Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 13:38   #221
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Probeer het niet weg te steken: het VB wil discrimineren op basis van afkomst.
Ook de N-Va (hoewel die andere groepen viseert)

Wat mij betreft, behoort zoiets perfect te kunnen voor individuën en privé-instellingen en verenigingen (cfr. Storme), maar zelf vind ik het geen 'goeie' of ethische criteria.
De N-VA discrimineert niemand. Geef eens enkele groepen door die volgens u door de N-VA gediscrimineert worden?
Oud 4 maart 2006, 13:42   #222
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De N-VA discrimineert niemand. Geef eens enkele groepen door die volgens u door de N-VA gediscrimineert worden?
De N-Va wil een bepaalde bevolkingsgroep discrimineren op basis van hun taalgebruik.
N-Va wenst deze groep (=Walen mocht je het niet snappen) uit het sociale vangnet te bonjouren, of hun aandeel van baten erin toch fel terug te schroeven. Ze wenst eveneens deze groep geen huizen op Vlaams grondgebied toe te kennen als ze hun taal niet verloochenen.
In de gloriedagen van hun voorgangers werd zelfs opgeroepen tot massale deportatie van Walen:

De N-Va hanteert dus net zoals het VB het discriminerende 'eigen volk eerst' principe, maar dan voornamelijk toegspitst op de Waalse bevolkingsgroep.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 maart 2006 om 13:44.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 13:47   #223
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Puur ideologisch gezien discrimineert de N-Va ook de niet-politiek actieve burger, daar de N-Va pleit voor een louter vertegenwoordigend systeem zonder directe inspraak voor de burger. De N-Va wenst dus dus een bestuurlijke elite te bevoordeligen qua inspraak in 's lands bestuur.

Maar liever had ik eens een reactie gehad op wat hier met de affaire robert t overduidelijk aan het licht kwam:
N-Va is een intern totaal ondemocratisch geleide partij, die totalitaire middelen als zwijgplicht en spreekverbod niet schuwt.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 maart 2006 om 13:51.
Oud 4 maart 2006, 15:18   #224
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-Va wil een bepaalde bevolkingsgroep discrimineren op basis van hun taalgebruik.
N-Va wenst deze groep (=Walen mocht je het niet snappen) uit het sociale vangnet te bonjouren, of hun aandeel van baten erin toch fel terug te schroeven. Ze wenst eveneens deze groep geen huizen op Vlaams grondgebied toe te kennen als ze hun taal niet verloochenen.
In de gloriedagen van hun voorgangers werd zelfs opgeroepen tot massale deportatie van Walen:

De N-Va hanteert dus net zoals het VB het discriminerende 'eigen volk eerst' principe, maar dan voornamelijk toegspitst op de Waalse bevolkingsgroep.
Ten eerste is dit een betoging van lang voordat de N-VA bestond.
Ten tweede is het het goed recht van Vlaanderen om taaleisen te stellen ivm sociale huisvesting. Hoe wil je een samenleving uitbouwen met mensen als de mensen (lees buren) elkaar niet verstaan.
Wij eisen dat degenen die verkiezen om in Vlaanderen te komen wonen, ook nederlands leren of de taal machtig zijn. Is dit discriminatie? Neen, dit is ervoor zorgen dat mensen, ongeacht hun afkomst samen kunnen leven. Herinner u de toren van Babel.
Oud 4 maart 2006, 15:21   #225
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Puur ideologisch gezien discrimineert de N-Va ook de niet-politiek actieve burger, daar de N-Va pleit voor een louter vertegenwoordigend systeem zonder directe inspraak voor de burger. De N-Va wenst dus dus een bestuurlijke elite te bevoordeligen qua inspraak in 's lands bestuur.

Maar liever had ik eens een reactie gehad op wat hier met de affaire robert t overduidelijk aan het licht kwam:
N-Va is een intern totaal ondemocratisch geleide partij, die totalitaire middelen als zwijgplicht en spreekverbod niet schuwt.
Wat heet directe democratie??? Volksraadpleging???

Dit mijn beste vriend is de beste paraplu voor politici die zich aan hun verantwoordelijkheid willen ontrekken. Herinner u Pontius Pilatus, die na de volksraadpleging zijn handen in de onschuld waste, en ondertussen Jezus Christus liet vermoorden.
Oud 4 maart 2006, 16:23   #226
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Kan je echt niets zinnigs posten over wat er in Wetteren gebeurd is, Jong N-VA'er?
Jouw mening erover, bvb?
Ik krijg van iederen tegenstrijdige verhalen ervan, hoe moet ik dan uitmaken wat de waarheid is?
Oud 4 maart 2006, 16:27   #227
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste is dit een betoging van lang voordat de N-VA bestond.
Ik zal er u op wijzen wanneer ge in discussies het Vlaams Belang fouten aanwrijft van haar voorgangers..............

Citaat:
Ten tweede is het het goed recht van Vlaanderen om taaleisen te stellen
Vanwege een particulier: ja.

Vanwege een overheid die iederen gelijk dient te berechtigen en gelijke kansen te geven is het schandalig.
Oud 4 maart 2006, 16:27   #228
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom is deze draad 'om zeep'?

Klopt mijn ondertiteling weer eens al te goed?
Ten eerste: jouw ondertiteling is niet de jouwe, dat is een universeel statement.
Ten tweede: nee, maar jullie niveau in deze thread is zoals dat van een stel kinderen uit het vierde leerjaar uit de lagere school. ALLEMAAL JA.
Maar wees gerust, in de andere postings ben ik meer dan genoeg aanwezig
Oud 4 maart 2006, 16:28   #229
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Walen go home...als ze geen Nederlands in Vlaanderen willen praten kunnen ze beter naar Wallonië ja. Annexatie van Vlaanderen? Eerst langs mij passeren, die francofone klootzakjes.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 4 maart 2006 om 16:29.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 16:29   #230
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dit mijn beste vriend is de beste paraplu voor politici die zich aan hun verantwoordelijkheid willen ontrekken. Herinner u Pontius Pilatus, die na de volksraadpleging zijn handen in de onschuld waste, en ondertussen Jezus Christus liet vermoorden.
Tiens, tiens...
Identiek dezelfde excuustruus die Marie-José/Johanna gebruikte om het volk rechtstreekse inspraak te kunnen ontzeggen.

Zou het kunnen dat guido 007?.......
Oud 4 maart 2006, 16:30   #231
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen.
Er is een verschil tussen een volksraadpleging en een bindend referendum op volksinitiatief.

Wanneer de burgers de beschikking hebben over dat laatste, dan hebben meteen de beslissingen van de vertegenwoordiging democratische legitimiteit. Ze kunnen hun souvereiniteit dan laten gelden en zelf wetten afvoeren die tegen hun zin werden ingevoerd.

MAar N-Va en CD&V zijn daar tegen. Die verdedigen een elitocratisch systeem: de macht oncontroleerbaar bij een kleine groep. Ze heten dat wel democratie, maar het druist volledig in tegen de ware aard ervan.
Oud 4 maart 2006, 16:31   #232
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Zeveren ze nu nog over die wooncode? Andere posting dan hé.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 16:44   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ten eerste: jouw ondertiteling is niet de jouwe, dat is een universeel statement.
Ten tweede: nee, maar jullie niveau in deze thread is zoals dat van een stel kinderen uit het vierde leerjaar uit de lagere school. ALLEMAAL JA.
Niet dat het veel verschil maakt, maar kan je me ook eens wat bronnen geven voor dat 'universeel statement? Ik had het tot ik het ging gebruiken immers nooit eerder gehoord. Dat heb je nu eenmaal met mensen als ze niet verder geraken dan op het niveau van het vierde studiejaar, hé?

Is het écht 'het niveau van kinderen van het vierde leerjaar' dat je in deze draad zo tegensteekt, of is het omdat er aanwijzingen boven water komen dat de N-VA steeds meer op de partij begint te lijken waar jullie je met zoveel moeite van proberen te onderscheiden?

Ik zou eerder zeggen dat het meestal kinderen van dat niveau zijn die het nodig hebben om zich met excuustruzen aan een discussie te ontrekken.

Maar ik begrijp dat een draad die over Wetterse N-VA-ers gaat die er werden uitgebonjourd omdat ze uitgerekend datgene deden dat de N-VA-top enkel met de mond belieidt, niet het aangenaamste onderwerp is om onder ogen te krijgen...
Oud 4 maart 2006, 16:50   #234
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeveren ze nu nog over die wooncode? Andere posting dan hé.
Niet 'ze' maar Superstaaf.
Maar diens niveau is misschien ook wat minnetjes waardoor je een excuus hebt om de discussie te ontlopen.

Als ik nu zeg dat ik het eens ben met die wooncode, evalueren jullie dan mijn niveau?
Oud 4 maart 2006, 17:21   #235
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer normaal.
Ik ga ook lopen in threads waar ik met de rug tegen de muur sta.
Klein verschil: ik geef toe wanneer ik ernaast zit, gekraakt ben, in het zand bijt, of zonder weerwoord zit.
Oud 4 maart 2006, 17:48   #236
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.

Ik daag je uit één programmapunt waarmee je deze onzinnige stelling kan onderbouwen te posten.

Citaat:

Hahahahahahaha, die Staafhumor, nog steeds van kwaliteit!
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 17:49   #237
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot uw dienst.

Citaat:
Helemaal mee eens.

Laat ik er voor de volledigheid aan toevoegen dat er in Vlaanderen weinig partijen te vinden zijn die dat niet zijn. Ik ken er alvast geen.

Laatst gewijzigd door Egidius : 4 maart 2006 om 17:51.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 17:57   #238
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Onzin.

Ik daag je uit één programmapunt waarmee je deze onzinnige stelling kan onderbouwen te posten.
http://www.verkiezingssite.be/standp...ail=477&view=4

N-VA over Directe democratie:

Niet de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester of referenda, maar de versterking van de rol van de gemeenteraad en het parlement zorgen voor een betere democratie. Politici worden verkozen op basis van een programma, zij worden door de kiezers gemandateerd om beslissingen te nemen en kunnen daar achteraf door de kiezer voor beloond of afgestraft worden. Zij moeten zodoende hun verantwoordelijkheid dus niet ontlopen wanneer het op belangrijke beslissingen aankomt. Daar zijn ze immers toch juist voor verkozen.
Waar houdt het afstand doen van de eigen politieke verantwoordelijkheid trouwens op? Een referendum over vreemdelingenstemrecht, over de snel-Belg-wet, over het Ruimtelijk Structuurplan, over de inzet van troepen in Irak....?
Daarenboven geeft een referendum de bevolking dikwijls verkeerdelijk de indruk dat de burger beslist, terwijl de vraagstelling en de antwoordkeuzes politiek beslist worden.

De N-Va spreekt zich dus duidelijk uit tegen directe democratie. Dat betekent per definitie dat ze de besluitvormings- en beslissingsmacht volledig wil leggen bij een kleine groep min of meer verkozenen. Op die wijze worden de niet-verkozen burgers gedegradeerd tot een onmachtige inspraakloze klasse, die de wil van haarverkozenen quasi oncontroleerbaar moet ondergaan eens die hun kont op een regeerstoeltje laten zakken.

Duidelijker discriminatoir discours mét de vaste wil om een bepaald deel van de bevolking ongelijk te berechtigen, kan je niet bedenken.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 maart 2006 om 17:57.
Oud 4 maart 2006, 18:37   #239
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal er u op wijzen wanneer ge in discussies het Vlaams Belang fouten aanwrijft van haar voorgangers..............

.
De N-VA is niet de VU.
Het Vlaams blok is wel het Vlams Belang.

Dus alle fouten van het Vlaams blok zijn ook fouten van het Vlaams Belang.

Graag een klein beetje ernst!
Oud 4 maart 2006, 18:57   #240
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA is niet de VU.
Ge hebt gelijk.
N-Va is inderdaad de VU, minus SPIRIT minus overlopers naar her en der.
Doe er wat CVP'ers bij en ge hebt de N-Va.

Citaat:
Het Vlaams blok is wel het Vlams Belang.
Net zoals de N-Va de VU is.

Citaat:
Dus alle fouten van het Vlaams blok zijn ook fouten van het Vlaams Belang.
Net zoals de VU-fouten separatisme, anti-royalisme, discriminatoir en ondemocratisch discours ook N-Va-fouten zijn.

Citaat:
Graag een klein beetje ernst!
Graag een beetje eerlijkheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be