![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De franstalige brusselaars zijn wel geen Walen en velen onder hen hebben nog een vage band met Vlaanderen (Vlaamse grootouders en zo). Ze voelen zich in eerste plaats Brusselaars. Zijn het opportunisten? Niet meer of niet minder als andere mensen zou ik zeggen. Zullen ze voor Vlaanderen kiezen? Misschien. Moeten wij hen die vraag stellen? Ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Anti-unitaristisch?
![]() |
#44 |
|
![]() Jij hebt toch ooit beweerd dat je al verhuisd was?
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Ik ben maanden offline geweest, en ik ben werkelijk verbaast dat hij nu NOG niet in zijn land van melk en honig, la douce france zit...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besef jij nu zelf niet hoe idioot jouw eeuwige veralgemeninkjes wel zijn?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik ben al geweest: 1. Neo-nazi (volgens Yann) 2. Communist (volgens Egidius) 3. Liberaal (volgens Guderian) En recent ook 4. Christen-Democraat (volgens Knuppel)
Van Maerlant, u bent gewoon een ordinaire flamingant. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Hugo Schiltz leidde de V.U., dus de Vlaams-nationalisten van die tijd. Weet u dat dan niet? Hij had veel invloed toen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() De persoon die het dichtst bij u staat, kent u het beste...
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Het ging wel over Van Maerlant en niet over mij. Let een beetje op, aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Bedankt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer eens juist quoten, Tantist.
![]() |
#55 | |
|
![]() @ Kaal en Everytime:
Citaat:
Brussel is vlaams. Brussel kent grotendeels een vlaamse bevolking. Brussel hoort ook geografisch bij Vlaanderen. Brussel heeft een meerderheid van franstaligen. Maar: vlaams is niet synoniem aan nederlandstalig en waals is niet synoniem aan franstalig. Brussel zit vol met franstalige vlamingen. Deze vlamingen zijn franstalig geworden om hun positie te verbeteren. (Vandaar opportunistisch). Maar laat franstaligen lekker frans blijven spreken. Laat Brussel lekker tweetalig zijn. Van mij hoeven ze niet van taal te wisselen. Taaldwang is nooit goed. Friezen spreken ook fries... Economisch gezien zal Brussel eerder voor Vlaanderen dan voor Wallonië kiezen. Misschien blijven ze zelfstandig maar een keuze voor Wallonië ligt niet voor de hand. Brussel is anders dan de rest van Vlaanderen. Inderdaad. Brussel is ook anders dan Wallonië. Het is namelijk een internationale stad met een bijbehorende uitstraling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Een halfslachtig federalisme inderdaad want federeren betekent samenbrengen en in België is het juist het tegenovergestelde dat men doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Bij de Vlaamse onafhankelijkheid telt enkel de mening van de bevolking van het Vlaams gewest. (50% + 1 stem ja in referendum = onafhankelijkheid)
't is zoals bij een echtscheiding: - de man zegt: "ik wil scheiden" - de vrouw zegt: "ik ben tegen, en onze twee kinderen ook. Je hebt geen meerderheid, dus we blijven samen." Denk je nu echt dat de rechter de echtscheiding zal verbieden, zolang de man geen (tweederde) meerderheid achter zich krijgt? Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 22 februari 2006 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een Vlaams parlement (met separatistische meerderheid) kan in twee jaar volkomen democratisch de onafhankelijkheid realiseren. We hebben de middelen om een referendum te organiseren op Vlaams grondgebied (ambtenaren om de verkiezingen te organiseren, schoolgebouwen om de stemhokjes te plaatsen, geld om een buitenlandse campagne te voeren). Onze minister-president kan zich in de aanloop naar het referendum profileren als president: officiële bezoeken aan de regeringsleiders in den Haag, Berlijn, Londen, Washington. Telkens praat hij dan over eventuele erkenning van de onafhankelijkheid, lidmaatschap van internationale organisaties... Zonder federalsime was dit onmogelijk. De Vlaamse provincies zouden nooit een gezamelijk referndum kunnen organiseren, zelfs al zaten hun provincieraden vol met Vlaamse separatisten. |
|
![]() |
![]() |