Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Van den Bossche gaan?
Ja want ze is dom en onbekwaam 87 69,60%
Ja want ze is misschien niet dom, maar ze liegt wel 21 16,80%
Neen, dit is een storm in een glas heel dure mazout 14 11,20%
- 3 2,40%
Aantal stemmers: 125. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2006, 01:26   #241
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bovendien schaamt ze zich niet het parlement te beliegen.
En Decroo, voorvechter van de herwaardering van het parlement, hij zweeg...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:56   #242
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar als Decrem in zijn gekende stijl (die ik wel kan waarderen ) er tegenaan gaat is hij wel de eerste er op te wijzen dat het parlement een eerbiedwaardige instelling is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 02:14   #243
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar als Decrem in zijn gekende stijl (die ik wel kan waarderen ) er tegenaan gaat is hij wel de eerste er op te wijzen dat het parlement een eerbiedwaardige instelling is.
Dat heb ik nog niet van hem gehoord eigenlijk... misschien dat ie vind dat het parlement een te eerbiedigen instelling is ? Hij is erom gekend om met De Croo gevechten aan te gaan over hoe partijdig die baardaap is.

Maar ik wil de CD&V niet verdedigen... voor zover ik weet hebben ze niet het ontslag van Freya gevraagd, wat me toch wel het minste lijkt. De meerderheid kon het weigeren, maar ze hadden het tenminste gevraagd.

Ik ben wat sites afgegaan, blijkt dat de N-VA het wel heeft gevraagd maar dat de media er geen aandacht aan gaven :

Citaat:
[SIZE=4]Patrick De Groote heeft genoeg van liegende minister en vraagt ontslag van Van den Bossche[/SIZE][SIZE=3](24/01/06)[/SIZE]

[SIZE=2] Patrick De Groote haalde tijdens de zitting van de Commissie Begroting zwaar uit naar minister Van den Bossche. Hoofdbrok van zijn kritiek was de onaanvaardbare wijze waarop ze het parlement heeft ’ingelicht’ over de prefinanciering van het stookoliefonds door de petroleumsector. De opzettelijk vage communicatie van de minister, de halve onwaarheden, de nieuwe feiten die de voorbije dagen opdoken, de bevestiging van haar voorganger Vande Lanotte dat er wel degelijk een schriftelijk akkoord is tussen de regering en de sector om de 100 miljoen euro terug te betalen en de ‘onwetendheid’ van Van den Bossche over het bestaan van dit akkoord, … er zijn al ministers voor minder zware feiten vertrokken.
En dit is niet de eerste of de enige zware fout van minister Van den Bossche. Een paar weken geleden riskeerde ze opnieuw een diplomatiek conflict met Nederland door in een interview bijzonder neerbuigend te spreken over het Nederlandse kabinet en minister-president Pieter-Jan Balkenende! Voeg daar nog het gegoochel bij waarmee de minister de begroting voor 2005 deed kloppen en het beeld dat overblijft is weinig fraai.
Of de minister nu bewust liegt of gewoon onbekwaam is, doet eigenlijk niet eens ter zake. Feit is dat ze de voorbije maanden duidelijk bewezen heeft niet in staat te zijn het zware departement Begroting te leiden. Patrick De Groote ondertekende dan ook een motie van wantrouwen. Deze minister verdient het vertrouwen van het parlement niet meer.
[/SIZE]
Ik heb ook niets gelezen over Groen! dat het ontslag zou eisen. Dus het lijkt me dat CD&V en Groen! volledig akkoord zijn met het aanblijven van VDB, enkel N-VA en VB vragen haar ontslag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 januari 2006 om 02:18.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 02:25   #244
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nog niet van hem gehoord eigenlijk... misschien dat ie vind dat het parlement een te eerbiedigen instelling is ? Hij is erom gekend om met De Croo gevechten aan te gaan over hoe partijdig die baardaap is.

Maar ik wil de CD&V niet verdedigen... voor zover ik weet hebben ze niet het ontslag van Freya gevraagd, wat me toch wel het minste lijkt. De meerderheid kon het weigeren, maar ze hadden het tenminste gevraagd.

Ik ben wat sites afgegaan, blijkt dat de N-VA het wel heeft gevraagd maar dat de media er geen aandacht aan gaven :

Ik heb ook niets gelezen over Groen! dat het ontslag zou eisen. Dus het lijkt me dat CD&V en Groen! volledig akkoord zijn met het aanblijven van VDB, enkel N-VA en VB vragen haar ontslag.
Ik bedoelde de manier van debatteren van Decrem en zeker zijn ''gevechten'' met Decroo die ik waardeerde.
En het klopt wel dat enkel N-VA en het VB het ontslag van die leugenaar vroegen, waar men normaal zou verwachten dat alle oppositiepartijen dat zouden doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 07:43   #245
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Ik lees in de krant dat ter zake (met Freya) met Phara de Aguirra 2 X is opgenomen.
De SPA haar lange armen gaan via Tony Marie zover !!!
Als dit waar is, wordt de soap met de dag erger .
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 07:49   #246
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Da's 'n grove, grove leugen! Wie een logopedist nodig heeft, krijgt nog maar de helft terugbetaald. Mensen met chronische vermoeidheid kunnen zogezegd gaan werken en krijgen geen uitkering. Electriciteit, voedsel en water zijn duurder geworden. Wanneer diesel en benzine opslaan, zullen die paarsen de accijnzen NIET verlagen. We zullen dus meer accijnzen betalen op diesel en benzine. Maar ja, ik zie het al. 'n Onnozele zeveraar gelijk gij heeft geen chronische vermoeidheid. Wat zit gij daar mee in? Ik hoor het al, gij zijt alleen maar met uw eigen bezig en de rest kan stikken.

De wachtlijsten voor gehandicapten die verzorging nodig hebben zijn de afgelopen jaren (onder paars-groen en paars) langer geworden. Maar ja, gij zijt blijkbaar niet gehandicapt, wat kan u dat schelen? Ik hoor het al.
Binnenkort staan er weeral wat nieuwe belastingen op stapel.
Water gaat duurder worden .
Biobrandstof in de diesel , verhoging prijs.
Jean-Luc pleit voor hogere belasting voor Europa.
U werkt niet 6 maar 9 maanden per jaar voor de overheid en nog komen ze niet toe !
Gij zijt te duur, gelieve uw index in te leveren en voor uw eigen pensioen te betalen en langer te werken.
Gelieve ook géén vragen te stellen bij € 10 miljard solidariteit met onze francophone vrienden.
We zijn achteruit gegaan in zowat alle lijsten: corruptie, investeringsklimaat, milieu,.......
Ge hebt dus groot gelijk.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 07:55   #247
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Consument betaalt vorige olielening nog af

De prefinanciering van 100 miljoen euro door de oliesector is geen primeur. Eind 2004 gaf hij de overheid al een lening.
De voorbije dagen is veel heisa ontstaan over de lening van 100 miljoen waarmee 16 oliemaatschappijen de stookoliekorting van de federale regering moesten prefinancieren. Het is niet de eerste keer dat de sector opgeroepen werd een inspanning te doen om een sociale maatregel van paars te helpen betalen.

Eind 2004 kondigde minister van Maatschappelijke Integratie, Christian Dupont (PS), de oprichting aan van een sociaal fonds voor stookoliegebruikers. Dankzij het fonds konden mensen met een beperkt inkomen vorige winter voor het eerst op een tussenkomst van 150 euro rekenen. Dat bedrag werd intussen opgetrokken tot 195 euro.

Het sociaal fonds wordt gestijfd door een heffing van 0,16 eurocent per liter stookolie. Bij de oprichting van het fonds in oktober 2004 was de kas echter nog leeg. Omdat de winter voor de deur stond, moest iemand geld op tafel leggen. Wachten tot de heffing genoeg had opgebracht, zou betekenen dat het fonds pas met een jaar vertraging kon starten.

De regering wilde zelf geen geld in het sociaal fonds pompen. Daarom werden enkele bedrijven uit de oliesector vriendelijk verzocht de vereiste 17 miljoen euro voor te schieten.

De terugbetaling van de renteloze lening voor het fonds gebeurt via een bijkomende heffing van 0,28 eurocent per liter stookolie. Het mechanisme is identiek aan het systeem waarmee de regering de stookoliekorting dit jaar wilde laten terugbetalen via een bijkomende heffing van 0,65 eurocent.

Op 31 maart zal de 17 miljoen terugbetaald zijn aan de sector. Vreemd genoeg is dat precies het ogenblik waarop de nieuwe heffing in werking zou treden. Nu die afgevoerd is, moet een liter stookolie binnenkort 0,28 eurocent goedkoper worden. Tenzij natuurlijk beslist wordt die prijsdaling niet aan de consument toe te kennen, maar ze bijvoorbeeld te gebruiken om de stookoliekorting te financieren.

Van onze redacteur Steven Samyn
Of hoe eenmalige noodgrepen een beleid zijn geworden....
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:29   #248
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Of hoe eenmalige noodgrepen een beleid zijn geworden....
Hoe durft een modelstaat nu openlijk verklaren dat het voor 100 miljoen euro (10 € of 400 frankskes per inwoner) een lening moet aangaan?

En dan nog zo liegen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 januari 2006 om 08:30.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:37   #249
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Vld Steunt Freya De Leugenaar

*************************************** VLD-voorzitter Bart Somers sluit niet uit dat de oliesector toch een bijdrage betaalt aan de korting op de stookolie. Daarmee sluit Somers zich aan bij minister van Begroting Freya Van den Bossche (SP.A). Zij wil daarover onder- handelen met de sector. De oliesector zelf vindt niet dat ze een bijdrage moet leveren aan de stook- oliekorting die de regering heeft gegeven aan de consumenten. De sector wil dan ook dat de regering het geleende bedrag volledig terugbetaald. Donderdagmiddag zal de Kamer debatteren over de stookoliekorting en de lening van de sector aan de regering.
Oud 26 januari 2006, 11:43   #250
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Dehaene. Daar noemt u iemand. Iemand die, ondanks een gigantische staatsschuld, ons toch binnen wist te loodsen in de eurozone. Ok, hij had de economie mee, maar de rente stond toen wel veel hoger dan nu. En zorgde zelfs voor een overschot. Dat door Verhofstadt onmiddellijk opgesoupeerd werd, niet aan de staatsschuld, maar aan iets anders.

De staatsschuld is onder verhofstadt enkel procentueel afgenomen, voornamelijk door een gunstige, historisch lage rente. Maar in absolute cijfers zelfs toegenomen (+8 miljard vorig jaar, als ik me goed herinner). Paars heeft er voor gezorgd dat de begroting in evenwicht is. Maar de manier waarop, zeker voor het jaar 2005, doet me kippenvel bezorgen. Het opnemen van pensioenfondsen, de verkoop en het terug huren van gebouwen, de "gift" van de petroleumsector...

Hoe ik me Verhofstadt zal herinneren? De man van de beloftes: 200000 nieuwe banen, het terugdringen van het Vlaams Blok, Sabena, DHL, ...
En heikele punten worden op de lange baan geschoven (of in de koelkast gestoken, zoals BHV)

Een groot staatsman? We zullen zien binnen 10 jaar...
Correctie: 280 000 nieuwe jobs ... (een detail gezien de aard van het betoog, ik weet)

Voor de rest: ik sluit me volledig aan met wat je hier aangeeft.

Ik had nog liever dat varken dat "geen commentaar" op z'n klak had staan
dan een steriel konijn die het tot onbewust doel heeft gesteld de Belgische
bezittingen en fondsen tot een zwart gat te herleiden.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 11:47   #251
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Wat oplossing?
De regering heeft een meerinkomst van 550 miljoen euro door de hoge olieprijs, beslist in september een deel van dat geld terug te geven aan de mensen, ziet eind december dat dat geld er niet meer is, onderhandelt snel-snel met de petroleumsector ivm een "bijdrage", dat plots een lening blijkt te zijn, moet dat dan terugbetalen voor de 31ste maart, anders een rente van 3% betalen, gaat dat dan spreiden over meerdere maanden, want die 3% geldt voor een jaar, maar gaat toch nog eens onderhandelen met diezelfde petroleumsector om alsjeblief misschien toch nog een kleine minibijdrage te leveren...
Ik ben benieuwd
Ik zit niet aan het roer, en ik acht mezelf daar ook niet toe bekwaam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Opkrassen brengt geen oplossing.
Voor de camera staan lullen ook niet.
Aan een oplossing werken wel ...
Dus nogmaals:
eerste 2 punten hebben we (ik) gezien de laatste 25 jaar,
en het helpt ons niet vooruit.

Diegene die aan een oplossing werkt en resultaten haalt,
deze zal mijn respect krijgen.
Alleen beetje verschrikkelijk moeilijk in te schatten wie het zal zijn
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 januari 2006, 11:49   #252
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Al bij al leidt hij de regering goed. Ik denk dat geen enkel politicus zo lang zou overleefd hebben als GV. Het is ook niet zijn fout dat VDB blundert. Hij kan haar ook niet buitenwippen, want dan nemen de sossen weerwraak. Indien nu, dan bij de volgende verkiezingen. En zijn we daar dan bij gebaat? Ik dacht van niet.
Is een premier gemachtigd een van de ministers de deur te wijzen ?

Bij mijn weten is ieder lid van de regering ofwel akkoord met het globaal beleid,
ofwel neemt em ontslag om zich te distantieren omdat de beslissingen
teveel indruisen met zijn/haar overtuigingen.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 januari 2006, 11:50   #253
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch niet toch niet. Noem mij 1 ander politicus die evenveel (internationaal) charisma heeft als GV.
welk charisma ?
Of bedoel je dat ik me nu fier moet voelen als je zo'n groteske vertoning
ziet op de grote zetel bij Bush Jr. ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 januari 2006, 11:51   #254
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook. Clinton wordt nu gezien als 1 van de beste presidenten van de 20ste eeuw. Tijdens zijn presidentschap werd hij echter verguisd door velen.
Door die andere 50% in het parlement bedoel je

Da's de regel in de VS, geen maatstaf.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 januari 2006, 11:52   #255
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door gm10
Toch niet toch niet. Noem mij 1 ander politicus die evenveel (internationaal) charisma heeft als GV.

Ariel Sharon in z'n huidige toestand wat mij betreft!

Die zit C !
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 januari 2006, 11:54   #256
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Door wie wordt hij dan wel als beste gezien?
Hij is 1 van de 3 presidenten waartegen een impeachment werd gestart, dat weet ik ...
Een sexschandaal is niet relevant naar mijn mening.

Mijn moraal ten aanzien van het huwelijk en dergelijke opzij geschoven,
het ergste dat je em kunt kwalijk nemen is dat em openbare gebouwen
gebruikt voor z'n "uitspattingen"

Z'n huwelijk en "naast de pot pissen" zijn privé-zaken
die in de rioolpers thuishoren, niet in een hoorzitting
en een belachelijke "impeachment".
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 januari 2006, 11:55   #257
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
??? 10 jaar geleden betekend dat je de twee laatste jaren van Dehaene erbij neemt. Nee, je moet vanaf 1999 vergelijken. 7 jaar dus. En op die 7 jaar is er geen verbetering : budget, staatschuld, werkloosheid, efficientie van het bestuur, op geen enkel vlak doen wij het beter. Op vele vlakken doen wij het ook niet slechter, dat geef ik grif toe. Al bij al een zeer zwakke prestatie voor een coalitie die nooit een economische recessie heeft moeten trotseren. In geen opzicht is dat beter dan de CVP of je moet te jong zijn om die tijd te hebben gekend.
Zonder voor de schapen te willen juichen,
gelijk heb je.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 januari 2006, 11:57   #258
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Decroo is een van die laatste mummies die op pensioen mogen.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 26 januari 2006, 12:06   #259
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een sexschandaal is niet relevant naar mijn mening.

Mijn moraal ten aanzien van het huwelijk en dergelijke opzij geschoven,
het ergste dat je em kunt kwalijk nemen is dat em openbare gebouwen
gebruikt voor z'n "uitspattingen"

Z'n huwelijk en "naast de pot pissen" zijn privé-zaken
die in de rioolpers thuishoren, niet in een hoorzitting
en een belachelijke "impeachment".
Dat sexschandaal is pas later bekend geraakt hoor.
http://www.historyplace.com/unitedst...ts/clinton.htm
Oud 26 januari 2006, 12:09   #260
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door die andere 50% in het parlement bedoel je

Da's de regel in de VS, geen maatstaf.
Moeilijk leek het mij niet. Tijdens zijn bewind was hij nauwelijks een vertegendwoordiger van de helft van de Amerikanen, nu kijken ze op hem terug als een groot president.

Soms begrijp ik niet dat bepaalden die zelfs de simpelste zaken niet snappen, toch denken dat ze hier hun Grote Gedachten moeten komen uiteendoen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be