![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
dat het een miks moet worden ben ik het mee eens maar iemand die een uitkering trekt kan bijna nooit een profiteur zijn louter omwille van het kruimelgehalte van die uitkering
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 15:34. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar geloof me vrij dat die rijken die armen wel nodig hebben om rijk te kunnen blijven. Wat ik dan wel erg vind is de weinige solidariteit van die rijken met de armen. Dus een vermogensbelasting zou hier wel op zijn plaats zitten hé
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Probeer het nog eens, maar probeer deze keer eens op de vraag te antwoorden ipv ontwijkend te antwoorden; zal dat lukken? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
|
Citaat:
bij mij is het ong 700 euro / 30dagen / 24h / gedeeld door vele miljoenen arbeiders ( die dat dan nog moeten betalen omdat kereltjes zoals jij daar te gierig voor zijn en omdat ze vooralsnog te dom zijn om tegen de echte profiteurs te revolteren ) bij jouw ? hoeveel verdien je van hetgeen anderen produceren terwijl je hier een posting doet ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 15:57. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik begrijp dat je een vijand moet hebben waarop je je frustratie moet kunnen projecteren, maar het komt je geloofwaardigheid in ieder geval niet ten goed wanneer je zo'n cliché-beeldjes als enige argument kan aangeven. Je kan eveneens rijk worden, zonder op de kap van de armen te gaan zitten, al moet je wel enige zin voor nuance hebben om dat te kunnen inzien. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
de enige uitzondering is mss nog sportlui maar ook hun geld wordt opgebracht door werkende mensen die zich in de arena eens willen komen vermaken na een hele week werken Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 16:02. |
|
|
|
|
|
|
#27 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heel opvallend ook dat je zelfs in de verste verte niet rept over wat jij opbrengt of over wat jij moet doen om uberhaupt die 700 te krijgen. Begrijpelijk, aangezien dat de balans wel eens heel zwaar negatief voor jou kan laten uitdraaien, maar het toont wel aan dat je eigenlijk niet verder komt dan plat populisme. Citaat:
Hoeveel mensen wrkten er ook alweer voor mij zei je? |
||||
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
ok sfax ik wil de uitdaging wel aangaan maar nu moet ik wel even weg
het zal dan wel noodzakelijk zijn dat je ook eerlijk je gegevens hier durft aanbrengen he laten we per uur bij benadering trachten uitrekenen hoeveel we ontvangen van één arbeider die voor jouw werkt ik via de belasting op arbeid die hij betaald en waarme mijn dop betaald wordt en jij via de winst die je opstrijkt op zijn arbeid. ik zal straks nog eens komen zien of je je gegevens hebt durven aanbrengen zodat we dan eens eerlijk kunnen berekenen wie het grootste deel ontvang van het werk van jouw arbeiders en wie er dus het meeste van hen profiteerd
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 16:10. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
The horror, het misdrijf! Nog zo'n schitterende ideetjes? |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Minister-President
|
Wie niet steelt of erft zal werken tot hij sterft.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je trouwens werkelijk een degelijke vergelijking wil maken, en wil uitrekenen hoeveel ik van hen profiteer, dan moet je ook in rekening brengen wat ik voor hen en maatschappij doe/opbreng in ruil voor dat beetje winst, en dan breng je eveneens in rekening wat jij voor hen en de maatschappij doet of opbrengt. Verras me dus maar eens |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ja al die kleine spaarders bv; maken die banken groot(vandaag nog zoiets gehoord van 2 miljard winst van een bank)
|
|
|
|
#33 | |
|
Minister
|
Citaat:
Zot.
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die 2 miljard winst halen ze btw niet uit de kleine spaarders hoor; wel uit investeringen, banktransfers en alles wat daar rond hangt. Dat kan je als spaarder evenzeer doen trouwens; het staat je vrij zelf aandelen en zo te beginnen kopen en daar meer mee te verdienen dan met het veilige sparen. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar zie je die agressieve deurverkopers het meeste succes halen denk je?
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
ik heb je werkezelszieltje geraakt zeker
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 17:16. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Blijf nu toch eens een beetje beschaafd... Bied uw verontschuldigingen aan en beloof in de toekomst te gaan werken voor uw kost of minstens uw broodheren niet meer te schofferen... |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
ok aangezien sfax natuurlijk niet eerlijk durft te zijn daar hij weet dat dit tegen zijn belang is zullen we even een berekening maken die van een aantal premissen botweg uitgaan.
1. we veronderstellen dat sfax een grote meneer is die dus meer doet dan alleen maar een viswinkel openhouden. 2. we veronderstellen dat sfax zijn werkezels goed betaald, dus laten we zeggen gemiddeld 1500 euro net ( hij betaald ze dus 3000 euro brut ) 3. we veronderstellen dat sfax zo 1000 werkezels in dienst heeft. 4. sfax gaat enkel werkezels in dienst nemen omdat ze hem iets opbrengen - zijn bedrijf is immers geen liefdadigheidsinstelling. Als hij ze 3000 euro kan betalen dan moeten ze hem laten we zeggen minstens toch ( en ik blijf zeer bescheiden ) 4000 euro opbrengen. (= 1000 euro winst per werkezel ) als dopper ontvang ik dus van die 1500 euro die de werkezels van sfax aan belastingen afdragen laten we botweg nemen dat er 4 000 000 werkezels zijn in het land die allemaal samen alle 1 000 000 doppers moeten betalen. laten we uitgaan van een gemiddeld loon van 1500 euro. ( dus 3000 brut ). 1 000 000 doppers aan gemiddeld 800 euro dop dat geeft 800 000 000 euro in totaal die moeten door die 4 000 000 werkezels opgebracht worden - 800 000 000 / 4 000 000 is gelijk aan 200 euro per arbeider per maand voor alle doppers. ik ben één van die 1 000 000 doppers dus 200 euro / 1 000 000 is 0.00002 euro dat de arbeiders van sfax aan mij per maand afdragen terwijl ze aan sfax per maand 1000 euro afdragen daarbij komt dat aan sfax 1000 arbeiders ditzelfde bedrag afdragen toegegeven dat sfax ( als hij eerlijk is ) ook op deze winsten nog eens belasting moet betalen. ( het zou er nog moeten bijkomen ) toegegeven dat het een botweg berekening is maar het kleinste kind zal toch direct kunnen zien wie er hier de profiteur is he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2006 om 17:45. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|