![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: wat zijn de grootste anarchisten | |||
de regering die mensen laat doodvriezen ? |
![]() ![]() ![]() |
7 | 43,75% |
krakers die de grondwet toepassen ? |
![]() ![]() ![]() |
9 | 56,25% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Armenorganisaties, die zich dagenlang kunnen bezig houden met sprookjes, hebben wel een luxeprobleem...
Spijtig genoeg hebben de kansarmen, die ze menen te (mogen) vertegenwoordigen daar wss geen enkele boodschap aan... Mss meer tijd in concrete zaken steken? ![]() Plezant is het wel... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij nogal logisch dat vrouw en kinderen ook recht hebben op de grond die zij gemaakt hebben tot wat hij is. Vruchtbare landbouwgrond. Waarom zou iemand anders de vruchten van hun arbeid mogen dragen en zij niet zelf? Ge gaat trouwens voorbij aan de sucsessierechten. Uiteindelijk is de grond volgens mij ooit gebruikt als betalingsmiddel voor bewezen diensten. Van een koning aan zijn edelen ? Dat er mistoestanden bestaan is zeker. Daar iets aan doen lijkt mij noodzakelijk. Bijvoorbeeld geen bouwgrond maken van gronden die in privé bezit zijn maar deze eerst onteigenen. Laatst gewijzigd door Bobke : 25 januari 2006 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 25 januari 2006 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 januari 2006 om 02:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kundalini : 25 januari 2006 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het gaat hier altijd over 'land' alsof we nog een rurale samenleving hebben. Wat met stedelijke gebieden waar men rekent in vloeroppervlaktes? Gaan we vastleggen hoeveel vierkante meter per persoon aanvaardbaar is ?
Dat wordt lachen. En de staat gaat al dat land voortdurende eerlijk verdelen onder haar burgers ? Terwijl het er nu nog niet eens in slaagt om eerlijk belastingsregime toe te passen ? Welke omvang gaat die staat dan niet hebben en hoe centralistisch gaat ze te werk gaan ? En in dit nieuwe systeem gaan er dus een aantal behoorlijk moeten inleveren. Hoe ga je ze daarvan overtuigen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
wat de vloeroppervlakte betreft daar heb je wel een punt. hoewel ik dat zelf niet begrijp geven de meeste mensen de voorkeur aan verstedelijkte gebieden. Net omwille van die voorkeur komt het dat de vloeroppervlakte relatief duur is tov grondoppervlakte. zo zou het dan moeten zijn dat men ofwel een relatief klein stuk vloeroppervlakte kan huren in de stad maar dat men voor evenveel geld een groter stuk grondoppervlakte kan huren buiten de stad. en neem nu de aardgas in de noordzee. ook die aardgas is collectief bezit en de firma die het wil ontginnen zou dan ook huur moeten betalen aan de staat. ook dat geld wordt herverdeeld in de vorm van een onvoorwaardelijk basisinkomen zodat iedereen zich minstens een minimum aan gas kan permiteren. de kerncentrale van doel in dit geval is het zo dat iedereen die binnen een grote straal errond woont het risico mee draagt in geval van een ongeluk. als iedereen in de lasten deelt dan moet iedereen ook een stukje lust krijgen. en zo kan je dat met alles toepassen. toegegeven dit systeem zou enkel mogelijk zijn indien men het minstens continentaal zou kunnen toepassen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Daklozen die een leegstaand gebouw bewonen kan ik nog goeg begrijpen, maar nietsnutten die te lui zijn om te werken en liever andermans eigendom inpikken dan ervoor te betalen, en het daarbij nog eens gebruiken als uitvalsbasis voor vandalisme en aanslagen, zijn het laagste uitschot dat er bestaat. Zonder pardon uitroken, oppakken en opknopen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind dat net toffe mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Invoeren van een heffing op miliegebruik zou volgens mij geen bureaucratische hel worden. Het eerlijk verdelen wordt ook niet concreet gedaan, men neemt eerder compensatiemaatregelen, een geldsom ter compensatie van het feit dat er ongelijke toegang tot natuurlijke hulpbronnen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Leve de marginaal
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 26 januari 2006 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de staat grond verkoopt heeft het onmiddellijk de beschikking over het kapitaal. Het kan dat bijvoorbeeld gebruiken om de begroting op te smukken. ![]() Bij erfpacht wordt dat bedrag uitgespreid over meerdere jaren. Wanneer de huurder na een jaar het gehuurde goed vernielt of vervuilt daalt het meer in waarde dan het aan huur opbracht. Het is dus de gemeenschap (de staat) die voor de schade opdraait. Als een eigenaar datzelfde met zijn eigendom doet verliest hij zelf het kapitaal dat hij erin investeerde. Citaat:
Alles wat binnenkomt aan u geven. De werkslaven die bij het kadaster werken moeten niet betaald worden. Gij zijt nog slechter dan een kapitalist. ![]() Waarom dat zou garanderen dat iedereen dan een stukje zou kunnen huren is mij ook niet duidelijk. Iemand met een hoger inkomen kan evengoed of nog gemakkelijker een groter stuk huren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||
|
![]() Citaat:
hoeveel grond wordt er door de staat vandaag de dag bovendien nog verkocht ? ik denk dat die uitverkoop al van een tijdje geleden is Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2006 om 22:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schijnbaar heeft het VWS enkel last met mensen/ondernemingen die rijkdom via grondbezit verwerven en denkt het dat de ongelijkheid tussen de mensen verdwijnt als het grondbezit verdwijnt.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens niet alle particulieren verhuren als belegging en niet alle verhuurde goederen zijn in particuliere handen. Anderzijds heb ik de indruk dat onze purperen heersers stilaan een uitverkoop houden. Citaat:
Citaat:
Wel als de eigenaar met de noorderzon verdween. Die eigenaar heeft in elk geval de grond gekocht en is die koopsom alvast kwijt. Citaat:
Ge beweert hier immers dat huren duurder zou zijn dan kopen. Hoe meer de grondwaarde stijgt hoe meer successierechten daarop zullen betaald worden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |