![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn dat u belangstelling hebt voor refdag.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.
Vandaag is het zondag. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Wij beschouwen de zondag als een rustdag, een opdracht van God en een geschenk, waar we dankbaar voor mogen zijn. Om die reden actualiseren we onze site vandaag niet. Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt. Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent. Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
mas'allah voor het reformatorisch dagblad. slm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelijkberechtiging voor iedereen respect voor mekaars fysieke integriteit
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als we volgens u volgens onze instincten moeten leven, waarom dan restricties opleggen? Of waarom geen derde restrictie? De door u genoemde restricties lijken me vrij willekeurig gekozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vind ik een principe dat in al z'n algemeenheid het leven wel een stuk aangenamer kan maken. Je kan het nooit opleggen, anders zou het huichelachtig zijn, maar het blijkt in de praktijk toch ook geen enorme hypotheek op dat heilige dogma van de "individuele vrijheid".
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
wie religieuze verhalen leest en enkel oog heeft voor de historische context waarin ze ontstonden, krijgt volgens mij een vrij eng beeld van die teksten. de kern van een leer is iets dat door de eeuwen heen overeind blijft, om het even hoe veel stod er op de uitdrukkingsvormen is gaan liggen. assalaam alaikum redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Religion ist das Opium des Volkes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we b.v. iedereen gelijkelijk het recht op leven gunnen, dan moeten we per definitie ook iedereen recht op eten toekennen. Schematisch gesproken betekent dat: het voedsel dat ik eet kan niet meer door een ander gegeten worden. Dus moeten we restrictief optreden om ervoor te zorgen dat iedereen aan zijn trekken komt. Als we met twee zijn, en er is één brood, dan is het fair dat we elk slechts een half nemen. Citaat:
Het zijn de enige die mij nuttig lijken op het eerste gezicht. Verzin er gerust andere, en dan bekijk ik of ze noodzakelijk zijn. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt.
Niks zo opwekkend als de tienurenmis.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Haha!
Ik had het over opgehitste moslims enzo... Voor religieuze redenen ten stijde trekken in het algemeen: de Amerikanen kunnen er ook wat van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet den Duitsch niet: Gott mitt Uns!
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik leef de dag en hoop dat ik er nog vele kan bij doen. En naar waar we moeten leven: hetzelfde, leef de dag waarin je bent en hou je aan de regels en wetten van de tijd waar je in leeft. Het aards paradijs is niet voor niets het aards paradijs, profiteer ervan het is hier op aarde en nergens anders. |
|
![]() |
![]() |