Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2003, 18:03   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zou al blij zijn dat ik deze woning mag opknappen en voorzien van alternative energiebronnen.Op dezelfde voorwaarden als 90% van de anderen.

Maar Babeth heeft een kat in een zak gekocht- lees voorgaande commentaar over de moeder-dochterverkoop.
We mogen eigenlijk niks doen, wegens zonevreemdheid, die als een zwaard van Damocles boven deze huizenblokken hangt
Oud 19 juni 2003, 19:42   #22
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Net als toen moet de kleine man tegenwoordig tevreden zijn met een bouwvallige krocht op een kleine morzel gronds.
En dan nog vaak een krot in een multiculturele buurt. En dan zijn die 'weldenkende' politiekers nog verwonderd dat er steeds meer mensen voor het Vlaams Blok stemmen.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 19:47   #23
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Koop u eens in Brussel een krot op en knap het zelf op.
In een vreemdelingenbuurt, zeker.
Oud 19 juni 2003, 19:50   #24
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
We mogen eigenlijk niks doen, wegens zonevreemdheid, die als een zwaard van Damocles boven deze huizenblokken hangt
W&V is voorstander van een algemene amnestie voor alle zonevreemde woningen en voor alle bouwovertredingen uit het verleden. Laten we inzake ruimtelijke ordening de spons vegen over het verleden en beginnen met een nieuwe lei.
Oud 19 juni 2003, 20:22   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welvaart&veiligheid. Wat betreft bouwovertredingen...

Hangt er heel sterk van af hoor.
Deze huizen hier zijn in 1928 neergezet door de Forges de Clabeque-Cockesovens.

In de jaren 70, gewestplan op papier.Prima, deze huizen moeten weg, en dat moet een groene buffer zijn tussen Vilvoorde stad en de Industrie.
Jaren 80, D'Horazio en zijn maatjes , samen met de groenen krijgen het voor elkaar dat de forges hier weggaan en de woningen verkocht worden aan de huurders,als ze wilden.

De Belastingen stonden gretig klaar om kadastraaltjes te innen.Geen woord over zonevreemdheid.

Eind jaren 90, Babeths moeder verkoopt de woning, wegens weduwe geworden.Babeth heeft de keuze, of blijven wonen in het huurhuis met 500eu huur, of haar ouderlijke huis kopen aan een gunstprijs ,en minder afbetalen per maand.
Dan dat belastingverhaal van de woningwaarde.
Ondertussen elk jaar die kadestrale inkomes..
Toen kwam ik op de proppen en trok in. Ik wil wel de woning modernizeren, en wil alles officieel in orde hebben.Vraag vergunningen aan om bepaalde zaken te veranderen ,zoals een raam in dz ahctergeven, vraag subsidies aan voor alternatieve energie etc. Bureaucratie slaat toe, en we krijgen te horen dat niks mag, want de boel is zonevreemd.

Dan Stevaert eroverheen, zowat dezelfde periode.. je moet bij verkoop melden dat de woning zonevreemd is...

Een stevig verschil met Villa X of Stoeterij Y nietwaar...
Oud 19 juni 2003, 20:35   #26
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Welvaart&veiligheid. Wat betreft bouwovertredingen...

Hangt er heel sterk van af hoor.
Deze huizen hier zijn in 1928 neergezet door de Forges de Clabeque-Cockesovens.

In de jaren 70, gewestplan op papier.Prima, deze huizen moeten weg, en dat moet een groene buffer zijn tussen Vilvoorde stad en de Industrie.
Jaren 80, D'Horazio en zijn maatjes , samen met de groenen krijgen het voor elkaar dat de forges hier weggaan en de woningen verkocht worden aan de huurders,als ze wilden.

De Belastingen stonden gretig klaar om kadastraaltjes te innen.Geen woord over zonevreemdheid.

Eind jaren 90, Babeths moeder verkoopt de woning, wegens weduwe geworden.Babeth heeft de keuze, of blijven wonen in het huurhuis met 500eu huur, of haar ouderlijke huis kopen aan een gunstprijs ,en minder afbetalen per maand.
Dan dat belastingverhaal van de woningwaarde.
Ondertussen elk jaar die kadestrale inkomes..
Toen kwam ik op de proppen en trok in. Ik wil wel de woning modernizeren, en wil alles officieel in orde hebben.Vraag vergunningen aan om bepaalde zaken te veranderen ,zoals een raam in dz ahctergeven, vraag subsidies aan voor alternatieve energie etc. Bureaucratie slaat toe, en we krijgen te horen dat niks mag, want de boel is zonevreemd.

Dan Stevaert eroverheen, zowat dezelfde periode.. je moet bij verkoop melden dat de woning zonevreemd is...

Een stevig verschil met Villa X of Stoeterij Y nietwaar...
Dergelijke menselijke drama's zouden perfect vermeden kunnen worden indien er een soepeler beleid zou worden gevoerd inzake ruimtelijke ordening. Waarom willen de 'beleidsvoerders' de mensen toch zo treiteren? Het is hier straks nog erger dan in de voormalige communistische landen.
Oud 19 juni 2003, 21:38   #27
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

"
Citaat:
Waarom zit iedereen hier zo te kankeren over het dure van woningen? De interestvoet staat lager dan in de jaren 60. Ga eens kijken naar de mensen die hun lening afsloten tijdens de Reagan jaren.

Jullie willen waarschijnlijk allemaal onmiddellijk een villa met 3 slaapkamers en twee badkamers, volledig nieuw gemeubeld, in een goede buurt en dan liefst nog geverfd in vijfentwintig verschillende kleurtjes met zevenendertig patronen?

Koop u eens in Brussel een krot op en knap het zelf op."

Ik heb het voor jou eens opgezocht. Op de site www.immotheker.be kan je berekenen wat je kan lenen. Als je een netto inkomen hebt van 2500 euro per maand, en twee kinderen, 1000 € kindergeld en je huurt nu voor 420€ (wat uiteraard wegvalt als je het huis koopt) en je hebt geen eigen middelen (geen centjes van de papa). Het absolute maximum dat men volgens deze site kan lenen is 58000€ (25 jaar vaste rentevoet).

Dan ben ik gaan zoeken naar een huis in Brussel, op www.immoweb.be. Weet je hoeveel ik er gevonden heb voor 57000 €?
Eén! 1 krot, het goedkoopste huis in Brussel (in ukkel) te renoveren uiteraard, kijk maar eens:
http://www.immoweb.be/NL/Buy.Estate.cfm?IdBien=264637
of naar de foto:
http://www.immoweb.be/NL/Buy.Photo.c...e=264637_1.jpg

maar ja, renoveren, daar heb je dan geen geld meer voor. En ik zwijg nog over notariskosten.

Weet je hoeveel het tweede goedkoopste huis was? 80000€

Ik denk niet dat ge nen armoezaaier bent met 2500€ inkomen. Ge moet niet komen zagen dat ik een villa wil, een simpel huizeke in een achterbuurt maar met plaats genoeg voor mijn kinderen om te spelen is meer dan genoeg. Maar ik moet het uiteraard nog wel kunnen kopen hé.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je een huis hebt, en hoelang al, maar als het al even geleden is dat je je huis kocht, raad ik je aan om eens te berekenen of wat je met toenmalige inkomen (maar dan geindexeerd natuurlijk) kunt lenen of je met dat geld nog een huis kunt kopen dat zo groot is als wat je nu hebt. Wedden van niet?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 22:23   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Netto 2500 per maand???? Ik hoop dat je met z'n 2en bedoelt, want anders voel ik me helemaal de pineut met mijn 1080 per maand ofzo.

Hoe kan ik hier in België rondkomen?
Oud 19 juni 2003, 22:27   #29
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
"
Citaat:
Waarom zit iedereen hier zo te kankeren over het dure van woningen? De interestvoet staat lager dan in de jaren 60. Ga eens kijken naar de mensen die hun lening afsloten tijdens de Reagan jaren.

Jullie willen waarschijnlijk allemaal onmiddellijk een villa met 3 slaapkamers en twee badkamers, volledig nieuw gemeubeld, in een goede buurt en dan liefst nog geverfd in vijfentwintig verschillende kleurtjes met zevenendertig patronen?

Koop u eens in Brussel een krot op en knap het zelf op."

Ik heb het voor jou eens opgezocht. Op de site www.immotheker.be kan je berekenen wat je kan lenen. Als je een netto inkomen hebt van 2500 euro per maand, en twee kinderen, 1000 € kindergeld en je huurt nu voor 420€ (wat uiteraard wegvalt als je het huis koopt) en je hebt geen eigen middelen (geen centjes van de papa). Het absolute maximum dat men volgens deze site kan lenen is 58000€ (25 jaar vaste rentevoet).

Dan ben ik gaan zoeken naar een huis in Brussel, op www.immoweb.be. Weet je hoeveel ik er gevonden heb voor 57000 €?
Eén! 1 krot, het goedkoopste huis in Brussel (in ukkel) te renoveren uiteraard, kijk maar eens:
http://www.immoweb.be/NL/Buy.Estate.cfm?IdBien=264637
of naar de foto:
http://www.immoweb.be/NL/Buy.Photo.c...e=264637_1.jpg

maar ja, renoveren, daar heb je dan geen geld meer voor. En ik zwijg nog over notariskosten.

Weet je hoeveel het tweede goedkoopste huis was? 80000€

Ik denk niet dat ge nen armoezaaier bent met 2500€ inkomen. Ge moet niet komen zagen dat ik een villa wil, een simpel huizeke in een achterbuurt maar met plaats genoeg voor mijn kinderen om te spelen is meer dan genoeg. Maar ik moet het uiteraard nog wel kunnen kopen hé.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je een huis hebt, en hoelang al, maar als het al even geleden is dat je je huis kocht, raad ik je aan om eens te berekenen of wat je met toenmalige inkomen (maar dan geindexeerd natuurlijk) kunt lenen of je met dat geld nog een huis kunt kopen dat zo groot is als wat je nu hebt. Wedden van niet?
1) Ik heb nog maar net een nieuw huis gekocht. Ik kan met mijn inkomen van toen mijn huidig huis niet kopen, maar nog steeds het kleine appartementje waarin ik begon. 1 slaapkamer, 1 badkamer en een kleine living.

2) 2500 Euro is een goed loon, maar niet als je met twee gaat werken en twee kinderen hebt.

3) U wilt perse een huis, begin eens met een appartementje. Maakt toch geen reet uit dat het in een vreemdelingenbuurt is. Ik ben zelf in een vreemdelingenbuurt opgegroeid. Het zal aan uw kinderen alleen maar levenswijsheid bijbrengen.
Oud 19 juni 2003, 23:17   #30
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan ik hier in België rondkomen?
Citaat:
en twee kinderen
Geen (2)kinderen nemen, die kosten u veel meer dan een huis!
Citaat:
Om gezond te zijn zou je niet meer dan 20% van je inkomen mogen betalen aan huur.
Wanneer u koopt mag u in elk geval toch wel een hoger bedrag rekenen om maandelijks af te betalen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wilt u bouwen goedkoper maken? Verlaag de loonslast.
Hihi, die Tom toch
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2003, 23:45   #31
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Om eens te zien of de prijzen van immobiliën inderdaad zo schandalig duur zijn geworden heb ik eens wat opzoekingswerk gedaan.

Ik heb een typisch huis gezocht zoals dat door immobiliënmakelaar Goetstouwers wordt aangeboden. Het ziet er een degelijk huis uit, ligt vlakbij een GB en de winkelstraten Gitschotellei en Diksmuidelaan in Berchem-Groenehoek en op een paar minuten wandelafstand van het TGV-station van Berchem en de Luchthaven van Deurne. De tram stopt om de hoek.

Hier is de volledige fiche http://193.121.44.113/gs/panden/ImmoGegevens.asp?Pos=19
En hier vind je nog meer foto's http://193.121.44.113/gs/panden/Immo...oto.asp?Pos=19

Twee minpunten : geen garage en geen tuin, slechts een 'koer' van 4m2. Als je weet dat in de buurt van de 'groenenhoek' parkeren zéér moeilijk is is een garage geen luxe. Ook als je in de zomer moe van je werk thuiskomt en even de stoeltjes en het tafeltje in de tuin wil zetten om van de zon te genieten kan je het schudden met je 'koertje' van 3 dals breed, net diep genoeg om je afvalzakken op kwijt te raken.

Om de prijsevolutie na te gaan heb ik de prijzen van een dergelijk huis in de loop der jaren vergeleken met het indexcijfer (1996 = 100)

[size=2]JAAR ---- INDEX[/size]

1960 --- 20,33

1965 --- 23,07

1970 --- 27,30 ----- 400.000 BEF (10.000 EUR)

1975 --- 40,62

1980 --- 55,11

1985 --- 78,21

1990 --- 86,29 ---- 2.200.000 BEF (55.000 EUR)

1995 --- 97,78

2000 -- 106,50

2003 -- 112,04 --- 5.500.000 BEF (135.000 EUR)

Eind jaren '60, begin jaren '70 gingen dergelijke huizen van de hand voor een kleine 400.000 BEF, zo'n 10.000 EUR

Ongeveer 15 jaar geleden rond 1990 vroeg men voor zo'n huis een dikke 2 miljoen.

Vandaag gaat zo'n pand in Antwerpen vlot over de 5 miljoen.

Tussen 1970 en 1990 werden de prijzen volgens de index gemiddeld meer dan 3 keer duurder. Het huis werd in die periode echter meer dan 5 keer duurder.

[size=6]Tussen 1990 en 2003 werden de gemiddelde prijzen door de lage inflatie volgens de index nauwelijks 30% duurder. Het huis werd in die tijd echter 2,5 keer duurder of een toename van 150%. De prijzen van huizen steeg de laatste jaren dus 5 keer sneller dan de inflatie.[/size]

Om een beetje een idee te hebben van de prijzen rond 1970 : een kleuren-TV kostte toen 50.000 BEF (afroomprijzen-periode) en een familiewagen (vb Volvo) 150.000 BEF, een 'geit' (2PK) had je voor 60.000 BEF. Een onderluitenant begon rond 1975 zijn carrière in het leger met een 'pree' van ongeveer 30.000 BEF/maand, voor 'Boeffers' (gewone soldaat BV) was dat iets meer dan de helft van dat bedrag.

Conclusie : wie nu als starter een huis wil kopen in Vlaanderen komt zeker 15 jaar te laat. De prijzen zijn immers vertwee- of zelfs verdrievoudigd, terwijl de index met slechts een goeie 30% steeg in deze periode.

Het huis dat in 1990 ongeveer 2.200.000 (55.000 EUR) kostte, zou bij het volgen van de index nu ongeveer 2.800.000 BEF (70.000 EUR) waard zijn.

Het is echter daarbovenop nog eens 1.700.000 BEF (42.500 EUR) extra duurder geworden. Dit laatste is de prijs van een klein 1-slaapkamer-appartementje.

En dan hebben we uiteraard nog niets gezegd over het beschrijf van 12% dat je natuurlijk ook nog eens moet bijtellen bij de 135.000 EUR...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2003, 08:25   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Darwin ,ik hoor de liberalen, en kapitalisten van dit Forum al afkomen:
"Ja maar, dan waren die woningen in de jaren 60 en 70 Veel te goedkoop"

Als men een heel stuk minder kieskeurig is qua woonplaats kan men nog wel een woning vinden van 40 000 eu.Ergens midden in niemandsland, waar geen villa te bespeuren is.Op vervuilde grond en illegaal gebouwd.

Vervolgverhaal zonevreemdheid. We hebben net bericht gehad dat het BPA voor deze 2 huizenblokken nog niet ingediend is.De zwaar vervuilde site van de Forges moet gesaneerd worden-die in dit BPA als park, en wat sociale woningen moet worden-, maar er is niemand waarop ze die kosten kunnen verhalen.
Dus de initiele hoop dat dit huizenblok effectief kan blijven staan is weeral op zijn minst "uitgesteld"en dit dan met de wetenschap dat de BPA's in 2008 moeten afgerond zijn.
Nu de grap, die site is het straat oversteken, dus 8m van hier. Het bodemattest van de grond waarop dit huisje staat zegt dat er geen vuiltje aan de lucht-althans niet in de grond is.
Oud 20 juni 2003, 08:57   #33
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Darwin ,ik hoor de liberalen, en kapitalisten van dit Forum al afkomen:
"Ja maar, dan waren die woningen in de jaren 60 en 70 Veel te goedkoop"

Als men een heel stuk minder kieskeurig is qua woonplaats kan men nog wel een woning vinden van 40 000 eu.Ergens midden in niemandsland, waar geen villa te bespeuren is.Op vervuilde grond en illegaal gebouwd.

Bedoel je zoiets als deze fiere burcht Maddox?

Gelegen te Eigenbrakel en te koop voor 30.000 EUR.

http://www.immoweb.be/NL/Buy.Estate.cfm?IdBien=268114
Oud 20 juni 2003, 08:59   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'k heb 2 keer moeten kijken, maar ik dacht eerst dat het een slecht geschilderde transformatorcabine was van elektrabel.

Ik vrees dat Darwin hier een koopje heeft gevonden. De grond is meer waard.
Oud 16 juli 2003, 05:56   #35
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

Door de huur meer te belasten, of de huur meer te reglementeren, zal de eigenaar netto minder overhouden. De huurprijs zal stijgen, want eigenaars zullen verkopen omdat het niet genoeg meer opbrengt en het aanbod zal verminderen, waardoor de prijs stijgt.
Christian Floru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2003, 06:39   #36
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

De prijs van woningen gaan vergelijken met het indexcijfer van de consumptieprijzen is fout: bouwkosten worden veeleer bepaald door de loonkosten en de overheidsreglementeringen. De kost hiervan is veel meer gestegen dan de index.

Gemiddelde prijzen zeggen NIETS over de kwaliteitsverschillen: 50 jaar geleden was iedereen tevreden met een kleiner huis zonder badkamer, centrale verwarming, isolatie, dubbel glas enz.

Wanneer iemand zich niet in de schuld wil steken is dat niet omdat hij niet kan lenen, maar omdat hij niet wil. Dit heeft met karakter te maken en niet met reglementeringen.

Wie twee scheve handen heeft zal uiteraard alles moeten laten uitvoeren. Dat is niet de schuld van de maatschappij, wel van zichzelf.

En wanneer het wenselijke niet te betalen blijkt zijn er drie mogelijkheden: meer verdienen of minder uitgeven of zich met minder tevreden stellen.

Ik sta toch versteld van de voorstellen op deze site om de eigen onkunde af te wentelen op de gemeenschap: door meer sociale woningen te vragen, meer te verkavelen, nog meer reglementen in te voeren tot het invoeren van het communisme of zelfs de feodaliteit via cijnspacht.
Oud 16 juli 2003, 09:33   #37
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christian Floru
De prijs van woningen gaan vergelijken met het indexcijfer van de consumptieprijzen is fout: bouwkosten worden veeleer bepaald door de loonkosten en de overheidsreglementeringen. De kost hiervan is veel meer gestegen dan de index.

Gemiddelde prijzen zeggen NIETS over de kwaliteitsverschillen: 50 jaar geleden was iedereen tevreden met een kleiner huis zonder badkamer, centrale verwarming, isolatie, dubbel glas enz.

Wanneer iemand zich niet in de schuld wil steken is dat niet omdat hij niet kan lenen, maar omdat hij niet wil. Dit heeft met karakter te maken en niet met reglementeringen.

Wie twee scheve handen heeft zal uiteraard alles moeten laten uitvoeren. Dat is niet de schuld van de maatschappij, wel van zichzelf.

En wanneer het wenselijke niet te betalen blijkt zijn er drie mogelijkheden: meer verdienen of minder uitgeven of zich met minder tevreden stellen.

Ik sta toch versteld van de voorstellen op deze site om de eigen onkunde af te wentelen op de gemeenschap: door meer sociale woningen te vragen, meer te verkavelen, nog meer reglementen in te voeren tot het invoeren van het communisme of zelfs de feodaliteit via cijnspacht.
Over de grond zeg je wijselijk niets. Grondprijzen gaan de laatste jaren tot 20% per jaar omhoog.

De aankoop van grond is al bijna onmogelijk geworden. Vind nog maar eens een bordje met "grond te koop". Twintig jaar geleden stond heel Vlaanderen er nog vol mee. Nu is het een zeldzaamheid geworden.

Zelfs de grond begint onkoopbaar te worden.

En dat heeft niks met gestegen eisen van de mensen te maken.
Oud 16 juli 2003, 10:04   #38
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

En in vergelijking met onze buurlanden geven we veel meer uit aan onze woning/huurkosten...
of zijn we misschien veeleisender?
Oud 16 juli 2003, 10:14   #39
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
En in vergelijking met onze buurlanden geven we veel meer uit aan onze woning/huurkosten...
of zijn we misschien veeleisender?
yep, we willen niet naast moslims wonen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2003, 13:56   #40
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

De grondprijzen zijn inderdaad de laatste 10 jaar zeer sterk gestegen. Dit is niets anders dan een inhaalbeweging: tussen 1978 en 1988 bleven de prijzen gelijk. Op langere termijn, 40 jaar, volgen de grondprijzen gewoon de lonen. Regionaal zijn er natuurlijk verschillen: in de Vlaamse Ruit is de stijging uiteraard groter dan in afgelegen gebieden. Hoge grondprijzen hebben niet alleen nadelen.
Hoe groter het aandeel van de grondprijs in de eigendom, hoe beter. Alleen dan is het de moeite waard geld te steken in kwaliteit en renovatie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be