Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2006, 09:00   #1601
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
"ge moet maar gaan werken".

helaas vliegen de jobs niet rond je oren, en tijd om te solliciteren heb je ook niet met 50 urenweken.

Je blijft dus arm, je raakt niet meer aan werk eens je in dit systeem zit, en je kunt zelfs je kinderen niet meer opvoeden want die zie je niet eens meer.
Een ideaal systeem dus om generatiearmoede in de hand te werken. Ouders moeten hun kinderen verwaarlozen, kunnen er niet meer op toe zien dat ze naar school gaan, huiswerk maken en leren. Hebben het door tijdgebrek niet in de gaten als hun opgroeiend kind in de nesten zit.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 09:23   #1602
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Een ideaal systeem dus om generatiearmoede in de hand te werken. Ouders moeten hun kinderen verwaarlozen, kunnen er niet meer op toe zien dat ze naar school gaan, huiswerk maken en leren. Hebben het door tijdgebrek niet in de gaten als hun opgroeiend kind in de nesten zit.

Cynicus krijgt daar wilde orgasmes van
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 15:04   #1603
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Cynicus krijgt daar wilde orgasmes van
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 15:25   #1604
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
"ge moet maar gaan werken".

helaas vliegen de jobs niet rond je oren, en tijd om te solliciteren heb je ook niet met 50 urenweken.

Je blijft dus arm, je raakt niet meer aan werk eens je in dit systeem zit, en je kunt zelfs je kinderen niet meer opvoeden want die zie je niet eens meer.
Wat armen vooral niet zouden mogen doen is werken...
Dat kan nooit goed zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 20:14   #1605
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ettore Bekijk bericht
Vandaag stond maar weer eens in de krant dat bedrijven niet 1 man/vrouw vinden tegenwoordig met normale technische vaardigheden die bereid is te werken!
Niet 1 op een gans land!
Een gewone draaier voor een draaibank dus die kunde heeft van alluminium en ook nog eens kan programeren. Niet 1 !
Zijn splinternieuwe draaibank staat daar al maanden stof te pakken.

Zit daar ons probleem niet een beetje?
Dat niet 1 van ons allen zich nog wil ontfermen over een technische job en ze allen persé op den bureau willen werken.

Sommigen noemen zulke jobke's hooghartig een "hobby" maar er is dus wel niemand die zulke hobby in zijn knuisten heeft om te doen!
Misschien is het dan toch geen hobby?

Kijk maar eens in de gazet, je krijgt er een gratis woonst bij zelfs!
Indien werkbekwame uitkeringstrekkers alleen nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, dan zouden technische jobs met een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro per uur plotseling een stuk aantrekkelijker worden, en zou de overheid minder geld moeten uitgeven aan passieve sociale uitkeringen, waardoor er ruimte zou vrijkomen om de belastingen voor de brave werkende middenklasse wat te verlagen, zodat de mensen wat meer zouden overhouden van hun brutoloon.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 11:07   #1606
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Wat armen vooral niet zouden mogen doen is werken...
Dat kan nooit goed zijn...
Inderdaad omdat vaak de sociale status en de financiën er niet op vooruit gaan.... Kwestie is niet dat het stempelgeld te hoog is, kwestie is dat de lonen te laag zijn. Dan heb ik het hier wel over de onderwaardering van de gewone arbeider he.
Oud 12 februari 2006, 12:12   #1607
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Inderdaad omdat vaak de sociale status en de financiën er niet op vooruit gaan.... Kwestie is niet dat het stempelgeld te hoog is, kwestie is dat de lonen te laag zijn. Dan heb ik het hier wel over de onderwaardering van de gewone arbeider he.
De lonen zijn helemaal niet te laag, er blijft er netto te weinig van over omdat er oa het stempelgeld mee moet gefinancierd worden
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 12:16   #1608
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

Volledig akkoord de lonen zijn TE laag .

Uurlonen van 5euro per uur als zijnde ENIGE inkomen bestaat al en deed ik +- 6 jaar voorhéén met pwa systeem waar VROUWEN meer rechten hebben en mannen niet .

ONDER BETALING en uitbuiting bestaat overal vooral in groot steden zoals Antwerpen .

Vrouwen bijvoorbeeld hebben geen hoog loon in sommige sectoren maar worden onder gewaardeerd zoals ik persoonlijk DAT is bemerkbaar als men huis personeel aankijkt als zijnde niet hygiënisch maar een arme stinkende man/vrouw met 2 lagen parfum van de balkan is dan weer wel hygiënisch verantwoord .

HOGE lonen en mensen met HOOG aankijken mogen van mij 50 % van hun loon afstaan voor MEDEburgers & SOCIAAL europa .

Americaanse massa produkties lijken in € even belangrijk te zijn ...belangrijker dan BASIS en belangrijker dan GRONDWET .

Triestig landje dat corrupt handelt met ambtenarij en andere gezeverde corupten .

* " 1 " werkdag diensten cheques ( of PWA ) = MAXIMUM 20 euro den dop 23 euro en DAN kun je AMPER huur en eten betalen ze moesten mensen ontslaan bij die vakbonden .

Laatst gewijzigd door duncan : 12 februari 2006 om 12:18.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 12:23   #1609
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De lonen zijn helemaal niet te laag, er blijft er netto te weinig van over omdat er oa het stempelgeld mee moet gefinancierd worden
Ik kan minder doen met hetzelfde netto.... er wordt toch evenveel van afgehouden als vroeger..... ik kan nog steeds mijn eigen rekening beter maken dan anderen dunkt me..... conclusie, het leven is duurder geworden,loon is ontoereikend geworden. Probeer dat maar eens te ondermijnen.
Oud 12 februari 2006, 12:29   #1610
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Cookie zal niet weten hoeveel zelfs een minimumloon effectief aan de werkgever kost... en denken dat loonkosten niet belangrijk zijn voor een bedrijf...

Men weigert/vergeet steeds zich te fixeren op de (slechte) werking van onze openbare diensten (soms werken de diensten zelfs helemaal niet )...

Uw opmerking ivm de financiering van het stempelgeld is zeer terecht...

Cookie heeft schijnbaar ook geen problemen met het feit dat de werkloosheidsuitkeringen uitbetaald worden door de vakbonden, niettegenstaande ons land, volgens studies, 30% meer ambtenaren heeft dan het Europees gemiddelde (dat op zich al veel te hoog ligt). Als onze ambtenaren zouden zorgen voor de uitkeringen, dan zouden veel ambtenaren toch iets nuttigs kunnen doen...

Maar neen, het feit dat de vakbonden door hun linkse politieke vrienden zomaar cadeaus toegeworpen krijgen, dat vinden ze maar normaal...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 februari 2006 om 12:30.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 12:32   #1611
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Volledig akkoord de lonen zijn TE laag .

Uurlonen van 5euro per uur als zijnde ENIGE inkomen bestaat al en deed ik +- 6 jaar voorhéén met pwa systeem waar VROUWEN meer rechten hebben en mannen niet .

ONDER BETALING en uitbuiting bestaat overal vooral in groot steden zoals Antwerpen .

Vrouwen bijvoorbeeld hebben geen hoog loon in sommige sectoren maar worden onder gewaardeerd zoals ik persoonlijk DAT is bemerkbaar als men huis personeel aankijkt als zijnde niet hygiënisch maar een arme stinkende man/vrouw met 2 lagen parfum van de balkan is dan weer wel hygiënisch verantwoord .

HOGE lonen en mensen met HOOG aankijken mogen van mij 50 % van hun loon afstaan voor MEDEburgers & SOCIAAL europa .

Americaanse massa produkties lijken in € even belangrijk te zijn ...belangrijker dan BASIS en belangrijker dan GRONDWET .

Triestig landje dat corrupt handelt met ambtenarij en andere gezeverde corupten .

* " 1 " werkdag diensten cheques ( of PWA ) = MAXIMUM 20 euro den dop 23 euro en DAN kun je AMPER huur en eten betalen ze moesten mensen ontslaan bij die vakbonden .
tja...Duncan, een hele boterham hé? Ik denk vooral dat de lonen kunstmatig laag gehouden worden, om wat voor idiote reden dan ook (laat ons winstbejag stellen). Elk klein kind zou zo onderhand toch wel door moeten hebben dat de winst van een onderneming puur afhankelijk is van de koopkracht van hun klanten. Een onderneming die haar eigen personeel te weinig betaalt zit m.a.w. rechtstreeks in hun eigen zakken. Weinig zinvol is het ook om buiten de eigen afzetmarkt te gaan produceren, omdat dan de koopkracht van de afzetmarkt daalt. En die vreemde arbeiders kan je natuurlijk vanuit hun standpunt ook bekijken hoor. Als men morgen tegen mij (verhoudingsgewijs) zegt dat ik elders zestig euro per uur kan verdienen, ben ik ook weg hoor...
Oud 12 februari 2006, 12:35   #1612
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Cookie zal niet weten hoeveel zelfs een minimumloon effectief aan de werkgever kost... en denken dat loonkosten niet belangrijk zijn voor een bedrijf...

Men weigert/vergeet steeds zich te fixeren op de (slechte) werking van onze openbare diensten (soms werken de diensten zelfs helemaal niet )...

Uw opmerking ivm de financiering van het stempelgeld is zeer terecht...

Cookie heeft schijnbaar ook geen problemen met het feit dat de werkloosheidsuitkeringen uitbetaald worden door de vakbonden, niettegenstaande ons land, volgens studies, 30% meer ambtenaren heeft dan het Europees gemiddelde (dat op zich al veel te hoog ligt). Als onze ambtenaren zouden zorgen voor de uitkeringen, dan zouden veel ambtenaren toch iets nuttigs kunnen doen...

Maar neen, het feit dat de vakbonden door hun linkse politieke vrienden zomaar cadeaus toegeworpen krijgen, dat vinden ze maar normaal...
Cookie had daar wel een probleem mee toen Cookie werkloos was. Cookie ging daarom naar de hulpkas omdat Cookie ontdekt had dat die zelfs SNELLER werkte dan les syndicats. In verband met die loonkost ben ik me maar al te goed bewust hoeveel IK VERLIES (ik dacht dat ik werkte voor mijn geld, vrijgevige winstnemers zijn trouwens erg karig om niet te zeggen onbestaand), maar IK VERLIES nog steeds evenveel als vroeger, dus daar wringt het schoentje niet.
Oud 12 februari 2006, 12:47   #1613
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die dienstencheque's worden met de dag meer en meer een malafide onderneming.
Hoe lang nog?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 12:49   #1614
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoe lang nog?
Ze zijn niet geldig voor zelfstandigen.... daar wringt het schoentje, maar tja... de interimmaffia zal daar wel voor tussen zitten denk ik.
Oud 12 februari 2006, 14:06   #1615
duncan
Banneling

Standaard

jaja want het is WEL mogenlijk maar dan niet via diensten cheques contract .

Men tekent een papiertje en krijgt even veel ZELFS minder dan pwa cheques dus onder een europees gemiddelde typisch groot stedenlijk administratief vrouwen beleid .

Zelf sinds paar dagen geleden sprak men over de diensten die geboden worden met de diensten cheques aan te passen...bvb ook tuinhulp zou een mogenlijkheid worden voor in de toekomst lol .

Hetzelfde deed men met pwa cheques en ook weer niet ; er is niets mallafide aan diensten cheques of pwa eerder de top managers en administratieve diwcriminaties die groot steden kennen waaronder ook mis communicaties .

Feit dat ik deze week WEER 3 sollicitaties zag paseren zegt genoeg men begrijpt de essentie gewoon NIET .

Logisch ook het zijn ook rijk betaalde mensen die ons leiden en zelf amper sociaal voelend zijn met hun eigen maatschapij ; 3 sollicitaties van mensen rond de leeftheid +- 60 jaar die NIET de juiste mensen vinden ...zal er ni op beteren .

Er was zelfs 1 wijf tussen die me niet terug belde hetgeen haar man erg vond maar ze wilden geen poetsman ...ERG da zen dan mensen die zogezegd iemand nodig hebben jaja.

Interims zen iddd gemafialiseerde vrouwen clubs die feesjes doen mé hun oversten en hun personeel klopt

vdab / rva enz spelen mee zenne in deze verzuurde grijze houding van moderne uitbuiting.

Die zelfstandige waar ik over sprak hadden zelfs een parochie dusja logisch dan dat moderne uitbuiting telt ZEKER in Antwerpen.
Oud 12 februari 2006, 14:07   #1616
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
tja...Duncan, een hele boterham hé? Ik denk vooral dat de lonen kunstmatig laag gehouden worden, om wat voor idiote reden dan ook (laat ons winstbejag stellen). Elk klein kind zou zo onderhand toch wel door moeten hebben dat de winst van een onderneming puur afhankelijk is van de koopkracht van hun klanten. Een onderneming die haar eigen personeel te weinig betaalt zit m.a.w. rechtstreeks in hun eigen zakken. Weinig zinvol is het ook om buiten de eigen afzetmarkt te gaan produceren, omdat dan de koopkracht van de afzetmarkt daalt. En die vreemde arbeiders kan je natuurlijk vanuit hun standpunt ook bekijken hoor. Als men morgen tegen mij (verhoudingsgewijs) zegt dat ik elders zestig euro per uur kan verdienen, ben ik ook weg hoor...

Ze worden inderdaad BEWUST laag gehouden .
Oud 12 februari 2006, 14:11   #1617
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoe lang nog?

Het zen eerder de interim wijven die werk zoeken voor andere wijven en personeel & int gezicht zeggen dat ge zelf werk moet zoeken ....klopt wel en dat weet ik besef ik bla bla moh euhmm IEDEREEN gelijk en als moh wijven werk zoekt voor venten dan ook .

Den bal gaat ni op dat men man onvriendelijk is tegen eigen personeel ; werk volk ...enz .

Komt nog bij dat mijn interim vedior net de enige is die man onvriendelijk is en mannen UITSLUIT zelfs in ARMOEDE bewust duwen .

Tzen Antwerpse kut wijven gelijk de meeste hier int stad :'(
Oud 12 februari 2006, 14:38   #1618
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan minder doen met hetzelfde netto.... er wordt toch evenveel van afgehouden als vroeger..... ik kan nog steeds mijn eigen rekening beter maken dan anderen dunkt me..... conclusie, het leven is duurder geworden,loon is ontoereikend geworden. Probeer dat maar eens te ondermijnen.

me 2 ( volledig akkoord) ik kon vroeger leven nu ni dus ja ni moeilijk dat er onrust is overal en we zen ni alléén .

Jammer dat politiek en media dit niet inzien - verrotte politiekers zeiden vroeger nog op tv fleske water kost even veel in bfrank dan in euro jaja ze mogen ze kussen is NIET waar !

water kost meer dan voordien,gas ; olie ...enz ook en het kleine sommetje dat men kreeg als compensatie dat LEEF loon heet is ONVOLDOENDE anders zou men die niet opvoeren .

Terug naar pap school moeten die nep sociaal politiekers die ons land trachten te besturen .

Ik zit bij geen enkel politiek partij sociaal bedrijf ( tenzij een soort van interim mé sticker beste werk gever 2006 ) brrr ik heb nen hekel aan die leugenachtige wijven en venten jakkes .

* Het leven is WEL duurder dan ten tijde met den belg. frank vraag maar eens aan de gewone man op straat NIET aan afgevaardigde of partijen of academici of universitairen ...mensen mé A1 nee nee gewone man op straat eens mé praten en ze zullen u net hetzelfde zeggen ...leven is DUURDER.
Oud 12 februari 2006, 15:28   #1619
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
me 2 ( volledig akkoord) ik kon vroeger leven nu ni dus ja ni moeilijk dat er onrust is overal en we zen ni alléén .

Jammer dat politiek en media dit niet inzien - verrotte politiekers zeiden vroeger nog op tv fleske water kost even veel in bfrank dan in euro jaja ze mogen ze kussen is NIET waar !

water kost meer dan voordien,gas ; olie ...enz ook en het kleine sommetje dat men kreeg als compensatie dat LEEF loon heet is ONVOLDOENDE anders zou men die niet opvoeren .

Terug naar pap school moeten die nep sociaal politiekers die ons land trachten te besturen .

Ik zit bij geen enkel politiek partij sociaal bedrijf ( tenzij een soort van interim mé sticker beste werk gever 2006 ) brrr ik heb nen hekel aan die leugenachtige wijven en venten jakkes .

* Het leven is WEL duurder dan ten tijde met den belg. frank vraag maar eens aan de gewone man op straat NIET aan afgevaardigde of partijen of academici of universitairen ...mensen mé A1 nee nee gewone man op straat eens mé praten en ze zullen u net hetzelfde zeggen ...leven is DUURDER.
Tja die interimwijven worden dan ook niet geselecteerd op bekwaamheid hé. Nog nooit opgevallen dat het precies modellenbureaus zijn?
Oud 12 februari 2006, 15:44   #1620
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja die interimwijven worden dan ook niet geselecteerd op bekwaamheid hé. Nog nooit opgevallen dat het precies modellenbureaus zijn?
Ja dat is mij al wel opgevallen dermee dat ik het NIET juist vind dat er de meeste nen A1 bezitten en MEER mé hunnen neus in de boeken of pc zitten dan voor de mensen werken en zoeken .

Net zoals dokters/verpleegsters/opvoeders....lopen we allen te snel iederéén voorbij .

Armen worden uitgebuit zoals ik ...ik moet VELE keren per jaar van mijn oor geven omdat men mijn vervoer niet correct wenst te betalen ; Ghanese drugs verslaafde mensen krijgen voorang tegen mij zeggen ze tjah we hebben niemand ...zoekt zelf en zo .

Wat telt is hun % en papier werk vandaar den nieuwe sticker op de deur beste werkgever 2006 ;( zever ja beste werkgever voor goeikoop volk ni EIGEN volk ja zo ist ...brengt meer op .

Goe da ik GEEN tot weinig Antwerpse wijven vetrouw vooral van bepaalde leeftheid en geaardheid .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be