Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2006, 01:20   #141
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het aantal mensen dat nu een gewelddadige dood sterft in Irak is een fractie van het aantal doden dat jaarlijks onder het Baath-regime te betreuren viel. Het is uw geloofwaardigheid die nul is.
Wat is uw bron?

Citaat:
Hebt u ooit met één Iraki gesproken?
Ik ken persoonlijk een man die een jaar na de aanvang van de oorlog hierheen vluchte en een ander persoon wiens familie 7 jaar geleden Irak ontvluchtte. Beide willen in de eerste plaats de Amerikanen weg en de eerste vond het onder Saddam zeker beter leven, de andere was toen hij met zijn familie vluchtte, slechts 12 jaar dus kan daar niet veel over vertellen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 01:31   #142
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt niet eens wat u zelf schrijft en u kunt niet op vragen antwoorden. Ik denk dat ik weet waar het probleem ligt.
Voor iemand met uw academische achtergrond is uw niveau van discussiëren (stijl: Leg uw discussiepartner zelf verzonnen stellingen in de mond en val hem daar op aan) huilen met de pet op. Insinueer wat u wil en fantaseer wat u wil. Ik blijf uw valse insinuaties en moedwillige verdraaiingen van mijn woorden geen honderd keer rechtzetten. Veel plezier nog met uw kindertuindiscussie.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 01:32   #143
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Wat is uw bron?

Ik ken persoonlijk een man die een jaar na de aanvang van de oorlog hierheen vluchte en een ander persoon wiens familie 7 jaar geleden Irak ontvluchtte. Beide willen in de eerste plaats de Amerikanen weg en de eerste vond het onder Saddam zeker beter leven, de andere was toen hij met zijn familie vluchtte, slechts 12 jaar dus kan daar niet veel over vertellen.
Het aantal massa-graven dat sinds de val van Saddam Hussein is ontdekt loopt in de honderden. Slechts een zeer beperkt aantal zijn tot nu toe grondig onderzocht. Het aantal menselijke resten in deze massa-graven wordt door diverse instanties op zo'n 400.000 geschat.
Een eerdere schatting van Human Rights Watch had het over 290.000 mensen waarvan men weet dat ze onder Saddam zijn omgebracht. Volgens de Koerden ligt het aantal echter veel hoger.
Eén voorbeeld: bij de chemische aanval op Halabjah in 1988 alleen al kwamen zo'n 5.000 burgers om. En dit was slechts één in een talloze reeks van slachtpartijen onder het Baath-regime.

Zelf leerde ik Iraki's kennen ten tijde van de eerste golfoorlog (90-91). In één geval ging het daarbij om een reserve-officier. Die mensen leefden in constante schrik voor hun leven.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 01:33   #144
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Voor iemand met uw academische achtergrond is uw niveau van discussiëren (stijl: Leg uw discussiepartner zelf verzonnen stellingen in de mond en val hem daar op aan) huilen met de pet op. Insinueer wat u wil en fantaseer wat u wil. Ik blijf uw valse insinuaties en moedwillige verdraaiingen van mijn woorden geen honderd keer rechtzetten. Veel plezier nog met uw kindertuindiscussie.
Een kleine tip: bij een echte discussie antwoord men ook op elkaars vragen en tegenargumenten. Maar dat laat u liever achterwege. Zwak.
Oud 5 maart 2006, 01:42   #145
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Het aantal massa-graven dat sinds de val van Saddam Hussein is ontdekt loopt in de honderden. Slechts een zeer beperkt aantal zijn tot nu toe grondig onderzocht. Het aantal menselijke resten in deze massa-graven wordt door diverse instanties op zo'n 400.000 geschat.
Een eerdere schatting van Human Rights Watch had het over 290.000 mensen waarvan men weet dat ze onder Saddam zijn omgebracht. Volgens de Koerden ligt het aantal echter veel hoger.
Eén voorbeeld: bij de chemische aanval op Halabjah in 1988 alleen al kwamen zo'n 5.000 burgers om. En dit was slechts één in een talloze reeks van slachtpartijen onder het Baath-regime.
Ondertussen zijn er door de oorlog reeds 100 000 Irakezen gesneuveld. Ik wil hier geen balans gaan maken, en wil zeker Saddam niet vergoeilijken maar ik ben er eerder van mening dat de oorlog door dit alles niet gerechtvaardigd wordt.
En vanuit een 'politiek' (opportunistisch) standpunt bekeken, dat Saddam enkele (honderd)duizenden Irakezen onder zijn regime (zo'n 30 jaar toch?) liet ombrengen, is eigenlijk vaak nog 'te begrijpen', het waren meestal opstandelingen, of toch zo zag hij hen. Wij hebben humanere manieren om met oppositie om te gaan maar daar hebben wij uitendelijk niet over te oordelen, enkel de Irakezen zelf zijn volgens mij gemachtigd om het regime omver te werpen.
Citaat:
Zelf leerde ik Iraki's kennen ten tijde van de eerste golfoorlog (90-91). In één geval ging het daarbij om een reserve-officier. Die mensen leefden in constante schrik voor hun leven.
Mja, net zoals ik mijn kennissen niet als enige bron wil voorstellen, mag ik toch ook dit 'betwijfelen', in deze golfoorlog is er nl. een opstand geweest tegen Saddam die waarschijnlijk ook wel terugsloeg met harde hand, nu ja. Het blijven geen manieren en zo kan je natuurlijk niet leven.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 maart 2006 om 01:43.
Oud 5 maart 2006, 03:24   #146
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Die iraakse oorlog is intussen meer gemanipuleerd door moslims dan door Amerika. Als er zich nog freaks opblazen op een iraaks bruidsfeest dan zijn dat wat men noemt "buitenlandse vechters". Al Quada blaast irakezen op aan honderd per uur en men gaat dan roepen dat het de fout van de amerikanen is ? Beetje boomschors in je kop of wat ?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 11:20   #147
StevenNr1

Standaard

Wanneer is dat begonnen?
En waarom zou Al-Quada (de grote gecentraliseerde terreurorganisatie of een netwerk van een hoop fundamentalisten?) verdeeldheid willen zaaien?
Nu ja, het zou met niet verbazen dat de VS hen wel eens gebruikt, 9/11 was ook verdacht.
Oud 5 maart 2006, 11:29   #148
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer is dat begonnen?
En waarom zou Al-Quada (de grote gecentraliseerde terreurorganisatie of een netwerk van een hoop fundamentalisten?) verdeeldheid willen zaaien?
Nu ja, het zou met niet verbazen dat de VS hen wel eens gebruikt, 9/11 was ook verdacht.
Goeie vraag, waarom zouden ze verdeeldheid willen zaaien

Wat wel zeker is is dat iedereen gebruikt wordt, jij en ik ook.
Oud 5 maart 2006, 11:55   #149
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Goeie vraag, waarom zouden ze verdeeldheid willen zaaien
?
Oud 5 maart 2006, 13:25   #150
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ah, er zijn nog zekerheden in het leven: het is allemaal een groot complot!
Oud 5 maart 2006, 22:17   #151
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
U kan het immers niet over uw lippen krijgen dat de invasie van Afghanistan volkomen gerechtvaardigd was en dat het verdrijven van de macht van de Taliban een goede zaak was. Want dan zou u moeten toegeven dat de VS iets juist gedaan hebben, o wee!
Jezus, wat een onzin!!!!!!
Weet je wat, ik krijg het wel over m'n lippen dat de aanval op Afghanistan totaal ONGERECHTVAARDIGD was!!!!!!!!
En wat de Taliban betreft:
WIE heeft de Taliban geinstalleerd in Afghanistan??????????
Wie heeft 4 jaar lang de Taliban opgevrijd, in de hoop een oiliepijplijn-deal in de wacht te slepen????????????????
Is uw geheugen niet meer in orde? Beetje seniel aan 't worden, of wat??
Of is het eerder last van selectief geheugen?
Btw, als jij denkt dat de vrouwen het vandaag in Afghanistan ook maar één fuck beter hebben dan onder de Taliban, dan ben je nog naiever dan ik dacht.
Er is niets veranderd voor de vrouwen (en de burgers in 't algemeen) in Afghanistan sinds 2001.
Het enige wat veranderd is, is dat er een pro US regering aan de macht is én dat de opiumteelt er terug weelderig bloeit.
En kom hier ook niet met die zever af dat ze Afghanistan zijn binnengevallen om bin Laden en z'n handlangers te zoeken, hé.
Want dan zoek je eerst maar eens de perberichten en beelden (nee, geen conspiracytheorie) van die Talibanleden die in Amerikaanse legervliegtuigen worden overgevlogen naar Pakistan. ALWAAR ZIJ VANDAAG rustig open en bloot leven.
Weet je ook nog wat de reactie van het Pentagon was op dit incident?
"Oh ja, dat was een foutje."

Laatst gewijzigd door democratsteve : 5 maart 2006 om 22:21.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 22:48   #152
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Weet je wat, ik krijg het wel over m'n lippen dat de aanval op Afghanistan totaal ONGERECHTVAARDIGD was!!!!!!!!

Ze installeerden een onmenselijk bewind.
Ze waren de huisbazen van Al-Quada.

Wat wil je meer ? Moeten ze amerikaan zijn voor je ze mag aanvallen ? Verhuis maar rap naar afghanistan, makker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 09:03   #153
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat de Taliban betreft:
WIE heeft de Taliban geinstalleerd in Afghanistan??????????
Wie heeft 4 jaar lang de Taliban opgevrijd, in de hoop een oiliepijplijn-deal in de wacht te slepen????????????????
Is uw geheugen niet meer in orde? Beetje seniel aan 't worden, of wat??
Of is het eerder last van selectief geheugen?
Btw, als jij denkt dat de vrouwen het vandaag in Afghanistan ook maar één fuck beter hebben dan onder de Taliban, dan ben je nog naiever dan ik dacht.
Er is niets veranderd voor de vrouwen (en de burgers in 't algemeen) in Afghanistan sinds 2001.
Het enige wat veranderd is, is dat er een pro US regering aan de macht is én dat de opiumteelt er terug weelderig bloeit.
En kom hier ook niet met die zever af dat ze Afghanistan zijn binnengevallen om bin Laden en z'n handlangers te zoeken, hé.
Want dan zoek je eerst maar eens de perberichten en beelden (nee, geen conspiracytheorie) van die Talibanleden die in Amerikaanse legervliegtuigen worden overgevlogen naar Pakistan. ALWAAR ZIJ VANDAAG rustig open en bloot leven.
Weet je ook nog wat de reactie van het Pentagon was op dit incident?
"Oh ja, dat was een foutje."
Over onzin en seniliteit gesproken, hier kunnen anderen nog wel een punt aan zuigen.
Oud 6 maart 2006, 13:15   #154
StevenNr1

Standaard

Weerleg zijn verhaal dan eens?
Al vergeten waar we Karzai nog zagen, en dat liet zelfs Michael Moore zien, toch vrij mainstream me dunkt.
Oud 6 maart 2006, 13:43   #155
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Weerleg zijn verhaal dan eens?
Al vergeten waar we Karzai nog zagen, en dat liet zelfs Michael Moore zien, toch vrij mainstream me dunkt.
Wat hoef ik daar in te weerleggen, dat sommige vrouwen er nog altijd in een burka rondlopen ?.
Oud 6 maart 2006, 15:12   #156
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat hoef ik daar in te weerleggen, dat sommige vrouwen er nog altijd in een burka rondlopen ?.
ALLE vrouwen (buiten enkelingen in de hoofdstad Kaboel) dragen nog steeds een burka.
En zelfs in Kaboel wordt regelmatig een vrouw ineen getimmerd die het aandurft zonder burka buiten te komen.
Verder, ontkent u dat de Taliban zijn geinstalleerd met behulp van de CIA?
Ontkent u dat personen die vandaag in de Bushregereing zitten jarenlang de Taliban hebben opgevrijd teneinde die pijplijndeal te bewerkstelligen?
Ontkent u dat de Taliban nog in mei 2001 geld hebben gekregen van de Bush regering?
Ontken je dat in de zomer van 2001 nogmaals een driekoppige US delegatie in Afghanistan is geweets in de hoop alsnog de deal rond te krijgen?
Ontken je dat een persoon uit diezelfde delegatie de Taliban heeft bedreigd indien ze niet ingingen op hun voorstel?
Ik citeer: "You have the choice between a carpet of gold (de deal aanvaarden) ore a carpet of bombs (de deal weigeren)"
Ontken jij dat de eerste en huidige bestuurder van Afghanistan beiden voormalige werknemers waren van de oliemaatschappij Unocal? (uiteraad diezelfde compagny die ijverde voor de pijplijn)
Trouwens, het is de gewoonte dat als je iemand z'n stelling afdoet als "seniliteiten" of "onzin", je met tegenARGUMENTEN afkomt.
Te moeilijk voor u?

Laatst gewijzigd door democratsteve : 6 maart 2006 om 15:33.
Oud 6 maart 2006, 20:12   #157
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
ALLE vrouwen (buiten enkelingen in de hoofdstad Kaboel) dragen nog steeds een burka.
En zelfs in Kaboel wordt regelmatig een vrouw ineen getimmerd die het aandurft zonder burka buiten te komen.
Ontkent u dat personen die vandaag in de Bushregereing zitten jarenlang de Taliban hebben opgevrijd teneinde die pijplijndeal te bewerkstelligen?
Ontkent u dat de Taliban nog in mei 2001 geld hebben gekregen van de Bush regering?
Ontken je dat in de zomer van 2001 nogmaals een driekoppige US delegatie in Afghanistan is geweets in de hoop alsnog de deal rond te krijgen?
Ontken je dat een persoon uit diezelfde delegatie de Taliban heeft bedreigd indien ze niet ingingen op hun voorstel?
Ik citeer: "You have the choice between a carpet of gold (de deal aanvaarden) ore a carpet of bombs (de deal weigeren)"
Ontken jij dat de eerste en huidige bestuurder van Afghanistan beiden voormalige werknemers waren van de oliemaatschappij Unocal? (uiteraad diezelfde compagny die ijverde voor de pijplijn)
Trouwens, het is de gewoonte dat als je iemand z'n stelling afdoet als "seniliteiten" of "onzin", je met tegenARGUMENTEN afkomt.
Te moeilijk voor u?
Van waar haal jij die informatie over ALLE vrouwen ?. Al wat men laat zien, op enkele uitzonderingen na, is het leven in Kaboel.
- Ontken jij dat vrouwen sindsdien geen onderricht kunnen volgen ?
- Ontken jij dat vrouwen sindsdien geen zelfstandig beroep mogen uitoefenen ?

Ik bevestig dat de taliban wapens EN steun kreeg van de CIA tijdens de Russische invasie.
Dit bewijst in geen geval dat de CIA toen op de hoogte was van de intenties van diezelfde talibans na het conflict.

Ik bevestig dat de pijplijn een van de hoofdredenen was dat de VS zich tegen hun eerdere beschermelingen gekeerd hebben. So what ?

Waar haal jij dat statement: "Carpet of gold or carpet of bombs" vandaan ?.

Waarom zouden de huidige bestuurders van het land geen voormalige werknemers mogen zijn van Unocal ?. Wie hadden ze volgens u moeten aanstellen ?.

Ik herhaal nogmaals, het IS seniel en het IS onzin om te jammeren over gedane zaken en het verergert nog wanneer diezelfden toch dapper meeprofiteren van de verkregen uitslag.
Oud 6 maart 2006, 21:51   #158
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Als ik extreem rechts op dit forum lees besluit ik dat de mythe van het 'groot joods complot' nog springlevend is. Extreem rechts, net zoals extreem links, ziet in de islam eerder een bondgenoot tegen de VS en de joden.
Daar hoor ik dan toch niet bij

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 21:53   #159
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Te moeilijk voor u?
Te lui 8)

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2006, 14:15   #160
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik bevestig dat de taliban wapens EN steun kreeg van de CIA tijdens de Russische invasie.
Is dat al wat u bevestigd?
Altijd maar dat geleuter over de hulp tijdens de Russische invasie, alsof nadien er niets meer gebeurd is. De vestiging van de Taliban in Afghanistan was lang na de oorlog tegen de Russen. De Taliban zijn geinstalleerd met de hulp van de VS en hebben nadien steeds betrekkingen gehad met vooraanstaande US officials. Of bent u al vergeten hoe in Texas de rode loper werd uitgerold voor de Talibandelegatie die daar op bezoek was? En wie zwaaide toen ook weer de plak in Texas? Juist, uncle George.

Citaat:
Ik bevestig dat de pijplijn een van de hoofdredenen was dat de VS zich tegen hun eerdere beschermelingen gekeerd hebben. So what ?
So what, zeg je dan nog???
Bent u ook inmiddels vergeten dat de invasie van Afghanistan zogezegd was om bin Laden te vangen.
Jij bent goed zeg. Wanneer ik stel dat de invasie in Afghanistan NIET gerechtvaardigd was en was gebasseerd op leugens, dan zeg je dat dit onzin is. En nu kom je mijn woorden even bevestigen.

Citaat:
Waar haal jij dat statement: "Carpet of gold or carpet of bombs" vandaan ?.
Van iemand die aanwezig was bij die besprekingen, tiens.
Again, informeer uzelf deftig vooraleer hier wat onzin uit kramen.

Citaat:
Waarom zouden de huidige bestuurders van het land geen voormalige werknemers mogen zijn van Unocal ?.
Omdat in een democratie het volk hun leiders moet kiezen, misschien?

Laatst gewijzigd door democratsteve : 7 maart 2006 om 14:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be