewoners die hier al 20.000 jaar geleden leefden, d.w.z. van voor de laatste ijstijd (9500 v. Chr.). |
||
![]() |
![]() |