Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 20 februari 2006, 16:02   #21
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether Bekijk bericht
Die opkomst van islamofobie in Europa is net geen reden om zich zo te gaan gedragen. Die 'fobie' komt er net door zulke reacties!
Dat onrecht in Palestina is een feit.
Die martelingen in die gevangenissen hebben wij niets mee te maken. Maar de VN heeft aangedrongen op sluiting ervan.
En ik weet niet hoe het is in Afghanistan, maar ik kan me inbeelden dat het Talibanregime ook al dat niet was.
Maar om eerlijk te zijn: Ik ben van het principe dat als iedereen elkaar met rust laat, er veel minder miserie zou zijn. Dus het Westen heeft niets te zoeken in het Midden-Oosten, en zij hebben hier niets te zoeken.
De Britten zitten ook te martelen in Irak. Laatst zijn er nog kinderen mishandeld. Groot Brittanie is voor zover ik weet lid van de EU.

Irak wordt BEZET door de VS en Groot Brittanie. De moslims in Europa zijn geen bezetters. Waarom zou ik hier niet thuishoren als ik me netjes aan de regels houd, werk voor mijn geld en een bijdrage lever aan de Nederlandse samenleving? Ik ben immers hier geboren en opgegroeid en ben dus net zo Nederlands als alle autochtone Nederlanders. Radicale moslims die in Europa de kalifaat willen invoeren en die daartoe bereid zijn geweld te gebruiken horen niet in Europa. Daar geef ik velen van jullie gelijk in.
Turkse Nederlander is offline  
Oud 20 februari 2006, 16:04   #22
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
De Britten zitten ook te martelen in Irak. Laatst zijn er nog kinderen mishandeld. Groot Brittanie is voor zover ik weet lid van de EU.

Irak wordt BEZET door de VS en Groot Brittanie. De moslims in Europa zijn geen bezetters. Waarom zou ik hier niet thuishoren als ik me netjes aan de regels houd, werk voor mijn geld en een bijdrage lever aan de Nederlandse samenleving? Ik ben immers hier geboren en opgegroeid en ben dus net zo Nederlands als alle autochtone Nederlanders. Radicale moslims die in Europa de kalifaat willen invoeren en die daartoe bereid zijn geweld te gebruiken horen niet in Europa. Daar geef ik velen van jullie gelijk in.
Ik had het ook over bezettingstroepen en de radicalen als ik sprak over 'niet thuishoren'...
En zoals ik zei: al dat bezetten is niet mijn ding, laat elkaar gewoon met gerust.
Diether is offline  
Oud 20 februari 2006, 16:09   #23
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether Bekijk bericht
Ik had het ook over bezettingstroepen en de radicalen als ik sprak over 'niet thuishoren'...
En zoals ik zei: al dat bezetten is niet mijn ding, laat elkaar gewoon met gerust.
"Agzina saglik" zoals we dat in het Turks zeggen. Het betekent iets van "ik wens je mond gezondheid toe" Of "ik prijs je mond" (al moet het hier zijn "ik prijs je vingers" omdat je de woorden getypt hebt).
Oud 20 februari 2006, 16:25   #24
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

"In Denmark, the culture editor of the Jyllands-Posten newspaper who first commissioned the cartoons was sent on indefinite leave after suggesting he would print Iranian cartoons of the Holocaust."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4700842.stm

De Deense redacteur van Jyllands Posten is ontslagen omdat hij VOORSTELDE de Iraanse spotprenten over de holocaust te plaatsen
Waar is de vrijheid van meningsuiting waar jullie zo trots op zijn? Waarom zijn de islamhaters onder jullie nu niet zo verontwaardigd? Ik vind het heerlijk om westerse hypocrisie aan te tonen.
Oud 20 februari 2006, 16:29   #25
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

de extremistische Jood ...blabla bla

Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik een arabische gazet aan het lezen ben 8)
Cartoontje is wel
Oud 20 februari 2006, 16:46   #26
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens heb ik al eerder gezegd dat de protestacties niet ALLEEN een gevolg zijn van de spotprenten. Het is een gevolg van het onrecht dat de moslims is aangedaan sinds 11 September 2001:
- Inval van Afghanistan
Talk to America

Citaat:
- Inval van Irak
Talk to America, zowat heel Europa was tegen de inval

Citaat:
- martelingen van gevangenen in Guantanamo Bay
Shit happens, talk to the Americans

Citaat:
- martelingen van gevangenen in Abu Graibb
Idem

Citaat:
- het gooien van Korans in wc's in Guantanamo Bay
...
Noemt ge dat een "groot onrecht"? WC papier is WC papier

Citaat:
- het onrecht in Palestina (wat al veel langer gebeurd)
...
En wat zeg je van wat de Palestijnen uitsteken? Niet ons fout dat ze daar niet deftig kunnen babbelen & elkander liever omzeep helpen

Citaat:
- de opkomst van islamofobie in Europa
Hoe zou dit toch komen....

Citaat:
Hoe je het went of keert, de moslims worden veel onrecht aangedaan in de wereld. De spontprenten over de profeet waren de laatste druppels die de emmer deed overlopen.
Veel blabla, weinig inhoud. De dag dat moslims op straat komen om te protesteren wat hun medemoslims opblazen, dan zullen we nog es klappen, enkel dan.
Amon_Re is offline  
Oud 20 februari 2006, 16:49   #27
Amon_Re

Standaard

Citaat:
En er was veel kritiek tegen de invasie, er waren zelfs protesten, kort van geheugen?

Citaat:
Proficiat
Amon_Re is offline  
Oud 20 februari 2006, 16:51   #28
Amon_Re

Standaard

Citaat:
"In Denmark, the culture editor of the Jyllands-Posten newspaper who first commissioned the cartoons was sent on indefinite leave after suggesting he would print Iranian cartoons of the Holocaust."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4700842.stm

De Deense redacteur van Jyllands Posten is ontslagen omdat hij VOORSTELDE de Iraanse spotprenten over de holocaust te plaatsen
Waar is de vrijheid van meningsuiting waar jullie zo trots op zijn? Waarom zijn de islamhaters onder jullie nu niet zo verontwaardigd? Ik vind het heerlijk om westerse hypocrisie aan te tonen.
1: Een krant publiceerd wat ze wilt
2: Ik ben het niet akkoord met de schorsing van die persoon
3: Ik betoog niet voor Jan & alleman
Amon_Re is offline  
Oud 20 februari 2006, 16:52   #29
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
de extremistische Jood ...blabla bla

Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik een arabische gazet aan het lezen ben 8)
Cartoontje is wel
Welk? Dat op page 1 van deze thread? Is inderdaad grappig
Amon_Re is offline  
Oud 20 februari 2006, 16:53   #30
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Amon Re, de Britten helpen mee met de martelingen in Irak. Zover ik weet is Groot Brittanie lid van de EU.

De VS is deel van de westerse wereld, net zoals Europa. Jullie scheren alle moslims over een kam, wees dan niet verontwaardigd wanneer de westerse wereld over een kam geschoren wordt.
Oud 20 februari 2006, 16:56   #31
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En er was veel kritiek tegen de invasie, er waren zelfs protesten, kort van geheugen?
De protesten maken de martelingen goed zeker?

Ontken jij dat het hypocriet is wanneer men de vrijheid van meningsuiting verdedigt wanneer het cartoons over de profeet Mohammed betreft? Dit terwijl de holocaust ontkennen verboden is?
Oud 20 februari 2006, 16:58   #32
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amon Re, de Britten helpen mee met de martelingen in Irak. Zover ik weet is Groot Brittanie lid van de EU.

De VS is deel van de westerse wereld, net zoals Europa. Jullie scheren alle moslims over een kam, wees dan niet verontwaardigd wanneer de westerse wereld over een kam geschoren wordt.
Gebeurt dat al niet met Slogans "Europe is Cancer, Islam is the Answer"
Oud 20 februari 2006, 16:59   #33
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

of: Europe, your 9/11 is on it's way?
Diether is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:00   #34
Amon_Re

Standaard

Citaat:

'K zijn nie verontwaardigd, hoe kom je erbij?
Je hebt gelijk wat betreft de UK, veranderd de zaak echter niet, merendeel van de westerse wereld verwierp de invasie.

En die martelingen... dat heb je nu eenmaal in conflicten, denk maar es terug aan wat er allemaal gebeurde tijdens de wereldoorlogen, Vietnam, de conflicten in Congo & Rwanda....

Dit is natuurlijk geen excuus voor zulk wangedrag, maar is (waarschijnlijk) psychologisch te verklaren.

Ik heb persoonlijk niets tegen (gematigde) moslims, in't tegendeel, zolang ze mij maar niet proberen hun eigen levenswijze op te dringen, wat in dit geval wel min of meer het geval is (het verbieden van spotten met religie)

En als we de zaak objectief bezien zou er nooit een probleem geweest hebben, moesten er niet enkele zotten het nodig geacht hebben om het vuur aan te wakkeren.
Amon_Re is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:00   #35
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Alstublieft:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4730832.stm

Waar is vrijheid van meningsuiting in Europa?
Oud 20 februari 2006, 17:03   #36
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
'K zijn nie verontwaardigd, hoe kom je erbij?
Je hebt gelijk wat betreft de UK, veranderd de zaak echter niet, merendeel van de westerse wereld verwierp de invasie.

En die martelingen... dat heb je nu eenmaal in conflicten, denk maar es terug aan wat er allemaal gebeurde tijdens de wereldoorlogen, Vietnam, de conflicten in Congo & Rwanda....

Dit is natuurlijk geen excuus voor zulk wangedrag, maar is (waarschijnlijk) psychologisch te verklaren.

Ik heb persoonlijk niets tegen (gematigde) moslims, in't tegendeel, zolang ze mij maar niet proberen hun eigen levenswijze op te dringen, wat in dit geval wel min of meer het geval is (het verbieden van spotten met religie)

En als we de zaak objectief bezien zou er nooit een probleem geweest hebben, moesten er niet enkele zotten het nodig geacht hebben om het vuur aan te wakkeren.
Waarom protesteer je niet omdat het plaatsen van cartoons die de holocaust ontkennen verboden is? Waarom protesteer je niet omdat het ontkennen van de holocaust verboden is? Jouw vrijheid van meningsuiting wordt immers daardoor beperkt.
Oud 20 februari 2006, 17:03   #37
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De protesten maken de martelingen goed zeker?

Ontken jij dat het hypocriet is wanneer men de vrijheid van meningsuiting verdedigt wanneer het cartoons over de profeet Mohammed betreft? Dit terwijl de holocaust ontkennen verboden is?
Ik kan enkel voor mijneigen spreken, en voor mij mag men spotten met wat men wilt, holocaust & al.

Wil je de holocaust ontkennen? Je doet maar, ik zal er niet van wakker liggen.
Ik lig ook niet wakker van die martelingen, en de protesten maken die niet goed, maar ik kan daar niets aan veranderen.

Of het moslims zijn die gemarteld worden, of westeringen, of wat dan ook, marteling is iets verfoeilijk, maar zal altijd plaats vinden in conflictsituatie's, nothing i can do about it.
Amon_Re is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:05   #38
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom wordt deze topic vermeden alsof het een besmettelijke ziekte is?
mischien omdat de meeste mensen op dit forum niet veel van de Ku Klux Klan moeten hebben...het feit dat jij met deze kerel komt aandraven, en hem in één adem vernoemt met de mafketel-eerste minister in Iran leert ons veel over jouw innerlijke wereld...een hoop varkensstront ziet er mooier uit.
carlgustaaf is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:07   #39
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Waarom protesteer je niet omdat het plaatsen van cartoons die de holocaust ontkennen verboden is? Waarom protesteer je niet omdat het ontkennen van de holocaust verboden is? Jouw vrijheid van meningsuiting wordt immers daardoor beperkt.
Je hebt gelijk dat mijn vrijheid van meningsuiting beperkt word, en ja, ik ben het met die wetten niet eens, maar daarom ga'k niet opeens in Brussel gaan protesteren.
Amon_Re is offline  
Oud 20 februari 2006, 17:18   #40
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk dat mijn vrijheid van meningsuiting beperkt word, en ja, ik ben het met die wetten niet eens, maar daarom ga'k niet opeens in Brussel gaan protesteren.
En waarom ga je dan ook niet protesteren omdat de moslims je vrijheid van meningsuiting willen beperken doordat ze een verbod vragen het plaatsen van cartoons over de profeet Mohammed?

Je vraagt wel de moslims te protesteren tegen zelfmoordenaars maar je gaat zelf niet protesteren wanneer je eigen vrijheid van meningsuiting in het geding komt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be