Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Welk van deze landen kan volgens u GEEN lid worden van de eu
Turkije 38 63,33%
Israël 37 61,67%
Rusland 23 38,33%
andere 18 30,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2006, 20:20   #41
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Kate Ryan is redelijk. Ikzelf had La Shakra of Belle of Els De Schepper gestuurd. Dat was tenminste origineel.

Gelukkig is het Brahim niet geworden, je verstaat gewoon geen enkel woord uit zijn tekst, het staat gewoon wat te broebelen met een hete patat in zijn mond.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 20:39   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klauwaert Bekijk bericht
Ik ben al blij dat men Kaye Styles, Brahim of Belle Perez niet gestuurd hebben.

Eurosong moet aanzien worden om Vlaanderen in het buitenland te promoten. De Vlaamse cultuur promoot je niet door de VSA of Spanje na te apen, maar door een eigenheid te creëren.

Ik stem voor Kate Ryan, typisch Vlaams meiske uit een boerengat dat het maakt in het leven en zo zou ik nog honderden anderen kunnen opnoemen...
Ten eerste spreken ze niet van Vlaanderen maar van België in het buitenland. Ten tweede, zingt meestal Kate Ryan in het Frans. Haar grootste hit is trouwens "Désenchantée" (de cover van Mylène Farmer). En wat is de titel van het nummer die naar Eurosong gaat? "Je t'adore". Nog Frans dus, zelfs als de tekst in het Engels is. En je noemt dat promotie voor "Vlaanderen"?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 20:41   #43
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ten eerste spreken ze niet van Vlaanderen maar van België in het buitenland. Ten tweede, zingt meestal Kate Ryan in het Frans. Haar grootste hit is trouwens "Désenchantée" (de cover van Mylène Farmer). En wat is de titel van het nummer die naar Eurosong gaat? "Je t'adore". Nog Frans dus, zelfs als de tekst in het Engels is. En je noemt dat promotie voor "Vlaanderen"?
Vlaanderen is een internationaal volk. Hun horizon eindigt niet bij de Franse taalgrenzen zoals in frankrijk.
Oud 21 februari 2006, 20:49   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Vlaanderen is een internationaal volk. Hun horizon eindigt niet bij de Franse taalgrenzen zoals in frankrijk.
Totaal onzin.
Oud 21 februari 2006, 20:59   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kate Ryan is redelijk. Ikzelf had La Shakra of Belle of Els De Schepper gestuurd. Dat was tenminste origineel.

Gelukkig is het Brahim niet geworden, je verstaat gewoon geen enkel woord uit zijn tekst, het staat gewoon wat te broebelen met een hete patat in zijn mond.
Els De Schepper? Liedje in het Nederlands, dus goed voor een laatste plaats. We hebben gezien wat er de voorbije jaren met Nederlandstalige muziek op Eurosong gebeurde. Zelfs Clouseau had niet gelukt.
Belle Perez? Schone madame. En ik vond haar liedje persoonlijk beter dan die van Kate Ryan.
Brahim? Het is alsof Frankrijk Matt Pokora naar Eurosong stuurde. Dus ja, gelukkig dat hij niet gewonnen heeft. Zijn liedje trekt op niets, vind ik.
Oud 21 februari 2006, 21:09   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bovendien wil ik niet dat België Eurosong wint. België is zo'n belachelijk land dat het niet zo'n europese media-aandacht verdient. Dat een echt land wint : Frankrijk, Nederland, Groot-Britannië, Duitsland bijvoorbeeld..........maar alstublieft, niet België.
Oud 21 februari 2006, 22:02   #47
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Het eindresultaat kon nog erger zijn als die zelfbenoemde "vak"jury (die naam onwaardig) zijn zin had gekregen en Brahim naar het Eurovisiesongfestival had laten gaan.

Brahim is een Turkse vreemdeling die meent ons de les te mogen spellen over respect en verdraagzaamheid (die boodschap zit heel duidelijk in zijn plat R&B nummer,die bovendien voor Vlaanderen totaal volksoneigen is). Vlaanderen zou nogal een figuur trekken in Europa zeker. Radicale moslims en andere vreemdelingen trekken ten strijde in Europa tegen onze cultuur en schuwen het geweld niet. En wij zouden respect moeten tonen. Nu zie maar weer eens welk radicaal links en extreem progressief tuig er in die openbare omroep rondloopt.
De vele vlaemsche meiskes die een serieuze boon hebben voor Brahim, zullen het zeker appreciëren dat je zo positief over hem denkt 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 22:05   #48
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klauwaert Bekijk bericht
Ik ben al blij dat men Kaye Styles, Brahim of Belle Perez niet gestuurd hebben.

Eurosong moet aanzien worden om Vlaanderen in het buitenland te promoten. De Vlaamse cultuur promoot je niet door de VSA of Spanje na te apen, maar door een eigenheid te creëren.

Ik stem voor Kate Ryan, typisch Vlaams meiske uit een boerengat dat het maakt in het leven en zo zou ik nog honderden anderen kunnen opnoemen...
Kaye Styles ?? Is ne platte Leuvenaar 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 22:44   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal onzin.
waarmee u echter geen zinnig argument hebt gegeven. 'totaal onzin' kan namelijk iedereen schrijven.
Oud 21 februari 2006, 23:32   #50
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

mja, men had beter een franstalig meiske gestuurd. Tga hier over Belgie, ni over vlaanderen e
en frans ligt beter in de markt dan vlaams..
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2006, 23:44   #51
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Helmut Lotti?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 10:38   #52
Chimera
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
mja, men had beter een franstalig meiske gestuurd. Tga hier over Belgie, ni over vlaanderen e
en frans ligt beter in de markt dan vlaams..
Doet er niet zo toe vind ik, er komt frans in het liedje en dat zal zeker aanslaan, zie er wel een goede kans met Kate
Chimera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 12:03   #53
Geertje

Standaard

Citaat:
Bovendien wil ik niet dat België Eurosong wint. België is zo'n belachelijk land dat het niet zo'n europese media-aandacht verdient. Dat een echt land wint : Frankrijk, Nederland, Groot-Britannië, Duitsland bijvoorbeeld..........maar alstublieft, niet België.
Landen met ubermenschen bedoelt u ? Bent u dan een racist om twee soorten mensen te onderscheiden ?
Oud 22 februari 2006, 13:18   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Landen met ubermenschen bedoelt u ? Bent u dan een racist om twee soorten mensen te onderscheiden ?
Maar nee, dat heeft niets te maken. En er zijn geen ubermenschen. Ik vind alleen dat België niet verdient te winnen. België is niet bereid om zo'n evenement te organiseren en verdient geen grote media-aandacht van het buitenland.
Oud 22 februari 2006, 14:14   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nee, dat heeft niets te maken. En er zijn geen ubermenschen. Ik vind alleen dat België niet verdient te winnen. België is niet bereid om zo'n evenement te organiseren en verdient geen grote media-aandacht van het buitenland.
Ik geef u eens groot gelijk zie.

En ik zal meer zeggen: eigenlijk verdient eurosong zélf zoveel media-aandacht niet.
Oud 22 februari 2006, 14:59   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik geef u eens groot gelijk zie.

En ik zal meer zeggen: eigenlijk verdient eurosong zélf zoveel media-aandacht niet.
Eurosong verdient wel media-aandacht. Men houdt ervan of niet, het blijft een uitzending die veel success kent. En wat België betreft, ik spreek wel in de naam van heel België. Ik maak dus geen verschil tussen Vlaanderen en de Franstalige kant.
Oud 22 februari 2006, 19:19   #57
Klauwaert
Burger

Klauwaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chimera Bekijk bericht
Doet er niet zo toe vind ik, er komt frans in het liedje en dat zal zeker aanslaan, zie er wel een goede kans met Kate
Zoals ik al zei: Kate Ryan typisch Vlaams, ons aanpassingsvermogen en onze taalvaardigheid vaart er wel bij... Dat kan je van die chauvenistische Walen niet zeggen. Altijd met hun bekrompen gedoe. Ik heb als Vlaming nog liever een Engels liedje met Frans in dat wint, dan ons in een onverstaanbare taal of in nederlandse kitsch belachtelijk te gaan maken op het songfestival.

M. Eyskens
Klauwaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 19:26   #58
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 19:30   #59
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onderstaande genre zou pas origineel geweest zijn en net zoals het liedje van La Shakra komt het genre uit de jaren '30 .

http://www.thepaganfront.com/brangolf/sounds/Erika.mp3

Een soortgelijk nummer, geheel met fanfare en vlaggenparade, zou zeer erg opvallen op het songfestival en vele punten krijgen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2006, 12:24   #60
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Het eindresultaat kon nog erger zijn als die zelfbenoemde "vak"jury (die naam onwaardig) zijn zin had gekregen en Brahim naar het Eurovisiesongfestival had laten gaan.

Brahim is een Turkse vreemdeling die meent ons de les te mogen spellen over respect en verdraagzaamheid (die boodschap zit heel duidelijk in zijn plat R&B nummer,die bovendien voor Vlaanderen totaal volksoneigen is). Vlaanderen zou nogal een figuur trekken in Europa zeker. Radicale moslims en andere vreemdelingen trekken ten strijde in Europa tegen onze cultuur en schuwen het geweld niet. En wij zouden respect moeten tonen. Nu zie maar weer eens welk radicaal links en extreem progressief tuig er in die openbare omroep rondloopt.
Inderdaad. Nog een punt dat onbegrijpelijk is, is dat Katrien Verbeeck haar naam zonodig moest amerikaniseren naar "Kate Ryan". Als ge Vlaanderen al moet vertegenwoordigen in die lawaaiparade die ze eurosong noemen, dan wordt dat toch al beter op z'n Vlaams gedaan omwille van wat authenticiteit te bewaren. Vlaanderen gaat ten onder aan linkse en angelsaksische invloeden...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be