Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2006, 20:34   #101

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als u het artikel gelezen had zou je weten dat hij altijd voldoende gehad heeft.
Tegenslag met zijn vrouw heeft hem de das omgedaan.
Ik ben het eens met een minimum pensioen maar ook daarin moet ergens vrijheid zijn. Wie wel spaart moet altijd meer krijgen dan iemand die helemaal niets bijgedragen heeft.
Waarom zou ik tijdens mijn beroepsloopbaan iets opzij zetten voor mijn oude dag als ik dat moet afgeven aan mijn werkmakker die met dat geld op reis ging?
Voldoende hebben is heel relatief. Ik ben van mening dat men, om voldoende te hebben, eigenlijk over moet hebben om een "potje" te creëeren voor moeilijke tijden. Georges Pirard had naar eigen zeggen wel voldoende maar zijn bijeengespaarde potje voor moeilijke tijden was er in één klap door toen hij die tegenslag had met zijn vrouw. Als men daarna te weinig heeft om rond te komen dan heeft hij, of te weinig op dat moment, of te weinig gehad daarvoor (ik veronderstel dat hij niet genoeg had bijvoorbeeld om aan pensioensparen te doen of een degelijke levensverzekering af te sluiten). Om te kunnen sparen moet men kunnen sparen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 22:00   #102
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Voldoende hebben is heel relatief. Ik ben van mening dat men, om voldoende te hebben, eigenlijk over moet hebben om een "potje" te creëeren voor moeilijke tijden. Georges Pirard had naar eigen zeggen wel voldoende maar zijn bijeengespaarde potje voor moeilijke tijden was er in één klap door toen hij die tegenslag had met zijn vrouw. Als men daarna te weinig heeft om rond te komen dan heeft hij, of te weinig op dat moment, of te weinig gehad daarvoor (ik veronderstel dat hij niet genoeg had bijvoorbeeld om aan pensioensparen te doen of een degelijke levensverzekering af te sluiten). Om te kunnen sparen moet men kunnen sparen.
Het leven is (voor velen) niet gemakkelijk...
En de mensen die het moelijk hebben, moeten geholpen worden... Daar zal praktisch eenieder mee akkoord gaan... Maar er blijft uiteraard wel iets als eigen verantwoordelijkheid... en inzet volgens eigen vermogen...

Vrijwillige werkweigeraars die voortdurend verklaren dat de 'vergoedingen' niet hoog genoeg zijn, dragen m.i. niet veel bij tot de verbetering van het lot van de echte kansarmen... Of denkt U van wel?
Het wordt nog gekker als die vrijwillige werkweigeraars syndicaten gaan oprichten... Ze dragen enkel bij tot een verkilling én de verarming van de maatschappij...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 22:30   #103
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En de mensen die het moelijk hebben, moeten geholpen worden... Daar zal praktisch eenieder mee akkoord gaan... Maar er blijft uiteraard wel iets als eigen verantwoordelijkheid... en inzet volgens eigen vermogen...

Vrijwillige werkweigeraars die voortdurend verklaren dat de 'vergoedingen' niet hoog genoeg zijn, dragen m.i. niet veel bij tot de verbetering van het lot van de echte kansarmen... Of denkt U van wel?
Het wordt nog gekker als die vrijwillige werkweigeraars syndicaten gaan oprichten... Ze dragen enkel bij tot een verkilling én de verarming van de maatschappij...
Meer zelfs, mensen in nood kunnen slechts blijvend geholpen worden in een maatschappij met een gezonde sociale zekerheid. Met andere woorden voldoende werkslaven die een bijdrage leveren om de pot te vullen in plaats van zelf uit de pot te graaien.
Als de verhouding tussen inkomsten en uitgaven in evenwicht was zou niet elke begrotingsronde moeten bespaard worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 22:33   #104
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door culturele fascist
Met andere woorden voldoende werkslaven die een bijdrage leveren om de pot te vullen in plaats van zelf uit de pot te graaien. Als de verhouding tussen inkomsten en uitgaven in evenwicht was zou niet elke begrotingsronde moeten bespaard worden.
Ja net zoals dat in Duitsland alles zogezegd de schuld was van de Joden zo is nu alles de schuld van de doppers en de leefloners enzo he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2006 om 22:34.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 22:48   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Ja net zoals dat in Duitsland alles zogezegd de schuld was van de Joden zo is nu alles de schuld van de doppers en de leefloners enzo he
Inderdaad toen was ook alles zogezegd de schuld van de kapitalisten.(Joden) en kon men alles oplossen door die kapitalisten te bestelen.
Oud 1 maart 2006, 23:40   #106

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, je focust je weer op kobaf, dat moet je maar met hem uitvechten, kom ik in deze topic niet tussen [SIZE=1](trouwens jullie hebben al alles tegen elkaar gezegd wat jullie beide wel/niet wilden/willen horen).[/SIZE] We hebben het hier wel over Pirard, die als het interview juist is, het grootste deel van zijn leven heeft gewerkt. Verdient toch wat beter op zijn oude dag [SIZE=1](en dan heb ik het niet over onmetelijke bedragen)[/SIZE][SIZE=2]?[/SIZE]
Oud 1 maart 2006, 23:58   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het hier wel over Pirard, die als het interview juist is, het grootste deel van zijn leven heeft gewerkt. Verdient toch wat beter op zijn oude dag (en dan heb ik het niet over onmetelijke bedragen)?
Om een volledig pensioen op te bouwen moet men niet alleen voldoende jaren gewerkt hebben maar ook bijgedragen hebben. Veel zelfstandigen vallen dus blijkbaar uit de boot omdat ze nalieten SZ te betalen.
Zou het wel eerlijk zijn om loontrekkers wel te doen betalen en zelfstandigen niet en ze toch een gelijk pensioen te betalen ?.
Heeft iemand die zijn leven lang zijn inkomen aan reizen en dure autos spendeert recht op evenveel pensioen als iemand die zorgzaam voor zijn pensioen spaarde ?
Oud 2 maart 2006, 00:01   #108

Standaard

Citaat:
Ja, je focust je weer op kobaf, dat moet je maar met hem uitvechten, kom ik in deze topic niet tussen [SIZE=1](trouwens jullie hebben al alles tegen elkaar gezegd wat jullie beide wel/niet wilden/willen horen).[/SIZE] We hebben het hier wel over Pirard, die als het interview juist is, het grootste deel van zijn leven heeft gewerkt. Verdient toch wat beter op zijn oude dag [SIZE=1](en dan heb ik het niet over onmetelijke bedragen)[/SIZE][SIZE=2]?[/SIZE]
sorry maar het feit of hij gewerkt heeft of niet is ook helemaal niet terzake - zelfs indien hij van heel zijn leven geen klop gedaan zou hebben dan nog heeft hij volgens de grondwet recht op een menswaardig bestaan - dan nog dient hij de steun te genieten van het vierde wereld syndicaat - het enige dat hij daarvoor moet zijn is arm. (hoewel ik niet vermoed dat je anders bedoelde ) - iedereen heeft gewoon recht op een menswaardig pensioen.

van die anarchistische kastekinderen gelijk bobke en chipie zullen er nog veel komen hoor - en wees gerust ik zal er mij niet door laten doen maar nog minder lig ik ervan wakker
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 maart 2006 om 00:12.
Oud 2 maart 2006, 00:03   #109
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
best van al had iedereen een redelijk, gelijk basis-pensioen, en als je daarnaast wilt/kunt sparen , dan doe je dat maar.De verschillen tussen de penioenen zijn echter even ( veel te) groot als tussen de lonen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 00:33   #110
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
best van al had iedereen een redelijk, gelijk basis-pensioen, en als je daarnaast wilt/kunt sparen , dan doe je dat maar.De verschillen tussen de penioenen zijn echter even ( veel te) groot als tussen de lonen.
Natuurlijk maar heb jij een ezeltje dat ..............
Oud 2 maart 2006, 07:23   #111
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk maar heb jij een ezeltje dat ..............
ik weet niet juist meer in welk scandinavisch land (Noorwegen of Zweden ) gebeurt het toch zo: er is een vastgelegd basis-pensioen, zowel voor straatvegers als voor Hoge Pieten, en daarnaast kan je zelf sparen wat je wilt/kunt.Bij ons zijn er echter ezels die zulk een maatregel belachelijk vinden...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 07:53   #112
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na al uw inhoudsvolle posts denk ik niet dat ze nog meer kan verarmen......
Oud 2 maart 2006, 07:54   #113
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Na al uw inhoudsvolle posts denk ik niet dat ze nog meer kan verarmen......

Denk er toch maar eens over na...

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 maart 2006 om 07:57.
Oud 2 maart 2006, 08:01   #114
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Denk er toch maar eens over na...
Yep, bij deze reeds gebeurd, blijf toch lekker vws'er.... WERKENDE vws'er wel te verstaan, alleen al om je stellingske te ondermijnen dat we allemaal werkloze profiteurs zouden zijn
Oud 2 maart 2006, 08:10   #115

Karma's schermafbeelding

Standaard

[SIZE="4"][/SIZE][SIZE="3"][/SIZE][SIZE="3"][/SIZE]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
sorry maar het feit of hij gewerkt heeft of niet is ook helemaal niet terzake - zelfs indien hij van heel zijn leven geen klop gedaan zou hebben dan nog heeft hij volgens de grondwet recht op een menswaardig bestaan - dan nog dient hij de steun te genieten van het vierde wereld syndicaat - het enige dat hij daarvoor moet zijn is arm. (hoewel ik niet vermoed dat je anders bedoelde ) - iedereen heeft gewoon recht op een menswaardig pensioen.

van die anarchistische kastekinderen gelijk bobke en chipie zullen er nog veel komen hoor - en wees gerust ik zal er mij niet door laten doen maar nog minder lig ik ervan wakker
Ik wou vooral aankaarten dat ook werkenden in de armoede kunnen geraken.

Laatst gewijzigd door Karma : 2 maart 2006 om 08:11.
Oud 2 maart 2006, 09:07   #116
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Yep, bij deze reeds gebeurd, blijf toch lekker vws'er.... WERKENDE vws'er wel te verstaan, alleen al om je stellingske te ondermijnen dat we allemaal werkloze profiteurs zouden zijn
Ik heb nooit beweerd dat de kansarmen allemaal werkloze profiteurs zijn... Hoe durft U dat?

Ik heb enkel problemen met vrijwillige werkonwilligen, die menen op alles recht te hebben en zich voor niets verantwoordelijk achten... Luizennarren als het ware...

Dat U lid blijft van het VWS, dat is uw goed recht (het VWS zou anders ineens ongeveer 20% leden verloren hebben)...

Ik hoop dat U er inslaagt binnen het jaar te weten te komen waarvoor het VWS staat (buiten de kinderpraat die hier door bepaalde profitariërs worden gedeclareerd) en kunt vaststellen dat U werkelijk iets concreets gerealiseerd hebt...

En ik kan me best vaststellen wat U, vroeger toen U niet arm was, voor de armen gedaan hebt...
Oud 2 maart 2006, 10:47   #117
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik weet niet juist meer in welk scandinavisch land (Noorwegen of Zweden ) gebeurt het toch zo: er is een vastgelegd basis-pensioen, zowel voor straatvegers als voor Hoge Pieten, en daarnaast kan je zelf sparen wat je wilt/kunt.Bij ons zijn er echter ezels die zulk een maatregel belachelijk vinden...
Dan zult u natuurlijk ook niet weten hoeveel dat basispensioen bedraagt, wie daar kan van genieten en hoeveel en hoe men daartoe bijdraagt.
Wat ik wel weet is dat de bijdragen daar nog hoger zijn dan hier.
Geen enkele ezel beweert dat er geen betere systemen zouden bestaan, hij vraagt alleen hoe ge dat denkt te financieren.
Oud 2 maart 2006, 10:57   #118

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zult u natuurlijk ook niet weten hoeveel dat basispensioen bedraagt, wie daar kan van genieten en hoeveel en hoe men daartoe bijdraagt.
Wat ik wel weet is dat de bijdragen daar nog hoger zijn dan hier.
Geen enkele ezel beweert dat er geen betere systemen zouden bestaan, hij vraagt alleen hoe ge dat denkt te financieren.
Misschien eens ten rade gaan in de scandinavische landen hoe zij het doen.
Oud 2 maart 2006, 11:18   #119
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien eens ten rade gaan in de scandinavische landen hoe zij het doen.
Mss ook eens nagaan tot hoelang de mensen daar werken en hoe het daar zit met de werkloosheidsvergoedingen? En hoe de openbare diensten daar werken? En of ze ook begenadigd zijn met een soort Walenland...
En met stalinistische vakbonden?
Oud 2 maart 2006, 11:29   #120

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat de kansarmen allemaal werkloze profiteurs zijn... Hoe durft U dat?

Ik heb enkel problemen met vrijwillige werkonwilligen, die menen op alles recht te hebben en zich voor niets verantwoordelijk achten... Luizennarren als het ware...

Dat U lid blijft van het VWS, dat is uw goed recht (het VWS zou anders ineens ongeveer 20% leden verloren hebben)...

Ik hoop dat U er inslaagt binnen het jaar te weten te komen waarvoor het VWS staat (buiten de kinderpraat die hier door bepaalde profitariërs worden gedeclareerd) en kunt vaststellen dat U werkelijk iets concreets gerealiseerd hebt...

En ik kan me best vaststellen wat U, vroeger toen U niet arm was, voor de armen gedaan hebt...
je hebt als armenfoob ook problemen met gepensioneerde armen die heel hun leven gewerkt hebben

en idd karma in die contekst was het dus idd wel relevant dat te vermelden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be