Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 18:48   #461
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
amai en dan is men verwonderd dat vele Koerden razend zijn op de Turkse overheid en hun bezetting. Ik zou voor minder naar het geweer grijpen
toch nog ne rechtse die het begrepen heeft
Oud 4 maart 2006, 18:48   #462
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet, daarin was men heel consequent. Ik heb altijd gesteld dat de wet niet deugt om de eenvoudige reden dat men een heel reeks wetten heeft aangepast - tot de grondwet toe!!! - en er een aantal bijgemaakt die zo opgesteld en ontworpen waren dat ze op het Vlaams Blok toepasselijk waren.

Daarenboven hebben de getuigenis van een van de indiener van de klacht die zich op een bepaald moment liet ontvallen: "Dit is een politiek proces tegen het Blok". Woorden van iemand minder dan Pataer zelf.

Dat klopt volledig.
Hieronder enkele citaten van onbevooroordeelden.

''Alle partijen hebben deze veroordeling mogelijk gemaakt door de wetgeving in die zin aan te passen''
Politicoloog Carl Devos.

''De wet werd meedere malen gewijzigd om het VB te kunnen veroordelen''.
Eric Donckier, journalist.

''Natuurlijk is dit een politiek proces. De politieke bedoeling lag er zo vingerdik bovenop dat een rechter al stekeblind zou zijn als hij het niet zou merken''.
Journalist Luc Van der Kelen.

''Het is genant te moeten vaststellen dat magistraten zich laten lenen tot medewerking aan een politieke wurggreep''.
Journalist Manu Ruys.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 maart 2006 om 19:05.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 18:53   #463
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha. De nieuwe kronkelredenering van links: "Wie gevonnist is, is nog geen crimineel." Een moordenaar die gevonnist wordt, is volgens de alwetende werkgroep morkhoven geen crimineel. Zeker niet vooraleer hij omwille van dat "omstreden" vonnis nog niet gehoord werd door het Hof van Straatsburg. Een terroriste is natuurlijk ook geen criminele, zelfs al wordt ze veroordeeld door het Belgisch gerecht.

Menslief, wat gaan we nog allemaal voor kunst- en vliegwerk zien van de linkse kant.

Ondertussen heeft links al het record gebroken in inconsequent denken. Te beginnend met de Mohammedcartoons tot deze zaak.
De nieuwe kronkelredenering van 'links' ? Ik wist niet dat de Werkgroep Morkhoven 'links' vertegenwoordigde.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 18:59   #464
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
De nieuwe kronkelredenering van 'links' ? Ik wist niet dat de Werkgroep Morkhoven 'links' vertegenwoordigde.
Misschien kunt u eens ingaan op de door mij aan u voorgelegde vragen... Blijkbaar bent u wel goed in het lanceren van slogantaal, maar als het er op aankomt die inhoudelijk te duiden slaat u op de vlucht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 19:26   #465
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kunt u eens ingaan op de door mij aan u voorgelegde vragen... Blijkbaar bent u wel goed in het lanceren van slogantaal, maar als het er op aankomt die inhoudelijk te duiden slaat u op de vlucht.
Ge hebt bijna nen hele roman geschreven, mijn beste. Als ik daarop vandaag nog moet antwoorden, dan zijn we morgen nog bezig.

Mijn eerste indruk is dat je niet direct bereid bent om verder op de zaak 'Marcel Vervloesem' in te gaan. Je zegt wel dat het niet de taak van de strafrechter is om een onderzoek te laten voeren maar daarmee is de zaak voor jou blijkbaar afgesloten. Tja, op die manier is het natuurlijk gemakkelijk om mensen als 'criminelen' te bestempelen !

En wat je zegt, klopt bovendien niet want het was wel degelijk François Caers, rechtbankvoorzitter van de correctionele rechtbank te Turnhout in de zaak Vervloesem, die een jaar geleden aan Procureur Peter Vander Flaesch (openbare aanklager) de opdracht gaf om de 12 aanklagers van Marcel Vervloesem aan een leugendetectortest te onderwerpen (wat niet gebeurde).

Het was dezelfde François Caers ook die zonder rekening te houden met het feit dat er slechts 1 aanklager voor de leugendetectortest werd opgeroepen, de advocaat van Vervloesem dwong om zijn slotpleidooien te houden.

Het was dezelfde François Caers die op 15.2.2006 uitspraak deed zonder dat het onderzoek in deze zaak was afgesloten.

Straks gaat mij ge mij nog vertellen dat ik het dossier niet ken. Over 'alwetendheid' en over 'rond de potdraaien' gesproken !

PS. Nog een grappige anecdote misschien: de enige aanklager die voor de leugendetectortest werd opgeroepen, weigerde die leugendetectortest te ondergaan en werd al roepende en schreeuwende noodgedwongen terug naar Turnhout gebracht.

Voor meer informatie: http://groups.msn.com/WerkgroepMorkhoven

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 4 maart 2006 om 19:30.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 19:32   #466
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt bijna nen hele roman geschreven, mijn beste. Als ik daarop vandaag nog moet antwoorden, dan zijn we morgen nog bezig.
Vier vraagjes... "nen hele roman" (sic). Kortom, u weet er gewoon niet op te antwoorden.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=454
Oud 4 maart 2006, 19:32   #467
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn eerste indruk is dat je niet direct bereid bent om verder op de zaak 'Marcel Vervloesem' in te gaan.
Inderdaad, ik ga op die zaak ook niet in. Dit gaat immers over de zaak-Erdal. Niet over andere dingen.
Oud 4 maart 2006, 20:30   #468
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, daarin was men heel consequent. Ik heb altijd gesteld dat de wet niet deugt om de eenvoudige reden dat men een heel reeks wetten heeft aangepast - tot de grondwet toe!!! - en er een aantal bijgemaakt die zo opgesteld en ontworpen waren dat ze op het Vlaams Blok toepasselijk waren.

Daarenboven hebben de getuigenis van een van de indiener van de klacht die zich op een bepaald moment liet ontvallen: "Dit is een politiek proces tegen het Blok". Woorden van iemand minder dan Pataer zelf.
nou en ? De wet op de terroristische misdrijven is gemaakt in het jaar 2003, om het fenomeen te bestrijden. Er was met andere woorden een noodzaak om de wetten te veranderen.. Dat is hetzelfde als wat er gebeurd is met het Vlaams Blok. Het blijven twee maten en twee gewichten, maar bon, het verbaast me niet van jou, net zomin als ik verwacht had dat je hier openlijk je fout zou toegeven.. Carry on ...
Oud 4 maart 2006, 20:37   #469
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
nou en ? De wet op de terroristische misdrijven is gemaakt in het jaar 2003, om het fenomeen te bestrijden. Er was met andere woorden een noodzaak om de wetten te veranderen..

En dit was de noodzaak.

''Natuurlijk is dit een politiek proces. De politieke bedoeling lag er zo vingerdik bovenop dat een rechter al stekeblind zou zijn als hij het niet zou merken''.

''Het vermeend ''racisme van het Vlaams Blok was maar een excuus. De echte reden waarom de Belgische autoriteiten al jaren vervolgen heeft niets te maken met racisme of de rechten van de allochtonen. Het is omdat de partij ijvert voor de Belgische boedelscheiding en de vestiging van een Vlaamse republiek''.

Stephen Pollard, journalist en adviseur van Tony Blair in de Thimes van 24 april 2004.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 maart 2006 om 20:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 20:50   #470
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
nou en ? De wet op de terroristische misdrijven is gemaakt in het jaar 2003, om het fenomeen te bestrijden.
Jij bent bijzonder naïef. Het spookbeeld van het terrorisme is niet meer dan een excuus om de aanval op alle dissidente stemmen in te zetten.
Je denkt toch niet dat ze moeirte gaan doen om de terreur écht te stoppen? Zolang er een vijand is kan de business blijven draaien.
Oud 4 maart 2006, 20:53   #471
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dit was de noodzaak.

''Het vermeend ''racisme van het Vlaams Blok was maar een excuus. De echte reden waarom de Belgische autoriteiten al jaren vervolgen heeft niets te maken met racisme of de rechten van de allochtonen. Het is omdat de partij ijvert voor de Belgische boedelscheiding en de vestiging van een Vlaamse republiek''.

Stephen Pollard, journalist en adviseur van Tony Blair in de Thimes van 24 april 2004.

jij je mening en ik de mijne
Oud 4 maart 2006, 20:55   #472
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Jij bent bijzonder naïef. Het spookbeeld van het terrorisme is niet meer dan een excuus om de aanval op alle dissidente stemmen in te zetten.
Je denkt toch niet dat ze moeirte gaan doen om de terreur écht te stoppen? Zolang er een vijand is kan de business blijven draaien.
en aan jou antwoord ik hetzelfde : als jij denkt dat terrorisme louter een spookbeeld is dan is dat je goed recht. Ik ben er echter van overtuigd dat je mis zit met je inschatting. Let wel, ik doel hier niet specifiek op DHKP-C maar wel op de algemen terrorismedreiging. De wet van 2003 was broodnodig.
Oud 4 maart 2006, 21:14   #473
Mustius
Burger

Standaard

Aan degene die beweren dat men Erdal wil veroordelen voor zijn politieke ideeën en dat er geen bewijzen zouden zijn van haar medeplichtigheid aan de moord in Turkije...
Lees deze artikel en vooral het vetgedrukte uit De Standaard.

[FONT=Arial]Is Fehriye Erdal een lief, klein meisje dat vecht tegen de grote boze wolf Turkije? Of is ze een gevaarlijke terroriste? [/FONT]
[FONT=Arial]DE extreem-linkse militante Fehriye Erdal (28), ondertussen de meest gezochte vrouw van het land, werd zes jaar geleden een ster in ons land. Erdal, gesteund door de leden van het extreem-linkse Turkse Volksbevrijdingsfront DHKP/C, ging toen in hongerstaking tegen haar uitlevering aan Turkije. Ze werd er verdacht van betrokkenheid bij een drievoudige moord op de topindustriëlen Ozdemir Sabanci en Haluk Gorgun en de secretaresse Nilgun Hasefe.

Het kleine, tengere meisje vermagerde van 54 kilo tot 40 kilo. De onopvallende Fehriye, een gewone soldaat, was een ster geworden, een symbool van de gewelddadige strijd die het DHKP/C voerde tegen het kapitalisme en het Turkse regime. Ze haalde haar slag thuis. Ze mocht in ons land blijven, onder meer omdat in Turkije toen de doodstraf nog werd uitgevoerd.

Erdal kreeg in ons land een verplichte verblijfplaats toegewezen en werd onder een soepele vorm van huisarrest geplaatst. Dat kwam er in de praktijk op neer dat Erdal de laatste zes jaar boven het Brusselse kantoor van haar vrienden van de DHKP/C woonde. Ze liep er vrij in en uit, maar moest dat, in theorie, wel telkens aan de autoriteiten melden.

Dinsdag werd Erdal in ons land veroordeeld tot vier jaar cel, onder andere wegens wapenbezit en heling. In het appartement in Duinbergen waar Erdal in september 1999 opgepakt werd, vonden de speurders een pak vuurwapens, valse reispassen, een elektrische ontsteker en een bestelbon voor veertig kilogram explosieven en zelfs raketten. En opnieuw liet Erdal, geïnspireerd door DHKP/C-voorman Musa Asoglu, zich niet doen: door haar ontsnapping is ze opnieuw het symbool bij uitstek van de strijd van de DHKP/C tegen de Turkse staat geworden.

In Turkije staat Erdal vooral bekend als het 19-jarige meisje dat op 9 januari 1996 hielp bij de drievoudige moord op Ozdemir Sabanci, de directeur van het Sabanci-concern, Haluk Görgun, de manager van de assemblagefabriek van Toyota, en Ayse Hasefe, de secretaresse van Sabanci. De moord op Ozdemir Sabanci, zijn medewerker en zijn secretaresse haalde toen in België het nieuws niet. Maar in Turkije was het in januari 1996 dagenlang voorpaginanieuws. Het mag dan ook geen wonder heten dat heel Turkije dezer dagen op zijn achterste poten staat. Dat weet ook de Brusselse advocaat Fernand Schmitz.

Hij is sinds 1999 de advocaat van de familie Sabanci ,,Demir Sabanci, de zoon van de vermoorde Ozdemir, was dinsdag blij met de beslissing van de rechtbank in Brugge om zeven leden van de extreem-linkse DHKP/C te veroordelen. In zijn ogen had België eindelijk begrepen wie Fehriye Erdal echt was. Niet dat kleine, lieve meisje dat vervolgd werd door de grote boze wolf Turkije, maar een gevaarlijke terroriste.''

,,Maar nu is meneer Demir Sabanci is geschokt en verbijsterd door de ontsnapping van Fehriye Erdal. Hij kan niet geloven dat de Belgen haar bewust hebben laten lopen, zoals nu her en der in Turkije gesuggereerd wordt. Maar hij vindt dat België op zijn minst weinig professioneel heeft gehandeld. Hij heeft me gevraagd of België nu ten minste de moeite gaat doen om haar te zoeken.''

Sympathie

Fehriye Erdal werd op 25 februari 1977 geboren in het Turkse stadje Kangal, een kuuroord in de provincie Sivas. Haar ouders waren Koerdische intellectuelen maar zelf is Fehriye nooit actief geweest bij Koerdische afscheidingsbewegingen, zoals bijvoorbeeld de PKK.

Toen Fehriye en haar zus naar de universiteit gingen, ging heel de familie in Istanboel wonen. Fehriye ging er politieke en sociale wetenschappen studeren. Aan de universiteit kwam ze voor het eerst in aanraking met de marxistisch-leninistische DHKP/C, die zich tot doel heeft gesteld om het Turkse democratische regime met geweld omver te werpen en een marxistisch-leninistisch regime in de plaats te stellen.

In een door de DHKP/C verspreid pamflet uit 2001 vertelt Erdal hoe ze op 8 maart 1995, aan de universiteit, een eerste keer opgepakt werd door politieagenten in burger terwijl ze pamfletten voor de verboden DHKP/C aan het maken was. Ze kwam dezelfde avond alweer vrij. [SIZE=2]In de zomervakantie van 1995 zocht en vond Erdal werk om haar studie te financieren. Ze ging werken bij een schoonmaakbedrijf en kwam terecht in de twee torens van het Sabanci-concern in Istanboel. Erdal was er schoonmaakster en serveerde er koffie. Ze maakte er meteen indruk door haar efficiëntie en vriendelijkheid. Daardoor kwam ze algauw op de 25ste verdieping terecht, waar de kantoren van de Sabanci-directie waren.

Ook daar won ze met de glimlach eenieders sympathie. De secretaresse Ayse Hasefe, die later doodgeschoten zou worden, deed zelfs een collecte om Erdal te helpen haar studie te betalen én op vakantie te kunnen gaan. De veiligheidsdienst van Sabanci, getipt door de politie, had algemeen directeur Sakip Sabanci nochtans gewaarschuwd dat Erdal lid was van de verboden DHKP/C. ,,Geen probleem'' antwoordde Sakip. ,,Zolang ze hier maar niet aan politiek gaat doen.''

Maar Erdal deed meer dan dat: op 9 januari 1996, rond 10 uur, kwamen Mustafa Duyar en Imaïl Akkol, twee door de DHKP/C betaalde huurmoordenaars met een criminele achtergrond , de kantoren van Sabanci langs de dienstingang binnen. De twee beweerden dat ze vertegenwoordigers van een schoonmaakbedrijf waren en lieten hun identiteitsbewijs achter bij de balie.

Mustafa Duyar verklaarde na zijn arrestatie hoe Akkol en hij met de lift naar de 15de verdieping gingen. Daar werden ze volgens Duyar opgewacht door Fehriye Erdal. In de toiletten maakten Akkol en Duyar hun Walther PPK- pistolen met geluidsdemper los, pistolen die ze met plakband tegen hun benen hadden gekleefd.

Erdal bracht hen naar de 25ste verdieping en opende daar om 10.29 uur precies de deur met de toegangsbadge die ze die ochtend had geleend bij een collega, zogezegd omdat ze de hare niet meer vond. Ozdemir Sabanci, Halmuk Gorgun en de secretaresse Ayse Hasefe, die toevallig in de weg stond, werden zonder pardon door de huurmoordenaars neergeschoten.

Drie minuten later verlieten Akkol en Duyar het gebouw langs de hoofdingang. Zenuwachtig als ze waren, vergaten ze dat ze hun identiteitspapieren aan de balie van de dienstingang hadden achtergelaten. Voor de politie was het dan ook een koud kunstje om hen te identificeren. Erdal zelf werd geregistreerd door de camera's aan de hoofdingang. Ze verdween in haar werkpak, haar burgerkleren droeg ze in een zak naast zich.
[/SIZE]

Opeising

[SIZE=2]Fehriye Erdal heeft altijd elke betrokkenheid bij de moord ontkend. Maar haar versies verschilden. Eerst zei ze dat ze was gevlucht omdat ze wist dat ze door haar DHKP/C-sympathie meteen verdacht zou worden. Die uitleg kon echter niet kloppen, want op het moment dat de camera's Erdals vlucht registreerden, waren de moorden nog niet ontdekt. Later paste ze haar versie aan. ,,Ik ben naar huis gegaan omdat ik vakantie wilde nemen. Ik heb het pas achteraf op de televisie vernomen'', heeft ze zelf gezegd.
[/SIZE]

Op 22 december 1997 gaf de huurmoordenaar Mustafa Duyar zich aan bij de Turkse ambassade in Damascus (Syrië). Hij vertelde hoe de moorden gepleegd waren. Duyar werd ondertussen vermoord in de gevangenis. Akkol is nog altijd spoorloos.

In een communiqué dat onder de titel 'Gerechtigheid van het Volk' verspreid werd na de drievoudige moord eiste de DHKP/C de feiten op. ,,Op 9 januari, om halfelf, heeft onze gewapende propaganda-eenheid Ahmet Fazil Ozdemir de groep Sabanci aangevallen. Ozdemir Sabanci, Haluk Gorgun en Nilgun Hasefe werden om het leven gebracht.''

,,Wij willen niemand doden'', zegt de DHKP/C nog. ,,Maar we hebben geen andere keuze in onze strijd tegen de staat, die de belangen dient van een aantal oligarchen''

Met de aanslag op Sabanci raakte de DHKP/C het Turkse kapitalisme recht in het hart. De Sabanci Group is tot op vandaag een van de machtigste industriële en financiële concerns van Turkije. De hoofdkantoren van de groep, de Sabanci Towers, zijn van kilometers afstand te zien in de skyline van Istanboel. Tientallen bedrijven maken er deel van uit. Bedrijven van Sabanci produceren onder meer katoen, plastic, autobanden, synthetische vezels en cement. Ze zijn actief in de bank- en verzekeringssector, de elektronica en ook in het toerisme. De Sabanci-groep heeft in de loop der jaren vijftien joint-ventures uitgebouwd met buitenlandse multinationals. Onder andere met Bridgestone, Toyota, Danone, Carrefour, IBM en Kraft-Suchard, maar ook met de Belgische cementreus CBR en met Bekaert. Sabanci geeft in Turkije werk aan 39.000 mensen. De familie Sabanci investeerde de voorbije jaren miljoenen euro's in scholen, universiteiten, culturele centra en musea over heel Turkije. Dat maakte hen ook bij de bevolking populair.

Pronkstuk aan de familiekroon is de Sabanci University in Istanboel, waar veertig procent van de studenten gratis studeert. De vorige algemeen directeur, Sakip Sabanci, werd in 1997 in ons land benoemd tot commandeur in de orde van koning Leopold II. De Sabanci-dynastie heeft een aantal verbazend moderne trekjes. Vandaag staat Guler Sabanci, een vrouw, aan het hoofd van de groep. In een mannenmaatschappij als de Turkse is dat verbazend.

Net als haar oom Sakip kwam Guler al een paar keer in conflict met het door de DHKP/C bestreden Turkse regime. Zo weigerde Guler de Turkse historicus Halil Berktay te ontslaan van de Sabanci-universiteit nadat die had gesuggereerd dat de Turken een slachting onder de Armeniërs hadden aangericht tijdens de Eerste Wereldoorlog. Officieel ontkent Turkije nog altijd dat er een genocide tegen de Armeniërs werd gepleegd. Wijlen Sakip Sabanci pleitte in het verleden bovendien ook verschillende keren voor een vreedzame oplossing van het Turks-Koerdische conflict. Zaken die 'in het voordeel' van de kapitalistische Sabanci's hadden kunnen pleiten, maar het kon de DHKP/C niet vermurwen in de strijd tegen het kapitalisme.

Licence to kill

Na haar ontsnapping werd Erdal opgevangen en verstopt door haar DHKP/C-vrienden. Drie jaar na de drievoudige moord werd Fehriye Erdal bij toeval opgepakt in Duinbergen, toen ze papieren aan het verbranden waren. Sindsdien voert de familie Sabanci een bittere strijd om Erdal niet alleen voor wapenbezit berecht te krijgen, maar ook voor de driedubbele moord. Ofwel in Turkije, ofwel in België.

Tot nu toe weigerde België dat allebei. Erdal werd in 2000 niet uitgeleverd aan Turkije omdat de doodstraf daar toen nog bestond en omdat de toenmalige minister van Justitie, Marc Verwilghen, oordeelde dat het om een drievoudige aanslag om politieke redenen ging. In dat geval is de Europese Overeenkomst ter Bestrijding van Terrorisme niet van kracht. België weigerde Erdal bovendien ook in ons land te berechten voor de driedubbele moord omdat de moord gebeurd was met een semi-automatisch wapen. Het Europese Terrorismeverdrag heeft het alleen over moorden die met automatische wapens gebeuren. Aangezien dat niet het geval was in de zaak-Erdal, vond ons land dat berechting in België niet kon. Het ontlokte de advocaten van de familie de voorbije jaren verschillende keren de opmerking dat ons land aan Erdal een 'licence to kill' had gegeven.

Maar ze geven hun strijd niet op. De familie Sabanci vecht de Belgische beslissing om Erdal niet in ons land te berechten, aan bij het Hof van Cassatie en is van plan ook nog naar het Europese Hof voor de Rechten van de Mens te stappen. Turkije heeft ondertussen opnieuw de uitlevering van Erdal gevraagd. Deze keer gewoon voor driedubbele moord en niet voor terrorisme. Turkije hoopt zo meer kans te hebben.
[/FONT]
Mustius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 21:22   #474
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Vers van de pers.
Vanwege het Koerdisch Instituut.
-----------------------------------
Ouders Derwich Ferho vermoord

MEDEDELING

Vrijdag 2/03/06 - Gisterenavond, op donderdag 2 maart 2006, werden de ouders van Derwich M. Ferho, Ferho & Fatim Akgül, vermoord door Speciale Teams (moordcommando's) en de dorpswachters in hun dorp Mizizah (nabij Mardin) in Turks Koerdistan.

Vandaag vernamen wij dat de ouders van onze voorzitter Derwich M. Ferho op een gruwelijke wijze werden omgebracht door speciaal daarvoor opgeleide teams en dorpswachters.

Het bejaarde koppel werd al ongeveer een maand bedreigd door de Turkse autoriteiten; er werd hen gezegd dat hun oudste zoon Medeni Akgül en ook hun andere zoon Derwich M. Ferho moesten stoppen met hun anti-Turkse activiteiten.

Hieruit blijkt nogmaals dat de Turkse autoriteiten niet van plan zijn om de vrede met de Koerden na te streven maar integendeel doorgaan met de onderdrukking van de Koerden!

Iedereen die zijn medeleven wil betuigen met de familie Ferho, kan zaterdag 4 en zondag 5 maart 2006 vanaf 10u terecht in het Koerdisch Instituut te Brussel (Bonneelsstraat 16 -1210 Brussel).

Indien u Derwich M. Ferho persoonlijk wil condoleren, kan u hem telefonisch bereiken op het nummer: +32/(0)479/ 56 29 62.

Lieve Driesen
Stafmedewerker

Koerdisch Instituut vzw
Bonneelsstraat 16
1210 Brussel
Tel.: ++32/(0)2.230.89.30
Fax: ++32/(0)2.231.00.97
E-mail: [email protected]
htpp://www.kurdishinstitute.be
En zeggen dat ons godverdomme geen referendum over de EU-grondwet gegund werd omdat we het zouden "misbruikt' hebben om dit smerig kloteland uit Europa te houden!

Ik hoop dat ze alle volgende verkiezingen rammel krijgen zoals ze er nog nooit eerder kregen!
Oud 4 maart 2006, 21:26   #475
Mustius
Burger

Standaard

Als we die Koerdische separatisten moesten geloven, dan bombaardeert Turkije Koerdische dorpen met F16's en gebruiken ze biologische en chemische wapens tegen de burgers Eerste klasse zever...
Als de Koerden toch onderdrukt worden en geen kansen krijgen waarom waren dan 2 van de 9 presidenten van Koerdische afkomst???
Mustius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 21:32   #476
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zowel Turkije als Irak het op de Koerden gemunt hadden kan niemand meer ontkennen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 22:09   #477
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustius Bekijk bericht
Als we die Koerdische separatisten moesten geloven, dan bombaardeert Turkije Koerdische dorpen met F16's en gebruiken ze biologische en chemische wapens tegen de burgers Eerste klasse zever...
Als de Koerden toch onderdrukt worden en geen kansen krijgen waarom waren dan 2 van de 9 presidenten van Koerdische afkomst???
De reden is eenvoudig: omdat die Koerden zich helemaal niet meer als Koerden beschouwen, maar als Turken. De Turken beschouwen de Koerden immers niet als een apart volk, maar gewoon als "Bergturken" die door de wisselvalligheden van de geschiedenis, hun isolement, de verderfelijke invloed van de Armeniërs hun ware identiteit zoek zijn geraakt. Zoals overal vind je ook onder de Koerden mensen die met de Turken collaboreren en de Turkse ideologie tot de hunne maken.

Dat de Turkse staat niet lichtzinnig met Koerden omgaat die voor hun Koerd-zijn uitkomen, is wel een feit. Of we echter alle verhalen van de Koerden moeten geloven, is dan weer een andere zaak. Op bepaalde momenten van de geschiedenis hebben de Koerden zich trouwens met graagte ingeschakeld in de Turkse zaak: zo hebben ze de Turken hand- en spandiensten geboden in hun strijd tegen de Volksgrieken, de Armeniërs en de Assyriërs. Hele Assyrische (christelijke!) dorpen werden door de Koerden uitgemoord. De Turken keken toe en vonden dat het goed was. De Koerden waren goed om het vuile werk op te knappen. Eens de Assyriërs gedecimeerd, de Armeniërs verdreven en de Volksgrieken uit het land gezet, konden de Turken met de Koerden afrekenen. Dat is het doel van de Turkse staat: assimileren of de dood en vervolging.
Oud 4 maart 2006, 22:10   #478
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heel interessant artikel dat in zijn volledigheid de beweringen van het "lieve en niets vermoedende schoonmaakstertje" dat Erdal moet zijn volgens de linksen op dit forum, volledig van de kaart veegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustius Bekijk bericht
Aan degene die beweren dat men Erdal wil veroordelen voor zijn politieke ideeën en dat er geen bewijzen zouden zijn van haar medeplichtigheid aan de moord in Turkije...
Lees deze artikel en vooral het vetgedrukte uit De Standaard.
Oud 4 maart 2006, 22:47   #479
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Ai,
velen zullen hier wel weer te lui zijn dit door te lezen ...
Anders zouden ze daar wat belachelijk staan met al hun stoere praatjes.
Anti-democratisch extreem-linkse Belgen steunen anti-democratische extreem-linkse Turksen, wat is daar vreemd aan?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 22:50   #480
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het zou de doodstraf voor Erdal betekent hebben maar die krijgt ze toch eens ze in handen valt van de Turkse geheime dienst. De Turken kennende z�*l ze in hun handen vallen. Niet vroeg, dan laat. Niet door ontvoering, dan door druk van Turkije om uitlevering.
Intussen zitten wij wel met het zoveelste schandaal opgescheept.
Niets wijst erop dat Erdal in Turkije zou geëxecuteerd worden. Zelfs Ocalan werd niet geëxecuteerd.

Nogmaals: het Turks justitiesysteem (en trouwens het hele Turkse staatsbestel) is niet dat van mijn keuze. Maar een land dat tot de internationale gemeenschap wenst te behoren dient misdadigers uit te leveren aan een ander land als daar een goede grond voor bestaat, en dat is hier zeker het geval.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be