Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2006, 10:07   #161
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Wat dacht jij dan? De asielbeleid is alleen maar op papier een "bescherming van politieke vluchtelingen" beleid. In het praktijk is het alleen maar bedoeld voor "ideologische vrienden in het buitenland" zoals bijvoorbeeld communisme-vluchtelingen en ook "criminele vrienden in het buitenland" zoals bijvoorbeeld Hutu-Interhamwe massa-moordenaars uit Rwanda die hier naar toe kwamen (en ook naar Frankrijk...enz). De asielbeleid was NOOIT echt bedoeld voor politieke-vluchtelingen in het algemeen. Ja natuurlijk, op-papier was het wel zo.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 10:09   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er zit een reukje aan:
't gebeurde in Vlaanderen,
met een sterke CD&V
-dat gemakkelijk sympathie opbrengt voor "onafhankelijkheidsbewegingen" van vele soorten (herinnert niemand zich de baskische historie?) ...
Van welke "onafhankelijkheidsbeweging" maakt Erdal dan wel uit???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 10:12   #163
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar nog niet zo lachwekkend als dit van de linkse meute, die geloven dat de vrt objectief is, omdat hij met belastingsgeld wordt betaald
Argumenteer eens.
Jullie halen zelf aan dat jullie in het stof beiten met deze zaak.
Mocht de vrt dan al onder zo'n invloed staan alsof jullie beweren,
zouden ze er toch echt wel anders over hebben bericht,
waar of waar ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:13   #164
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Erdal werd, voor de volledigheid, niet eens rechtstreeks beschuldigd van terrorisme omdat de Turkse staat geen enkel bewijs had, maar wel van 'verstoring van de grondwettelijke orde', met andere woorden, iets teveel kritiek hebben. We hebben het hier over een land waar het leger nog altijd instaat is een regering af te zetten en partijen te verbieden, waar parlementsleden bijna de doodstraf kregen omdat ze koerdisch spraken, waar folteringen en verdwijningen op zijn Zuid Amerikaans nog steeds gebeuren.
Beperk je ondertussen maar niet meer tot Zuid-Amerikaans,
maar gewoonweg tot Amerikaans, Bushie is er ook niet meer vies van.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:16   #165
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht

Fehriye Erdal leeft al 10 jaar lang ondergedoken in België omdat ze vreest door de Turkse staatsveiligheid ontvoerd of vermoord te zullen worden.

De Turkse regering laat echter niet af en zet de Belgische regering en Justitie al jarenlang onder druk. Zij heeft zopas voor een derde maal om de uitlevering van Fehriye Erdal aan Turkije gevraagd.

In Turkije maakt Fehriye Erdal geen enkele kans en zou ze al lang tot levenslang veroordeeld geweest zijn en zoals de andere Koerden in de meest onmenselijke omstandigheden en volstrekte éénzaamheid opgesloten zijn geweest. Alhoewel Turkije deel wil uitmaken van de Europese Unie erkent de Turkse regering immers het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens niet waarin staat dat iedere Europese burger het recht heeft op een eerlijk proces.

Het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens veroordeelt ook folteringen of onmenselijke opsluitingen en behandelingen maar daar trekt de Turkse regering waarin de militairen het nog steeds voor het zeggen hebben, zich niets van aan.

Ook in België heeft Fehriye Erdal geen kans op een eerlijk proces.

Het betreft hier duidelijk een politiek proces. Dat wil zeggen dat Fehriye Erdal reeds op voorhand door de rechter schuldig werd bevonden omdat hij vindt dat zij deel zou uitmaken van een 'terroristische organisatie'. Haar veroordeling stond al op voorhand al vast. Daar was geen langdurig gerechtelijk 'onderzoek' voor nodig. Dit was een puur politiek schijnproces.
He, pas op,
je zult net als ik als een islam-lover, terroristen beschermer en linkse achterlijke zak
uitgemaakt worden

Voor de rest,
mochten ze je argumenten al volledig lezen, begrijpen en eens goed evalueren
zouden ze tot de conclusie komen dat je het bij het rechte eind hebt,
maar deze drie zaken die ik heb opgesomd samen uitvoeren is echt teveel
gevraagd voor een groot deel van het hier aanwezige publiek
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:19   #166
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Sorry, als ik U beledigde Pelgrim ! Ik geef toe dat ik, zoals U blijkbaar, geen inside informatie heb binnen de linkse Turkse oppositie. Ik beschik evenmin over een rechtstreekse telefoonlijn met onze gerechtelijke diensten. De wapens en valse papieren die gevonden werden kunnen inderdaad toebehoord hebben aan de vorige eigenaars van het apartement zonder dat mevrouw Erdal ze ooit opgemerkt heeft. De zogenaamde bewijslast van de Turkse regering op film betreft mogelijks beelden van een dubbelgangster want Fehrye was op dat ogenblik vreedzaam aan het betogen tegen de Turkse dictatuur waarbij ze de grondwettelijke orde verstoorde met haar protestkreten.
Ik ga inderdaad akkoord dat het mogelijk is dat de Belgische regering en haar bevooroordeelde rechtbanken bestaan uit "fascistoïde" personen die de gerechtvaardigde acties van terroristen tegenwerken met processen. Dat is werkelijk schandalig en gebeurt waarschijnlijk in opdracht van de Amerikanen en de Turkse dictators.
Ik wist natuurlijk niet dat DHKP-C een Koerdische organisatie was en ik dan Uw verlichte geest dan ook voor de toelichting.
In alle nederigheid vraag ik dan ook excuus voor het feit dat ik mijn mond durfde opendoen en dat in tegenspraak met een "verlichte geest" zoals de Uwe.

Ik hoop dat ze dat meiske snel terugvinden en rehabiliteren. Misschien kunnen ze zelfs wel zorgen voor een postje. Bij KifKif of zo of als adviseur bij Vandelanotte.
U verward het feit of ze wel schuldig kan zijn
met het feit of ze een eerlijk proces kan krijgen in Turkije ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:20   #167
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ze zal bij één of andere organisatie zitten die uitgewezen illegalen herbergen, zo zijn er genoeg in België. Of ze nu Al Qaeda leden herbergt of een Turkse terroriste, veel maakt het hen niet uit, als ze maar kunnen helpen.
En op welke feiten berust die beweringen,
of is het enkel uw fantasie die op hol slaat ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:23   #168
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Amnesty Nederland besteedt regelmatig aandacht aan de toestand in Turkije.

Turkije

Ondanks alle vorderingen die de parlementaire democratie in Turkije, met een hunkerende blik op Europa, de afgelopen jaren heeft gemaakt, wordt de mensenrechtensituatie nog steeds grotendeels bepaald - in negatieve zin - door de veiligheidsdiensten, het leger en de politie. Al dan niet vermeende interne (Koerden, Islamitische fundamentalisten) en externe (Griekenland, Irak, Iran, Rusland) dreigingen liggen hieraan ten grondslag. In Turkije ‘schittert’ dan ook het hele spectrum aan mensenrechtenschendingen: marteling en mishandeling, buitengerechtelijke executies, beknotting van de vrijheid van meningsuiting, gevangenzetten van gewetensbezwaarden en ‘verdwijningen’.

http://www.amnesty.nl/landeninfo/lan_turkije.shtml
Tof he,
dat het VuilB weeral eens met een heel pijnlijke dualiteit zit ...

Kriminelen: hup, uitwijzen naar land van herkomt.
Langs de andere kant: Turkije uit de EU weren,
want zo'n bende kriminelen die daar aan de macht is dat ze zelfs
de democratie niet kunnen hanteren in hun land.

Uch ?
Wil je dan schuldig zijn aan het uitleveren van mensen aan een land
die de mensenrechten niet eerbiedigd en hun gevangenen en politieke
gevangenen foltert ?

Pijnlijk he, VuilB-aanhangers
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:30   #169
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Man man, de Belgische staatsveiligheid! Chapeau, mannen. Heeft er nu iemand nóg bewijzen nodig dat al die unitaire Belgische instituten gewoon rot zijn? (voetbalbond-regie der gebouwen-justitie-staatsveiligheid-........)
Alsof het VuilB zou opstappen omdat er ergens een paar agenten
hun taak niet hebben kunnen vervullen
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:37   #170
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Deze vrouw werkte in het gebouw van de industrieel Sabanci. Ze heeft gewapende mannen binnengeloods en naar de kamer van Sabanci in de bovenste verdieping gebracht. Hier is Sabanci op brute wijze vermoord.
Dit wordt je toch door de Turkse overheid meegedeeld

Alsof wij het waarheidsgehalte kunnen inschatten hiervan,
mag er al twijfel bestaan over een overheid die de EU recht voor de schenen
schopt en jullie van het VuilB verafschuwen ?
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:41   #171
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Interview met Jan Fermon, advocaat van Fehriye Erdal

De vuile samenwerking tussen België en Turkije

De overheid zou Erdal huisarrest geven op een geheime plaats. Maar de Turkse televisie toonde ondertussen al beelden van de voordeur van het betrokken huis. Jan Fermon, de advocaat van deze jonge militante, legde ons uit welke risico's Erdal loopt. Volgens hem spelen de Belgische autoriteiten een vuil spel.

Hoe kon haar adres uitlekken?

Jan Fermon. Op 17 augustus om 16u filmden twee Turkse journalisten het huis waar Erdal verblijft, in Charleroi. De correspondent van het Turkse dagblad Milliyet zei me: "Ik heb de informatie van een vriend op Binnenlandse Zaken hier in België."

Op de Turkse tv toonde men daarna duidelijk leesbaar het straatnaambord en de voordeur, met een rode cirkel er rond, zoals een schietschijf. Zo wordt Erdal voor de wolven gegooid. De minister van Binnenlandse Zaken en de rijkswacht hebben hun belofte om het adres geheim te houden verbroken. Ze benaderen haar als een criminele. Daarmee is duidelijk dat de Belgische autoriteiten haar niet willen beschermen.

Waarom schildert de regering haar als gevaarlijk en crimineel af?

Jan Fermon. Binnenlandse Zaken zegt dat ze verdacht wordt van bendevorming en verboden wapendracht en dat ze een gevaar is voor de openbare orde in België. Dat is gemakkelijk gezegd. De 'bende' waartoe ze behoort is de DHKC en Binnenlandse Zaken bestempelt deze organisatie als gevaarlijk. De voorzitter van de Raad van State zei echter dat hij dit niet goed begrijpt omdat de DHKC een volledig wettelijk bureau heeft in Brussel.

De paar wapens die bij haar aanhouding in het appartement in Knokke gevonden werden, zijn niet van haar. Tijdens het onderzoek verklaarde een medestander dat ze van hem zijn. Zijzelf heeft daar niets mee te maken. Erdal heeft de openbare orde in België nooit verstoord en ze heeft ook nooit die bedoeling gehad. In de documenten die bij haar in beslag genomen zijn, heeft men geen enkele aanwijzing daarover gevonden.

U stelt dat Erdal in gevaar is, hoezo?

Jan Fermon. Vanuit Turkije komen er openlijke bedreigingen ten aanzien van mensen die door het Turkse regime als terrorist worden beschouwd. En onder terrorist verstaat men militante revolutionairen. Güres, de ex-stafchef van het Turkse leger, verklaarde een paar jaar geleden al dat er 150 Turkse geheime agenten in Europa zitten om acties tegen Turkse 'terroristen' te ondernemen. Dat is pas een bedreiging van de openbare orde. De Belgische autoriteiten, die hiervan op de hoogte zijn, namen nooit enige maatregel.

De Turkse pers en autoriteiten zeggen dat Erdal een terroriste is, die betrokken was bij de aanslag op Sabanci. Het enige in dit verhaal dat klopt, is dat ze werkte in het gebouw waar de aanslag gebeurde. Trouwens, Turkije verwijst bij de vraag voor haar uitlevering zelfs niet naar die aanslag. Volgens de Turkse pers heeft de familie van Sabanci nu huurmoordenaars ingezet. Erdal is dus wel degelijk in gevaar.

Waarom laat Binnenlandse Zaken haar adres uitlekken?

Jan Fermon. De Turkse pers spreekt van een nieuw Öcalan-scenario (de Koerdische leider die via een derde land toch werd uitgeleverd), waar België mee akkoord zou zijn: eerst een valse sfeer van onveiligheid rond haar creëren, zodat men kan zeggen dat ze weg moet naar een derde land, en dan via via naar Turkije. Ik heb de indruk dat de regering dit spel meespeelt. Zitten hier economische, politieke, diplomatieke of andere afspraken achter? VU-volksvertegenwoordiger Karel Van Hoorebeke zei: "Er moet klaarheid komen over de afspraken die de regering over Erdal gemaakt heeft met Turkije. Afspraken hierover zijn niet aanvaardbaar." Ik sluit me daarbij aan.

Waar handelt de Belgische overheid zo?

Jan Fermon. Er bestaat al sinds het begin van deze affaire een effectieve samenwerking tussen België en Turkije. Verschillende <caron> vertrouwelijke <caron> stukken uit het dossier van de onderzoeksrechter verschenen in de Turkse pers. Wie anders dan onze autoriteiten kunnen aan de oorsprong liggen van deze lekken?

We mogen niet vergeten dat er al in 1996 een samenwerkingsakkoord werd afgesloten tussen ex-rijkswachtgeneraal De Ridder en de Turkse politie, waarvan de fascistische praktijken voldoende gekend zijn. Turkije en België werken in het kader van de Navo ook samen op vlak van de strijd tegen de "binnenlandse vijand", dat wil zeggen de arbeiders, democratische en communistische bewegingen. Rond Erdal wordt dit nu allemaal toegepast.

http://www.ptb.be/international/arti...object_id=2304
Ai,
velen zullen hier wel weer te lui zijn dit door te lezen ...
Anders zouden ze daar wat belachelijk staan met al hun stoere praatjes.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:44   #172
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als "ze" het nu verstandig aanpakken in Brussel... laten ze Dutroux nog eens lopen! En alle kabaal over Erdal is weer van de baan.
Als die ooit nog gaat lopen zal em kogels moeten ontwijken vrees ik
de boswachter zou wel eens met een geladen geweer kunnen rondlopen.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:50   #173
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Aangezien de staatsveiligheid zich hier enkel met vlaams nationalisten bezighoud, is het ook de thuishaven van het internationale terrorisme.

Visa kan je overal in onze ambasades kopen, vooral die van Casablanka heeft een visa supermarkt.

Eens je hier bent doe je maar op, materiaal kopen voor bommen te maken, het gewoon pieken uit een steengroeve of bij de rijkswacht of 't leger zelf, nergens ter wereld is het makkelijker om legermateriaal te stelen of documenten te stelen en te vervalsen.

(genoeg inbraken in gemeentehuizen en kazernes in het verleden om dat te bewijzen. )

De wapenhandel en drugshandel bloeit, dankzij de wereldhaven, Anwtwaarpen, waar je containers met van alles en nog wat in, overal ter wereld heen kunt shippen.

Kortom moest ik voor Al Quaida een bijhuis moeten openen in europa, dan was Broekzele zeker mijn hoofdkantoor, met hier en daar een bijhuis natuurlijke.

Diamandsmokkel, wapensmokkel, drugsmokkel het kan allemaal, zonder al te veel controle, want de staatsveiligheid heeft het veel te druk met de abonnementenlijst van het Palieterke te controleren,

allemaal gevaarlijke terroristen, met vertakkingen overal ter wererld... gevaarlijke mannen die pikante lezersbrieven sturen, en lachen met het gezag, en elke week Berre 2 nen dikke neus zetten !

En dan de gevaarlijksten van allemaal, de Takkers en de Davidsvondsers en oeh, nog gevaarlijker, de smeerlapperij van de smeerlapperij, het slijk der aarde, de verpersoonlijking van Adolf Hitler himself , Het Sint Maartensfonds...

Mijn grootvader staat zeker op hun zwartste lijst, want die leest Berkenkruis...
Supermarkt voor visa's ?
Vreemd, vreemd.
Ik heb enkele chinezen raad gegeven bij hun aanvraag voor een studentenvisum,
en man, wat een lijdensweg dat al was ...
De ambacade vermaakt er zich zo erg met die chinezen dat ze zelfs hun
antwoord in het Nederlands terugsturen, naar hun thuisadres in China uiteraard.

Er werken dikke oenen op de ambacade,
dat is duidelijk, maar een visa-supermarkt zou ik het allerminst noemen
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:51   #174
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
geven ze geen beloning van een paar duizend euro voor wie haar kan vinden?
levend of dood
Vooral dood zal het VuilB interesseren zeker
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:53   #175
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
mijn neefke van 3 jaar richt ook elke dag 3 firma's op in sina (via tinternet)
Aha,
vraag em eens welke partijfunctionaris em daarvoor omkoopt
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 10:55   #176
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Supermarkt voor visa's ?
Vreemd, vreemd.
Ik heb enkele chinezen raad gegeven bij hun aanvraag voor een studentenvisum,
en man, wat een lijdensweg dat al was ...
De ambacade vermaakt er zich zo erg met die chinezen dat ze zelfs hun
antwoord in het Nederlands terugsturen, naar hun thuisadres in China uiteraard.

Er werken dikke oenen op de ambacade,
dat is duidelijk, maar een visa-supermarkt zou ik het allerminst noemen
Chinezen uit leuven ? Want daar zitten er genoeg illegaal .
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 11:06   #177
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Chinezen uit leuven ? Want daar zitten er genoeg illegaal .
Gent, legaal.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 3 maart 2006, 12:10   #178
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bronstein Bekijk bericht
Jij loopt toch ook vrij rond EN uw politieke vrienden van de MHP krijgen hier toch ook carte blanche? De antwerpse politie beschikt over een lijst van extremistische groeperingen, waar naast het Davidsfonds ook de grijze wolven gesignaleerd staan.

Je zou inderdaad haast denken dat België een veilige thuishaven voor criminelen is.
Die lijst was ook zo een sterk staaltje van onze veiligheidsdienst.
Politieke vrienden van de MHP?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:14   #179
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Een kruimeldief krijgt hier voorarrest.
Maar ‘n terrorist blijft vrij op request.
Zij kreeg jarenlang
maar pakte de tram.
Zulks zint Erdolan niet al te best.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 12:16   #180
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Argumenteer eens.
Jullie halen zelf aan dat jullie in het stof beiten met deze zaak.
Mocht de vrt dan al onder zo'n invloed staan alsof jullie beweren,
zouden ze er toch echt wel anders over hebben bericht,
waar of waar ?
Alhoewel de extreemlinkse sfeer in de vrt veel groter is dan de extreemrechtse sfeer (alhoewel de populatie van extreemrechts dan weer veel groter is dan deze van extreemlinks) past men er wel voor op om dit extreemlinks te verdedigen dat naar terrorisme ruikt.
Maar desondanks dat, spreekt men in dit geval meestal over links, in plaats van over extreemlinks of terroristen. Ook geeft ze een vrij podium in haar uitzendingen aan deze, en kies nu zelf maar: idealisten, linksen, extreemlinksen, terroristen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be