![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ga jij wonen na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
Ik blijf in Vlaanderen wonen natuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
55 | 79,71% |
Ik verhuis naar Wallonië, ik gun het ze ni, neh!!! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,59% |
Ik ga naar Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
Ik ga naar Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stand van zaken:
Citaat:
Slechts vijf Belgen willen naar Wallonië en Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die peiling is niet representatief voor heel Vlaanderen. Dit is maar een forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat als de bron betrouwbaar blijkt te zijn?
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet ? Die kan men zelfs al in Vlaanderen vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hm, de Stemmenkampioen is nu ook niet bepaald representatief te noemen...
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal ik daar niet over zeuren. Echter, cijfers op dit forum gooien zonder bron kan iedereen.
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar als peiling heeft de SK wel al bewezen een van de meer deugdelijke te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist is niet tevreden omdat een Vlaming heeft durven zeggen dat hij liever Wallonië dan Vlaanderen had. Wat te zeggen dan over de Vlamingen die al nu in Wallonië leven. Zonder natuurlijk te vergeten de Vlamingen die in het buitenland wonen. Zijn die geen "echte Vlamingen" in uw ogen, enkel en alleen omdat ze niet in Vlaanderen wilden blijven wonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad een peiling die niet direct met anderen vergelijkbaar is, maar als je het aantal respondenten gaat bekijken en je weegt dat af tegen het aantal inwoners in Vlaanderen, vind ik dat toch maar magertjes om te concluderen dat er een Vlaamse meerderheid voor separatisme gevonden kan worden.
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En heeft brandhout gemaakt van zijn eigen voorstellen tot volksreferenda ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, het referendum is helaas niet grondwettelijk op nationaal vlak (enkel gemeentelijk en provinciaal). Het zou goed zijn als er een referendum zou komen, dan weten we eindelijk waaraan en waaraf. Misschien in 2007...
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor andere peilingen is het veel minder betrouwbaar. De mensen die meedoen zijn allemaal mensen die internet hebben, die geïnteresseerd zijn in politiek,... Mensen die in politiek geïnteresseerd zijn, zijn over het algemeen republikeinser dan anderen. Voor zo'n peilingen zou ik dus de SK wel met een korrel zout nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen zonder Brussel is als Frankrijk zonder de regio Parijs: levensvatbaar maar totaal verminkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien wouden de franstaligen meer vreemdelingen in Brussel om mee te stemmen voor hen. Wel... dat is ook een boemerang. Ze blijven nu over met een stad die bulkt van vreemdelingen. Ze kunnen eens proberen om er de orde te bewaren eens Vlaanderen niet meer helpt. Misschien kunnen ze proberen die ramp uit te leggen aan het katholieke beezeke in Wallonië dat nog altijd gelooft dat we vechten tegen het fascisme. Ik voorspel dat wallonië dan binnen 5 jaar een partij a la VB op dezelfde sterkte heeft en dat de PS daaronder gaat lijden. Enfin... doen, zou ik zeggen ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 maart 2006 om 01:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ondanks hun geregelde vertegenwoordiging in de Brusselse overheid ondanks de maatregelen die genomen worden om Vlamingen in de Brusselse schepencollege's te krijgen ondanks de taalwetgeving ondanks de Vlaamse meerderheid in het federale parlement ondanks de geldstroom van Vlaanderen naar Brussel ondanks dat de rand rond Brussel volledig tot het Vlaams Gewest behoort ... ze slagen er niet in -ondanks dit alles- de rechten van de Nederlandstaligen te garanderen in Brussel. Hoe gaat dat dan zijn in een onafhankelijk Wallo-Brux? Als er een onafhankelijk Wallo-Brux komt, dan ben ik er zeker van dat de Vlamingen daar mogen fluiten naar alle mogelijke garanties. Taalproblemen zullen dan "geen prioriteit" zijn, in een land met zo'n sociaal-economische problemen. En dit keer hebben de Nederlandstalige Brusselaars geen enkel breekijzer. Als er een onafhankelijk Brussel komt (met dus iemand als Moureaux als caudillo), zou ik er niet van verschieten als de hoofden van de Vlamingen er op lansen gespiest worden, en hun bloed gebruikt wordt om de fontijnen van het Warandepark te hydrateren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wordt toch eens wakker uit de droom. Ik leef in een gemeente dicht bij Wemmel en tegenwoordig hoor ik hier enorm veel Frans. Denk twee keer na, man... Mijn gemeente ligt op de grens met oost-vlaanderen als het je intereseert. Geef Brussel weg maar behoudt de rand rond Brussel en dan zitten we in de driver seat. Het is nu of nooit hoor.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 maart 2006 om 02:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Eenmaal Moskou bereikt, verschuilen de Walen zich wel veilig achter de Oeral. Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 maart 2006 om 02:46. |
|
![]() |
![]() |