![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
Bekijk resultaten enquête: Voelt u zich geshockeerd door de inhoud van de Koran? | |||
Ja - ik ben niet-mohammedaan |
![]() ![]() ![]() |
19 | 50,00% |
Nee - ik ben niet-mohammedaan |
![]() ![]() ![]() |
17 | 44,74% |
Ja - ik ben mohammedaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,63% |
Nee - ik ben mohammedaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,63% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mijn eerste onderworpene niet beledigen he.... pffff
|
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() as gij het maar al weet.. nu de rest nog...
|
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() gewoonlijk, en ook hier, wil onderwerping aan een god, eerder zeggen , onderwerping aan zijn (menselijke ) boodschappers/profeten/priesters/vertegenwoordigers.Dus, onderwerping aan de reeds aangewaaide moslims...En zoiets vind ik natuurlijk verkeerd.
|
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() hoe weet gij nu of er maar één god is, of géén, of honderdduizend,rund?Van zogauw ge het concept "god" aanvaard, zie ik niet in waarom er maar één enkele zou bestaan?Nog minder zie ik in, waarom wij ons aan de god der moslims zouden moeten onderwerpen, dat is toch te gek om los te lopen?
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Censuur heeft steeds een min of meer goedklinkende verantwoording. Daarin ligt net de kiem van meer censuur verscholen, want steeds meer groepen zullen zich op diezelfde of gelijkaardige verantwoording beroepen om hun ideologie veilig te stellen door hun wederstrevers te muilkorven. Een goed voorbeeld is de ongelijke behandeling tussen ontkenners van genocide van de Joden en die van de Armenen. De eersten riskeren bak, de tweede groep riskeert een scheve blik, of zelf goedkeuring vanwege de Turken. Meer zelfs: in Turkijke MOET je ze ontkennen of je vliegt de doos in. Het mechanisme is hetzelfde als tussen kinderen, die niet willen dat een ander van hun speelgoed gebruik maken, en het dan nog liever kapotmaken zodat ze er nadien zelf ook niet meer kunnen mee spelen. Maar voorts heb je gelijk. Misschien voor alle zekerheid de Bijbel ook erin betrekken? Het oude testament spoort aan tot moord en geweld. In principe mag dat hier wettelijk niet verspreid worden. Een bloemlezing: -"En wat mannelijk is, de voorhuid hebbende, wiens voorhuids vlees niet zal besneden worden, dezelve ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden" (Gen. 17:14) -"maar wie den naam des Heeren verwenst zal zeker ter dood gebracht worden: stenigen zal hem de gehele gemeente; zowel vreemdeling als inboorling zal ter dood gebracht worden als hij den Naam heeft verwenst." (Lev. 24:16) - Handel vijandelijk met de Midianieten, en versla hen;(Num 25:17) -Zo zult gij alle inwoners des lands voor uw aangezicht uit de bezitting verdrijven, en al hun beeltenissen verderven; ook zult gij al hun gegotene beelden verderven, en al hun hoogten verdelgen. (Num.33:52) -En de HEERE, onze God, gaf hem voor ons aangezicht; en wij sloegen hem, en zijn zonen, en al zijn volk. En wij namen te dier tijd al zijn steden in, en wij verbanden alle steden, mannen, en vrouwen, en kinderkens; wij lieten niemand overblijven. (Deut. 2: 34-35) -Gij zult dan al die volken verteren, die de HEERE, uw God, u geven zal; (Deut. 7:16)
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of misschien zijn er nog minder.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag aan de mensen die nog ter kerke gaan eens hoevelen deze geschriften letterlijk nemen als het woord van "god". Stel vervolgens de zelfde vraag aan de gemiddelde gematigde mohammedaan ivm de Koran. Ik durf vermoeden dat het antwoord verre van eensluidend zal zijn. De hersenspoelende kracht van de koran is onovertroffen. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Het NT is iets heel anders dan de Koran. Islam is een godsdienst als geen andere.
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In zijn totaliteit is het koek-één-deeg met de koran. Als we jouw (drog)redenering volgen, dan kunnen we evengoed in de koran naar neutrale hoofdstukken of verzen gaan zoeken en met die excerpten in de hand beweren dat we enkel dat gedeelte moeten ernstig nemen. Je kan geen goede reden bedenken waarom het ene wel en het andere niet zou mogen in druk of op ons scherm verschijnen. Ik hoorde trouwens nog nooit een geode reden waarom welke tekst dan ook niet zou mogen verschijnen, gesteld dat wij zelf vrijelijk kunnen kiezen of we die tekst 1/lezen 2/involgen. Citaat:
't Is monotheïsme, en de éne god is omnipotent, omnipresent, revanchistisch, monocultureel,........... en het hele zootje wordt duchtig gebruikt als 'educatief instrument' om mensen mee in het gareel te houden, op te roepen tot oorlog, een leefwijze op te dringen, moeial te spelen in de beddebak,...... Je kan niet ontkennen dat er wel meerdere religies uit dezelfde vaatjes tappen.
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb de Koran eerlijk gezegd nog nooit gelezen, iemand hier wel? (En dan bedoel ik niet, enkele verzen, maar in zijn totaliteit?) Het valt mij op dat er nog geen moslims hebben gereageerd op de poll (of ze hebben misklikt?).
|
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() Als we gaan beginnen om heilige boeken van andere religies te verketteren, dan zijn we zelf godsdienstfanatici. De bijbel bevat heeft ook passages die we in de tegenwoordige tijd twijfelachtig vinden. Respect voor het geloof van een ander is een absolute basisvoorwaarde.
|
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Waarom zou ik reageren op een onnozele thread ??
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#38 |
|
![]() U gelooft niet in sprookjes ??
#39 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 25 februari 2006 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 25 februari 2006 om 16:02. |
|
![]() |