![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de yogaleer is deze vorm van 'woordloos weten' gekend onder de sanskriet benaming 'samyama'. Dit behelst de twee trappen van meditatie en éénwording samen. Het resultaat is een 'bewustzijnsversmelting' met het voor-of onderwerp waarop word gemediteerd. De omvattende en complementaire kennis die hierdoor vrijkomt geeft de student of leraar dan een dieper inzicht en een breder werkingsveld voor verder wetenschappelijk onderzoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs de subtielste stof (deeltje) verdwijnt in het niets om even later ergens anders weer op te duiken in een vorm van energie (golfje). In het wetenschappelijk materie-onderzoek is er in de fond helemaal niets meer te vinden als iets dat we nog kunnen aanduiden als materie of stof. Dan is het bestaande verzonken in het potentiële vacuum-veld als een opslag-medium van het 'kosmische geheugen' om van hieruit weer te verschijnen in het bestaande. Blijkbaar zijn er meer 'werkruimten' rond ons dan we kunnen bevroeden. Dat het bestaan van de ziel, als een genster van het Ene niet linea recta en in klinische omstandigheden kan bewezen worden is een feit waar de meesten hier het over eens zullen zijn. Het bewijs van de wetenschap dat materie bewustzijn voortbrengt zal anders ook nog wel even op zich laten wachten. Spiritualiteit<> Wetenschap: 0-0 ? Ik maak er liever 1 van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
Vervang hier het simplistisch en dogmatisch Hij-godsbeeld door een onpersoonlijk scheppend Bewustzijn en de zaken worden heel wat klaarder. Dat dit scheppend Bewustijn intelligentie in zich draagt is dan ook evident, daar het Ene alles omvat en insluit waarmee het zich energetisch en materieel mee manifesteert, aangezien er buiten dit kosmisch beginsel niets is dat er van 'buitenaf' kan word toegevoegd. Het Ene blijft het Ene, ondanks de omzetting ervan in het Vele. Goei posts King ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ook fan van films als What The Bleep Do We Know zeker? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 februari 2006 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() "De Tao van Fysica" geschreven door Fritjof Capra en "Kosmische Visie" van Ervin Laszlo geven u alvast een leesbare inleiding over het wetenschappelijk onderzoek naar de principes en werking van de subatomaire wereld en haar uitwendige verschijningsvormen. In het tweede boek wordt de werking en functie van het universele vacuum-veld helder uit de doeken gedaan..
De intellectuele inspanning die u hiervoor wenst te leveren zal, wellicht met rechte evenredigheid, in de toekomst voorkomen dat u nog steeds het kamelenschieten hopeloos verward met een terzake doend antwoord. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 februari 2006 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
|
![]() Citaat:
"Heel simpel via de volgende natuurlijke fractal afkomstig uit celdeling en de daarop gebaseeerde muzikale Fibonacci: 1-2-4-8-16 (1+6=7), 32 (3+2=5), 64 (6+4=10=1), 128 (1+2+8=11=2), 256 (4), 512 Het vormt iedere keer een octaaf met boven en ondertonen en leert meteen dat de Westerse muzikale stemming in A440 mensen uit hun 6de zintuig en andere chakras en de afstemming met de natuur haalt waardoor ze niet zoals dieren een tsunami tijdig signaleren. De stemming A440, momenteel de gestolde westerse norm, is dan ook op intitiatief van de geniale massamanipulator Joseph Goebbels ingevoerd in 1939 en na WOII bevestigd. We gebruiken nog steeds de Goebbelsstemming in onze muziek en zo worden we onbewust gemanipuleerd door de muziek waar we naar luisteren. Ook onze indeling in hersengolven klopt niet: delta is van 2-4, supradelta tussen 1en 2, epsilon tussen 0,5 en 1, theta van 4-8 (Schumann), alfa van 8-16 (dus inclusief SMR), beta van 16-32, gamma van 32-64, supergamma van 64-128 en hypergamma van 128-256, etc. DNA trilt in het het volgende octaaf dat begint met C512 op C# (544) Deze vorm van wiskunde en geometrie heet vortexmathematics en deze komt uit de Vedas en hierdoor leren kinderen in India bijvoorbeeld door middel van 16 sutras net zo snel uit hun hoofd rekenen als een computer (vandaar dat software bedrijven op grote schaal naar India verhuizen) De fractal is ontdekt door Marko Rodin en heet dan ook de Rodintorus De reeks naar zeropoint is de inverse fractale vorm: 1/2, 1/4, 1/8, etc. Deze is gekoppeld aan beneden delta hersengolven en je moet dus niet in slaap vallen want dan mis je het zerofield (geen punt!): Ieder keer een ander octaaf en als je bewustzijn in deze fractal komt en je kunt laten meevoeren kom je vanzelf in het zerofield van puur bewustzijn terecht." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste Diego Raga, Je laatste posts over de ziel(?) zijn wel interessant, maar voegen weinig toe aan de voorgaanden over de ziel. De machten van 2 in je vorige post worden al sedert het begin van de computer gebruikt, zo komen (meestal) alle grootheden overeen met 2,4,8,16,32,64,128,256,512,1024 enz. Een byte is 8, een kilobyte 1024*8, een megabyte 1024 Kb, een gigabyte 1024 megabyte, een terabyte 1024 gigabyte..... In een voorgaande spreek je van verdwijnen in het niets: het niets bestaat niet. Het vacuum bestaat ook niet. Een ruimte ontstaat maar met iets(zijnde) erin dat beweegt. Tijd en ruimte (of vorm...)bestaan niet zonder de beweging van het zijnde (massa, materie..) Tijd is geenszins rechtlijnig, ruimte is absoluut geen mooie bol. Een flierefluiter uit het jaar 300 of daaromtrent, later een heilige geworden, zei eens: "De tijd is geschapen met de aarde (hij voegde er de kleine sterretjes bij natuurlijk). Dat "geschapen" laat je maar voor rekening van de heilige Augustinus Aurelius. Hij is nochtans niet op de brandstapel gezet. Er zijn er weinig die hem dit nagezegd hebben. De beweging (energie of hoe je het wil noemen) is maar mogelijk in of uit het zijnde, of beide. Een zekere Herakleitos zei eens "Panta Rhei" dat ongelukkig vertaald werd als alles vloeit. Beter zou zijn :alles beweegt. De BIG BANG, als enig verschijnsel bestaat ook niet, het bigbangt waarschijnlijk alle dagen of meerdere keren per dag. De pastoor of bisschop die dit uitvond is mijns inziens niet heilig verklaard, maar sedert Einstein en Hawkins dit idee aan de paus hebben voorgesteld, is deze zeer tevreden. De evolutie gaat ook niet in een boog, met onderaan een zeeuwse mossel, dan een muis, dan een vogel, dan een klein aapje, dan een Neanderthaler,met kromme rug en met een vrij groot hoofd (later bleek zelfs dat het groter was dan dat van de homo sapiens sapiens sapiens). dan uiteindelijk een blanke, germaanse blonde man van 2,30m hoog, met een vrij groot hoofd om zijn waanideeën in te stoppen, die toch uiteindelijk van Lucy bleek af te stammen, zo een onnozel klein negerinnetje. Neen de afstamming en de evolutie zijn geen mooie boog of een mooie eik, maar een wirwar van takken en wortels die boven de kruin en de stammen uitgroeien. En vooral de FITTEST heeft daar weinig mee te maken, zie maar naar de mens, die zich niet kan aanpassen en op korte tijd heel het boeltje naar de knoppen helpt, met de hulp van een god (of goden) die hij zelf heeft geschapen. De paus vond dit ook een goed idee, alleen wist hij niet wanneer hij het ziletje er moest inpompen. ("De rerum naturae" denkbeeldig werk van Gerard Golsteyn.) groetjes, Gerard Golsteyn. P.S. Kamelen worden blijkbaar niet geschoten, wel kemels (Dikke Van Dale XIV). En je verwart verward met verwart, Hollands? En dossier wordt in het Hollands uitgesproken als dochee (zoals douche),en Frankrijk wordt volgens het groene boekje, ondertekend door Fran-k Vanden broucke en Bert Anciaux (!!!!) gesplitst als Fran-krijk!! ![]() Ik verwacht nu natuurlijk met ongeduld een tsunami (vroeger:tsoenami) van scheldwoorden, iets als zeveraar staat hier een eindje hoger al dus wees een beetje inventief... ![]()
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() Natuurlijk bestaat het niets niet.
![]() Hoe zou het niets er anders kunnen "zijn"? Het niets is de leegte van alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() http://www.skepsis.nl/capra.html
( Over What The Bleep Do We Know die ik zelf vermelde: http://www.skepsis.nl/bleep.html ) De film heb ik gezien, het boek ooit in handen gehad maar niet in begonnen. En ik ben ook niet van plan om dergelijke boeken te gaan lezen, ik ga mijn tijd niet verspillen aan kwak. Niet dat ik zelf veel (/iets) van quantummechanica ken maar ik vertrouw meer op wat wetenschappers er van denken waarbij onder wetenschapper verstaan dient te worden "iemand die zoekt naar betrouwbare antwoorden op zinvolle vragen" (en daarbij quote ik even willem_betz van op het forum van Skepp.be .) |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
ttz wat moest er dan worden teniet gedaan ? wie nam de mens volgens jouw de erfzonde kwalijk ? waardoor ze door jezus uit vrije wil teniet moest worden gedaan ? wat werd er bovendien teniet gedaan ? wat is er concreet verandert sinds jezus de erfzonde teniet deed ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
|
![]() Citaat:
Alsjeblief zeg, je aparte kijk op de wereld was eerst wel schattig, maar ook jouw stoere Socratische stijl begint me de strot uit te komen. Als we klaar zijn met elkaars psychologische motieven te analyseren, kunnen we dan weer argumenteren? Citaat:
Fuck you, Flippend Rund. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 21 februari 2006 om 19:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
Misken de ongelooflijke kracht van je eigen hersenen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik dacht gewoon dat het eens nuttig kon zijn om eens de antithese te stellen van wat ik toch ook al regelmatig heb mogen slikken in dit soort discussies, namelijk dat de "believers" zwevers, dromers, potheads, warhoofden en/of slappelingen zijn, die een of ander sprookje nodig hebben om het leven draaglijk te maken. Of dat ze de wetenschap gewoon niet goed gesnapt hebben. Het is opmerkelijk hoe bitsig dit soort discussies kunnen worden. Uiteindelijk gaat het over niks anders dan geloofszaken. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 februari 2006 om 20:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |||||||
|
![]() Beste Gerard,
Citaat:
Dat klanken met getallen kunnen uitgedrukt worden is de verdienste van Pythagoras die opmerkte dat de slagklanken van een smidsehamer in verhouding stonden tot de lengte van een ijzeren staaf die werd bewerkt. Deze ontdekking was de aanzet tot uitwerking van zijn getallenleer. Ook word er melding gemaakt dat deze getallenverhouding reeds gekend en sutra-gewijs vermeld stond in de Veda's. In die tijd telden ze hier nog op hun vingers. Wat er zoal niet in het aangehaalde citaat stond is dat die fameuze Fibonacci-reeks óók samenvalt met de gulden snede die in de natuur in de hele evolutieketen is terug te vinden. Zoals u wel zult weten verhoudt deze lijn zich zodanig dat het kleinste deel zich tot het grootste deel verhoud als het grootste deel tot het geheel. De wetenschappelijke fractalenleer is hier dan ook als een afgeleide uit voortgekomen. Dat dit eenvoudig maar geniaal gegeven in elke vorm en trilling is terug te vinden is mi. dan ook terug te voeren tot vóór het scheppingsmoment van ons universum, als een blauwdruk ervan. Gezien elk mens ook gebouwd is volgens het principe van die gulden snede, is het zeker niet te vergezocht, om het zoals King enkele posts terug schreef, te stellen dat dit kan worden 'geopenbaart' door de juiste yoga of meditatietechnieken toe te passen om zo op die 'scheppings-frequentie' te trillen. Dat ons heelal uit andere universa is geboren via zwarte gaten of snaartunnels kan ik van harte ondersteunen, maar dat neemt mi. niet weg dat er een verdomd knappe kracht aan het werk is dat die hele kosmos toch maar mooi tot stand kan brengen volgens een inherent intelligent ontwerp. Laat cynisme af en toe eens plaats ruimen voor denkloze verwondering, dat helpt soms om het grotere plaatje te zien. Citaat:
Vergeleken op aards niveau is, al dan niet sporadisch optredende, telepathie hiervan een communicatie-afgeleide. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor iemand zoals u die streeft naar perfectie, moet het wreed pijnlijk zijn te worden geconfronteerd met kmeles van scrhjifefuotn die u als een doorn in het oog moeten aanvoelen. Behept met de vaste wil ter voorkoming van nog zulke enormiteiten in m'n verdere leven, stuur ik u mijn nederigste excuses on line hiervoor. Citaat:
groetjes, Diego Raga. ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |