![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Banneling
|
Citaat:
<<Het is voor sommige werklozen niet interessant genoeg om een baan te zoeken.>> Maar dat wisten sommigen al veeeel langer... Laatst gewijzigd door Chipie : 30 januari 2006 om 09:53. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Dus moeten de uitkeringen verminderd of afgeschaft worden.. Met het geld dat vrijkomt kan men de lonen omhoog trekken door minder belastingen te innen
heel simpel. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
ik word nooit werkloos hoor
en ik heb spaargeld om eventuele werkloosheid op te vangen. Ik snap ECHT niet waarom de samenleving bepaalde mensen die te lui zijn om te werken moet dragen.. |
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
nou, omdat wij een menselijke samenleving hebben?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De lonen kunnen onmogelijk omhoog, veel ondernemingen hebben het nu al financieel moeilijk. Er is een zekere evenwicht tussen lonen en uitkeringen, zomaar de lonen omhoog trekken kan niet. De lonen kunnen wel omhoog ten koste van profitariaat |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
Correctie: de koopkracht moet omhoog. En dat doe je door de loonkost te doen dalen in het voordeel van de werknemer (en voor een stuk ook in het voordeel van de werkgever, want dat creëert jobs). En om de loonkost te doen dalen moet je.... juist, je raadt het al.
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Mensen parasieteren en profiteren graag. Ik heb geen probleem dat er iemand een paar maanden in zijn leven dopt. Maar ik heb wel een probleem als er iemand een paar maanden in zijn leven WERKT en eet jaren lang uit mijn boord omdat hij geen zin heeft om te werken.
Wij hebben een menselijke samenleving en daarom moete zulke gevallen getolereerd worden ? imho niet |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Werkloosheid is geen normale toestand, het is een tijdelijke toestand. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zal wel stoppen ergens halverwege de volgende eeuw of zo. Ondertussen echter...moeten er boterhammen op tafel liggen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 januari 2006 om 11:21. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Juist!
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
Bobke, waarom moet iemand die voor zichzelf goed gezorgd heeft en een onderneming heeft 3/4 van zijn loon afgeven ? Ben je zot ?
Ik ben een voorstander van flat rate voor belastingen, iedereen betaalt evenveel procentueel. Dan zou het bijna eerlijk zijn. Maar zelfs dan, iemand die miljoen euro per jaar verdient betaalt dan 130 000 belastingen, terwijl een ongeschoolde arbeider maar een paar duizend euro afgeeft. Denk je niet dat zulke mensen vlug hun fortuinen EN ondernemingen naar het buitenland zullen verplaatsen ? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Parlementsvoorzitter
|
http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999
We hebben een eindeloze discussie gehad over:" sociale uitkeringen werken verslavend en werken vaak luiheid in de hand". Al wat daar aangekaart werd, wordt nu bevestigd met cijfers. In se is het nog erger voor alleenstaande moeders. Ik heb eindeloos geschreven aan onze parlementsleden dat het nieuwe alimentatiefonds ook zou gelden voor werkende moeders. Resultaat voor uitkeringstreksters werd.... de uitkering van € 125 werd verhoogd tot €175 per kind per maand (onbelast). Alle werkende moeders in hetzelfde geval kunnen ernaar fluiten. Dus voor 2 kinderen tot €350/maand erbij. Géén enkele politicus wil er iets aan doen. Ook niet een zekere partij , die zogezegd opkomt voor de hardwerkende Vlaminge ! Het alimentatiefonds werd zo lang mogelijk tegengehouden door Johan Van de Lanotte wegens begrotingsevenwicht (wat een billenkletser) en teveel mogelijk fraude. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Minister
|
Dikke zever, ik werk haltime en krijg geen cent meer dan als ik gewoon zou doppen. Ik denk soms dat ik gek ben om dat te doen. Het geeft veel extra stress, vooral als je thuis nog drie kinderen hebt en je op onregelmatige uren moet werken. Ik zou het alleenstaande moeders afraden. Wie is er nu zo gek om te werken zonder daar iets extra voor te krijgen? Gaan werken en nog steeds elke cent in twee moeten bijten is toch voor de zotten. Het is dat ik mijn werk op zich heel graag doe anders had ik er al lang de brui aan gegeven maar ik zal dat heus geen jaren blijven doen. Ik mag ook een beetje egoïstisch zijn en mijn kinderen op de eerste plaats zetten.
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
natuurlijk moet je uw kinderen op de eerste plaats zetten. als je besloten hebt kindjes op de wereld te brengen dan moeten ze inderdaad voorrang krijgen voor alles. maar imho heb je pas recht om kinderen te maken als je financieel stevig in uw schoenen staat. want moeders die doppen laten de samenleving voor hun kinderen zorgen en dat vind ik ongehoord. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
![]() |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
ge weet onze maatschappij niet te aprecieren dus wat doet ge hier dan nog als ge terug naar rusland gaat dan hoeft ge niet meer voor de doppers hier te betalen zolang ge hier blijft blijf ik lekker mee uit uw bord eten heb net mijn dopkaart weeral eens binnen gedaan se schol he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 januari 2006 om 13:25. |
|
|
|
|