![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Schavuit : 10 februari 2006 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Leg eens uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. De Vlaamse Republiek is een utopie en mijn antwoord is dan ook louter hypothetisch: ik zou het niet zomaar over me heen laten gaan. Ik zou een nieuwe groepering/partij oprichten om terug met Wallonië samen te gaan. Herstellen wat verloren gegaan is. ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 10 februari 2006 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2 een unitair belgique nog meer. 3. ja lekker naar de goede oude tijd kijken ipv naar de toekomst te kijken. Wallonië gaat echte democratie nooit accepteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wij trachten eerst VL te integreren -los van W- in de EU. En nu vertel jij dat de EU ons qua snelheid zal inhalen ??? Amaai. Welke glazen bol heb jij ? Mag ik die eens lenen ? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar de dag is écht niet zover weg meer dat jij wakker wordt in VL (of W ?). Wees (voor)bereid op die dag. En geniet voluit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik ijver niet voor een unitair België. 3. De hereniging van Vlaanderen met Nederland, dat is pas progressief! ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dan is werk aan de winkel, Kim. Want die groepering zal véééééél groter moeten zijn , dan diegene waar je nu lid van bent en die dient om 'iets' samen te houden dat gedoemd is om gesplitst te worden. Begin alvast met de statuten van die nieuwe groepering vast te leggen..............wat nu klaar is, moet je straks niet meer doen!
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik leef niet meer in 1815, maar misschien, ooit, kunnen we beslissen dat we een gemeenschappelijke toekomst hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben een groot voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Want ik wil vooruit !!! En zolang we W aan ons been hebben kan dit uiteraard (cfr. transfers van VL naar W) niet. Ik ben een échte EU'er. En als we als Nederlanders (en hiermee bedoel ik niet de inwoners van Nederland, maar wel de inwoners van de NL-talige Nederlanden) een zo groot mogelijke stem wil hebben in de EU, is het voordeliger om als twee aparte landen te zetelen binnen de EU. Dit levert méér stemmen op dan als één land. Om de één of andere reden is nu de EU-vertegenwoordiging per land zo gedefinieerd dat in dit geval niet 1+1 twee is, maar slechts 1.5 of zo. Dus op Europees vlak (als zetelend lid in de EU) is het beter als twee landen te zetelen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
u zou een partij oprichten om terug met walen (franstaligen) samen te gaan, maar een hereniging van de nederlanden (die nota bene dezelfde taal spreken) ziet u dan niet zitten? Het zou wat organisatie en werk vragen, maar het resultaat zou er wel mogen wezen denk ik (dietsland) Laatst gewijzigd door Schavuit : 10 februari 2006 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Maar jongen toch, get a life... U zet er ver onder. ![]()
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) Een separatistische meerderheid in het Vlaams parlement. Dat kan, als de CD&V radicaliseert, en het confederalisme inruilt voor het separatisme. 2) Een onafhankelijkheidsreferendum in het Vlaams gewest, waar "ja" het haalt. Ik denk dat we op dit ogenblik slechts 30 - 35% zouden halen. Zodra punt 1) gerealiseerd is, moeten we een onafhankelijkheidsreferendum organiseren, wat ook de opiniepeilingen zeggen. We (het seaprtistische kamp) kunnen enkel winnen bij een onafhankelijkheidsreferendum. Er komt dan voor het eerst een debat, enkel over de onafhankelijkheid: "Ja" en "Neen"-affiches, onafhankelijkheidsdebatten op TV, achtergrond en duiding pro en contra. Waarschijnlijk poogt de Belgische staat het referndum te dwarsbomen: een Franstalige Brusselse rechter die in kortgeding de oproepingsbrieven laat in beslag nemen, de federale politie die poogt stembureau's te verzegelen... Dat speelt uiteraard in het voordeel van het separtistische kamp. Als "Ja" het haalt, dan roept het Vlaams parlement de onafhankelijkheid uit. Een deelstaat die een dergelijk democratisch scenario volgt, wordt vrijwel zeker door de EU, VN en individuele landen erkend. En dan vieren we feest. Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 10 februari 2006 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u denkt dat B-Plus slechts 50 leden telt, dan is het erg met u gesteld.