Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2006, 10:54   #261
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik haalde feiten aan.
En zei dat Wallonië GEEN beschutte werkplaats is.

Laatst gewijzigd door luc broes : 3 februari 2006 om 10:55.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 12:09   #262
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik haalde feiten aan.
En zei dat Wallonië GEEN beschutte werkplaats is.
En uw oplossing is de burgers verder te verdelen, het land te splitsen en Brussel te grabbel te gooien ?
Dan hou ik het toch liever bij dat elke burger in dit land zijn verantwoordelijkheid zou opnemen.
Dat de Walen zouden streven naar meer werk om minder afhankelijk te zijn van de Vlaamse transfers en dat de Vlamingen naar minder egoïsme en Vlaams-nationalisme zouden streven om samen te werken aan een gezonde samenleving tussen alle Belgen.
Lijkt me minder moeilijk en op termijn rendabeler dan uw oplossing van het Waalse probleem door alles en iedereen te willen scheiden.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 februari 2006 om 12:12.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 12:11   #263
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
En uw oplossing is de burgers verder te verdelen, het land te splitsen en Brussel te grabbel te gooien ?
Dan hou ik het toch liever bij dat elke burger in dit land zijn verantwoordelijkheid zou opnemen.
Dat de Walen zouden streven naar meer werk om minder afhankelijk te zijn van de Vlaamse transfers en dat de Vlamingen naar minder egoïsme en Vlaams-nationalisme zouden streven om samen te werken aan een gezonde samenleving tussen alle Belgen.
Lijkt me minder moeilijk en op termijn rendabeler dan uw oplossing van het Waalse probleem.
De Vlamingen die al jaren dit land overeind houden mogen niet zo egoïstisch zijn. Maar labyrintje toch!
Toch een hele prestasie dat je vaststelt dat er een Waals probleem is. Ben jij nu ook al onverdraagzaam?
Voor de rest:Vrome vruchteloze wensen. Zelfs de metallo's van het ABVV zien het niet meer zitten om samen te werken.

Laatst gewijzigd door luc broes : 3 februari 2006 om 12:19.
Oud 3 februari 2006, 14:44   #264
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlamingen die al jaren dit land overeind houden mogen niet zo egoïstisch zijn. Maar labyrintje toch!
Toch een hele prestasie dat je vaststelt dat er een Waals probleem is. Ben jij nu ook al onverdraagzaam?
Voor de rest:Vrome vruchteloze wensen. Zelfs de metallo's van het ABVV zien het niet meer zitten om samen te werken.
Zeg Lucske, heb ik ergens ontkend dat er een te grote werkloosheid is in Wallonië. Neen toch ? Dat er nutteloze uitgaven gebeuren in gans het land ? Alles kan inderdaad beter mits wat goede wil, wat meer verantwoordelijkheid en minder hebzucht.

En voor de rest..... werk maar naarstig verder opdat de wensen voor een gezonde welvarende vredelievende samenleving vruchteloos zouden blijven. Zijn de metallo's uw laatste aanwinst ? The diehard sossen ...... samen zullen we het land en de regering wel plat krijgen, zo zijn we tenminste zeker van onze job en ons pensioen. Die logica ontgaat me.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 februari 2006 om 14:44.
Oud 3 februari 2006, 15:08   #265
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Zeg Lucske, heb ik ergens ontkend dat er een te grote werkloosheid is in Wallonië. Neen toch ? Dat er nutteloze uitgaven gebeuren in gans het land ? Alles kan inderdaad beter mits wat goede wil, wat meer verantwoordelijkheid en minder hebzucht.

2) En voor de rest..... werk maar naarstig verder opdat de wensen voor een gezonde welvarende vredelievende samenleving vruchteloos zouden blijven. Zijn de metallo's uw laatste aanwinst ? The diehard sossen ...... samen zullen we het land en de regering wel plat krijgen, zo zijn we tenminste zeker van onze job en ons pensioen. Die logica ontgaat me.
1) Neen meiske dat ontken je niet, maar je ziet blijkbaar niet wat de reden is van die grote werkloosheid, en daardoor ook niet het redmiddel.
De reden is dat door onze transfers de Walen denken dat alles in orde is. Geen werk, één jaar of 10 jaar? Geen probleem, de staat (Vlaanderen) betaalt. Of we werken wat bij de administratie, met dubbel zoveel als in Vlaanderen, het maakt niet uit: de staat betaalt. En die mensen stemmen PS die dat in stand houdt en aldus almachtig is en blijft. En dus geen veranderingen wil.
Redmiddel: verplicht (langzaam) terugschroeven van de transfers.
2) En ja, wij werken naarstig verder voor een gezonde welvarende vredelievende samenleving. Liever dan verenigd te verdrinken.
De metallo's zijn niet 'mijn' laatste aanwinst. Na de splitsing bij het Rode Kruis (verspilzucht bij de Franstaligen: 14 miljoen schuld) wel het zoveelste bewijs dat stilaan alle Vlamingen en zelfs een aantal Franstaligen denken dat elk beter zijn eigen potje kookt naar eigen goeddunken en meteigen finantieele verantwoordelijkheid.
Oud 3 februari 2006, 15:28   #266
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=luc broes;1532347]
Citaat:
1) Neen meiske dat ontken je niet, maar je ziet blijkbaar niet wat de reden is van die grote werkloosheid, en daardoor ook niet het redmiddel.
De reden is dat door onze transfers de Walen denken dat alles in orde is. Geen werk, één jaar of 10 jaar? Geen probleem, de staat (Vlaanderen) betaalt. Of we werken wat bij de administratie, met dubbel zoveel als in Vlaanderen, het maakt niet uit: de staat betaalt. En die mensen stemmen PS die dat in stand houdt en aldus almachtig is en blijft. En dus geen veranderingen wil.
Redmiddel: verplicht (langzaam) terugschroeven van de transfers.
Dat hebben ze ondertussen wel begrepen hoor...... daarom willen ze veel contracten binnenhalen die hun werklozen werk moeten verschaffen, maar dan pruttelt de Vlaamse regering daar weer tegen omdat zij zo minder inkomsten zouden hebben. Vlamingen willen geen transfers maar blijkbaar wensen ze ook geen economische concurrentie van Wallonië want er is blijkbaar te weinig werk voor iedereen.

Citaat:
2) En ja, wij werken naarstig verder voor een gezonde welvarende vredelievende samenleving. Liever dan verenigd te verdrinken.
Als de zeespiegel stijgt door het broeikaseffect zult u vlugger verdrinken dan de Walen......dat is de realiteit. Hun land zal niet zo vlug overspoeld worden door water en dichtslibbende wegen. In plaats van muren onder de vorm van hoogbouw te zetten langsheen de Belgische kust zou u beter een boei voor uw pensioen bouwen daar in ons groene land op de heuvels. Nuttig voor u en goed voor de werkgelegenheid ginder. Vlaanderen is vol mijnheer Broes. Vol o.a. met tweede verblijven die praktisch onbewoond zijn voor een groot deel van het jaar. En dat is eigenlijk geen mooi gezicht, noch figuurlijk noch letterlijk.
U denkt werkelijk alleen op korte termijn.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 februari 2006 om 15:32.
Oud 3 februari 2006, 15:51   #267
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Dat hebben ze ondertussen wel begrepen hoor...... daarom willen ze veel contracten binnenhalen die hun werklozen werk moeten verschaffen, maar dan pruttelt de Vlaamse regering daar weer tegen omdat zij zo minder inkomsten zouden hebben. Vlamingen willen geen transfers maar blijkbaar wensen ze ook geen economische concurrentie van Wallonië want er is blijkbaar te weinig werk voor iedereen.

2) Als de zeespiegel stijgt door het broeikaseffect zult u vlugger verdrinken dan de Walen......dat is de realiteit. Hun land zal niet zo vlug overspoeld worden door water en dichtslibbende wegen. In plaats van muren onder de vorm van hoogbouw te zetten langsheen de Belgische kust zou u beter een boei voor uw pensioen bouwen daar in ons groene land op de heuvels. Nuttig voor u en goed voor de werkgelegenheid ginder. Vlaanderen is vol mijnheer Broes. Vol o.a. met tweede verblijven die praktisch onbewoond zijn voor een groot deel van het jaar. .
1) Ik zie dat je het begrepen hebt: Er is veel werkloosheid in Wallonië door de schuld van de (transfers van de) Vlamingen.
2) Vlaanderen is vol ik wou ook dat het wat leger was.

Laatst gewijzigd door luc broes : 3 februari 2006 om 16:02.
Oud 3 februari 2006, 15:55   #268
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

[quote=labyrinth;1532370]
Citaat:
Als de zeespiegel stijgt door het broeikaseffect zult u vlugger verdrinken dan de Walen......dat is de realiteit.
Kom bij ons. Wij hebben dijken! Sterker nog: Bij ons heeft u een stem.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 17:53   #269
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

[quote=Hertog van Gelre;1532408]
Citaat:
Kom bij ons. Wij hebben dijken! Sterker nog: Bij ons heeft u een stem.
En wat blijkt ?
een half millenium dijken bouwen blijkt niet meer dan een gigantische vergissing te zijn geweest.
Alle natuurlijke weerstand tegen het water is verdwenen.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 18:42   #270
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

[quote=PelgrimForever;1532601]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

En wat blijkt ?
een half millenium dijken bouwen blijkt niet meer dan een gigantische vergissing te zijn geweest.
Alle natuurlijke weerstand tegen het water is verdwenen.
Als we vechten tegen het water vechten we niet tegen elkaar (!)

En die 'vergissing' zie ik niet zo. Ook het verdwijnen van de natuurlijke weerstand is mij niets over bekend. En ik zou het toch echt als één van de eersten moeten weten.

Op het moment dat de Nederlanden herenigen behoren communautaire problemen tot het verleden; We maken Ancioux Minister-President, hervormen en decentraliseren het staatsbestuur en het frans krijgt dezelfde status als het fries.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 19:48   #271
luc broes

Standaard

[quote=Hertog van Gelre;1532693]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht

Als we vechten tegen het water vechten we niet tegen elkaar (!)

En die 'vergissing' zie ik niet zo. Ook het verdwijnen van de natuurlijke weerstand is mij niets over bekend. En ik zou het toch echt als één van de eersten moeten weten.

Op het moment dat de Nederlanden herenigen behoren communautaire problemen tot het verleden; We maken Anciaux Minister-President, hervormen en decentraliseren het staatsbestuur en het frans krijgt dezelfde status als het fries.
Alles wat je wil maar geen Anciaux!
Oud 3 februari 2006, 20:00   #272
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik dacht dat we Anciaux aan Wallonië zouden schenken ?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 21:12   #273
luc broes

Standaard

Prima voor ons, maar wat zal hij ginder uitrichten. Wellicht moeten we dan de transfers verhogen om het ergste te voorkomen;
Oud 3 februari 2006, 21:50   #274
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
1) Ik zie dat je het begrepen hebt: Er is veel werkloosheid in Wallonië door de schuld van de (transfers van de) Vlamingen.
2) Vlaanderen is vol ik wou ook dat het wat leger was.
Geen zorgen. Flahaut als MinDef is al druk doende om het Leger leger te maken. Het is een begin.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 21:55   #275
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=luc broes;1532808]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Alles wat je wil maar geen Anciaux!
Toen George H.W. Bush president van de VS was, had hij als VP een zekere Dan Quayle. Als VP was de man een absolute miskleun. Er ging toen het gerucht dat als Bush tijdens zijn ambtperiode zou overlijden, de beveiliging van Quayle opdracht had hem neer te schieten om te voorkomen dat hij Bush opvolgde. Ik vermoed dat voor Ansiaux gelijkaardige maatregelen gelden voor het geval hij ooit aan een belangrijke bewindsfunctie toekomt.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 21:55   #276
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Prima voor ons, maar wat zal hij ginder uitrichten. Wellicht moeten we dan de transfers verhogen om het ergste te voorkomen;
Bent u nu bezorgd om uw landgenoten of is het weeral om uw centen ?
Oud 3 februari 2006, 21:58   #277
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik dacht dat we Anciaux aan Wallonië zouden schenken ?
Ah non...... merci, pas d'Ancioux chez nous, nous nous aimons Brel et le plat pays.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 februari 2006 om 21:59.
Oud 3 februari 2006, 22:02   #278
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Geen zorgen. Flahaut als MinDef is al druk doende om het Leger leger te maken. Het is een begin.
Inderdaad, kwantiteit vervangen door kwaliteit.
Oud 3 februari 2006, 22:03   #279
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ah non...... merci, pas d'Ancioux chez nous, nous nous aimons Brel et le plat pays.
toet toet... Anciaux gaat ge krijgen. Heel het koningshuis ook, tezamen met die honderdduizenden migranten die hier snel nog de belze nationaliteit hebben gekregen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 22:20   #280
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
toet toet... Anciaux gaat ge krijgen. Heel het koningshuis ook, tezamen met die honderdduizenden migranten die hier snel nog de belze nationaliteit hebben gekregen.
Goed, we weten nu tenminste wie u buiten Klein-Vlaanderen wilt

1. Anciaux ( nochtans Vlaamsgezinde cultuurgod )
2. Het stormy-achtige koningshuis
3. Honderdduizenden Belgische migranten die uw zicht vertroebelen
4. De Walen die uw geld opsoeperen
5. De Islamieten die uw kerken bestormen
6. De homo's die naar uw zonen lonken

Ben ik iemand vergeten ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 februari 2006 om 22:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be