![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leiders zoals Hitler of Bomber Harry konden ongestraft een en ander stopzetten, zonder verdere gevolgen. In het geval van Harry zou het zelfs gewoon z'n fout toegeven aan de grote tegenstand van z'n beleid, inclusief van veel van z'n piloten. De uitvoerders daarentegen konden op heel wat minder "begrip" rekenen als ze de opdracht weigeren, een bevel negeren in oorlogstijd is iets waar niet om gelachen wordt.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 3 maart 2006 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zoals die politieke filosoof al zei: "Slechts één vorm van rebellie is rechtvaardig: namelijk die die vecht tegen onrechtvaardigheid."
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
regimeslaven, die doen wat ze gedicteerd zijn aan de ene kant, en toch "met overtuiging mee demoniseren" wat is het nu ? ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al was het maar om er de wetten die het volk er zou willen gewijzigd zien ook effectief te kunnen wijzigen?
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je, het bevel is onrechtvaardig, maar het feit dat je het uitvoert is even onrechtvaardig, en vindt op een heel ander, directer niveau plaats. Als ze morgen de legerdienst hier instellen, ben ik consequent, en deserteer ik. Dat is voor mij gerechtvaardigd, omdat ik geen ander mensen, al nauwelijks dieren, pijn kan doen. Alles valt onder de eigen verantwoordelijkheid, en de verantwoording die ene kapitein moet afleggen omdat hij bevel tot schieten geeft, is van een heel andere orde dan een soldaat die werkelijk schiet.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niets gemakkelijker voor regimeslaven dan datgene met overtuiging te doen dat het regime hen met verve voordoet.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben in dat gebied geweest, een slechter (en meer verrassend) gebied hadden ze niet kunnen treffen, maar dit gaan zeer concreet over Cubanen die (met allerlei hulp) revolteren tegen hun regime. Kijk, in die zin, daar komen we terug op een zeer oude discussie, is Vlaanderen gemachtigd te revolteren tegen België, indien mensen echt zouden vinden dat er grove onrechtvaardigheden plaatsvinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is Harris , dacht ik, maar dat is maar een detail. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jou vanavond een pistool in je hand wordt geduwd waarmee je FDW moet doodschieten, en in een andere kamer zit je lief klaar voor een kogel daar haar kop als jij niet doet wat van je gevraagd wordt, wat doe je dan?
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook bjaaf, dusj de kansj dat zujk sich sal voojdoen isj kjein ![]() Problemen, dat zijn de anderen, zei Sartre ook al wel eens. Trouwens, moet je hier niet de wortel van het probleem aanpakken: geen lief dus... ( ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn toch ook onderzoeken die aantonen dat een zeer grote meerderheid van de soldaten in de strijd bewust verkeerd schieten, of toch zeker geen dodelijke schoten trachten te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder een communistisch regime als je het mij vraagt.
En wat die waard zijn werd intussen voldoende bewezen.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proberen geen dodelijke treffers te maken, vind ik nogal macaber, maar inderdaad, wat je zegt, dit toont aan dat de mens zelfs in die situtaties beschikt over het vermogen tot overwegen wat het eigen gevoel is bij het stellen van een daad.
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat ik een regimeslaaf ben. Als ik echter moet kiezen tussen het leven van mijn lief of dat van jou dan weet ik wel wie de kogel krijgt.
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijke mening. Ik volg daar Machiavelli niet in, wat hoogst ongebruikelijk is voor mij.
![]() |