![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God-bashen is tof, geld is toffer, liefde is tofst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() De Goddelijke Liefde voor Geld. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 februari 2006 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ook: de monetaire goddelijkheid van liefde...
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Dat zijn dat drie monetaire hoofdstukken in één, die ik alledrie oversla, in één keer.
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 februari 2006 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja idd en is wss ook net daarom maar op hemelvaart vertrokken
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Vroeger noemden de echte katholieken, toen die nog bestonden, het Kapitalisme "Mammonisme", dwz de idolatrie van de Mammon (het Geld).
Later zijn ze zeer genoeglijk voor die Mammon gekapituleerd. If you can't beat them, join them - moet de hiërarchie gedacht hebben.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toen zij het geld wilden pakken, bleek dat toch wel bij de joden te zitten zeker?
Voila, het raadsel van zionisme en extreem anti-semitisme opgelost... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
het zevenkoppige monster dat uit de zee oprijst uit het boek apocalyps kan je gelijk stellen aan de G7. en dan heb je nog de hoerendochter van babylon die gezeten is aan de wateren en die ontucht bedrijft met alle koningen en heersers der aarde. Die ontucht heeft niks te maken met seks maar wel met de schandeloze uitbuiting en de wereldwijde organisatie van armoede waaraan ze zich medeplichtig maakt. En wie is die hoerendochter ? het onechtelijk kind ? dat is de kerk ! juist ! die de armen verraad en die eigenlijk een geestelijke verderzetting is van rome - het eerste rijk - imperium ! of maw een machtsinstituut met een geestelijk jasje aan ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() zie jij seks dan als ontucht
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, daarom dat ik het zeg...
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() en daarom dat ik zeg dat mijn interpretatie van het woord ontucht uit dit bijbelcitaat niks met seks te maken heeft
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De cirkel is rond.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
ik dacht dat je veel kende van grieks en latijn - wel dan lijkt het me nu tijd om de septuaginta er eens bij te gaan halen. om te gaan kijken naar de originele tekst
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik bedoel maar: je moet ook niet alle zaken als parabel of symbool zien. Of gaan ze de uitspraken van Pat Robinson, dat Chavez moet vermoord worden, later omschrijven als de schrijnende toestand in Venezuela en de groeiende armoede onder christelijk minnend Amerika? Snap je?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
en ja ik heb op t moment ook wel andere zaken te doen dan de septuaginta te gaan doorvorsen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 februari 2006 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik geloof in geen enkel geval dat het verhaal de maatschappelijke situatie als "bekommerend om" schetst, eerder de "veroordeling van"; en meer de dillusie van een gebroken evangelist.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik blijf mijn hoop en vertrouwen koesteren in heel wat groeperingen van sociaal geïnspireerde christenen die wel degelijk een grote revitaliserende werking kunnen uitoefenen, zelfs in het huidige vervallen bestel. |
|
![]() |
![]() |