![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zou de VB score zijn zonder de proteststemmers (graag een eerlijk antwoord)?
Wanneer men en goede regering zou gehad hebben waren er geen "proteststemmers". Waar zou de NVa hebben gezeten zonder de vlamingen, en de hulp van CD&V. (graag een eerlijk antwoord)? Wat zou de VB score zijn zonder het vreemdelingenstandpunt (graag een eerlijk antwoord)? Wanneer de regering de vreemdelingen problematiek niet had laten verzieken, was er GEEN vreemdelingenstandpunt. En waar zou de NVa hebben gezetenzonder de aanhangwagen te spelen van de CD&v?(graag een eerlijk antwoord)? Wat zou de VB score zijn na een eerste regeringsdeelname, waar het VB ongetwijfeld door de mand zal vallen omdat het ook niet alle problemen zal kunnen oplossen (waarschijnlijk zelfs geen) (graag een eerlijk antwoord)? Ja, aan toekomstvoorspellingen waag ik mij niet. MAAR ze zouden wel uit de regering stapen wanneer de splitsing BHV niet was verwezelijkt. Waar zou Geert Bourgois zitten zonder het inslikken van zijn woorden, en te zeggen dat BHV maar voor het lachen was? (graag een eerlijk antwoord)? Volgens mijn bescheiden mening zakt de partij dan net onder de 10 %, toegeven dit is meer dan de score van de N-VA nu. Volgens mijn bescheiden mening zitten julie reeds lang onder de 5% |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste is elke stem op een oppositiepartij een proteststem tegen het huidige beleid. De stemmen op CD&V/N-VA waren evengoed 'proteststemmen'. Ten tweede vergeet je de blanco-stemmers. Goed voor een dikke 5% dacht ik. Ten derde: waar haal jij de arrogantie vandaan dat enkel stemmen op partijen die braafjes meewerken aan het corrupte belgische systeem goed/waard aanhoren zouden zijn? Ten vierde: in Antwerpen komt bij de gemeenteraadsverkiezingen de partij 'Nee!' nu op. Hun enige programmapunt is dat zij op élk voorstel NEE zullen stemmen. De ultieme 'protestpartij' dus. Van mij mogen die mensen er gerust zijn. Het is natuurlijk veel makkelijker om 'proteststemmen' af te doen als waardeloos ipv iets aan de reden van protest te doen niet? Alleszins, whatever het VB zal halen in A'pen kan men gezien het opkomen van de partij 'nee' niet meer afdoen als louter proteststem. Citaat:
Citaat:
Géén idee. Maar het is erg ongeloofwaardig dat u zelf gelooft dat ze het slecht zullen doen. Indien wel zouden types als u de grootste voorstanders van regeringsdeelname van het VB moeten zijn. M.a.w. u gelooft zelf niet wat u schrijft en hebt een heilige schrik dat ze het wél eens behoorlijk zouden kunnen doen. Gezien de zwakte en het wan- en nonbeleid van de rest hoeven zij echt niks buitengewoons te doen om al stukken beter te zijn en dat beseft u zelf ook maar al te goed... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Groetjes,
![]() |
![]() |
#205 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#206 |
Burger
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door jan hyoens ![]() Ik zit niet in het partijbestuur. onderstaande is dus mijn persoonlijke mening. Er zijn verschillende scenario's mogelijk : één ervan is dat we de splitsing als voorwaarde voor regeringsdeelname inschrijven. Heeft N-VA ook gedaan, jammer genoeg houden de andere partijen hun woord niet. Zelfs een handtekening van de partijvoorzitters hebben geen enkele waarde De Splitsing is nooit hard gemaakt door de N-VA, de N-VA had ook nooit akkoord mogen gaan met de term "onverwijld", Ze hadden de woorden, de belofte van Geert Bourgeois (geen splitsing, geen regering) moeten hard maken of tenminste een "deadline" stellen (Bijvoorbeeld oktober 2004)... in Januari stelde men dan toch een deadline (staat genoteerd in het partijraadsverslag van Januari) en ook die heeft men nooit hard gemaakt. Als dit aanvaard wordt door onze coalitiepartners dan is er geen probleem. Als de andere partijen hun str... niet ingetrokken hadden was er voor de N-VA ook geen enkel probleem. De N-VA heeft ook nooit echt dreigende taal gesproken, wat ze best toch hadden gedaan omdat het over hun "core-buisnes" gaat. Het N-VA-succes in de VL Regering hong af van BHV Als onze coalitiepartners hun woord niet houden dan blazen we als eerlijke democratische partij uit respect voor onze kiezers de regering op. Een Vlaamse regering kan je niet opblazen mijn beste. En zelfs indien dit wel zou kunnen, zou met dit opblazen BHV dan gesplitst zijn? Vind ik toch een rare redenering hoor. De Vlaamse Regering is inderdaad niet opblaasbaar... dat klopt, Maar ook dan is de N-VA zomaar tevreden geweest met een bevestiging van een akkoord (vertrouwensnota) dat eigenlijk al geschonden was. (Dat is zoiets als een gebroke dure vaas aanschaffen). Met het (nep)MUG-dossier zien we ook duidelijk dat ook die vertrouwensnota niets waard is, een ander voorbeeld is de aflasting van het beloofde onderzoek ivm. Nederlanstalige ziekenhuizen in Brussel en ook het beleid voor de Vlaamse Rand enzo is niets meer dan een gebroken belofte... Je moet daar als N-VA je conclusies uit trekken é. Een laatste opmerking,.... je spreekt over de andere die je bedrogen hebben, maar door het "niet-verbreken" van het Cordon Sanitaire maak je automatisch bekend en bevestig je, dat je automatisch terug met paars (en in het minst slechte geval met Rooms-rood) in een meerderheid wil en zal zitten... Dat is dus warm en koud tegelijk blazen natuurlijk. Voor Bart de Wever is een postje, een machtspossitie belangrijker dan de seperatistische N-VA-ideologie.... door zijn houding is de N-VA totaal ongeloofwaardig. Ook de VLD in de Vlaamse en de PS in de federale hoeven geen enkele schrik meer te hebben van Bart DW z'n woorden... ook zij weten dat Bart DW van hen afhankelijk is, wil de N-VA (ten koste van z'n eigen grondvesten) mee aan de macht blijven... Leeuw
![]() |
#207 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als kritiek op de N-VA automatisch gelijk stond met pro VB zijn was Superstaaf de fanatiekste VB-er.
N-VA-ers zijn volgens mij het meest gevoelig voor de kritiek van partijloze Vlaamsgezinden. Naar de VB-excuustruus grijpen is echter de gemakkelijkste manier om terechte kritiek op de N-VA in te (proberen)smoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Europees Commissaris
|
![]() Pfff ik dacht hier iets zinnig te kunnen posten, maar deze thread is gewoon om zeep, dus sorry, maar weerwerk hoeven jullie van mij hier niet te verwachten. Ik zal het wel weergeven in de andere posts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Jouw mening erover, bvb?
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt mijn ondertiteling weer eens al te goed?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 maart 2006 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb elders al geschreven dat ik voorstander ben om het VB aan het beleid te laten deelnemen (ook waarom dat ik dat vind). Als je reageert moet je wel eerst alles lezen hoor.
![]() |
![]() |
#214 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan hier alleen maar op antwoorden dat U ergens anders leefde wanneer de problemen zich begonnen voor te doen.
In de jaren 60 was er reeds aan alle café te zien. Interdit au Nord africain. maar ja, dan waren de correcten reeds begonnen met de aanpassing via wetteksten ,dat dit niet mocht. Dus kom niet melken dat er bij de opkomst van het toenmalig Vlaams Blok geen problemen waren he. Maar het is zoals NU , kop in 't zand en bakes toe! |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Europees Commissaris
|
![]() Gij komt inderdaad van een andere planeet. Geert bourgois heeft gezegd over BHV dat dit toch niet te verwezelijken was, en dat hij dat reeds op voorhand wist. Dus het is niet alleen voor te lachen geweeest. hij heeft heel bewust zijn kiezers van de NVA voorgelogen. 'k weet nu niet wat er erger is. dat lachen of dat liegen.
een eerlijk politicus was het hem afgebolt. maar ja, een slecht advocaat kan altijd als minister meer verdienen he. en dan geeft het niet dat hij wat liegt tegenover zijn kiezers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt dit ook correct interpreteren: Geert Bourgeois wist inderdaad voor de verkiezingen dat dit geen Vlaamse bevoegdheid is. Hij wist echter ook dat alle Vlaamse partijvoorzitters zich geengageerd hadden om BHV te splitsen, hij wist ook dat de raad van state achter de beslissing van BHV stond. Onmiddellijk na de verkiezingen hebben wij de splitsing van BHV op de agenda geplaatst. Het is niet onze fout dat er toen parlementariers waren die vonden dat de Walen iets in de plaats moesten krijgen. De waarheid heeft zijn recht. Maar wat baten kaars en bril......
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leefde toen niet op een andere planeet, het vreemdelingenprobleem stelde zich toe helemaal nog niet, de migranten van toen hadden dezelfde culturele of gelijkaardige culturele achtergrond. De problemen zijn er eerst gekomen door de toestroom van de alachtonen met de islamitische cultuur.
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of wat volgt zinnig is, weet ik niet, maar ik ga eens proberen niet volgens bepaalde verwachtingspatronen te reageren. Een briefje aan een Wetterse onafhankelijkheidsstrijder. Beste robert t, Waarschijnlijk verwacht je van mij een kleine revanche omwille van de plagerijtjes bij het ontstaan van het charter-idee hier op dit forum. Groot was de pret bij de flaminganten omwille van een lichtelijk angstige Staaf die toenadering tussen separatistische partijen met quasi identiek programma geen gunstig idee vond voor zijn dierbaar België. Terecht vermeden jullie voorbarig Belgicistisch hak- en zaagwerk dat een op dat ogenblik nog onvoldragen project zeker geen goed zou doen. Waarom voldoe ik niet aan wat van mij verwacht wordt? Waarom spot ik niet met de afloop van heel deze zaak? Om meerdere redenen: Eerst en vooral kan ik niet geloven dat jij geen vermoeden had van de uiteindelijke afloop van heel deze affaire. Het neerhalen van het CS mag dan wel openlijk in de congresteksten van de N-Va op het www prijken, maar zelfs buitenstaanders konden merken dat de N-Va sinds het Vlaams Kartel op elke toenaderingspoging van het VB op zijn minst gegeneerd, vaak afkeurend, of zelfs openlijk vijandig reageerde. Niet in het minst op dit forum laaide de wederzijdse haat vaak hoog op, een vuurtje dat ik steeds met genoegen van de nodige brandstof voorzag. Bij de grote politieke jongens zagen we meerdere malen de N-Va haar programma verloochenen, niet enkel om mee te doen met de coalitie, maar vaak ook apert om tegen het VB in te gaan. Ik verwijs in dit verband naar Loones uitlatingen i.v.m. de prinselijke dotaties en, het afschieten van de eigen B-H-V moties. Zoals gezegd: jij zal perfect op voorhand geweten hebben waartoe jouw acties konden en zouden voeren. Mensen die op dergelijke dappere wijze omwille van hun ideaal met open vizier hun politieke ondergang tegemoet gaan, verdienen mijn applaus, geen spot. Zelfs als dat ideaal lijnrecht ingaat tegen wat ikzelf over de zaak denk en voel. Wat hier misschien ook van mij verwacht wordt: een zoveelste pleidooi over de zoveelste verkrachting van het Vrije Woord. Nou, sommigen kan ik geruststellen: in deze kwestie is daar geen nood aan, en ik zal dan ook niet voor de -tigste maal mijn litanie afbrieven. Dat mag verbazing wekken, maar ik leg het even uit: Ik heb naast het vrij spreekrecht ook steeds het recht van privé-personen en verenigingen op discriminatie verdedigd, ook als de gronden waarop dit gebeurt niet moreel hoogstaand of zelfs verwerpelijk zijn. Dit zolang niemand verplicht contact ondergaat of ondergeschikt behoort te zijn aan die persoon of instantie of zolang iedereen zich aan de invloed van die persoon of instantie kan onttrekken. De muilkorving waar jij het slachtoffer van bent is een schoolvoorbeeld van een dergelijk geval. Ze is slechts van kracht zolang jij zelf boven het Vrije Woord, het lidmaatschap prefereert bij de instantie (N-Va) die jou het spreekrecht afneemt. Gezien het hier gaat om een privé-instelling, waar je uit vrije keus lid van bent of kan wegblijven, heeft deze het recht op haar discriminatoire optreden, ditmaal en in jouw geval op basis van politieke overtuiging. Niets weerhoud je om je autoritaire dictatoriale clubje vaarwel te zeggen, en je hart op dit forum te luchten: zwijgen is je eigen keus, jij stelt je eigen prioriteiten, jij hebt recht op je persoonlijke verantwoording daarvoor. Wat ik wél niet zal nalaten is een verwijzing naar een nieuwe parallel tussen N-Va en het door haar verketterde VB: Immers naast
Een goeie zaak voor België dat uw project bij de ware beslissers (=partijtop) geen genade vond. Vele Groeten van uw dierbaren ideologischen vijand. Hopelijk tot ziens als de zwijgplicht samen met de ophokplicht weer ingetrokken wordt. Veel succes (behalve bij uw Belgisch splitsingswerk) Voil�*. Ik hoop dat hier voor anderen voldoende stof geboden werd om de discussie weer on-topic te helpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Weinig aan toe te voegen Staaf. Wens van mijn kant ook nogmaals Robert t een man van mijn 'politiek' hart te noemen! Alleen , beste Staaf, maak je op het laatste een grote denkfout (wel niet on topic) doot te zeggen: Vlaams Belang: separatistich héél juist anti-royalistisch héél juist discriminatoir oh zo fout 'discriminatoir' is geen synomiem van een streng, maar rechtvaardig asile- en vreemdelingen beleid. (maar laten we hierover bij deze topic niet uitwijden) @ robert t : laat je stem horen. Gelijkgezinden zat !!
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de N-Va (hoewel die andere groepen viseert) Wat mij betreft, behoort zoiets perfect te kunnen voor individuën en privé-instellingen en verenigingen (cfr. Storme), maar zelf vind ik het geen 'goeie' of ethische criteria.
![]() |
![]() |