![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom uw ondernemingen naar het buitenland zouden trekken zie ik al helemaal niet in, zij betalen immers geen frank meer integendeel. Misschien kan dan de loonkost omlaag.. |
|
|
|
|
|
|
#62 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Yep.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het moet toch hopelijk voor jou ook duidelijk zijn dat meer hooggeschoolden = meer mogelijkheden om nieuwe producten te ontwikkelen = meer economie... Structurele werkloosheid ligt aan iets anders dan "het % machines in de fabrieken".
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 30 januari 2006 om 17:19. |
|||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#64 |
|
Banneling
|
misschien moet ge idd maar blij zijn dat de sterkeren u niet uit uw huis flikkeren, maar dat ge nog de staat en de politsie hebt om de zwakkeren zoals u te beschermen.
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
PS: het zijn juist de staat en de "politsie" die onderkruipers in staat stellen om in leven te blijven, maar kom, dat detail zullen we er maar niet bij betrekken hé 8)
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Even checken of men mij wel juiste dingen zegt...
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik volg ook een aparte opleiding carrosserie (mijn échte passie) in avondschool, dus ik heb best wel m'n handen vol. en meer verklap ik niet over mezelf. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Welke liberaal was het ook al weer die zei " ik mag mijn mes laten slingeren waar ik wil maar niet in de rug van een ander" sommige mensenrechten staan met mekaar in conflict zo heb je enerzijds laat ik zeggen de sociale rechten (bvb gezondheidszorg, menwaardig bestaan enz ) anderzijds de rechten ivm individuele vrijheid. ( bvb recht op eigendom ) het feit dat in het huidige systeem de eigendomsrechten ongelimiteerd en ongebreideld zijn brengt de zg sociale rechten in het gedrang. daar moet er dus een evenwicht zijn je mag van mij gerust je zelfgebouwde huis bezitten, maar niet de grond want die heb je zelf niet gemaakt de mensenrechten missen maw een basis, een fundament en dit fundament moet zijn dat de wereld van iedereen is. zonder die basis die eenieder zijn of haar natuurlijk erfdeel garandeert zullen de menserechten altijd een holle doos blijven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 januari 2006 om 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Burgemeester
|
Ik heb niet alles gelezen dus mss is het al gezegd...
Ik ben voor hoge werkloosheidsuitkeringen, die echter wel beperkt zijn in de tijd. En dus niet de halfslachtige regeling die er nu is, van werkloosheidsuitkeringen die vrij onbeperkt zijn in de tijd. Bvb een jaar lang een hoge werkloosheidsuitkering, die de werkloze in staat stelt om actief nr werk te zoeken, soliciteren, brieven schrijven etc. Dit moet gekoppeld worden aan nog meer middelen van de overheid voor omscholing en het in contact brengen van werknemers en werkgevers. Na een jaar echter moet de uitkering drastisch verminderd worden, eventueel een leefloon of iets dergelijks. De hoge werkloosheidsuitkering in het eerste jaar moet mensen in staat stellen om effectief uitgebreid te soliciteren. De sterke vermindering na een jaar moet mensen aanzetten om dat ook werkelijk te doen. Dit zou volgens mij veel meer mensen aan het werk krijgen dan het huidige systeem, waar mensen heel makkelijk langdurig werkloos worden. Ohja, ook ontslagreglementering moet versoepeld worden. Nu nemen de bedrijven immers geen mensen aan omdat ze deze ook niet kwijt kunnen. Laatst gewijzigd door Fredo : 30 januari 2006 om 18:15. |
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#75 |
|
Europees Commissaris
|
Werkloosheidsuitkeringen worden betaald van de Rsz = afhoudingen van de lonen. Op die manier is er een verschil tussen fiscaliteit en parafiscaliteit.
Men zou hiuer gerust één pot nat van kunnen maken en in één trek ook alle inkomsten op een gelijke wijze taxeren. Inkomsten uit aandelen, onroerende goederen enz.. bij alle andere inkomsten voegen en daar dus wat belastingen op heffen.. men zou ook ineens "negatieve" belastingen kunnen invoeren. Dwz.. wie onder een bepaald inkomstenniveau zakt krijgt van de belastingen ipv eraan te moeten betalen. Waarschijnlijk heft de paradoks van "minder ontvangen als men gaat werken" zichzelf dan op. Kapitalisme / Communisme waar men het hier regelmatig over heeft is een dwaas concept - bv. grondeigendom veroordelen : kan men dan nog een huis bouwen ? Natuurlijk wel in het VK bv; kan men inderdaad geen grond bezitten: men kan hem hoogstens voor 90 jaar verwerven (en die verwerving is dus ook erfelijk en verlengbaar en komt eigenlijk op hetzelfde neer als grondbezit). Het ongecontrolleerde ioterst vrije kapitalisme leidt tot monopolievorming - men raaskalt wat over een monopolie door de "wet major" intussen voltrekt zich een dermate hoge concentratie in de havenoperatoren dat het hele gebeuren in de handen zal vallen van één enkele signaporaanse maatschappij. Diegenen die de TV uitzendingen over de rol van de russisiche oligargen volgen, kunnen alvast aan een vervolg denken : nl. de oligarchieën die momenteel hand in hand met de globalizering op wereldschaal in wording zijn. |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verleden week hebben ze de 11000ste in pensioen weten gaan zonder ooit gewerkt te hebben, na school! Raar maar waar, allemaal univ!
|
|
|
|
#77 |
|
|
als we dan van t leefloon een onvoorwaardelijk basisinkomen maken kan ik ook nog akkoord gaan
en die hogere dop die is dan niet eens nodig trouwens als de maatschappij zodanig gregeld is dat je niet zonder geld kan overleven dan is een basisinkomen een universeel recht zoniet moeten ze maar zorgen dat ik terug kan jagen en vissen en land heb om te bewerken Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 januari 2006 om 18:54. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
kijk als langdurig werkloze zeg ik het volgende
ik heb liever 520 euro leefloon ( noem het hoe je wil ) onvoorwaardelijk én de mogelijkheid om tot bvb 1500 euro belastingvrij bij te verdienen dan een dop v 600 of 700 euro zoals nu. als ik nu eens een dag kan werken ( in t zwart ) dan moet ik weigeren ik mag dus eigenlijk niet werken ik heb het niet over interimwerk dan maar over tuintjes doen, klusjes voor kleine zelfstandigen die wat veel werk hebben enz. dat is de manier om de werkloze in gang te krijgen hoor jullie moeten het niet geloven maar ik kan het toch wel weten zeker he Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 januari 2006 om 19:01. |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banneling
|
Citaat:
je hebt evenveel OF even weinig recht iemand anders zijn rijkdom te verdelen als ik een mening te hebben over hoe UW land bestuurd mag worden.. zoals men mij HIER in Belgie geleerd heeft "iemand die naar huis geen geld brengt moet zwijgen".. think about it. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
neem nu iemand die van het leefloon leeft
ongeveer 520 euro per maand als die op een maand zes dagen kan werken ( interim of niet - maakt niet uit ) en neem nu dat ie ruwweg 50 euro verdient per dag dan heeft hij 300 euro meer zou je denken ? maar zo is dat dus niet - hij heeft voor die zes dagen werken NIKS meer want hij krijgt voor die maand nog maar 220 euro leefloon waarom zou ie dus zes dagen werken ? hij schiet er niet mee op |
|
|
|