Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2006, 19:40   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Geen zin om bub-voorzitter te worden
Nope.
Ik pas niet in partijstructuren.
Ik kan mij niet plooien naar partijtucht.
Oud 10 februari 2006, 19:44   #22
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Nope.
Ik pas niet in partijstructuren.
Ik kan mij niet plooien naar partijtucht.
maar dan ben jij de plooier en niet de plooiende

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 19:50   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen zin om bub-voorzitter te worden en die partij uit de belachelijkheid te halen?Eindelijk een belgicist met cojones.
Het is zelfs niet nodig. De B.U.B. zegt niets anders. Alleen willen jullie het maar niet begrijpen. Misschien snappen jullie nu eigenlijk waarom wij eigenlijk de enige echte flaminganten zijn. Ik bedoel de oorspronkelijke die droomden van een tweetalig unitair België (hoewel wij dat puur persoonlijk zien en niet territoriaal).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 19:59   #24
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is zelfs niet nodig. De B.U.B. zegt niets anders. Alleen willen jullie het maar niet begrijpen. Misschien snappen jullie nu eigenlijk waarom wij eigenlijk de enige echte flaminganten zijn. Ik bedoel de oorspronkelijke die droomden van een tweetalig unitair België (hoewel wij dat puur persoonlijk zien en niet territoriaal).
wat ik begrijp is dat in belgique nooit plaats zal zijn voor Uw modelletje. De franstaligen hebben de meerderheid altijd veracht en als een melkkoe behandelt.
De gehele misstoestanden zijn terug te voeren op halfslachtige en egoïstische beslissingen franstaliger zijde. en dat begon al bij het afschaffen van democratisch verkozen partijen bij het begin van belgique, omdat het nietr in het fransklijonne kraam paste. De grootsheid van belgique die U zo graag aanspreekt werd/wordt vooral gedragen door de belges van boven de taalgrens.
Kaart de arrogante houding en verspilzucht van onze landgenoten aan ipv te mekkeren over pietluttigheden zoals een v of een b bij nationale zenders. Trop is teveel en teveel is trop om het in Uw lievelingsnederlandais te zeggen.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 februari 2006 om 20:01.
Oud 10 februari 2006, 20:00   #25
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hans, dit hoeft niet hoor. Staaf heeft al aangegeven geen voorzitter te willen worden, dus je baantje is al veilig.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 20:05   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar dan ben jij de plooier en niet de plooiende

un saludo
Ik haat autoriteit, zowel om uit te oefenen als te ondergaan.
Ik zeg graag ongebonden mijn gedacht, zonder rekening te moeten houden met partij-gevoeligheden. Een rol als Dedecker ligt me niet.
Ik beoog totale vrijheid. Pro-BuB als het kan, tégen BuB als het moet.
Je mag gerust BuB vervangen door om het even welke andere partij waar ik sympathie voor heb.
Oud 10 februari 2006, 20:06   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klauwaert Bekijk bericht
De verfransing begint al op dit forum, of wie gebruikt er hier voor zijn plaatsnaam de twee talen.

Als u een echte belgicist was, zou u het er nog in het Duits bijzetten...
Antwerpen is toevallig net hetzelfde in het Duits en er staat wel degelijk België/Belgique/Belgien.

Laatst gewijzigd door Kim : 10 februari 2006 om 20:06.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 20:07   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hoop dat ik dat verkeerd begrepen heb.

un saludo
Hangt ervan af hoe je het interpreteert. Ik ben absoluut TEGEN een uitbreiding van Brussel en net daarom vind ik het zo belangrijk.
Oud 10 februari 2006, 20:13   #29
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hangt ervan af hoe je het interpreteert. Ik ben absoluut TEGEN een uitbreiding van Brussel en net daarom vind ik het zo belangrijk.
er is toch nog hoop in de wereld van de belgicisten

un saludo
Oud 11 februari 2006, 10:20   #30
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je tegen een uitbreiding van Brussel bent, dan moet je ook voor de afschaffing vd faciliteiten zijn.
Leg dat eens voor aan je mede afzeikers van B-plus.
Oud 11 februari 2006, 10:24   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klauwaert
Als u een echte belgicist was, zou u het er nog in het Duits bijzetten...
Wat is me dat voor baarlijke nonsens?
Gij wilt de Belgicisten zeker het odium van collaborateur bezorgen?
Ikzelf bén Belgicist maar spreek geen woord Mofrikaans.
Ik lees het ook niet wegens hun belachelijke gewoonte om voor elk substantief een hoofdletter te gebruiken.
Welke normale lezer kan daaruit op den duur wijs geraken?
Oud 11 februari 2006, 11:16   #32
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Als je tegen een uitbreiding van Brussel bent, dan moet je ook voor de afschaffing vd faciliteiten zijn.
Leg dat eens voor aan je mede afzeikers van B-plus.
Ik ben niet tegen de faciliteiten, die zijn er in de jaren '70 gekomen en als bepaalde Vlaams-nationale partijen toen hadden meegewerkt, zouden deze slechts tijdelijk zijn geweest (max.10 �* 20 jaar).

Tegen een uitbreiding van Brussel zijn impliceert niet dat je tegen de faciliteiten bent.

Van beleefdheid heeft u overigens ook niet veel kaas gegeten he (mede-afzeikers van B-Plus).
Oud 11 februari 2006, 16:26   #33
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Jullie zijn allemaal goeie mensen, met het hart op de juiste plaats. Maar de discussies hier gaan uiteindelijk helemaal nergens over en leiden nergens toe.

Vandaar dus mijn stelling, doe iets nuttigs met jullie tijd en sluit dit forum!

Brussel is een te grote/sterke stad om niet z'n eigen land eromheen te hebben. Belgie zal daarom altijd Belgie blijven. D'r is helemaal niks mis met verfransing, dus accepteer nou gewoon hoe het zit en maak er het beste van.
Heel juist..... maar hoe gaan ze dan hun tijd doorbrengen ? En hoe gaat het VB dan ronselen ? En hoe gaan ze dan hun zetels behouden ?
U wilt toch niet dat al die hardwerkende internauten opeens 'profiteurs' zouden worden ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 19:21   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De B.U.B. zegt niets anders. [...] Misschien snappen jullie nu eigenlijk waarom wij eigenlijk de enige echte flaminganten zijn.
Wat is de stellingname van BUB dan in verband met de verfransing van de Rand rond Brussel?
Steunt BUB de rondzendbrief Peeters? Steunt BUB de maatregel van minister Keulen ivm huisvesting? Staat BUB achter de splitsing van van BHV? Wil BUB de faciliteiten afschaffen? Is BUB ook tegen de erkenning van de Franstaligen in de Rand als regionale minderheid?
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 08:02   #35
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen de faciliteiten, die zijn er in de jaren '70 gekomen
Sorry, vanaf 1963
Citaat:
en als bepaalde Vlaams-nationale partijen toen hadden meegewerkt, zouden deze slechts tijdelijk zijn geweest (max.10 �* 20 jaar).
Welintegendeel, in 1988 werden ze gebetonneerd (een tweederde meerderheid nodig op federaal niveau en een meerderheid per taalgroep) met de hulp vd Volksunie.
Oud 12 februari 2006, 09:45   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Welintegendeel, in 1988 werden ze gebetonneerd (een tweederde meerderheid nodig op federaal niveau en een meerderheid per taalgroep) met de hulp vd Volksunie.
Ik heb het niet over de VU.
Oud 12 februari 2006, 13:43   #37
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Heel juist..... maar hoe gaan ze dan hun tijd doorbrengen ? En hoe gaat het VB dan ronselen ? En hoe gaan ze dan hun zetels behouden ?
U wilt toch niet dat al die hardwerkende internauten opeens 'profiteurs' zouden worden ?
Hoe gaat Labyrinth haar tijd dan doorbrengen? Een CPAS-uitkering en forumlid zijn gaat overigens heel goed samen. Nietwaar Labyrinth?
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 15:11   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De vraag is of je de verfransing wel van overheidswege moeten stoppen, laat mensen wonen waar ze willen en de taal spreken die ze willen, en op basis van tienjaarlijkse taaltellingen beslis je of een gemeente tweetalig is of niet. Men is altijd zo voor persoonlijke vrijheid en keuze, maar in België is de taalkwestie meer gereglementeerd dan de economie in Noord-Korea.
Een wereldstad als Brussel heeft een rand nodig, en uitbreiding daarvan is niet meer dan natuurlijk, en we weten allemaal dat de rand wel degelijk, zoals de naam al zegt, de facto een deel van Brussel is, waar de meerderheid van de bevolking Brusselaars zijn, en we weten allemaal dat de verfransing toeneemt, omzendbrieven of geen omzendbrieven. We weten ook allemaal dat oorspronkelijke Brusselaars voor het grootste deel Vlamingen van oorsprong zijn die zich vrijwillig verfranst hebben, en daarna vervoegd werden door een meerderheid buitenlanders die eveneens op het Frans overschakelden. Elke stad heeft een demografische dynamiek, zo ook Brussel, en het enige dat de overheid kan doen is Vlamingen goed Frans leren, want dat hebben ze nodig als ze in Brussel willen leven, en Franstaligen goed Nederlands, want dat hebben ze ook nodig als ze een goede job willen in Brussel of omgeving. En net op dat punt faalt de overheid... Ik heb ook kritiek op sommige Vlamingen die zich recent in Brussel vestigden. In plaats van zich te integreren in de Brusselse Frans-Vlaams-Arabisch en wat weet ik nog allemaal mengelmoes (waar ook de echte Brusselse Vlamingen deel van uitmaken, en zo zijn er nog heel veel, de meeste zijn tweetalig zoals burgemeester Tielemans) isoleren ze zich en vormen hun eigen groepjes, hebben hun eigen café's, en ga zo maar door, en weigeren Frans te spreken, wat toch de algemene omgangstaal is in Brussel vermits 90% het spreekt. Veelal zijn het Mechelaars/Brabanders/Antwerpenaars, terwijl West-Vlamingen, Limburgers die van veel verder komen en migranten bvb. uit Gent of Antwerpen zich wel gemakkelijk integreren in Brussel. (wat niet hetzlfde is als franstalig worden, wel tweetalig)

Maar niet alles is negatief: de meeste Franstaligen zenden hun kinderen naar Nederlandstalige scholen, en die kinderen worden zo volstrekt tweetalig, terwijl ook de Vlaamse leerlingen zo verplicht worden goed Frans te kennen vermits de meerderheid van hun kameraadjes Frans spreekt. Men kan zeggen dat deze evolutie plaatsvindt ONDANKS de overheid, die Vlamingen en Franstaligen zoveel mogelijk een apartheidsregime probeerde op te leggen.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 februari 2006 om 15:22.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 16:07   #39
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Hoe gaat Labyrinth haar tijd dan doorbrengen? Een CPAS-uitkering en forumlid zijn gaat overigens heel goed samen. Nietwaar Labyrinth?

Wanneer gaat u nu eindelijk eens toegeven dat u fouten maakt en vol vooroordelen zit ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 18:24   #40
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De vraag is of je de verfransing [...]
Grappig, communisten die opkomen voor rijke eurocraten en Franstaligen die zich in de rand vestigen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be