![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope.
Ik pas niet in partijstructuren. Ik kan mij niet plooien naar partijtucht.
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Het is zelfs niet nodig. De B.U.B. zegt niets anders. Alleen willen jullie het maar niet begrijpen. Misschien snappen jullie nu eigenlijk waarom wij eigenlijk de enige echte flaminganten zijn. Ik bedoel de oorspronkelijke die droomden van een tweetalig unitair België (hoewel wij dat puur persoonlijk zien en niet territoriaal).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De gehele misstoestanden zijn terug te voeren op halfslachtige en egoïstische beslissingen franstaliger zijde. en dat begon al bij het afschaffen van democratisch verkozen partijen bij het begin van belgique, omdat het nietr in het fransklijonne kraam paste. De grootsheid van belgique die U zo graag aanspreekt werd/wordt vooral gedragen door de belges van boven de taalgrens. Kaart de arrogante houding en verspilzucht van onze landgenoten aan ipv te mekkeren over pietluttigheden zoals een v of een b bij nationale zenders. Trop is teveel en teveel is trop om het in Uw lievelingsnederlandais te zeggen.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 februari 2006 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg graag ongebonden mijn gedacht, zonder rekening te moeten houden met partij-gevoeligheden. Een rol als Dedecker ligt me niet. Ik beoog totale vrijheid. Pro-BuB als het kan, tégen BuB als het moet. Je mag gerust BuB vervangen door om het even welke andere partij waar ik sympathie voor heb. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen is toevallig net hetzelfde in het Duits en er staat wel degelijk België/Belgique/Belgien.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 10 februari 2006 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt ervan af hoe je het interpreteert. Ik ben absoluut TEGEN een uitbreiding van Brussel en net daarom vind ik het zo belangrijk.
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Leg dat eens voor aan je mede afzeikers van B-plus.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij wilt de Belgicisten zeker het odium van collaborateur bezorgen? Ikzelf bén Belgicist maar spreek geen woord Mofrikaans. Ik lees het ook niet wegens hun belachelijke gewoonte om voor elk substantief een hoofdletter te gebruiken. Welke normale lezer kan daaruit op den duur wijs geraken? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen een uitbreiding van Brussel zijn impliceert niet dat je tegen de faciliteiten bent. Van beleefdheid heeft u overigens ook niet veel kaas gegeten he (mede-afzeikers van B-Plus). ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U wilt toch niet dat al die hardwerkende internauten opeens 'profiteurs' zouden worden ? ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steunt BUB de rondzendbrief Peeters? Steunt BUB de maatregel van minister Keulen ivm huisvesting? Staat BUB achter de splitsing van van BHV? Wil BUB de faciliteiten afschaffen? Is BUB ook tegen de erkenning van de Franstaligen in de Rand als regionale minderheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet over de VU.
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe gaat Labyrinth haar tijd dan doorbrengen? Een CPAS-uitkering en forumlid zijn gaat overigens heel goed samen. Nietwaar Labyrinth?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is of je de verfransing wel van overheidswege moeten stoppen, laat mensen wonen waar ze willen en de taal spreken die ze willen, en op basis van tienjaarlijkse taaltellingen beslis je of een gemeente tweetalig is of niet. Men is altijd zo voor persoonlijke vrijheid en keuze, maar in België is de taalkwestie meer gereglementeerd dan de economie in Noord-Korea.
Een wereldstad als Brussel heeft een rand nodig, en uitbreiding daarvan is niet meer dan natuurlijk, en we weten allemaal dat de rand wel degelijk, zoals de naam al zegt, de facto een deel van Brussel is, waar de meerderheid van de bevolking Brusselaars zijn, en we weten allemaal dat de verfransing toeneemt, omzendbrieven of geen omzendbrieven. We weten ook allemaal dat oorspronkelijke Brusselaars voor het grootste deel Vlamingen van oorsprong zijn die zich vrijwillig verfranst hebben, en daarna vervoegd werden door een meerderheid buitenlanders die eveneens op het Frans overschakelden. Elke stad heeft een demografische dynamiek, zo ook Brussel, en het enige dat de overheid kan doen is Vlamingen goed Frans leren, want dat hebben ze nodig als ze in Brussel willen leven, en Franstaligen goed Nederlands, want dat hebben ze ook nodig als ze een goede job willen in Brussel of omgeving. En net op dat punt faalt de overheid... Ik heb ook kritiek op sommige Vlamingen die zich recent in Brussel vestigden. In plaats van zich te integreren in de Brusselse Frans-Vlaams-Arabisch en wat weet ik nog allemaal mengelmoes (waar ook de echte Brusselse Vlamingen deel van uitmaken, en zo zijn er nog heel veel, de meeste zijn tweetalig zoals burgemeester Tielemans) isoleren ze zich en vormen hun eigen groepjes, hebben hun eigen café's, en ga zo maar door, en weigeren Frans te spreken, wat toch de algemene omgangstaal is in Brussel vermits 90% het spreekt. Veelal zijn het Mechelaars/Brabanders/Antwerpenaars, terwijl West-Vlamingen, Limburgers die van veel verder komen en migranten bvb. uit Gent of Antwerpen zich wel gemakkelijk integreren in Brussel. (wat niet hetzlfde is als franstalig worden, wel tweetalig) Maar niet alles is negatief: de meeste Franstaligen zenden hun kinderen naar Nederlandstalige scholen, en die kinderen worden zo volstrekt tweetalig, terwijl ook de Vlaamse leerlingen zo verplicht worden goed Frans te kennen vermits de meerderheid van hun kameraadjes Frans spreekt. Men kan zeggen dat deze evolutie plaatsvindt ONDANKS de overheid, die Vlamingen en Franstaligen zoveel mogelijk een apartheidsregime probeerde op te leggen. Laatst gewijzigd door tomm : 12 februari 2006 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer gaat u nu eindelijk eens toegeven dat u fouten maakt en vol vooroordelen zit ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |