Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2006, 18:09   #101
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
En nog altijd heb ik het meeste respect voor de 'Vlaamse' NVA kiezer!!
danku

nu het cordon doorbreken!
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 18:33   #102
Vrijheid
Schepen

Vrijheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Goeie grap.
Van een Vlaamse injectie heb ik anders weinig gezien de afgelopen twee jaren.
Welintegendeel, n-va verdedigt de Vlaamse flank vd tsjeven.
De hoofdtroepen ageren van langs om meer Belgischer.
Eric Vanrompuy, VDBerghe, Vandenbrande lopen er voor spek en bonen bij.
Slaap zacht, België, het Vlaams Kartel waakt over u...
Vooral Herman Van Rompuy baart me zorgen. Die zwaait tegenwoordig met termen als "rooftocht bij de Walen" of "op de kap van de Walen" in het rond wanneer het gaat om het beëindigen van de eeuwige en contraproductieve financiële transfers van Vlaanderen naar Wallonië en het probleem van de rechtvaardige verdeling van de staatsschuld.

Overigens, als zelfs het Vlaams belang een perfect evenwichtige verdeling zou verkondigen, dan zouden we er meteen kunnen van uitgaan dat het resultaat van de onderhandelingen met de zuiderburen tot een erg onevenwichtig resultaat in het nadeel van Vlaanderen zou leiden.
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached."

"Matter doesn't matter, only interactions matter"

Me & my autism

Laatst gewijzigd door Vrijheid : 29 januari 2006 om 18:36.
Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 08:06   #103
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom die discriminatie van een invalide.
De vader van Morel is nu eenmaal een China-deskundige. Vader Morel werd dus TERECHT uitgenodigd om mee te gaan. Daar doet het feit dat hij VANDAAG in een rolstoel zit niets aan af.

Als er toch iemand had afgeraden moeten worden naar China te gaan was het de Flippe.
Of heeft zich die niet belachelijk genoeg gemaakt? VOOR en NA die reis?

Waar blijft trouwens je aanklacht tegen de discriminerende behandeling vanwege het Hof tegenover Morel?
Puur hypotetisch:

Als mijn vader Chinadeskundige zou zijn, en als ik als VBer tegen de monarchie zou zijn, zou ik mijn vader niet vergezellen in zo'n trip. Ik zou hem eerder smeken om niet mee te gaan.

Dit is geen dicriminatie tov een invalide, dit toont aan hoe hypocriet Moreel wel is.
Oud 30 januari 2006, 08:31   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Puur hypotetisch:

Als mijn vader Chinadeskundige zou zijn, en als ik als VBer tegen de monarchie zou zijn, zou ik mijn vader niet vergezellen in zo'n trip. Ik zou hem eerder smeken om niet mee te gaan.

Dit is geen dicriminatie tov een invalide, dit toont aan hoe hypocriet Moreel wel is.
Wat JIJ zou doen als jouw vader chinadeskundige was zullen we nooit weten, maar van een N-VA-er weet je maar nooit. Misschien zou jij wel op schoot gekropen zijn van de Taaie van Laken terwijl Morel en haar vader ongestoord verder konden gediscrimineerd worden.

De échte hypocrisie zit bij de N-VA die, via Jan Loones, een Vlaamse reisvergoeding voor de prinselijke domoor van Laken goedkeurde. Een bewezen dommekloot die beter van dat vliegtuig was gebonjourd inplaats van een chinakenner en zijn dochter te schofferen en te discrimineren.

De hypocrisie zit bij de N-VA, die via Geert Bourgeois, de eed aan le roi afschafte voor 'Vlaamse' parlementairen en daarna op koffieklets gaat bij diezelfde roi.
Oud 30 januari 2006, 14:28   #105
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Tja, dat hoort nu eenmaal bij de job van Bourgeois. Net zoals het bij de job van een parlemantariër hoort om de eed af te leggen na verkiezingen. Ik zal dus even de VB-ers citeren in het parlement : 'Ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk'. Wat een verraders.
Leer toch eerst de wet eens kennen voor je mee komt discussieren,

Daarbij, lees je ook best de vorige topics. Want iemand anders zei reeds terecht dat een Vlaams Minister verantwoording moet afleggen bij de Vlaamse Volksvertegenwoordigers (Vlaams Parlement) en dus bij het Vlaamse Volk. Hij is dus wettelijk niet verplicht geweest, een eed-aflegging is een totaal andere zaak, en is wel verplicht!

Bourgeois had daar niets te zoeken. Hij had even goed kunnen weigeren zoals Karel Dillen dat ooit gedaan heeft.

En inderdaad, Bourgeois is nog meer Tsjeef dan de Tsjeven zelf... de strijd voor een Vlaamse zaak opgeven, om ministerpostjes, en dit dan nog eens verzilveren met een bezoek aan de Belgische monarchie.

En nu mag je zeggen wat je wil, dat ik op de N-VA schiet ofzo... (wat niet waar is want ik zeg enkel de feiten).

Maar over één ding zijn we het volgens mij toch allemaal eens: De termen "Vlaamse Rebubliek" en "Belgische Monarchie" zijn toch totaal verschillend en tegenstrijdig. (Behalve voor Tsjeven als Bourgeois blijkaar)

Groetjes,
Oud 30 januari 2006, 19:52   #106
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk bericht
En inderdaad, Bourgeois is nog meer Tsjeef dan de Tsjeven zelf... de strijd voor een Vlaamse zaak opgeven, om ministerpostjes, en dit dan nog eens verzilveren met een bezoek aan de Belgische monarchie.

En nu mag je zeggen wat je wil, dat ik op de N-VA schiet ofzo... (wat niet waar is want ik zeg enkel de feiten).
Noot aan leeuw: Een slogan van Dewinter op het laatste VB-verkiezingscongres "Bourgeois is nog meer tsjeef dan de tsjeven zelf" letterlijk overnemen getuigt niet alleen van weinig originaliteit, als je er dan nog eens bij vertelt dat het "feiten" zijn wordt het helemaal lachwekkend...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 19:59   #107
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Noot aan leeuw: Een slogan van Dewinter op het laatste VB-verkiezingscongres "Bourgeois is nog meer tsjeef dan de tsjeven zelf" letterlijk overnemen getuigt niet alleen van weinig originaliteit, als je er dan nog eens bij vertelt dat het "feiten" zijn wordt het helemaal lachwekkend...

Oud 30 januari 2006, 20:55   #108
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht

OCH VADERLIEF, GA TOCH NIET MEE!!
IK VRAAG HET U, HOLADIJEE!!
IN CHINA IS GEEN VREE OF PEIS
LAAT TOCH DE PRINS ALLEEN OP REIS

Citaat:
Als het is om een snoepreisje te maken, of om poen te pakken, dan kruipt de grootste anti-monarchist braaf in 't gat van al wat blauw bloed heeft.
Oud 30 januari 2006, 21:11   #109
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De hypocrisie zit bij de N-VA, die via Geert Bourgeois, de eed aan le roi afschafte voor 'Vlaamse' parlementairen en daarna op koffieklets gaat bij diezelfde roi.
Ik heb er geen moeite mee te bekennen dat G.B. niets te zoeken heeft bij het Hof. Een tactische flater, hij had die koffieklets moeten weigeren. Je bijzonder scherpe en herhaalde reacties liegen er dan ook niet om. Zo ken ik je. Spijtig dat je niet dezelfde energie aan de dag legt om bv. de begrotingsfraude aan de kaak te stellen, maar ja, daar kan je niet de N-VA mee treffen, nietwaar? Nog een merkwaardig feit. Zaterdag ging in het Vlaams Parlement een ontmoetingdag door over het opstellen van een Vlaamse
Grondwet, waar naast CD&V en N-VA liefst meer dan dertig vertegenwoordigers van Vlaamse Verenigingen aanwezig waren, waaronder de VVB en het ANZ. Alleen de geschreven pers heeft er
over bericht, de camera's van onze TV waren afwezig. Ook op dit forum vindt blijkbaar niemand het de moeite waard er iets over te zeggen.
Natuurlijk is dit maar een akkefietje vergeleken met de koffieklets. Oprechte verontwaardiging is goed, selectieve iets minder.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 21:40   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaamse grondwet?

En?

Krijgen wij daar ook iets in te zeggen of zal dat gaan zoals bij de Europese grondwet?

Verder weet ik dat De Batselier al een hele tijd geleden met een Vlaamse grondwet bezig was. En De Batselier is een rooie. Eerst zien dus wat dat ding waard is.

Wat begrotingsfraudes en dergelijke betreft heb je deels gelijk. Dat is niet mijn dada. Mensen zoals Rr00ttt zijn daar stukken beter in.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 21:49   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Zaterdag ging in het Vlaams Parlement een ontmoetingdag door over het opstellen van een Vlaamse
Grondwet, waar naast CD&V en N-VA liefst meer dan dertig vertegenwoordigers van Vlaamse Verenigingen aanwezig waren, waaronder de VVB en het ANZ.
Een Vlaamse grondwet?
Steken onze Vlaamse bestierders d�*�*r hun tijd in?
Gezellig over mosselen praten voor ze aan wal zijn?
Dat lijkt me hetzelfde als parasols voor de eskimo's leveren, champagne bestellen voor als België het WK voetbal wint, of tijgerklemmen kopen voor de op Aalsterse Grote Markt.
Man, man, man........
En met dat zootje wilt gij een zelfstandig Vlaanderen regeren?
Oud 31 januari 2006, 08:30   #112
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

De discussie over die Vlaamse grondwet is al een paar maanden aan de gang. Geen haan die er naar kraait, dat zegt m.i. genoeg.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 13:19   #113
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik ben er zeker van als fdw of fvh of ga minister willen worden dat die dan ook eerst bij de koning moeten komen of anders naar hun minister baan kunnen fluiten.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 14:17   #114
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De discussie over die Vlaamse grondwet is al een paar maanden aan de gang. Geen haan die er naar kraait, dat zegt m.i. genoeg.
Je neemt je wensen voor werkelijkheid. In De Standaard van gisteren verscheen een verslag én een commentaar omtrent dit colloquium. Ook andere Vlaamse kranten hebben er commentaren aan gewijd. Dat de Vlaamse Grondwet geen zaak is die op een paar maand geregeld is is nogal wiedes gezien de belangrijkheid van de materie. We hebben het hier niet over een vrijblijvend pamfletje van B-Plus, nietwaar?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 14:23   #115
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

OCH VADERLIEF, GA TOCH NIET MEE!!
IK VRAAG HET U, HOLADIJEE!!
IN CHINA IS GEEN VREE OF PEIS
LAAT TOCH DE PRINS ALLEEN OP REIS

Als het is om een snoepreisje te maken, of om poen te pakken, dan kruipt de grootste anti-monarchist braaf in 't gat van al wat blauw bloed heeft.

En wat als dit een opgezette VB provocatie was ?

Rolstoelduwster en dochter van een prominent ,hoog geprezen en gehandicapt Belgisch , excuseer,..Vlaams bedrijfsleider werd haast de toegang tot het vliegtuig ontzegd.
Het resultaat viel anders wel te smaken.
Zowel het door U fel gewaardeerde koningshuis als bevriende royalisten gingen stevig op de monarchische bek.

Binnenpretjes troef bij ons Vlaams Belangers dus.
Een rechtschapen en rechtsdenkend mens hoopt dan in zichzelf,...nog meer van dat lekkers als het even kan.
En pardoes !!!!!
Geert op bezoek bij Albert, Bart die het NVA programma even aan de katholieke kartel-realiteit bijschaafd , en Europese Frieda die het nationalistische gedachtengoed toch allemaal wat passé vindt.

Onze Waalse vrienden hebben de boodschap allicht al gesnapt , er valt volgend jaar met onze voormalige nationalistische rebellen te praten.

-Vlaanderen zelfstandig Geert ???....neen hoor Sire, BHV splitsen is voor mij meer dan symbolisch genoeg.
-Vlaamse transferts stopzetten Bart ??..... neen hoor Elio , met de inkomsten van de Vlaamse verkeersboetes geraken we al een heel eindje.
-Problemen daarmee electoraat ??....neen hoor NVA , wij snappen het allemaal niet zo goed, maar als jullie voor de verkiezingen de spierballen even rollen en vergevorderde staatshervormingen beloven dan geloven we jullie wel, over enkele jaren zijn we dat toch alweer vergeten .

Ruim voldoende om de Waalse geesten te doen rijpen voor Leterme als premier.
En als het even kan zou Bart ook graag een ministerpost willen , hij houdt immers van nieuwe uitdagingen en heeft zich toch flexibel opgesteld nietwaar.

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:54   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort Bekijk bericht
Ik ben er zeker van als fdw of fvh of ga minister willen worden dat die dan ook eerst bij de koning moeten komen of anders naar hun minister baan kunnen fluiten.
Kijk eens aan. Een N-VA-er die doorheeft het gat van Albert moet gekust worden voor een ministerspostje.
Oud 31 januari 2006, 15:55   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-Vlaanderen zelfstandig Geert ???....neen hoor Sire, BHV splitsen is voor mij meer dan symbolisch genoeg.
-Vlaamse transferts stopzetten Bart ??..... neen hoor Elio , met de inkomsten van de Vlaamse verkeersboetes geraken we al een heel eindje.
-Problemen daarmee electoraat ??....neen hoor NVA , wij snappen het allemaal niet zo goed, maar als jullie voor de verkiezingen de spierballen even rollen en vergevorderde staatshervormingen beloven dan geloven we jullie wel, over enkele jaren zijn we dat toch alweer vergeten .
Niks aan toe te voegen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 17:37   #118
giserke
Banneling

Standaard

ondertussen is de reden van zijn bezoek duidelijk.
Roi albèr voelt nattigheid, en na het bezoek van G voelt hij nog veel meer nattigheid. (als we zijn nieuwjaars verklaring aanhoren)
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 18:22   #119
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
En wat als dit een opgezette VB provocatie was ?

Rolstoelduwster en dochter van een prominent ,hoog geprezen en gehandicapt Belgisch , excuseer,..Vlaams bedrijfsleider werd haast de toegang tot het vliegtuig ontzegd.
Het resultaat viel anders wel te smaken.
Zowel het door U fel gewaardeerde koningshuis als bevriende royalisten gingen stevig op de monarchische bek.

Binnenpretjes troef bij ons Vlaams Belangers dus.
Een rechtschapen en rechtsdenkend mens hoopt dan in zichzelf,...nog meer van dat lekkers als het even kan.
En pardoes !!!!!
Geert op bezoek bij Albert, Bart die het NVA programma even aan de katholieke kartel-realiteit bijschaafd , en Europese Frieda die het nationalistische gedachtengoed toch allemaal wat passé vindt.

Onze Waalse vrienden hebben de boodschap allicht al gesnapt , er valt volgend jaar met onze voormalige nationalistische rebellen te praten.

Ruim voldoende om de Waalse geesten te doen rijpen voor Leterme als premier.
En als het even kan zou Bart ook graag een ministerpost willen , hij houdt immers van nieuwe uitdagingen en heeft zich toch flexibel opgesteld nietwaar.

Groetjes
Kijk en dit soort volk verwijt mij dat ik met modder gooi.
Oud 31 januari 2006, 18:23   #120
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
ondertussen is de reden van zijn bezoek duidelijk.
Roi albèr voelt nattigheid, en na het bezoek van G voelt hij nog veel meer nattigheid. (als we zijn nieuwjaars verklaring aanhoren)

Inderdaad, maar dat snappen de anderen niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be