![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik denk dat alle godsdiensten zuiver begonnen zijn maar na een tijdje zijn er altijd sujetten die daar dan een middel in gaan zien om anderen via angst te onderdrukken. en door die angst kan men ze ook onderdrukken waarmee weer maar eens bewezen wordt dat geestelijk gesteldheden zich kunnen materialiseren, zich in, werkelijkheid kunnen omzetten. een kerk die angst predikt en cultiveert is een machtsorgaan en maakt dus per definitie altijd misbruik van de oorspronkelijke leer die steeds bevrijding ipv slavernij voorstaat ! Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ziel is wel een subtiele vorm van energie, maar om te stellen dat het een statische lading is, dat is een grove simplificatie. Statische electriciteit heeft namelijk geen geheimen meer. Hoe subtiele energie een ziel vormt, wél. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat tref je zeker niet overal aan, dus kan ik jouw animisme wel volgen, in zekere mate, maar toch niet erg ver. Maar jij hanteert dan ook een heel andere definitie- of géén?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Europees Commissaris
|
![]() Bleke avondmaan !
Van verre glinstert de zee tussen de bomen. Welk een stilte. Tot in de rots sjirpt naar binnen het krekelgesjirp Geen kaart mijn liefste Om tijd te verrekenen Regen valt te vroeg De wuivende spar spreekt gebarentaal op straat onvertogen luid .... Bezoek gerust de website van Herman Van Rompuy en lees zijn en mijn Haiku's leuke dingen voor zielen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat hij zich daarmee bezig hield. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
|
![]() is wel lang geleden maar ik zal er eens over nadenken wat het weer precies was en er mss later op terug komen. zou daarvoor eigenlijk mijn cursus historische inleiding tot de filosofie moeten gaan opgraven van een 15 tal jaar geleden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
|
![]() Citaat:
al het andere dat bestaat is daar een afgeleidde van. zo is elk mens een verschijningsvorm van god god droomt ahw en wij zijn de personages in zijn droom. de schijnbaar niet levende materie die ons omringt is gedachtenstof van god. er is ijlere gedachtestof en vastere goud is bvb een van de vastste vormen waarin de energie kan voorkomen sommigen spreken ook van een geprecepiteerde ( neergeslagen, verhardde - vgl agregatietoestanden van chemische stoffen ) zonnestraal maar onze ziel is uit dezelfde unversele energie opgebouwt de trillingsnelheid van de energiedeeltjes is bepalend voor de vastheid ervan hoe trager de trillingssnelheid hoe vaster de stof - hoe hoger hoe ijler de stof. wanneer de trillingssnelheid de lichtsnelheid bereikt dan wordt de massa oneindig ( einstein ) en op dat moment bereiken we de zg verlichting of gaan we terug op in het al waaruit we voort zijn gekomen dmv yoga bvb kan men de trillingsnelheid beinvloeden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intrensiek beschikt een natuurkundig proces daar allemaal echter niet over, vandaar dat bewustzijn een truuk is die de natuur ontwikkeld heeft om zichzelf te leren kennen...anders kon de natuur evengoed niet bestaan. Beweren dat een natuurkundig proces zijn eigen bewustzijn draagt is een fictie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben daar in principe niet tegen, verre van (met uitzondering van het idealisme als filosofisch systeem). Iedereen zou er zich mee moeten vertrouwd maken, niet zozeer theoretisch, maar praktisch. Het vormt een onmisbare aanvulling of zelfs basis op wetenschappelijk onderzoek, dat we echter ook geenszins mogen achterwege laten, opzijschuiven of verwaarlozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom valt de regen te vroeg? Volgens mij valt die altijd op tijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of een [SIZE=4]onvoorstelbare verschrikking[/SIZE]. Maar die oncomfortabele mogelijkheid zien de gelovigen liever over het hoofd. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2006 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() Wederom, als iedereen zijn eigen definitie aan het begrip 'ziel' geeft, kunnen we de discussie beter sluiten natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men over het "onstoffelijke" begint, is het de moeite niet meer.
*Kwak* |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij je mij kan overtuigen, natuurlijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 februari 2006 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
|
![]() ziel (de ~ (v.), ~en)
1 het wezen van het niet-stoffelijke van de mens => mensenziel 2 menselijk individu [ongeacht leeftijd of sekse] => mens 3 de voornaamste, werkende kracht in iets 4 het inwendige van bepaalde voorwerpen "Ik zie de ziel dan ook niet als onstoffelijk, maar als een hogere, complexe functie die wel degelijk op stoffelijkheden draait, als zijn dat zowel subtiele als minder subtiele." U moet niet afstappen van 'uw begrip ziel' maar wat heb ik er aan dat u uw eigen betekenis aan dat woord geeft? En er ondertussen vele anderen hier over een ander iets bezig zijn. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 februari 2006 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
|
![]() Goed voor hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
De deelnemer die zich hierdoor getrapt voelt heeft dan twee keuzes: opstaan en het gat van de timmerman kiezen, óf hij blijft zitten en zorgt ervoor dat de juiste en sterkste troeven uitspeeld worden om de kaartkeuze van de medespelers te counteren of aan te vullen. Bij eventueel gebrek aan sterke troefkaarten staat het de deelnemer uiteraard volledig vrij de speeltafel te verlaten en is aldus niet op te vatten als verlies maar gewoon een gebrek aan goede kaarten. En het leukst van al, op deze virtuele kaarttafel mag iedere speler zelf beslissen over hoeveel en welke troeven hij wil beschikken en tegen welke andere kaarten hij de zijne wenst uit te spelen. Zeg nu zelf, waar vind je dat nog ? |
|
![]() |
![]() |