Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 20 februari 2006, 10:20   #241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Doet mij denken aan de film "M". Die film is een mooie omschrijving van de massahysterische mentaliteit van tegenwoordig.
En dat terwille van een aantal (vervalste) cartoons...
Oud 20 februari 2006, 10:28   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Inderdaad.
Deense uitlok-kranten zijn zoals iedereen weet, weidverspreide en graaggelezen objecten in de moslimlanden.

De meeste relschoppers hebben waarschijnlijl niet eens de bewuste cartoons gezien.
Er wordt enkel bewezen dat fanatieke religies 'niet werken'

Volgens mij is het diegene die om wille van een tekeningske de boel kort en klein slaat, begint te moorden en brand te stichten die alle gevoel voor proportie verloren is.
Gelukkig bestaat er hier nog een beetje vrije meningsuiting zodat gij uw afgrijselijke krompraat hier kunt etaleren. Zo weten we tenminste dat ook hier nog achterlijke meningen leven.

Le fascisme nouveaux est arrivé.

Antwoord van Manuel:

Citaat:
Voor de rest laat ik de vrijemeningsutopisten hier allemaal lustig verder wentelen in hun zelfgenoegzaamheid en in de overtuiging van hun grote gelijk. Ik hoop dat ze ondertussen toch ook in het achterhoofd houden waar die geweldige "vrijheid van meningsuiting" ondertussen toe geleid heeft. Hoedanook: als er een wetsvoorstel komt om dit soort van provocaties te verbieden, dan zal ik dat op alle mogelijke manieren steunen en het staat anderen uiteraard vrij om dat niet te doen en ik denk dat daarmee alles gezegd is.
Om het met Staaf's woorden te zeggen:

Le fascisme nouveaux est arrivé.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 februari 2006 om 10:29.
Knuppel is offline  
Oud 20 februari 2006, 12:30   #243
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

*Geeuw*

Manuel* is offline  
Oud 20 februari 2006, 12:34   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
*Geeuw*
Dit mankeert er nog aan om geloofwaardig te zijn, Manuel:
Oud 20 februari 2006, 12:40   #245
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way, je bent (toevallig?) 'vergeten' om op deze 'provocatie' van Imamzijde te reageren:

Citaat:
Eerste lezing.
In september vorig jaar publiceerde Jyllands-Posten twaalf cartoons van de profeet Mohammed. Aanleiding tot de publicatie was de klacht van een auteur van kinderboeken dat hij géén illustrator vond voor een (positief) boek over Mohammed.
De klacht van de auteur werd bevestigd. Van de veertig aangesproken tekenaars reageerden er slechts twaalf. De vrije meningsuiting is sterk aangetast door zelfcensuur omwille van terreurdreiging.
Op de prenten was niets aan te merken. Géén straatprotest in Denemarken, en een maand later ook niet in Egypte. Afbeeldingen van de profeet zijn immers niet verboden en de spot betrof zijn aanhangers.

Tweede lezing.
Een aantal radicale imams in Denemarken maken het plan op hun gastland ernstige schade toe te brengen. Daartoe verzamelen ze enkele zwaar beledigende druksels. De cartoons van Jyllands-Posten vormen de ideale kapstok om hun propagandadossier aan op te hangen. Na het formuleren van enkele eisen waarvan ze wisten dat noch de krant, noch de regering erop in konden gaan hadden ze een alibi om het in de Arabische landen zelf te gaan uitleggen. De machthebbers daar kregen een mooie kans om de aandacht van de eigen problemen af te wenden en hebben daarom gretig meegedaan aan de hetze. En het is een succes geworden. Twee uitgebrande ambassades en het aantal doden haast niet bij te houden. Beroering over gans de wereld. Nog meer terreurdreiging in Europa. De vrije meningsuiting nog meer onder vuur.

Een nuchtere toeschouwer verwacht nu te horen dat de democratische politici ontsteld zijn te moeten vaststellen dat zelf-censuur al zo groot is. Verwacht buitengewone vergaderingen en plechtige verklaringen ter ondersteuning van de democratie, van de vrije meningsuiting en van de solidariteit met Denemarken.
Een nuchtere toeschouwer verwacht nu een sterke berisping van de islamitische landen die het straatgeweld niet hebben voorkomen en de ambassades niet naar behoren hebben beschermd en een stopzetting van de onderhandelingen met Turkije dat de kant heeft gekozen van de antidemocraten.
Een nuchtere toeschouwer verwacht nu te vernemen welke maatregelen er genomen worden tegen de verraderlijke imams. Of het wettelijke arsenaal voldoende is of dient uitgebreid om dergelijke vijandigheden in de toekomst te voorkomen.

mvg

Harald.
Steun jij ook muilkorfwetten tegen opzettelijk bedrog met als doel te provoceren, of in dit geval toch weer lekker niet?

Waarom reageerde je dan niet op deze draad?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 februari 2006 om 12:45.
Knuppel is offline  
Oud 20 februari 2006, 12:44   #246
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
*Geeuw*
Zo had ik het nog niet beken.
Bobke is offline  
Oud 20 februari 2006, 12:47   #247
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo had ik het nog niet beken.
Had u het zo nog niet beken? Tja...

Manuel* is offline  
Oud 20 februari 2006, 12:59   #248
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iets hogerop staat iets zonder een typefoutje, manuel.

Iets meer de moeite waard ook om op te 'reageren'.
Knuppel is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:27   #249
Polma
Burger

Polma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
als het anderen niet schaadt.

Citaat:
Als je kwetsen als criterium gebruikt om meningsuiting in te perken, dan glijd je af naar de dictatuur van diegene met de langste tenen.
Lees men post aandachtiger!Enkele regels erboven.
Oud 20 februari 2006, 21:30   #250
Polma
Burger

Polma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indien u de wet niet aanpast, hoe zult u er dan op toezien dat de vage notie "respect" juridisch wordt gehanteerd? En wie bepaalt welke meningen "opbouwend" zijn en welke niet?

Een mening mag op alle wijzen geuit worden: respectvol of aanvallend, bitter of poeslief, enzovoort. Indien we u zouden loslaten in ons wetboek, dan mogen we blijkbaar niet alleen bepaalde meningen niet meer uiten maar ook sommige vormen van het uiten zelf zullen verboden worden. Of hoe de vrije mening dan op twee manieren wordt gemuilkorfd.
Heb je nog steeds niet door dat ik hier een moraaldiscussie wou ontlokken i.p.v. een gerechterlijke discussie.
je kan zeggen dat je het communisme een mooi idee vindt maar daarom kan je ook nog zeggen dat je het niet wilt doorvoeren omdat het onmogelijk blijkt te zijn. Daarom mag je het nog steeds een mooi idee vinden.
Oud 20 februari 2006, 21:33   #251
Polma
Burger

Polma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Neen? En dit dan:
Heb ik reeds op geantwoord: moraaldiscussie niet gerechtelijke discussie en de eerste was een schets van hoe zij het zien.
Oud 20 februari 2006, 21:34   #252
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
zolang het anderen niet schaadt
Met schaden bedoel ik uiteraard fysiek schaden.
Dat is onmogelijk met een cartoon.
Oud 20 februari 2006, 21:35   #253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je nog steeds niet door dat ik hier een moraaldiscussie wou ontlokken i.p.v. een gerechterlijke discussie.
je kan zeggen dat je het communisme een mooi idee vindt maar daarom kan je ook nog zeggen dat je het niet wilt doorvoeren omdat het onmogelijk blijkt te zijn. Daarom mag je het nog steeds een mooi idee vinden.
Natuurlijk heb ik dat al lang door, maar uw benadering is totaal fout. 't Uiten van de vrije mening behoort niet tot de moraal, maar tot de basisrechten. Uw benadering is dus van bij het begin al fout.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:37   #254
Polma
Burger

Polma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Houdt tolerantie en respect niet in juist in dat ge ook kritiek en andere meningen tolereert ?
Het feit dat ge kritiek wilt verbieden en respect wilt afdwingen houdt juist in dat ge niet tolerant zijt.
Moet ik de mening respecteren en tollereren van iemand die die mening enkel uitspreekt om mij te kwetsen? Als iemand tegen u zegt dat u moeder een hoer is, gaat u die man dan respecteren om zijn mening??
Oud 20 februari 2006, 21:38   #255
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik de mening respecteren en tollereren van iemand die die mening enkel uitspreekt om mij te kwetsen? Als iemand tegen u zegt dat u moeder een hoer is, gaat u die man dan respecteren om zijn mening??
Tuurlijk niet.
Geen enkele mening verdient a priori respect.
Oud 20 februari 2006, 21:39   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat helemaal niet om het respecteren van een mening, maar wel over het toelaten van een mening. Twee totaal verschillende zaken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:39   #257
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet maar ik ga hem wel niet de keel oversnijden!!
rechtuit is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:40   #258
Polma
Burger

Polma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar geldt dit alleen dus maar voor de islam, terwijl we de linksen nooit gehoord hebben toen het christendom en de Kerk volop en soms in de grofste bewoordingen en tekeningen werd bespot.
Toen waren er de conservatieven al die hun kritiek lieten horen. Er was geen minderheid (in België) die moest beschermd worden.
Oud 20 februari 2006, 21:44   #259
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen waren er de conservatieven al die hun kritiek lieten horen. Er was geen minderheid (in België) die moest beschermd worden.
Minderheden noch meerderheden hoeven tegen meningen beschermd te worden, maar wél tegen misdaden.
Oud 20 februari 2006, 21:46   #260
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was wél een meerderheid die verdrukt werd.....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be